عقب انداختن سربازی برای کنکور + شرایط سال 1402


کلیه افرادی که ۱۸ سال تمام دارند مشمول خدمت سربازی به حساب می‌ آیند و باید خود را به سازمان نظام وظیفه معرفی نمایند تا سرباز غائب محسوب نشوند. اما گاهی برخی از این افراد می‌ خواهند تاریخ اعزام به خدمت خود را به دلایل مختلف عقب بیندازند. از جمله این موارد می توان به داوطلبان کنکور سراسری اشاره کرد که می‌ خواهند از نتیجه کنکور خود مطلع شوند و پس از آن نسبت به تعیین زمان خدمت خود برنامه‌ ریزی نمایند. به همین علت سازمان نظام وظیفه قانونی را تحت عنوان تعویق خدمت برای کنکور در نظر گرفته است تا داوطلبانی که منتظر اعلام نتایج خود می‌ باشند بتوانند کمی زمان سربازی رفتن خود را به عقب بیندازند.

در این مقاله ما راجع به عقب انداختن سربازی برای کنکور صحبت می کنیم و در مورد شرایط و قوانین آن اطلاعاتی را در اختیار شما عزیزان قرار می‌ دهیم. اگر شما دوستان گرامی در مورد تعویق یا تعجیل  خدمت سربازی سوالی دارید می‌ توانید آن را با مشاوران مرکز مشاوره ایران تحصیل که همه روزه حتی در روزهای تعطیل آماده کمک و راهنمایی شما عزیزان هستند، در میان بگذارید. جهت برقراری ارتباط با مشاوران با تجربه و آگاه این مرکز کافیست از تلفن ثابت بدون شماره گیری پیش شماره استانی با 9099075307 تماس بگیرید. 

تعویق خدمت برای کنکور و نحوه انجام آن

تعویق خدمت برای کنکور مسئله ای است که ذهن مشمولان سربازی را به خود درگیر کرده است. در حقیقت اکثر افرادی که در کنکور شرکت داشته‌ اند می‌ خواهند بدانند چگونه می‌ توانند برای عقب انداختن سربازی خود اقدام کنند تا از نتیجه کنکور مطلع شوند.

بنابراین لازم است بگوییم افرادی که منتظر اعلام نتیجه کنکور هستند و برگه اعزام خدمت دارند می‌ توانند حداکثر تا دو ماه از تعویق خدمت برای کنکور استفاده نمایند. توجه داشته باشید پس از اعلام نتایج کنکور دو حالت وجود دارد.

در حالت اول چنانچه فرد مشمول نتواند در هیچ دانشگاه یا مرکز آموزش عالی دولتی و خصوصی پذیرش شود باید حتماً خود را برای اعزام به خدمت به نظام وظیفه معرفی نماید زیرا در غیر این صورت برای او غیبت ثبت خواهد شد.

در حالت دوم نیز فرد پس از قبولی در دانشگاه‌ ها و مراکز آموزش عالی دولتی یا خصوصی می‌ تواند گواهی معافیت تحصیلی موقت دریافت کند و تا پایان مدت قانونی تحصیل خود (سنوات مجاز) زمان اعزام به خدمت خود را به تعویق اندازد.

در مورد افراد مشمول که دارای مدرک دیپلم و کمتر از آن هستند نیز باید بگوییم مهلت تمدید و تعویق تاریخ اعزام برای آن ها حداکثر یک ماه است و مشمولان فوق دیپلم و بالاتر از آن برای تمدید و تعویق تاریخ اعزام خود حداکثر دو ماه  مهلت دارند.

در مورد نحوه تعویق خدمت برای کنکور نیز لازم است به دفاتر پلیس +10 مراجعه کنید و فرم مربوطه را تکمیل نمایید. البته برای انجام این کار نیاز به داشتن مدارکی می باشد که در ادامه آن ها را بیان می کنیم. باما همراه باشید.

 

تعویق خدمت برای کنکور و نحوه انجام آن

برای اطلاع از معافیت سنی سربازی بر لینک آبی رنگ کلیک کنید.

شرایط عقب انداختن سربازی 

بسیاری از مشمولان خدمت سربازی به دلایل مختلف امکان رفتن به خدمت را ندارند و درصدد عقب انداختن اعزام به خدمت خود هستند که یکی از این دلایل تعویق خدمت برای کنکور است.

در خصوص عقب انداختن سربازی باید بگوییم افراد در صورت داشتن شرایطی می‌ توانند این کار را انجام دهند اما چنانچه شرایط لازم را نداشته باشند می‌ بایست حتماً در زمان مقرر برای انجام سربازی به محل خدمت خود مراجعه کنند زیرا در غیر این صورت دچار غیبت می‌ شوند و نمی توانند از برخی امتیازات در نظر گرفته شده برای سربازان استفاده نمایند.

البته حداکثر زمان عقب انداختن خدمت سربازی برای هر یک از شرایط اعلام شده، مشخص می‌ باشد و امکان بیشتر شدن این زمان مگر در موارد خاص وجود ندارد.

در جدول زیر شرایط تعویق خدمت سربازی و حداکثر مدت تعویق این زمان را برای مشاهده شما عزیزان قرار داده‌ ایم‌. 

جدول شرایط تعویق خدمت سربازی
شرایط لازم برای عقب انداختن سربازی  مدت عقب انداختن سربازی
بیماری فرد داوطلب به گونه ای که قادر به انجام خدمت دوره ضرورت نباشند. حداکثر به مدت دو ماه (برای شرایط خاص این مدت بیشتر می شود.)
افراد پذیرفته شده قطعی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی حداکثر تا شش ماه
فوت بستگان درجه یک مشمول (پدر، مادر، برادر، خواهر، همسر، فرزند)  حداکثر تا دو ماه
آسیب مشمول یا اعضای خانواده در بلایای طبیعی و حوادث محیطی  از یک تا شش ماه
مشمولان متأهل دارای شرایط خاص مانند تولد فرزند، بیماری شدید همسر و فرزند و …  حداکثر به مدت دو ماه
مشمولانی که درحال گزینش و استخدام در نیروهای مسلح می باشند  حداکثر تا چهارماه
دارندگان برگ اعزام ماه های مرداد، شهریور و دی که منتظر اعلام نتیجه کنکور هستند (بر حسب مورد تعویق خدمت برای کنکور) حداکثر تا دو ماه
ورزشکاران تیم های ملی با درخواست فدراسیون مربوطه حداکثر تا چهار ماه

 

برای اطلاع از مدت خدمت سربازی و قانون جدید آن  بر لینک آبی رنگ کلیک کنید.

مدارک لازم جهت تعویق خدمت برای کنکور

همانطور که پیش تر اشاره کردیم افرادی که قصد تعویق خدمت برای کنکور را دارند باید با همراه داشتن مدارک لازم برای این کار، به دفاتر پلیس +10 مراجعه کنند و فرم مربوطه را پر نموده و درخواست خود را به سازمان نظام وظیفه ارسال نمایند.

مدارک تعویق خدمت برای کنکور شامل موارد زیر می باشند:

✔ مدارک شناسایی از جمله کارت ملی و شناسنامه

✔ ارائه مدارک مربوط به نتیجه کنکور سراسری و ارائه پرینت کارنامه اولیه سنجش

✔ گواهی آخرین مدرک تحصیلی 

✔ 3 قطعه عکس پرسنلی با زمینه سفید و تمام رخ 

✔ ارائه گواهی عدم غیبت سنواتی از سازمان نظام وظیفه

توجه کنید ارسال درخواست تعویق خدمت برای کنکور به معنی پذیرش قطعی این درخواست نمی باشد و به دلایل مختلف مانند کمبود نیروی سرباز در مناطق مرزی و … ممکن است با درخواست برخی از افراد موافقت نشود. 

 

مدارک لازم جهت تعویق خدمت برای کنکور

بررسی جلو انداختن سربازی

همانطور که بسیاری از متقاضیان به دنبال عقب انداختن سربازی خود هستند برخی دیگر نیز تلاش می‌ کنند تا زمان سربازی خود را جلو بیندازند. اما آیا امکان جلو انداختن زمان سربازی وجود دارد یا خیر؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم بله در صورتی که فرد در سن مشمولیت قرار گرفته باشد یا در شرف آن باشد می‌ تواند بر اساس قوانینی خاص اعزام به خدمت خود را یک تا دو ماه جلو بیندازد.

افراد متقاضی جلو انداختن سربازی برای اینکه بتوانند این کار را انجام دهند باید ابتدا از قوانین تعجیل در خدمت آگاه شوند و سپس درخواست خود را به دفاتر پلیس +۱۰ تحویل دهند.

جهت اطلاع از شرایط و نحوه تعجیل در خدمت می‌ توانید با مشاوران ایران تحصیل تماس بگیرید. 

 

برای اطلاع از کسری سربازی با مقاله بر لینک آبی رنگ کلیک کنید.

اخبار پیرامون خدمت سربازی 

 بررسی معافیت و کسر خدمت اعضای فعال بسیج از خدمت سربازی 

بر اساس اخبار منتشر شده کلیه افرادی که سابقه بسیج فعال دارند می‌ توانند در ازای هر سال فعالیت در بسیج دانش آموزی یا مساجد، یک ماه کسر خدمت سربازی دریافت نمایند که حداکثر دریافت این کسر خدمت شش ماه می‌ باشد.

البته لازم است توجه کنید این کسر خدمت تنها شامل حال افرادی می‌ شود که غیبت سربازی نداشته باشند و چنانچه فرد بسیجی در دوران غیبت خود با بسیج همکاری کند کسری خدمت به او تعلق نخواهد گرفت.

امیازات ویژه برای مشمولان دارای مهارت

سردار موسی کمالی، مشاور عالی قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح اعلام کردند به زودی سامانه مهارت آموزی نیروهای وظیفه رونمایی می‌ گردد و جوانان بالای ۱۵ سال سن می‌ توانند مدارک خود را به همراه مهارت‌ های کسب شده در این سامانه اعلام نمایند تا وضعیت آن ها توسط کارشناسان مربوطه بررسی شود.

پس از انجام بررسی های لازم، به افرادی که مهارت کافی را داشته باشند امتیازهایی مانند کسری مدت زمان خدمت، مرخصی ماهانه، بخشودگی غیبت، اولویت دریافت امریه، خدمت در شهر و محل زندگی و مواردی از این قبیل تعلق می گیرد.

اخبار پیرامون خدمت سربازی 

برای اطلاع از خرید خدمت سربازی بر لینک آبی رنگ کلیک کنید.

خلاصه مطلب 

در این مقاله در مورد تعویق خدمت برای کنکور صحبت کردیم و گفتیم افرادی که در انتظار نتیجه کنکور خود هستند می توانند حداکثر دو ماه زمان اعزام به خدمت خود را به عقب بیندازند و در صورتیکه به صورت قطعی در دانشگاه یا مراکز آموزش عالی پذیرفته شوند معافیت موقت تحصیلی دریافت نمایند.

همچنین در جدولی بررسی کردیم مشمولان خدمت سربازی در صورت داشتن چه شرایطی می توانند سربازی خود را عقب بیندازند.

امیدواریم مطالعه این مطلب برای شما عزیزان مفید بوده باشد. اگر همچنان در مورد تعویق خدمت برای کنکور و موارد دیگر عقب انداختن سربازی دارای سوال یا ابهام هستید می توانید همه روزه از ساعت 8 صبح تا 12 شب با شماره 9099075307 بدون پیش شماره از تلفن ثابت تماس بگیرید و از مشاوران مجرب مرکز مشاوره ایران تحصیل مشاوره دریافت نمایید.

علاوه بر این شما عزیزان می توانید سوالات خود را به صورت کامنت در انتهای این مطلب در قسمت نظرات برای ما بنویسید تا کارشناسان با تجربه ایران تحصیل در اسرع وقت به شما پاسخ دهند.

 

برای دانلود فایل پی دی اف مقاله تعویق خدمت برای کنکور بر لینک آبی رنگ کلیک کنید.

 

 

 

به این پست امتیاز دهید

آیا افرادی که منتظر اعلام نتیجه کنکور هستند می توانند از قانون تعویق خدمت برای کنکور استفاده نمایند؟

بله. دارندگان برگ اعزام ماه های مرداد، شهریور و دی که منتظر اعلام نتیجه کنکور هستند می توانند حداکثر تا دو ماه از تعویق خدمت برای کنکور استفاده کنند.

مهلت تمدید و تعویق تاریخ اعزام برای مشمولان دارای مدرک دیپلم و زیر دیپلم چقدر است؟

این مهلت برای مشمولان دارای مدرک دیپلم و زیر دیپلم یک دوره یک ماهه است. برای دریافت اطلاعات بیشتر در این مورد می توانید با کارشناسان ایران تحصیل ارتباط برقرار نمایید.

آیا مهلت تمدید و تعویق تاریخ اعزام مشمولان با بالا رفتن مدرک تحصیلی بیشتر می شود؟

بله. مهلت تمدید و تعویق تاریخ اعزام مشمولان دارای مدرک فوق دیپلم و بالاتر از آن یک دوره دو ماهه است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا