شهریه رشته خلبانی علمی کاربردی 1402 + کاردانی و کارشناسی


اطلاع از میزان شهریه رشته خلبانی علمی کاربردی برای آن دسته از افرادی که قصد ادامه تحصیل در این رشته را دارند، بسیار اهمیت دارد. رشته خلبانی یکی از رشته‌های پرطرفدار کنکور می‌باشد که بسیاری از افراد می‌توانند در دوره‌های بدون آزمون این رشته مشغول به تحصیل شوند.

اگرچه ادامه تحصیل در رشته خلبانی که بیشتر با امور مربوط به پرواز سر و کار دارد، جذاب است، اما دشواری‌ها و شرایط خاص خود را دارد و قبل از هر چیز افراد باید توانایی و آمادگی خود را برای تحصیل در این رشته بسنجند. برای کسب اطلاع از میزان شهریه رشته خلبانی علمی کاربردی می توانید با همکاران ما در آکادمی ایران تحصیل در ارتباط باشید.

ضرورت اطلاع از شهریه رشته خلبانی علمی کاربردی

👈رشته خلبانی یکی از رشته‌های پرمتقاضی گروه صنعت دانشگاه علمی کاربردی می‌باشد. دانشگاه علمی کاربردی در دو نوبت مهر و بهمن ماه به صورت بدون آزمون در این رشته پذیرش دارد. افراد داوطلب می‌توانند از طریق مراجعه به سامانه سنجش مراحل اینترنتی ثبت نام خود را انجام داده و پس از تأیید ثبت نام به واحد آموزشی مورد نظر خود مراجعه کنند تا مراحل ثبت نام را تکمیل نمایند.

👈ثبت نام رشته خلبانی علمی کاربردی بدون کنکور در دو مقطع کاردانی و کاردانی به کارشناسی ناپیوسته صورت می‌گیرد. متقاضیان ادامه تحصیل این رشته باید قبل از هر چیز اطلاعات کامل را در مورد شهریه ثابت و متغیر هر ترم خود داشته باشند. چرا که سالانه بر میزان مبلغ دریافتی شهریه ثابت و متغیر از سوی دانشگاه اضافه می‌شود و این مبلغ 20 درصد در هر سال افزایش دارد.

👈بنابراین داوطلبان باید بسنجند که آیا می‌توانند هزینه هر ترم خود را پرداخت کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر در ارتباط با شهریه رشته خلبانی علمی کاربردی می‌توانید با کارشناسان ما در ایران تحصیل در ارتباط باشید تا اطلاعات لازم را در این خصوص به شما عزیزان ارائه کنند.

ضرورت اطلاع از شهریه رشته خلبانی علمی کاربردی

به منظور دریافت شماره دانشجویی علمی کاربردی وارد لینک شوید.

میزان شهریه رشته خلبانی علمی کاربردی 1402

👈از آنجا که رشته خلبانی در گروه صنعت قرار می‌گیرد و واحدهای تخصصی و علمی خاص خود را دارد، انتظار می‌رود که شهریه این رشته نسبت به رشته‌های دیگر بیشتر باشد. شهریه رشته خلبانی علمی کاربردی شامل شهریه ثابت و متغیر است و افرادی که مایل به تحصیل دوره کاردانی و کارشناسی هستند طبق جدول زیر باید شهریه متفاوتی را پرداخت کنند.

✅ میزان شهریه مقطع کاردانی ناپیوسته گروه صنعت دانشگاه علمی کاربردی در 1402

میزان شهریه ثابت مبلغ 1 میلیون 167 هزار و 127 تومان
میزان شهریه متغیر فهرست دروس عمومی شهریه واحد نظری 45 هزار و 145 تومان
شهریه واحد عملی 73 هزار و 904 تومان
شهریه واحد نظری 64 هزار 386 هزار تومان
فهرست دروس تخصصی شهریه واحد آزمایشگاهی صد و سه هزار تومان
شهریه واحد کارگروهی و پروژه 111 هزار و 612 تومان
شهریه  واحد کاربینی و کارورزی 225 هزار و 590 تومان

 

✅ میزان شهریه مقطع کارشناسی ناپیوسته گروه صنعت دانشگاه علمی کاربردی  در 1402

میزان شهریه ثابت 1 میلیون 189 هزار 699 تومان
میزان شهریه متغیر نوع دروس عمومی شهریه واحد نظری 49 هزار 269 تومان
شهریه واحد عملی 80 هزار 561 تومان
شهریه واحد نظری 65 هزار 992 تومان
نوع دروس تخصصی شهریه واحد آزمایشگاهی 105 هزار 695 تومان
شهریه واحد کارگروهی و پروژه 114 هزار 289 تومان
شهریه واحد کاربینی و کارورزی 223 هزار 591 تومان

 

جهت اطلاع از شرایط کارورزی علمی کاربردی وارد لینک شوید.

میزان شهریه رشته خلبانی علمی کاربردی

چگونگی پرداخت شهریه رشته خلبانی علمی کاربردی 1402

👈 پرداخت شهریه دانشگاه علمی کاربردی فرایند اینترنتی است و دانشجویان باید در آغاز هر ترم شهریه واحدهای خود را از طریق سامانه هم آوا پرداخت کنند.

✅ به این منظور ابتدا افراد باید به سامانه جامع آموزشی هم آوا به آدرس edu.uast.ac.ir مراجعه کنند.

✅در بخش بعد اطلاعات درخواستی از جمله نام کاربری که همان کد ملی و رمز عبور که همان شماره شناسنامه است را در کارهای مربوط ثبت کنند.

✅پس از وارد شدن به صفحه جدید باید برای مشاهده منوی خدمات گزینه “دسترسی” را انتخاب کنند.

✅سپس گزینه “پرداخت برخط شهریه” را انتخاب نمایند.

✅در این بخش شهریه مربوط به دوره را باید انتخاب کرده و برای پرداخت آن از طریق کارت بانکی عضو شتاب اقدام کنند.

✅داوطلبان پس از پرداخت یک کد رهگیری دریافت می‌نمایند که باید آن را نزد خود نگه دارند.

چگونگی پرداخت شهریه رشته خلبانی علمی کاربردی

عوامل مؤثر بر شهریه رشته خلبانی علمی کاربردی 1402

👈میزان شهریه هر ساله رشته‌ خلبانی دانشگاه علمی کاربردی از طریق سامانه ثبت نام دانشگاه اعلام می‌شود. اما این مبلغ تحت تأثیر عوامل مختلفی متغیر می‌باشد. از موارد اثرگذار بر میزان شهریه رشته خلبانی علکی کاربردی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

نوع رشته تحصیلی دانشجو
تعداد واحدهای انتخاب شده
مقطع تحصیلی 
سال ورود به دانشگاه علمی کاربردی

نکات مهم پیرامون پرداخت شهریه خلبانی علمی کاربردی 1402

هنگام پرداخت شهریه خلبانی افراد باید به موارد زیر توجه کنند:

✅احتمال افزایش شهریه دانشگاه در سال 1402 – 1403 تا سقف حداکثر ۲۰ درصد وجود دارد.

✅شهریه ثابت در طول دوران تحصیل بدون تغییر است، اما مبلغ شهریه متغیر هر ساله تغییر خواهد کرد.

✅میزان شهریه‌ای که افراد مشغول به تحصیل در واحدهای علمی کاربردی مناطق آزاد پرداخت می‌نمایند، یک و نیم برابر شهریه‌ای است که دانشجویان در سایر مراکز علمی کاربردی کشور می‌پردازند. داوطلبانی که مدرک دیپلم مقطع متوسطه خود از استان مربوط به مناطق آزاد دریافت کرده اند، مشمول این بخش نیستند.

✅شهریه افرادی که پس از مهلت حذف و اضافه از ادامه تحصیل انصراف دهند، بازگردانده نمی‌شود.

✅افرادی که قبل از شروع تاریخ حذف و اضافه دانشگاه علمی کاربردی واحد از ادامه تحصیل در دانشگاه انصراف دهند، فقط می‌توانند شهریه مربوط به همان نیمسال را دریافت نمایند.

✅صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم برای دانشجویان رشته خلبانی علمی کاربردی به منظور کمک به تأمین بخشی از هزینه‌های تحصیلی تسهیلاتی مانند وام دانشجویی در نظر گرفته است. دانشجویان برای پرداخت شهریه رشته خلبانی علمی کاربردی می‌توانند به سامانه وام دانشجویی به نشانی swf.ir مراجعه کنند و با مطالعه اطلاعیه‌های موجود، با انواع وام آشنا شوند و تقاضای دریافت وام خود را ثبت کنند.

جهت بررسی زمان انتخاب واحد دانشگاه علمی کاربردی وارد لینک شوید.

نکات مهم پیرامون پرداخت شهریه خلبانی علمی کاربردی

مشاوره شهریه رشته خلبانی دانشگاه علمی کاربردی

👈دانشگاه علمی کاربردی یکی از دانشگاه‌های شهریه پرداز کشور می‌باشد و افرادی که متقاضی تحصیل در رشته‌های ارائه شده در این دانشگاه هستند، باید قبل از هر چیز شهریه مربوط به زیر گروه خود را بدانند.

👈 افرادی که مایل به تحصیل در رشته خلبانی علمی کاربردی در مقطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته هستند، باید توجه داشته باشند که شهریه ثابت متغیر هر ترم را براساس افزایش 15 تا 20 درصدی هر ساله بپردازند.

👈شهریه ثابت در ابتدای هر ترم و شهریه متغیر در طول‌ ترم از دانشجویان دریافت می‌شود و این شهریه برای هر گروه آزمایشی به صورت جداگانه حساب خواهد شد.

👈از آنجا که باید ابتدا توانایی مالی خود را مورد بررسی قرار دهید، چنانچه اطلاعاتی در خصوص شهریه دانشگاه علمی کاربردی نیازمند اطلاعات هستید، می‌توانید با کارشناسان مجموعه ایران تحصیل در ارتباط باشید تا شما عزیزان را در خصوص میزان شهریه دانشگا علمی کاربردی در رشته خلبانی راهنمایی کنند.

خلاصه مطالب

دانشجویانی که مایل به تحصیل در رشته‌های گروه صنعت از جمله رشته خلبانی دانشگاه علمی کاربردی هستند، باید ابتدا نسبت به میزان شهریه پرداختی خود اطلاعات لازم را کسب کنند. شهریه رشته خلبانی علمی کاربردی شامل شهریه ثابت و متغیر می‌باشد و و افراد باید این موضوع را در نظر داشته باشند که میزان شهریه تا سقف ۲۰ درصد هر ساله اضافه خواهد شد.

شهریه ثابت در طول‌ ترم تغییر نمی‌کند، اما شهریه متغیر ممکن است تغییراتی داشته باشد. در این مقاله اطلاعات کاملی در ارتباط با میزان شهریه رشته خلبانی علمی کاربردی کاردانی و کارشناسی ناپیوسته و نحوه پرداخت آن ارائه کردیم. برای کسب اطلاعات بیشتر در ارتباط با مطالب ارائه شده می‌توانید با کارشناسان ما در آکادمی ایران تحصیلی ارتباط باشید تا شما عزیزان را راهنمایی کنند.

برای دانلود pdf مقاله کلیک کنید.

 

به این پست امتیاز دهید

چگونه می‌توان برای پرداخت شهریه رشته خلبانی علمی کاربردی اقدام کرد؟

پرداخت شهریه از طریق سامانه هم آوا به آدرس edu.uast.ac.ir امکان‌پذیر می‌باشد.

 چگونه می‌توان از میزان دقیق شهریه خلبانی علمی کاربردی مطلع شد؟

میزان دقیق شهریه قابل پرداخت در دفترچه راهنمای ثبت نام ارائه شده است.

 آیا شهریه رشته خلبانی دانشگاه علمی کاربردی در سال ۱۴۰۳ بیشتر می‌شود؟

 بله براساس مندرجات دفترچه شهریه این رشته در هر سال امکان افزایش ۲۰ درصدی دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا