شهریه مدارس غیر انتفاعی ۱۴۰۲ | جدول نرخ جدید شهریه مدارس غیرانتفاعی تهران


شهریه مدارس غیرانتفاعی ۱۴۰۲ اعلام شد. کلیه افراد و دانش آموزان می توانند بعد از کسب اطلاعاتی در رابطه با شهریه مدارس غیرانتفاعی تهران و دیگر شهرها اقدامات لازم را برای ثبت نام در این مدارس را انجام دهند. از آن جایی که آشنایی با جدیدترین مبلغ شهریه مدارس غیرانتفاعی تهران و دیگر شهرها و مناطق برای هر یک از دانش آموزان قبل از انجام ثبت نام در این قبیل مدرسه ها اهمیت زیادی دارد کمک گرفتن از مشاوری کاردان و خبره در این زمینه مهم به نظر می رسد.

برای سهولت کسب اطلاعاتی در رابطه با مبلغ شهریه مدرسه های غیرانتفاعی برای پایه های مختلف تحصیلی می توانید با تیم مشاوره حرفه ای و کاردان ایران تحصیل با شماره تلفن 9099075307 تماس حاصل فرمایید.

 

عوامل موثر در نرخ شهریه مدارس غیرانتفاعی

جالب است بدانید که عوامل مختلفی در نرخ شهریه مدرسه های غیرانتفاعی به خصوص مبلغ شهریه مدرسه های غیرانتفاعی تهران اثر دارند. در ادامه این عوامل را بیان خواهیم کرد.

 

مقطع تحصیلی دانش آموز در مدرسه

یکی از مهم ترین مواردی که در مبلغ شهریه مدرسه های غیرانتفاعی موثر هستند، مقطع تحصیلی  دانش آموز است. در واقع شما برای مقاطع تحصیلی ابتدایی، متوسطه اول و دوم باید مبلغ متفاوتی را پرداخت کنید.

برای ورود به سامانه سناد دانش آموزی بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

امکانات و تجهیزاتی که در مدارس ارائه می شود

یکی از مواردی که می تواند نقش مهمی در مبلغ شهریه مدرسه های غیرانتفاعی تهران و دیگر استان های کشور داشته باشد در رابطه با امکانات و تجهیزاتی است که در مدارس غیرانتفاعی ارائه می شود. به عنوان مثال، در صورت وجود امکاناتی از جمله استخر شنا، زمین ورزشی، سالن غذاخوری و موارد دیگر در مدارس غیرانتفاعی الزاماً باید پول بیشتری را برای ادامه تحصیل بپردازید.

امکانات و تجهیزاتی که در مدارس ارائه می شود

 

شهری که در آن درس می خوانید

دوستان عزیز دقت داشته باشید شهری که در آن مشغول به تحصیل هستید نیز می تواند اثر زیادی روی مبلغ شهریه مدرسه های غیرانتفاعی برای شما داشته باشد.

در واقع از آن جایی که امکانات و تجهیزات ارائه شده در مدارس غیرانتفاعی شهرهای بزرگی مانند تهران از دیگر شهرهای ایران بیشتر است از این رو بالا بودن مبلغ شهریه مدرسه های غیرانتفاعی تهران از دیگر شهرهای بزرگ کاملاً قابل توجیه است.

برای ورود به سایت خرید کتاب درسی دبیرستان بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

نحوه پرداخت مبلغ شهریه مدارس غیرانتفاعی 1402

در رابطه با نحوه پرداخت شهریه مدرسه های غیرانتفاعی تهران و دیگر استان های کشور باید عرض کنیم که پرداخت این مبلغ شهریه به چند صورت مختلف برای دانش آموزان انجام می گیرد.

امکان پرداخت شهریه مدرسه های غیرانتفاعی برای دانش آموزان مشغول به تحصیل در این مدرسه ها به دو شکل پرداخت ماهانه و اقساطی فراهم شده است. البته در صورت تمایل می توانید پرداخت چکی هم برای شهریه مدرسه های غیرانتفاعی داشته باشید.

 اما در مجموع باید عرض کنیم که روند کلی پرداخت شهریه مدرسه های غیرانتفاعی تهران و دیگر شهرها به این صورت است که مدرسه در زمان ثبت نام معمولاً یک سوم الی دو سوم از مبلغ شهریه را دریافت کرده و مابقی این مبلغ را تا پایان سال دریافت می کند.

 

رفع مشکل پرداخت شهریه مدرسه های غیرانتفاعی برای خانواده های کم وسعت

دانش آموزان زیادی هستند که مایل به ثبت نام در مدارس غیرانتفاعی هستند، اما متأسفانه به دلیل داشتن مشکلات مالی نگرانی های زیادی در رابطه با پرداخت شهریه این مدارس را دارند. در حال حاضر با توجه به امکان پرداخت قسطی شهریه مدرسه های غیرانتفاعی تهران و دیگر استان های کشور دیگر مشکلی در این رابطه وجود ندارد و تمامی دانش آموزان حتی با داشتن وضعیت نامناسب مالی می توانند برای ثبت نام در مقاطع مختلف مدارس غیرانتفاعی اقدام کنند.

رفع مشکل پرداخت شهریه مدرسه های غیرانتفاعی برای خانواده های کم وسعت

برای دانلود اپلیکیشن شاد برای کامپیوتر بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

شهریه مدارس غیرانتفاعی چه مواردی را شامل می شود؟

در رابطه با شهریه مدرسه های غیرانتفاعی باید عرض کنیم که شهریه این قبیل از مدارس در دو دسته مختلف شهریه کلاس های فوق برنامه و کلاس های ثابت قرار می گیرد. دقت داشته باشید که ساعات کلاس های فوق برنامه برای دانش آموزان مشغول به ادامه تحصیل در دوره اول و دوم متوسطه حدوداً دوازده ساعت است که همین موضوع به افزایش شهریه مدرسه های غیرانتفاعی در این دوره تحصیلی منجر شده است.

اما همین مبلغ شهریه کلاس های فوق برنامه برای دانش آموزان مشغول به ادامه تحصیل در مقطع ابتدایی با توجه به کمتر بودن زمان این کلاس ها به مراتب کمتر است.

برای اطلاع از شرایط جهش تحصیلی برای دانش آموزان بر روی لینک مربوطه کلیک کنید

نحوه استعلام شهریه مدارس غیرانتفاعی 

استعلام مبلغ شهریه مدرسه های غیرانتفاعی تهران و دیگر شهرهای کشور از طریق ورود به اپلیکیشنی خاص امکان پذیر است. اپلیکیشن سام نرم افزاری است که در آن دانش آموزان یا والدین آن ها می توانند برای استعلام شهریه مدرسه های غیرانتفاعی از آن استفاده کنند. شما برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه استفاده از نرم افزار سام  می توانید با مشاوران ایران تحصیل به شماره تلفن 9099075307 تماس حاصل فرمایید. البته به غیر از نرم افزار سام شما می توانید از طریق سایت mosharekatha.ir نیز شهریه مدار غیرانتفاعی را استعلام بگیرید. برای استعلام از این سامانه می توانید طبق روش زیر اقدام کنید.

🔶 در مرورگر گوگل آدرس mosharekatha.ir را جستجو کنید تا وارد صفحه اصلی سایت مدارس غیر دولتی شوید.

🔶 در این جا روی سه نقطه در نوار  آبی رنگ در بالای صفحه کلیک نمایید.

نحوه استعلام شهریه مدارس غیرانتفاعی 

🔶 حالا برای شما ۳ گزینه مختلف مشخص می شود که روی گزینه استعلام شهریه کلیک کنید.

🔶 با کلیک کردن بر روی آن صفحه جدیدی برای شما باز می شود که در آن جا باید مشخصات مدرسه ای که قصد استعلام شهریه 1402 – 1403 را دارید، درج کنید. سپس گزینه جستجو را کلیک کنید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد تفاوت مدارس نمونه دولتی و غیر انتفاعی و مزایا و معایب آن ها کلیک کنید.

آموزش تصویری استعلام شهریه مدارس غیرانتفاعی

🔶 حالا اگر اطلاعات خود را به درستی درج کرده باشید نتیجه استعلام شما مشخص خواهد شد که در آن جا می توانید آن را مشاهده کنید.

 

مبلغ شهریه مدارس غیرانتفاعی تهران و شهرستان ها

مورد مهمی که در رابطه با مبلغ شهریه مدرسه های غیرانتفاعی باید بدانید این است که هزینه پرداختی برای این قبیل از مدارس در استان های مختلف کشور متفاوت است و مبلغ آن ها برای مدرسه های مختلف در تمامی شهرها یکسان نیست. در مدارس غیرانتفاعی والدین قصد دارند فرزندان آن ها در یک محیط عالی تحصیل کند. به همین دلیل کیفیت تحصیلی آن ها بسیار مهم است. میزان شهریه مدارس غیرانتفاعی را هر ساله وزارت آموزش و پرورش تعیین و آن را در سامانه mosharekatha.ir ابلاغ می کند.

همان طور که در بالا اشاره کردیم عوامل زیادی در تعیین میزان شهریه مدارس موثر هستند. طبق اطلاعات منتشر شده شهریه مدارس غیرانتفاعی برای سال 1402 – 1403 با 35 درصد افزایش به از 5 میلیون تا 48 میلیون تومان اعلام شده است. با اضافه کردن فوق برنامه و کلاس های دیگر می توانید حداکثر 38 درصد میزان شهریه را افزایش داده و 65 میلیون 400 هزار تومان برسانید. دقت کنید که این فوق برنامه منظور از فعالیت های تابستانی مدرسه است و شامل برنامه های بعد از مهر ماه 1402 نمی شود. لذا اگر مدرسه شما مبلغ بیشتر از این حد را درخواست کرد باید آن را فورا به اداره آموزش و پرورش اطلاع دهید.

برای اطلاع از استعلام شهریه مدارس غیردولتی در سایت مشارکت ها کلیک کنید.

سامانه شکایت از شهریه مدارس غیرانتفاعی

در برخی از مدارس مشاهده شده است که مبالغ مورد تقاضا آن ها بیشتر از حد تعیین شده در سامانه mosharekatha.ir می باشد. در این صورت شما از پرداخت شهریه ممانعت کرده و آن را شکایت کنید. برای شکایت مدارس غیردولتی متخلف می توانید به سامانه mosharekatha.ir مراجعه کرده و طبق روال زیر شکایت خود را ثبت کنید.

🔶 سایت mosharekatha.ir را جستجو کرده و وارد صفحه اصلی آن شوید.

🔶 در نوار بالایی روی بخش «پاسخگویی به شکایات» و «ثبت شکایت» کلیک کرده تا وارد صفحه جدیدی شوید.

سامانه شکایت از شهریه مدارس غیرانتفاعی

🔶 در اینجا کلیه قوانین را مطالعه کرده و در صورت تایید گزینه «شرایط و راهنما را مطالعه نمودم!» را کلیک کنید و بعد از آن گزینه «ذخیره و ادامه» را بزنید.

آموزش ثبت شکایت در سامانه شکایت از شهریه مدارس غیرانتفاعی

🔶 در این جا باید مشخصات خود را به عنوان شاکی درج کنید. بعد از آن گزینه «ذخیره و ادامه» را کلیک کنید.

جهت اطلاع از روش قبولی در مدارس نمونه دولتی کلیک کنید.

سامانه شکایت از شهریه مدارس غیردولتی

🔶 در این بخش، باید اطلاعات فردی که از آن شکایت دارید را ثبت کنید و در آخر آن را ثبت کنید و شماره پیگیری خود را ذخیره نمایید تا برای پیگیری های بعدی از آن استفاده کنید.

شما به غیر از سامانه mosharekatha.ir می توانید از طریق نرم افزار سام نیز شکایت خود را ثبت نمایید که برای اطلاع از نحوه ثبت شکایت مدارس غیرانتفاعی در نرم افزار سام می توانید با مشاوران ایران تحصیل صحبت نمایید. البته به یاد داشته باشید که شماره تلفن 4317 یکی از سامانه های تلفنی برای ثبت شکایت و پیگیری آن ها برای مدارس غیرانتفاعی می باشد که شما در صورت لزوم می توانید شکایت خود را نیز با آن ها در میان بگذارید.

 

خلاصه مطلب

افرادی که قصد دارند فرزند آن ها در مدارس غیردولتی درس بخواند باید از نرخ شهریه مدارس غیرانتفاعی برای سال تحصیلی 1402 – 1403 اطلاع داشته باشند. سازمان آموزش و پرورش کشور شهریه سال جاری را با 35 درصد افزایش به 5 الی 48 میلیون تومان رسانده است. حال اگر مدارس برای تابستان نیز برنامه های کلاسی داشته باشند می توانند با افزایش 38 درصدی شهریه تا سقف 65 میلیون و 400 هزار تومان شهریه دریافت کنند.

به یاد داشته باشید که مبلغ شهریه برای استان های مختلف با سطح مقطع تحصیلی متفاوت است؛ بنابراین شما برای استعلام شهریه مدارس غیرانتفاعی می توانید به سامانه mosharekatha.ir مراجعه کنید یا از طریق نرم افزار سام اقدام نمایید. حال در صورتی که هر گونه تخلفی را از جانب مدارس مشاهده کردید می توانید آن را نیز در سامانه ثبت شکایت درج نمایید.

با توجه به اطلاعات درج شده انتظار می رود شما به راحتی بتوانید شهریه مدارس غیرانتفاعی شهر خود را استعلام بگیرید. حال اگر هر گونه مشکلی در مورد آن ها داشته باشید می توانید با مشاوران ایران تحصیل به شماره تلفن 9099075307 تماس حاصل فرمایید.

جهت دانلود پی دی اف مقاله کلیک کنید.

شهریه مدارس غیرانتفاعی چقدر است؟

برای اطلاع از مبلغ شهریه مدارس غیرانتفاعی با تیم مشاوره ایران تحصیل تماس بگیرید.

شهریه مدارس غیرانتفاعی شامل چه مواردی می شود؟

شهریه مدارس غیرانتفاعی از دو بخش ثابت و فوق برنامه تشکیل می شود.

چه عواملی در نرخ شهریه مدارس غیرانتفاعی تأثیر دارند؟

از میان عوامل مؤثر در نرخ شهریه مدارس غیرانتفاعی می توان به محل زندگی و امکانات ارائه شده در مدارس اشاره کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا