طرح سرباز پژوهشگر چیست؟ + آیین نامه سال 1402


در حال حاضر امکان حضور در طرح سرباز پژوهشگر برای افراد مشمول خدمت سربازی وجود دارد و با استفاده از آن افراد می‌توانند امریه سرباز پژوهشگر را در دانشگاه‌ها و نهادهای مجموعه وزارت بهداشت زیر مجموعه وزارت علوم دریافت کنند. داوطلبان برای ثبت نام طرح سرباز پژوهشگر نیاز به برخورداری از شرایط عمومی و اختصاصی دارند و باید مدارک خود را ارائه کنند و در صورت پذیرش می‌توانند امریه خود را دریافت نمایند.

در حال حاضر دانشکده‌ها و پژوهشگاه‌ها پارک‌های علم و فناوری برای تأمین نیروی انسانی به دنبال جذب نیرو از میان مشمولین اعزام به خدمت هستند. برخی از افراد با شرایط طرح سرباز پژوهشگر آشنایی ندارند. افراد داوطلب می‌توانند با توجه به اعلامیه‌های رسمی و غیر رسمی از ظرفیت و رشته‌های مورد نظر برای شرکت در طرح سرباز پژوهشگر اقدام کنند. مشمولان خدمت سربازی با تأیید معاونت پژوهش و فناوری این قابلیت را دارند که به عنوان پژوهشیار دوره خدمت سربازی را طی کنند. برای کسب اطلاعات در ارتباط با زمان و شرایط ثبت نام در طرح سرباز پژوهشگر می‌توانید با همکاران ما در آکادمی ایران تحصیل تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند.

آشنایی با طرح سرباز پژوهشگر

👈 طرح سرباز پژوهشگر مانند طرح کسری سربازی با مقاله یکی از جدیدترین طرح‌هایی است که برای استفاده از توانایی‌های تخصصی مشمولان خدمت سربازی دارای تحصیلات عالیه دانشگاه، از طرف نخبگان وزارت علوم و تحقیقات فناوری پیشنهاد شده است.

👈 هر سال برخی از نهادهای دولتی و سازمان‌ها برای تأمین نیروی کادر مورد نظر خود از میان مشمولان اعزام به خدمت، سربازانی را انتخاب می‌کنند. در این میان پارک‌ها، پژوهشگاه‌ها و دانشکده‌ها با توجه به شرایط خود، به دنبال جذب نیروی پژوهشیار هستند که در ادامه به آنها اشاره کرده‌ایم.

👈 طرح سرباز پژوهشگر این قابلیت را برای سربازان اعزام به خدمت ایجاد کرده که می‌توانند با طی کردن دوران خدمت سربازی به عنوان نیروی پژوهشیار نسبت به بقیه افراد شرایط بهتری را داشته باشند. افراد پژوهشگر این قابلیت را دارند که به عنوان سرباز امریه با تأییدیه معاونت پژوهش و فناوری فعالیت خود را در قالب امور پژوهشی و کار در آزمایشگاه سپری کنند.

👈 امریه سرباز پژوهشگر باعث می‌شود افرادی که دوره خدمت سربازی را پشت سر می‌گذارند، همزمان بتوانند علم و تجربه خود را افزایش دهند. پس از طی کردن این دوران می‌توانند با توجه و اندوخته‌های خود به عنوان یک نیروی آماده به کار و بازار معرفی شوند. شرکت در طرح سرباز پژوهشگر بر اساس فراخوانی است که از سوی مؤسسات وابسته به وزارت علوم تحقیقات فناوری ارائه می‌شود. این فراخوان معمولاً در ارتباط با جزئیات ثبت نام طرح پژوهش سرباز پژوهشگر است و در مورد شرایط آن توضیحاتی ارائه می‌شود.

جهت بررسی شرایط پذیرش امریه رشته حقوق وارد لینک شوید.

آشنایی با طرح سرباز پژوهشگر

تاریخ ثبت نام سرباز پژوهشگر

👈 طرح سرباز پژوهشگر در سال ۱۴۰۲ برای جذب سربازان مشمول به اعزام خدمت ایجاد شده که قابلیت فعالیت در نهادهای وابسته به وزارت علوم تحقیقات و فناوری را دارند. متقاضیان برای جذب به عنوان پژوهشیار نیاز دارند تا با توجه به شرایط در زمان مشخص اقدام به ثبت نام طرح سرباز پژوهشگر کنند.

👈 برخی از کاربران از مهلت اسم نویسی در طرح اطلاعی ندارند. زمان ثبت نام طرح سرباز پژوهشگر در نهادهای وابسته به وزارت علوم مانند دانشگاه‌ها متفاوت است و هر یک از این نهادها با توجه به نیاز خود در یک زمان متفاوت اقدام به ارائه و انتشار اعلامیه می‌کنند.

👈 در مجموع باید بگوییم که زمان جذب اغلب مدت یک ماه قبل از تاریخ اعزام به خدمت نظام وظیفه برای بررسی رزومه مشمولان صورت می‌گیرد. دانشگاه و نهادهای مرتبط با جذب سرباز پژوهشیار در یک زمان مشخص اقدام به این کار نمی‌کنند و زمان معینی برای ثبت نام سرباز پژوهشگر وجود ندارد.

👈 یکی از راه‌ها برای کاهش خدمت دوران سربازی و تسهیل کردن آن به عنوان سرباز امریه است که افراد باید شرایط سرباز پژوهشگر را به درستی مطالعه کنند تا بتوانند در این طرح حضور یابند.

شرایط  طرح سرباز پژوهشگر

👈طرح سرباز پژوهشگر یک طرح با قابلیت گذراندن دوران خدمت سربازی در زیر مجموعه‌های وزارت علوم است که می‌تواند امریه سربازی را دریافت کنند. افراد مشمول برای ثبت نام باید شرایط طرح سرباز پژوهشگر را داشته باشند. در مجموع شرایط امریه سرباز پژوهشگر به دو دسته عمومی و اختصاصی تقسیم می‌شوند که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد.

شرایط عمومی طرح سرباز پژوهشگر

👈 امریه سرباز پژوهشیار شرایط یکسانی را در تمام نهادها اعم از پارک‌های علم و فناوری، دانشگاه‌ها و پژوهشکده‌ها دارد. با بررسی شرایطی که در ادامه توضیح می‌دهیم، مشمولان می‌توانند برای ثبت نام اقدام کنند.

✔️ معتقد بودن به دین اسلام یا یکی از ادیان رسمی کشور

✔️ تابعیت از قوانین و مقررات جموری اسلامی و قانون اساسی

✔️ عدم اشتهار به فساد اخلاقی و محکومیت جزائی

✔️ عدم فعالیت و نداشتن وابستگی به نهادهای غیر قانونی

✔️ عدم اعتیاد به هیچ نوع ماده مخدر و روان گردان

✔️ عدم سابقه خدمت در گذشته یا عدم داشتن غیبت

برای اطلاع از ثبت نام امریه دانشگاه علمی کاربردی وارد لینک شوید.

شرایط اختصاصی طرح سرباز پژوهشگر

👈 سربازانی که مایلند امریه پژوهشیاری را دریافت کنند، باید به شرایط اختصاصی این طرح نیز توجه داشته باشند. شرایط دریافت امریه سرباز پژوهشگر شامل موارد زیر می‌باشد.

✔️ برخورداری داوطلب از مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد یا دکترا در رشته‌های تحصیلی مد نظر

✔️ برخورداری از حداقل معدل 15 برای افراد داری مدرک ارشد و داشتن حداقل معدل 16 برای مشمولان دارای مدرک مقطع دکتری

✔️ برخورداری از حداقل 6 ماه سابقه فعالیت در پروژه مرتبط با جذب سرباز پژوهشیار با تأییدیه نهادهای وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

✔️ متقاضی جذب سرباز پژوهشیار باید بومی استان محل مورد تقاضا باشد.

✔️ برخورداری از یکی از شرایط تأهل، 6 ماه فعالیت در بسیج، ایتام، ایثارگری، حافظ قرآن، نخبه و استعداد برتر و معاف از رزم

شرایط  طرح سرباز پژوهشگر

مدارک لازم برای ثبت نام طرح سرباز پژوهشگر

👈 افرادی که شرایط لازم برای ثبت نام طرح سرباز پژوهشگر را داشته باشند، می‌توانند مراحل نام نویسی خود را انجام دهند. مهم‌ترین مدارک برای ثبت نام امریه سرباز پژوهشگر شامل مدارک هویتی، مدارک تحصیلی، مدارک ثبت نامی است. افراد برای اطلاع از مدارک مورد نیاز باید اطلاعیه دانشگاه‌ها را بررسی کنند. در ادامه مهمترین مدارک برای اسم‌نویسی در این طرح ارائه شده است.

✔️ آپلود فایل اسکن شده عکس پرسنلی 4*3

✔️ آپلود فایل اسکن شده تصاویر صفحات اول و دوم شناسنامه

✔️ آپلود فایل اسکن شده تصویر پشت و روی کارت ملی

✔️ آپلود تصویر گواهی مدرک تحصیلی با قید معدل

✔️ آپلود مدارک مرتبط با تحت تکلف در صورت وجود

✔️ آپلود تصویر برگ اعزام بدون مهر غیبت خدمت سربازی

✔️ آپلود مدارک مرتبط با شرایط امریه

✔️ ارائه نمودن مدارک تحصیلی مورد نیاز

✔️ آپلود رزومه و مدارک مرتبط

✔️ ارائه کردن برگه اعزام به خدمت

✔️ ارائه کردن مدارک هویتی

 اطلاعیه

مدارک مذکور در هر کدام از دانشگاه‌ها و نهادهای دیگر باید بررسی شود. صحت این مدارک از سوی دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها مورد بازبینی و بررسی قرار می‌گیرد. در صورت عدم تطابق با موارد بارگذاری شده از پذیرش افراد جلوگیری به عمل خواهد آمد.

رشته‌ های طرح سرباز پژوهشگر

👈 طرح سرباز پژوهشگر برای جذب سربازان مشمول اعزام به خدمت ایجاد شده است و افرادی که مدارک و شرایط لازم را داشته باشند می‌توانند در مدت زمان اعلام شده فرایند اسم نویسی را انجام دهند. هر یک از نهادهای زیر مجموعه وزارت علوم نیازمند افراد مختلف در رشته‌های تحصیلی متفاوتی هستند. بنابراین افراد باید از رشته‌هایی که ارائه شده است اطلاعات لازم را کسب کنند.

👈 رشته‌های طرح سرباز پژوهشگر در هر نهاد متفاوت است و بر اساس نیاز به نیروها تعیین می‌شود. اغلب افراد فارغ التحصیل مقاطع ارشد و دکترا قابلیت جذب به عنوان سرباز پژوهشیار را خواهند داشت. از این رو داشتن مدرک مورد نظر در رشته تحصیلی بسیار اهمیت دارد.

👈 با توجه به گستردگی رشته‌های موجود در هر کدام از دانشگاه نمی‌توان به رشته خاصی در این بازه زمانی اشاره کرد و افراد با مراجعه به اطلاعیه دانشگاه امکان اطلاع از هر کدام از رشته‌ها را خواهند داشت.

رشته‌ های طرح سرباز پژوهشگر

فرایند ثبت نام طرح سرباز پژوهشگر

👈 افراد مشمول برای طی کردن دوران خدمت سربازی به عنوان سرباز پژوهشیار می‌توانند با اطلاع از شرایط و مدارک و رشته‌های مورد نیاز نام نویسی کنند. ثبت نام دستیار پژوهش یار به صورت غیر حضوری است. اما برخی از افراد از این شرایط آگاهی ندارند. در ادامه برای شرکت در این طرح اطلاعات لازم ارائه شده است.

✔️ مراجعه به سامانه دانشگاه مورد نظر

👈 افراد مشمول خدمت سربازی برای شرکت در طرح سرباز پژوهشگر باید ابتدا مراحل اعزام به خدمت سربازی را با توجه به نهاد مورد تقاضا از طریق سایت اینترنتی آنها انجام دهند. هر کدام از دانشگاه‌ها، پارک‌های علم و فناوری و پژوهشگاه‌هایی که زیر نظارت وزارت علوم فعالیت دارند، بستر اینترنتی جداگانه‌ای مشخص می‌کنند.

✔️ بررسی اطلاعیه‌ها برای آگاهی از ضوابط و شرایط

👈 مطالعه اطلاعیه‌های مرتبط با هر دانشگاه جهت اطلاع از ضوابط موجود الزامی است و باید مورد توجه قرار بگیرد. متقاضی برای آگاهی از مدارک و شرایط و قوانین و مقررات اعلام شده باید اطلاعیه‌های مرتبط را بررسی کنند.

✔️ درج اطلاعات در روند نام نویسی

👈 در شروع ثبت نام داوطلبان باید حتماً فرم‌های که در سامانه وجود دارند را تکمیل کنند و اطلاعات شخصی، نشانی محل سکونت و مدرک تحصیلی را در سامانه درج کنند. درج صحیح اطلاعات بسیار اهمیت دارد، چرا که ثبت نام آنها لغو خواهد شد.

✔️ بارگذاری مدارک درخواستی

👈 بارگذاری مدارک درخواستی در سامانه‌های هرکدام از نهادها و دانشگاه‌ها از مراحل آخر ثبت نام در طرح سرباز پژوهشگر است. در این مسیر عکس پرسنلی، تصویر پشت و روی کارت ملی، صفحات شناسنامه و دیگر موارد بارگذاری خواهند شد. تمام این عملیات نیازمند داشتن اینترنت است و داوطلبان با اتصال به گوشی تلفن همراه، سیستم رایانه خود را چک کند.

جهت بررسی کسری خدمت سربازان امریه بر روی لینک کلیک کنید.

اعلام نتایج طرح سرباز پژوهشگر

👈 افرادی که برای طرح سرباز پژوهشگر اقدام می‌کنند، پس از دریافت برگه اعزام یا برگه سفید سربازی با اطلاع از نیاز استان‌ها و شرایط سرباز پژوهشگر و بارگذاری مدارک لازم می‌توانند از نتایج پذیرش خود مطلع شوند.

👈 نتایج امریه سرباز پژوهشگر پس از بررسی درخواست داوطلبان مبنی بر صلاحیت موجود و تأیید آنها اطلاع رسانی خواهد شد. کسب امتیاز لازم در این مرحله از جمله مصاحبه از مواردی است که تأثیر زیادی در پذیرش افراد دارد.

👈 اطلاع رسانی‌ها از طریق پنل ثبت نامی دانشگاه مورد درخواست ارائه می‌شود. دسترسی به نتایج طرح سرباز پژوهشگر برای اطلاع از پذیرش یا عدم پذیرش بسیار اهمیت دارد. به همین دلیل افراد لازم است که در این خصوص اطلاعات لازم را کسب کنند. برای اینکه افراد بدانند می‌توانند به عنوان سرباز پژوهشگر دوران خدمت سربازی را طی کنند، بررسی نتایج برای آنها ضروری می‌باشد.

مشاوره شرکت در طرح سرباز پژوهشگر

👈 سرباز پژوهشگر یکی از طرح‌هایی است که سازمان نظام وظیفه و وزارت علوم برای استفاده از نیروهای متخصص در دوران خدمت سربازی ارائه کرده است.

👈 افرادی که مشمول خدمت سربازی هستند، امکان دریافت امریه سرباز پژوهشگر را خواهند داشت. به این منظور افراد باید واجد شرایط طرح سرباز پژوهشگر که از سوی دانشگاه‌ها، نهادها و پژوهشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری اعلام می‌شود، باشند.

👈 بسیاری در ارتباط با زمان ثبت نام طرح سرباز پژوهشگر سؤال دارند. باید بگوییم که تمام نهادها، دانشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری یک ماه قبل از اعزام به خدمت سربازی فراخوانی را جهت جذب نیروها منتشر می‌کنند و افراد باید از این فراخوان اطلاعات لازم را کسب کنند.

👈 از آنجا که ممکن است برخی در ارتباط با شرایط سرباز پژوهشگر نیازمند دریافت راهنمایی‌های بیشتر باشند، از این رو توصیه می‌کنیم که با همکاران ما در آکادمی ایران تحصیل در ارتباط باشید تا پاسخگوی سؤالات و ابهامات شما عزیزان باشند.

خلاصه مطالب

هر سال دانشگاه‌ها، ارگان‌ها، نهادها و پژوهشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری برای تأمین نیروی انسانی خود به دنبال جذب نیرو هستند. طرح سرباز پژوهشگر برای افرادی که دارای شرایط لازم هستند ایجاد شده و می‌توانند دوران خدمت سربازی خود را به عنوان امریه پژوهشیار در ارگان‌های مختلف سپری کنند. از آنجا که برخورداری از شرایط اعلام شده از سوی هر نهاد متفاوت است، افراد باید از شرایط و مدارکی که باید به همراه داشته باشند اطلاعات لازم را کسب کنند.

در این مقاله اطلاعات مفیدی در ارتباط با شرایط پذیرش افراد مشمول به عنوان سرباز پژوهشگر ارائه کردیم. برای کسب اطلاعات تکمیلی در این زمینه می‌توانید با همکاران ما در مجموعه ایران تحصیل در ارتباط باشید تا شما عزیزان را در مسیر دریافت این امریه راهنمایی کنند.

 برای دانلود pdf مقاله کلیک کنید.

به این پست امتیاز دهید

طرح سرباز پژوهشگر چیست؟

در این طرح مشمولان خدمت سربازی می‌توانند به عنوان نیروی پژوهشیار در ارگان‌های مختلف فعالیت داشته باشند.

شرایط ثبت نام در طرح سرباز پژوهشگر چیست؟

در این مقاله به مهم‌ترین شرایط عمومی و اختصاصی شرکت در این طرح اشاره کردیم.

زمان ثبت نام در امریه سرباز پژوهشگر چه تاریخی است؟

زمان ثبت نام ارگان‌ها و دانشگاه‌ها یک ماه قبل از تاریخ اعزام به خدمت سربازان می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا