شرط معدل نمونه دولتی نهم به دهم + بخشنامه 1402


از جمله مدارس باکیفیت ایران از لحاظ سطح آموزشی، می توان به مدارس نمونه دولتی و استعدادهای درخشان یا به اصطلاح سمپاد اشاره کرد که برای پذیرش تمامی دانش آموزان، شرط و شروطی منحصر به فرد در نظر گرفته می شود تا فرد پذیرفته شده از تمامی ابعاد فیلتر شود و آمادگی کافی برای تحصیل در این مدارس را داشته باشد. یکی از این شروط مهم، شرط معدل نمونه دولتی نهم به دهم است. از آن جایی که متقاضیان علاقمند به تحصیل در مقطع دهم مدارس نمونه دولتی باید در آزمون ورودی شرکت کنند، باید در زمان نام نویسی برای آزمون صلاحیت علمی داوطلب از طریق بررسی معدل کل وی ارزیابی شود.

در این مقاله به صورت کامل به بررسی میزان تاثیر و چیستی شرط معدل نمونه دولتی نهم به دهم خواهیم پرداخت و راه کارهایی موثر برای افزایش نمره معدل را بیان خواهیم کرد. علاوه بر آن، مشاوران مرکز ایران تحصیل نیز همه روزه از ساعت 8 صبح الی 12 شب آماده راهنمایی و پاسخگویی به تمامی سوالات شما خواهند بود. تنها کافیست با شماره 9099075307 تماس بگیرید.

میزان تاثیر شرط معدل نمونه دولتی نهم به دهم چقدر است؟

مدارس نمونه دولتی در هر دو دوره متوسطه اول و متوسطه دوم پذیرای دانش آموزان شایسته و واجد شرایط هستند و به بهترین نحو این دانش آموزان را هم از لحاظ آموزشی و هم از لحاظ پرورشی، تربیت می کنند. در گذشته دانش آموزان باید برای ورود به هر دو دوره و تحصیل در مقاطع مختلف در آزمون ورودی این مدارس شرکت می کردند؛ اما در چند سال اخیر دوره متوسطه اول این مدارس به صورت هیئت امنایی دانش آموز می پذیرند و تنها برای تحصیل در دوره متوسطه دوم این مدارس است که باید دانش آموزان معدل کافی داشته باشند تا بتوانند در آزمون ورودی نمونه دولتی شرکت کنند.

میزان تاثیر شرط معدل نمونه دولتی نهم به دهم چقدر است؟

براساس اطلاعیه منتشر شده از سوی وزارت آموزش و پرورش، میزان تاثیر شرط معدل نمونه دولتی نهم به دهم 50 درصد است. یعنی به هر میزانی که معدل دانش آموز بالاتر باشد، شانس قبولی وی در آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی نیز بیشتر خواهد بود. لازم به ذکر است که منظور از میزان تاثیر 50 درصد، این است که نتیجه نهایی آزمون را به میزان 50 درصد معدل داوطلب و به میزان 50 درصد نمره کسب شده در آزمون ورودی مشخص خواهد کرد. مجموع این دو 50 درصد، نتیجه نهایی وضعیت تحصیلی داوطلب را مشخص خواهد کرد.

در نهایت نیز به ترتیب دانش آموزانی که نمره نهایی آن ها بالاتر از رقیب هایشان باشد، انتخاب خواهند شد و تحصیل آن ها در مدارس نمونه دولتی آغاز خواهد شد. نکته بسیار مهم در خصوص شرط معدل نمونه دولتی نهم به دهم این است که معدل تمامی مقاطع دوره متوسطه اول در پذیرش دانش آموزان مهم نیست و تنها معدل پایه نهم است که برای پذیرش آن ها اهمیت دارد و ملاک ارزیابی قرار می گیرد. به همین دلیل هم دانش آموزان باید تلاش کنند تا تمامی دروس خود را در پایه نهم به دقت مطالعه کرده و نمره کامل را در امتحانات نهایی خود کسب کنند.

برای اطلاع از تغییرات پذیرش بر اساس شرط معدل دانشگاه آزاد بدون کنکور سال جاری بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

همانطور که در بخش قبلی توضیح دادیم مدارس نمونه دولتی مدارس سطح بالایی می باشند که هر دانش آموزی امکان تحصیل در آن ها را ندارد و باید از فیلترهای خاصی عبور کند تا بتواند در نهایت دانش آموز این مدارس شود. علاوه بر شرایط عمومی مورد نیاز، ثبت نام و پذیرش در این مدارس مستلزم داشتن شرایط اختصاصی نیز می باشد. مهم ترین شرط اختصاصی، شرط معدل نمونه دولتی نهم به دهم است.

براساس اطلاعیه وزارت آموزش و پرورش دانش آموزان برای ثبت نام در مدارس نمونه دولتی و آزمون ورودی باید دارای بازه معدلی 17 الی 20 باشند. در این صورت دانش آموزانی که معدل آن ها حتی چند صدم از 17 کمتر باشد هم نمی توانند برای شرکت در آزمون ورودی اقدام کنند.

نکته مهم: با توجه به اینکه در زمان ثبت نام در آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی پایه نهم به دهم و زمان دریافت کارت ورود به جلسه آزمون هنوز دانش آموزان در امتحانات پایانی شرکت نکرده اند و معدل نهایی آن ها مشخص نشده است، معدل نوبت اول تحصیلی آن ها ملاک ارزیابی قرار می گیرد. به همین دلیل برای اینکه بتوانید در آزمون ورودی نمونه دولتی ثبت نام کنید باید معدل شما در امتحانات نوبت اول بالاتر از 17 باشد.

شرط معدل شرکت در آزمون نمونه دولتی نهم به دهم

پس از اینکه امتحانات نوبت دوم و پایانی برگزار شد و معدل داوطلب مشخص شد، چنانچه معدل وی بالاتر از 17 باشد، نمره ای که در آزمون ورودی کسب کرده است با معدل کل وی جمع شده و نتیجه نهایی پذیرش داوطلب مشخص خواهد شد. در غیر این صورت (یعنی کمتر شدن معدل نهایی داوطلب از 17)، دانش آموز از رقابت جا مانده و شانس خود را برای تحصیل در مدارس نمونه دولتی از دست می دهد.

اگر موفق به کسب معدل بالای 17 شدید، معدل شما به میزان 50 درصد در نتیجه نهایی پذیرش تان تاثیر خواهد گذاشت. به همین دلیل هم هر چقدر معدل شما به نمره 20 نزدیک تر باشد، شانس شما برای قبولی در مدارس نمونه دولتی بیشتر می شود. فراموش نکنید که این مدارس دارای ظرفیت پذیرش محدودی هستند و در نهایت افرادی پذیرش می شوند که نمره کل آن ها به ترتیب از سایر رقبا بیشتر بوده باشد.

نحوه تاثیر معدل در آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی نهم به دهم
شرط معدل نمونه دولتی نهم به دهم میزان تاثیر معدل
17-20 50 درصد

 

برای اطلاع از نحوه دریافت کارت ورود به جلسه آزمون مدارس نمونه دولتی بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

راهکار های افزایش معدل برای تضمین موفقیت در آزمون نمونه دولتی

حال که با اهمیت شرط معدل نمونه دولتی نهم به دهم برای قبولی و تحصیل در این مدارس آشنا شده اید، باید از همان ابتدای شروع تحصیلات خود در پایه نهم، تمامی تلاش خود را برای افزایش نمره معدل تان بکنید. متاسفانه برای افزایش نمره معدل راه جادویی و یا تکنیک معجزه انگیزی وجود ندارد و تمامی راهکار ها در برنامه ریزی صحیح، مطالعه با بازدهی بالا، تلاش و کوشش مداوم خلاصه می شود.

نه تنها برای پایه نهم، بلکه برای موفقیت و افزایش معدل در تمامی مقاطع تحصیلی لازم است تا با تکنیک های مطالعه صحیح و برنامه ریزی اصولی آشنا شوید. در این صورت راحت تر می توانید زمان خود را مدیریت کنید و فرصت کافی برای درس خواندن و پرداختن به سایر جنبه های زندگی را خواهید داشت. توجه داشته باشید که داشتن برنامه درسی اصولی و مطالعه عمقی مطالب حتی بعد از قبولی در آزمون ورودی نمونه دولتی نیز به کار شما می آید و تحصیل در باقی مقاطع را راحت تر می کند.

راهکار های افزایش معدل برای تضمین موفقیت در آزمون نمونه دولتی

برنامه درسی باید شخصی سازی شده باشد و براساس شرایط هر دانش آموز تهیه شده باشد. در این صورت میزان ساعت های لازم برای مطالعه هر درس براساس نقاط قوت و ضعف دانش آموز خواهد بود. دانش آموز می تواند زمان بیشتری را صرف دروسی کند که در آن ها ضعیف تر است و پایه درسی خود را تقویت کند.

البته باید مشخص شود که علت ضعف دانش آموز چیست؟ آیا ضعف وی ناشی از کم کاری خودش است یا کم کاری معلم وی؟ شاید دانش آموز با تکنیکی که معلم وی درس می دهد راحت نیست و نمی تواند مطالب را به درستی فرا گیرد. در این صورت به کمک معلم دیگری می توان ضعف ها را تقویت کرد.

گاه علت عدم یادگیری دانش آموز وجود اختلالاتی چون حواس پرتی و عدم تمرکز در وی است. در چنین حالتی هم می توان با کمک گرفتن از مشاورین مجرب این اختلالات را رفع کرده و معدل دانش آموز را افزایش داد.

با مشخص شدن تمامی موارد این چنینی در جلسه مشاوره تخصصی، علاوه بر اینکه شانس پذیرش فرزند خود را در مدارس نمونه دولتی افزایش می دهید، بلکه کیفیت مطالعه و سواد درسی فرزند خود را نیز ارتقا خواهید داد. به این ترتیب در مقاطع تحصیلی بالاتر نیز با مشکل مواجه نخواهد شد و به راحتی می تواند در آزمون های بسیار مهمی چون کنکور سراسری، موفق شود.

برای اطلاع از نحوه کار و ورود به سامانه اعلام نتایج آزمون نمونه دولتی هفتم و دهم بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

 


خلاصه مقاله شرط معدل نمونه دولتی نهم به دهم

محیط مدرسه و میزان انضباط و قوانین حاکم در آن، تاثیر بسیاری در شکل گیری آینده تحصیلی و شخصیتی دانش آموزان دارد. به همین دلیل هم والدین گرامی حساسیت بالایی در انتخاب مدرسه فرزندان خود دارند. یکی از بهترین مدارس برای تحصیل دانش آموزان، مدارس نمونه دولتی است که در سرتاسر ایران دارای شعبه بوده و قوانین ویژه ای برای پذیرش دانش آموز دارند. علاوه بر شرکت در آزمون ورودی و کسب نمره مورد نیاز، شرط معدل نمونه دولتی نهم به دهم نیز از دیگر شرایط پذیرش دانش آموزان در این مدارس است. نه تنها معدل دانش آموز مشخص می کند که می تواند در آزمون ورودی شرکت کند یا نه؟ بلکه تاثیر بسیاری در نتیجه آزمون وی نیز خواهد داشت.

در مقاله بالا به صورت کامل چگونگی شرط معدل نمونه دولتی نهم به دهم را شرح دادیم. دانش آموزان گرامی چنانچه پس از مطالعه مقاله بالا نیاز به راهنمایی بیشتر و یا مشاوره تخصصی داشتید، می توانید با شماره 9099075307 (تنها از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد) تماس گرفته و با کارشناسان مجرب مرکز ایران تحصیل ارتباط برقرار کنید. مشاوران ما همه روزه (حتی در ایام تعطیلات نیز) از ساعت 8 صبح الی 12 شب پاسخگوی تمامی سوالات شما خواهند بود. هم چنین می توانید سوالات خود را در قسمت دیدگاه ها برای ما نوشته و ارسال کنید. در اسرع وقت پاسخگوی سوالات شما خواهیم بود.

 

برای دانلود پی دی اف مقاله شرط معدل نمونه دولتی نهم به دهم بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

به این پست امتیاز دهید

میزان تاثیر معدل دانش آموزان در آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی چقدر است؟

براساس اطلاعیه منتشر شده از سوی وزارت آموزش و پرورش، میزان تاثیر شرط معدل نمونه دولتی نهم به دهم 50 درصد است. یعنی 50 درصد نتیجه نهایی پذیرش داوطلب را معدل وی و 50 درصد باقی مانده را آزمون کتبی مشخص خواهد کرد.

شرط معدل نمونه دولتی نهم به دهم به چه میزانی است؟

دانش آموزانی می توانند برای شرکت در آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی پایه نهم به دهم شرکت کنند که بازه نمره معدل آن ها بین 17 الی 20 باشد. در زمان ثبت نام آزمون نیز ملاک ثبت نام معدل نیم سال اول تحصیلی دانش آموزان خواهد بود.

چه راه هایی برای افزایش معدل دانش آموزان وجود دارد؟

دانش آموزانی که قصد تحصیل و ثبت نام در مدارس نمونه دولتی را دارند می توانند با استفاده از راهکار هایی چون برنامه ریزی صحیح، افزایش بازده مطالعه، انتخاب منابع درست درسی، تمرین و تکرار به میزان کافی و … معدل خود را افزایش دهند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا