شرایط مشمولان سربازی خارج از کشور + آخرین خبر 1402


با توجه به شرایط مشمولان سربازی خارج از کشور، چند سالی است که سازمان نظام وظیفه در تلاش است تا طرحی را برای تسهیل در ورود و خروج مشمولان غایب مقیم خارج از کشور، به منظور انجام رفت و آمد آن‌ها به شکل قانونی ارائه دهد.

این اقدام به دلیل لغو قانون خرید سربازی صورت گرفته که منجر به برداشت امکان پرداخت جریمه ریالی مشمولان غایب‌شده‌ و این افراد امکان دریافت کارت معافیت به این روش را ندارند. بنابراین، ستاد نیروهای مسلح با هماهنگی ارگان‌های مربوطه، شرایط مشخصی برای سفر مشمولان غایب به کشور تعیین کرده است. جهت اطلاع این شرایط در این مقاله همراه ما باشید.

شرایط تردد مشمولان سربازی خارج از کشور 1402

👈 مشروطیت‌های تردد مشمولان غایب در سال ۱۴۰۲ قبلا، مشمولان غایب برای سفر به کشور، باید حداقل هشت سال از تاریخ غیبت آن‌ها گذشته باشد، تا اگر تصمیم به پرداخت جریمه و خرید خدمت خود نگرفته بودند، به عنوان مشمول غایب وارد کشور می‌شدند.

اما در حال حاضر با لغو قانون خرید سربازی، شرایط تردد به کشور مشمولان غایب با گذشته متفاوت‌شده‌ و این افراد می‌توانند در سال ۱۴۰۲، با مراجعه به سفارت ایران و ارائه مدارک خود، مجوز تردد به کشور را دریافت کرده و با استفاده از آن در سال جاری به سفر بروند.

💢 به این نکته توجه فرمایید که افرادی که در سال ۱۴۰۲ موفق به اخذ مجوز تردد از سفارت ایران شده‌اند، می‌توانند در سال جدید نیز با استفاده از همان برگه، به کشور وارد شوند.

شرایط تردد مشمولان سربازی خارج از کشور

برای اطلاع از  قانون جدید معافیت تحصیلی  کلیک نمایید.

مدت زمان تردد مشمولان سربازی خارج از کشور ۱۴۰۲

👈 شرایط اقامت مشمولان غایب در سال جاری همانند سال گذشته است و این افراد در صورت داشتن گذرنامه معتبر، مشکلی برای ورود به کشور ندارند.

بنابراین، تا پایان سال ۱۴۰۵، کلیه مشمولان غایب مقیم خارج از کشور می‌توانند به صورت قانونی دو بار در سال به کشور سفر کنند، در صورتی که از تاریخ دوره غیبت این شمولان از سه سال بیشتر باشد.

با این شرایط مشمولان سربازی خارج از کشور که مدت زمان اقامت آن‌ها در هر کدام از سفرها بیش از سه ماه نباشد.

نحوه دریافت مجوز تردد برای مشمولان سربازی خارج از کشور

👈 روش‌های دریافت مجوز تردد برای مشمولان غایب برای مشمولان نظام وظیفه که می‌خواهند مجوز تردد یا مهر خروج ویژه خود را اخذ کنند، باید به کنسولگری ایران مراجعه کرده و شرایط مورد نیاز را از طریق سایت اینترنتی سفارت ایران در کشور محل اقامت خود مطالعه کنند.

افراد برای این منظور باید حداقل ۳ سال مقیم خارج از کشور باشند، به عنوان سرباز غایب شناخته‌شده‌باشند و دارای گذرنامه ایرانی با محل اقامت کشور مورد نظر باشند.

در صورتی که دانشجویان قبلا از معافیت تحصیلی استفاده کرده باشند، باید پس از پایان تحصیل خود، معافیت تحصیلی خود را لغو کرده و اقدامات لازم را انجام دهند تا بتوانند مجوز تردد خود را دریافت کنند.

برای کسب اطلاعات بیشتر از معافیت تحصیلی دانشجویان روی لینک کلیک کنید.

آشنایی با سایت مهر خروج مشمولان سربازی خارج از کشور

👈 جهت دریافت مهر خروج جدید ویژه مشمولین، افراد مشمول باید به سامانه میخک (مدیریت یکپارچه خدمات کنسولی) به آدرس mikhak.mfa.gov.ir مراجعه نموده و پس از ثبت نام و دریافت کد رهگیری، مدارک خود را به همراه برگه درخواست مجوز تردد به کشور، به نزدیک‌ترین سفارت ایران به محل اقامت زندگی خود ارائه دهید و در نهایت مهر خروج را در گذرنامه خود دریافت نمایید

 

آشنایی با سایت مهر خروج مشمولان سربازی خارج از کشور 

مدارک مورد نیاز دریافت مهر مشمولان سربازی خارج از کشور

👈 مدارک مورد نیاز برای دریافت مهر خروج برای افراد مشمول در گذرنامه عبارتند از:

ارائه گذرنامه اصلی با اعتبار در کشور خارجی

تکمیل فرم درخواست خروجی ویژه برای مشمولین

استفاده از پاکت تمبردار برای بازگشت گذرنامه

ارائه رسید پرداخت هزینه

داشتن کد رهگیری داوطلب

 

نکات مهم در خصوص شرایط مشمولان سربازی خارج از کشور

👈 نکات مهم در خصوص شرایط مشمولان سربازی خارج از کشور به شرح زیر است:

✔️  مهر تردد با عبارت «تا اطلاع ثانوی» از اعتبار ساقط می‌شود و دارندگان این مهر تردد موظفند در گذرنامه خود این موضوع را اصلاح کنند.

✔️ بر اساس قانون، افرادی که ۵۰ سال تمام دارند از خدمت نظام وظیفه معاف می‌باشند و شناسنامه عکسدار آنان به منزله کارت معافیت از خدمت است.

✔️ تمامی افراد متولد سال‌های ۱۳۴۶ تا ۱۳۵۴ مشمول عفو رهبری می‌باشند و باید کارت معافیت عفو رهبری خود را اخذ نمایند. بنابراین، مهر خروج ویژه مشمولین برای آنان صادر نمی‌شود.

✔️ افرادی که هنوز به سن مشمولیت نرسیده‌اند، می‌توانند بدون مهر اجازه خروج از ایران خارج شوند.

✔️ در صورتی که در گذرنامه شما «کشور محل اقامت: جمهوری اسلامی ایران» ذکر‌شده‌باشد، باید به صورت همزمان و طبق دستورالعمل‌های «بخش تغییر محل اقامت» محل اقامت خود را به «آلمان» تغییر دهید تا بتوانید از مهر اجازه خروج مشمولین استفاده کنید.

💢 تقاضای صدور گذرنامه + تقاضای تغییر محل به کشور آلمان + تقاضای مهر اجازه خروج مشمولین که با مراجعه به سامانه میخک و دریافت کد رهگیری امکان‌پذیر است. http://mikhak.mfa.ir

نکات مهم در خصوص شرایط مشمولان سربازی خارج از کشور

جهت مشاهده قانون استخدام سربازان وظیفه کلیک نمایید.

روش و شرایط خرید خدمت سربازی برای ایرانیان خارج از کشور

👈 با توجه به قوانینی که در کشور تصویب‌شده‌است، روش و شرایط خرید سربازی برای مشمولان خارج از کشور به شرح زیر است:

اولا باید ذکر کرد که تمام مشمولان خارج از کشور موظف به دریافت مجوز قبل از ورود به ایران هستند که یکی از مهمترین شرایط محسوب می‌شود. این مجوز باید از طریق مراجعه به دفاتر یا سفارت جمهوری اسلامی ایران دریافت شود.

ارزشیابی گذرنامه و نشانه‌گذاری آن با مهر عبور و مرور صورت می‌گیرد که همان‌طور که گفته شد، حکم مجوز را دارد. یکی از شرایط دیگر این است که افرادی که هشت سال یا بیشتر در خارج از کشور زندگی کرده‌اند، برای ورود به کشور مجبور به پرداخت جریمه هستند.

البته نحوه پرداخت این جریمه می‌تواند به صورت نقدی یا اقساطی باشد. لازم به ذکر است که به تعداد هر سال غیبت، ده درصد به مبلغ جریمه اضافه خواهد شد. در صورت داشتن همسر یا فرزند، پنج درصد از مبلغ جریمه کسر خواهد شد.

در صورتی که افراد می‌خواهند مهر روی گذرنامه خود را از دفاتر جمهوری اسلامی در خارج از کشور دریافت کنند، باید به‌درستی به شرایط و مقررات مربوطه توجه کنند.

با رعایت این شرایط، افراد دارای اجازه ورود به کشور خود برای دو بار در سال می‌باشند و مدت اقامت هر بار حداکثر تا سه ماه تعیین‌شده‌است.

همچنین، افراد می‌توانند به مراکز مربوطه در کشور محل زندگی خود مراجعه کرده و از خدمات مربوطه بهره‌مند شوند. از دیگر شرایط می‌توان به حداکثر سن سربازی اشاره کرد، بدین معنا که افراد باید تا سه سال قبل از سن سربازی وارد کشور خود‌شده‌باشند تا از قانون معافیت سربازی در خارج از کشور بتوانند بهره‌مند شوند.

افراد همچنین باید سابقه سکونت حداقل دو سال در خارج از کشور را داشته باشند و این موضوع باید توسط سفارت و یا مرکز جمهوری اسلامی تایید شود.

در انتها، برای خرید باید به روشنی ثابت شود که افراد سابقه سکونت خود را به صورت گواهی تهیه کرده‌اند و عکس و کپی شناسنامه خود را نیز ارائه داده‌اند.

در صورتی که تصمیم به معافیت از خدمت سربازی خارج از کشور گرفته‌اید، حتما به یک وکیل مراجعه کنید و اصل وکالت‌نامه را به او ارائه دهید. همچنین در زمان انجام این اقدام، حتما کد رهگیری را دریافت کنید تا بتوانید به راحتی پیگیری‌های خود را انجام دهید.

ضمنا برای خرید سربازی دانشجویان خارج از کشور، حتما گواهی آخرین مدرک تحصیلی خود را نیز ارائه دهید. پس از جمع‌آوری مدارک مورد نیاز، هزینه‌های مربوطه را پرداخت کرده و فیش مربوطه را ارائه دهید. برای دریافت مشاوره های لازم جهت شرایط مشمولان سربازی خارج از کشور  و خرید خدمت سربازی با شماره 9099075307 (تنها از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد) تماس حاصل فرمایید.

برای اطلاع از خروج از کشور سربازان در حین خدمت کلیک نمایید.

روش و شرایط خرید خدمت سربازی برای ایرانیان خارج از کشور

اخبار پیرامون شرایط مشمولان سربازی خارج از کشور

📢 وضعیت خدمت سربازی نخبگان خارج از کشور مشخص شد.

هر سال، یک تعداد محدود از افراد برجسته ایرانی که در خارج از کشور زندگی می‌کنند، می‌توانند با انجام یک پروژه تحقیقاتی یا فناورانه پیشرفته و همکاری با دولت، از تسهیلات تردد و کارت معافیت خدمت وظیفه عمومی بهره مند شوند.

این امکان به آن‌ها داده می‌شود تا خدمت سربازی خود را در زمینه‌های علمی انجام دهند. هدف اصلی این طرح، استفاده از ظرفیت علمی افراد برجسته ایرانی مقیم خارج از کشور و ایجاد شرایط مناسب برای بازگشت آن‌ها به کشور است.

مخاطبان این طرح، اساتید و محققان برجسته ایرانی با مدرک دکترای تخصصی، دانش آموختگان برتر دوره دکترای حرفه‌ای از دانشگاه‌ها و موسسات علمی برتر جهان و متخصصان و کارآفرینان فعال در موسسات شاخص علمی و فناوری یا شرکت‌های دانش بنیان بین‌المللی با مدرک تحصیلی حداقل کارشناسی ارشد هستند.

 

خلاصه مطلب

در صورتی که یک فرد به دلایل مختلف پس از اتمام تحصیلات خود به کشور بازنگردد و به عنوان غایب محسوب شود، او می‌تواند طبق شرایط مشمولان سربازی خارج از کشور اجازه تردد به کشور را از سفارت ایران دریافت کرده و به سفر بپردازد.

این شرایط شامل گذشتن حداقل سه سال از مدت غیبت افراد است؛ با این حال، این مدت زمان ممکن است در آینده تغییر کند. در حال حاضر قانون تردد مشمولین غایب تا سال ۱۴۰۵ تمدید‌شده‌ و این افراد تا ۴ سال دیگر نیز می‌توانند بر همین روال به کشور سفر کنند.

در این مقاله در خصوص شرایط مشمولان سربازی خارج از کشور به صورت کامل و مفصل صحبت شده است. در صورتی که نیاز به راهنمایی و مشاوره در خصوص شرایط مشمولان سربازی خارج از کشور دارید و قصد استفاده وارد شدن به کشور را دارید می توانید با شماره 9099075307 (تنها از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد) تماس حاصل فرمایید.

برای دانلود پی دی ا ف مقاله شرایط مشمولان سربازی خارج از کشور کلیک نمایید.

به این پست امتیاز دهید

آیا اشخاص غایب در سال ۱۴۰۲ میلادی می‌توانند به صورت قانونی به کشور بازگردند؟

بله؛ در صورت داشتن شرایط لازم، اشخاص غایب می‌توانند به صورت قانونی در سال ۱۴۰۲ به کشور بازگردند.

چه تعداد مسافرت مجاز برای اشخاص غایب در سال ۱۴۰۲ میلادی تعیین‌شده‌است؟

اشخاص غایب مقیم خارج از کشور، می‌توانند در سال جدید دو بار به کشور بازگردند و در هر بار سه ماه اقامت داشته باشند.

از کجا می‌توانند اشخاص غایب مجوز ورود به کشور را دریافت کنند؟

اشخاص غایب می‌توانند پس از گذشت سه سال از اقامت خود در کشور مورد نظر، با مراجعه به سفارت ایران و ارائه مدارک لازم، مجوز ورود به کشور را دریافت نمایند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا