طول دوره تحصیل دانشگاه افسری 1402 {سپاه، ارتش و فراجا}


افرادی که قصد دارند در دانشگاه های افسری کشور درس بخوانند باید از شرایط ورود و طول دوره تحصیل دانشگاه افسری آشنایی داشته باشند؛ زیرا در برخی از این دانشگاه ها با توجه به رشته و گرایش دانشجویان طول دوره تحصیلی آن ها فرق می کند؛ بنابراین این دسته از دانشجویان باید در مورد این که قرار است چند واحد درسی را در چه مدت زمانی پاس کنند، اطلاعاتی داشته باشند.

همان طور که می دانید در حال حاضر دانشگاه افسری در سه دسته کلی دانشگاه ارتش، سپاه و نیروی انتظامی در سراسر کشور از میان داوطلبان واجد شرایط دانشجو قبول می کند. هر کدام از این دانشگاه های افسری شرایط قبولی و طول دوره تحصیلی متفاوتی دارند؛ بنابراین بهتر است شما قبل از قبولی در این دانشگاه ها در مورد آن ها اطلاعاتی را کسب نمایید. حال برای این که زودتر به جواب سوالات خود برسید و راهنمایی بیشتری دریافت کنید با مشاوران ایران تحصیل به شماره تلفن 9099075307 تماس حاصل فرمایید.

طول دوره تحصیل دانشگاه افسری چقدر است؟

همان طور که در بالا به آن اشاره کردیم دانشگاه افسری کشور به صورت کلی به سه ارگان اصلی دانشگاه افسری ارتش، دانشگاه افسری سپاه و دانشگاه نیروی انتظامی تقسیم می شود. حال آیا می دانید دانشگاه افسری چند سال طول می کشد؟ و شما برای فارغ التحصیلی در هر کدام از این دانشگاه ها باید چند واحد را پاس نمایید؟ آیا مدت تحصیل دانشگاه افسری ارتش و مدت تحصیل دانشگاه افسری سپاه در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد یکسان است؟

برای بررسی بیشتر این موضوع، طول دوره تحصیل هر کدام از دانشگاه های افسری را به صورت جداگانه بررسی خواهیم نمود.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد جریمه انصراف از دانشگاه افسری و آیین نامه جدید آن روی لینک کلیک کنید.

طول دوره تحصیل دانشگاه افسری چقدر است

مدت تحصیل دانشگاه افسری سپاه

دانشگاه افسری سپاه یکی از دانشگاه های بزرگ کشور است که از میان داوطلبان تحصیل در این دانشگاه دانشجو قبول می کند. این دانشگاه تلاش می کند تا از میان قبول شدگان افسران و فرماندهانی را تربیت کند. رشته های مقطع کارشناسی سپاه در دانشگاه جامع افسری ارائه می شود که داوطلبان برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری باید به دانشگاه جامع امام حسین مراجعه کنند.

این قوانین در سال 1389 به دستور مقام معظم رهبری در کشور اجرا شده است و دانشجویان باید برای هر کدام از مقاطع مختلف تحصیلی خود مدت زمانی متفاوتی را برای دریافت مدرک فارغ التحصیلی سپری کنند. حال آیا می دانید مدت تحصیل دانشگاه افسری سپاه برای مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد چقدر است؟

برای اطلاع از استخدام سپاه پاسداران و زمان، شرایط و مراحل گزینش آن روی لینک کلیک کنید.

طول دوره تحصیل دانشگاه افسری سپاه برای مقطع کارشناسی به مدت ۴ سال یا ۸ نیمسال است که برای کارشناسی ارشد به مدت ۲ سال خواهد بود؛ اما طول دوره دکتری آن با توجه به شرایط دانشجو متفاوت خواهد بود که شما برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد آن می توانید با مشاوران ایران تحصیل به شماره تلفن 9099075307 تماس حاصل فرمایید.

مدت تحصیل دانشگاه افسری ارتش

در حال حاضر دانشگاه افسری ارتش تنها در مقطع کارشناسی از میان داوطلبان واجد شرایط دانشجو قبول می کند. شما به محض این که وارد دانشگاه ارتش شدید به استخدام ارتش در آمده و شامل حقوق و مزایا خواهید شد؛ بنابراین این رشته یکی از رشته های بسیار خوب برای داوطلبان ثبت نام در دانشگاه ها است.

شما بعد از آن که وارد دانشگاه افسری ارتش شدید به سه گروه سال یک، سال دو و سال سه تقسیم می شوید. به طوری که با گذراندن هر سال تحصیلی یک خط به سردوشی شما اضافه می شود تا نشان دهند چند سال را در این دانشگاه سپری کردید.

مدت تحصیل دانشگاه افسری ارتش چند سال است

معمولا طول دوره تحصیل دانشگاه افسری ارتش در این مدت ۳ سال یا ۶ نیمسال است که در آن دانشجویان پس از گذراندن این دوره تحصیلات طبق مصوب وزارت علوم آماده ورود به دوره های تخصصی خواهند شد. این دوره های تخصصی به دانشگاه قبولی شما و رشته ای که در آن تحصیل می کنید، بستگی دارد. معمولا شما در آن برای آموزش های رزمی در کوهستان، کویر، جنگل، شرایط آب و هوایی سخت، دوره‌های تکاور، دوره‌های کماندو، دوره چتربازی و غیره اعزام خواهید شد تا برای خدمت در کشور آماده شوید.

دانشجویان بعد از فارغ التحصیلی از دانشگاه افسری ارتش درجه ستوان دومی را دریافت می کنند تا برای خدمت به یگان های رزمی و ستادی معرفی شوند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد شرایط استخدام ارتش روی لینک کلیک کنید.

دانشگاه افسری نیروی انتظامی چند سال طول میکشد؟

اگر جزو افرادی هستید که قصد دارید بدانید دانشگاه افسری نیروی انتظامی چند سال طول میکشد؟ باید بیان کرد که شرایط ورود و تحصیل در دانشگاه علوم انتظامی در طی سال های گذشته تغییر کرده است. نحوه شرکت در آزمون آن در سال های گذشته از طریق آزمون سراسری بود؛ اما در سال 97-98 این دانشگاه آزمون خود را از آزمون سراسری جدا کرد. به طوری که آزمون خود را کاملا مجزا برگزار می کند و از میان داوطلبان دارای مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی دانشجو قبول می کند.

شما با ورود به دانشگاه افسری نیروی انتظامی می توانید در مقاطع کاردانی تا دکتری تحصیل نمایید. مدت زمان طول دوره تحصیل دانشگاه افسری در مقطع کاردانی ۲ سال و در مقطع کارشناسی ۴ سال است. خوب است بدانید که شما بعد از قبولی در این دانشگاه باید به صورت شبانه روزی در آن مشغول به گذراندن دوره های آموزشی خود باشید.

خوب است بدانید که در حال حاضر دانشگاه علوم انتظامی کشور دارای ۲۳ رشته تحصیلی و ۲۹ گرایش مختلف است که دروس و دوره تحصیلی آن ها در مقاطع بالاتر متفاوت است. به همین دلیل دانش آموختگان باید مراحل عملیاتی زیادی را در آن اجرا نمایند. شما برای این که بدانید مدت زمان تحصیل در مقاطع بالاتر رشته های تحصیلی دانشگاه افسری نیروی انتظامی چند سال طول میکشد؟ با مشاوران ایران تحصیل در تمام ساعات شبانه روز صحبت نمایید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد شرایط استخدام نیروی انتظامی روی لینک کلیک کنید.

دانشگاه افسری نیروی انتظامی چند سال طول میکشد

تحصیل تا مقطع کارشناسی برای کلیه داوطلبان ثبت نام در دانشگاه های افسری نیروی انتظامی جایز است. شما برای تحصیل در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری باید جزو کارکنان نظامی باشید؛ بنابراین همه افراد نمی توانند در این مقاطع تحصیل نمایند. خوب است بدانید که شما به محض قبولی و ورود به دانشگاه افسری نیروی انتظامی در آن حقوق دریافت خواهید کرد و دارای مزایایی خواهید بود و از امکانات رفاهی و خوابگاهی آن به صورت رایگان بهره‌مند خواهید شد.

 

خلاصه مطلب

افرادی که دوست دارند در دانشگاه افسری ارتش، سپاه و نیروی انتظامی درس بخوانند باید بدانند که طول دوره تحصیل دانشگاه افسری 1402 چقدر است تا مطابق با آن برای آینده کاری و تحصیلی خود برنامه‌ریزی کنند. در حال حاضر طول دوره تحصیل تمام دانشگاه های افسری ارتش، سپاه و نیروی انتظامی ۲ سال برای کاردانی و ۴ سال برای کارشناسی است که شما برای تحصیل در مقاطع بالاتر باید به گرایش و رشته تحصیلی خود توجه کنید تا مطابق با آن متوجه شوید که دانشگاه افسری چند سال طول می کشد؟

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد جزئیات تحصیلات در هر کدام از مقاطع تکمیلی دانشگاه های افسری می توانید با مشاوران ایران تحصیل به شماره تلفن 9099075307 صحبت نمایید. آن ها می توانند به جزئیات دقیق قبولی در این دانشگاه ها به همراه طول دوره تحصیل دانشگاه افسری در مقاطع تکمیلی برای شما اطلاعاتی را بیان کنند.

جهت دانلود pdf این مقاله روی لینک کلیک کنید.

 

به این پست امتیاز دهید

آیا طول دوره تحصیل دانشگاه افسری یکسان است؟

خیر؛ طول دوره تحصیل هر کدام از دانشگاه های افسری برای مقاطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در رشته ها و گرایش های مختلف متفاوت است.

چگونه در دانشگاه افسری قبول شویم؟

شما برای قبولی در دانشگاه های افسری ارتش، سپاه و نیروی انتظامی باید دارای شرایط ثبت نام و شرکت در آزمون استخدامی باشید که شرایط هر کدام از آن ها با هم کاملا متفاوت هستند.

آیا در دانشگاه افسری نیروی انتظامی می توان تا مقطع دکتری ادامه تحصیل داد؟

بله؛ در صورتی که شما جزو کارکنان نظامی نیروی انتظامی باشید می توانید تا مقطع دکتری در آن ادامه تحصیل دهید. در غیر این صورت تا مقطع کارشناسی مجاز هستید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا