غیبت در دانشگاه فرهنگیان + بخشنامه 1402


اطلاع از میزان غیبت در دانشگاه فرهنگیان و بخشنامه مربوط به تعداد غیبت مجاز در دانشگاه فرهنگیان بسیار اهمیت دارد، چرا که بسیاری از دانشجویان ممکن است که با قوانین جدید آشنایی نداشته باشند. تعداد غیبت موجه در دانشگاه فرهنگیان براساس آیین نامه‌ها و قوانین این دانشگاه تعیین می‌شود.

قوانین غیبت در دانشگاه فرهنگیان ممکن است هر سال دستخوش تغییراتی شود و دانشجویان لازم است که از آخرین بخشنامه‌های مربوطه اطلاع داشته باشند. در حال حاضر غیبت مجاز در هر ترم دانشگاه فرهنگیان یا غیبت غیر موجه در دانشگاه فرهنگیان براساس واحدهای اخذ شده از سوی دانشجو تعیین می‌شود و افراد باید براساس قوانین بدانند که بالاتر از سقف مجاز نمی‌توانند غیبت کنند.

ضرورت اطلاع از قوانین غیبت در دانشگاه فرهنگیان

دانشگاه فرهنگیان یکی از دانشگاه‌های سراسری کشور می‌باشد که بسیاری از افراد پس از کنکور سراسری ترجیح می‌دهند در این دانشگاه دوران تحصیل خود را بگذرانند تا پس از آن بتوانند در آموزش و پرورش استخدام شوند.

تمام دانشگاه‌ها باید مصوبات خود را براساس مصوبات شورای عالی برنامه‌ریزی اجرا کنند. چراکه برنامه‌های درسی و میزان غیبت دانشجویان و همچنین حدود اختیارات دانشگاه از سوی شورای عالی برنامه‌ریزی تعیین خواهد شد.

مسئله میزان عدم حضور دانشجو در دانشگاه فرهنگیان یکی از مسائلی است که همواره دانشجویان با آن مواجه هستند و نمی‌دانند که میزان عدم حضور موجه در دانشگاه فرهنگیان چقدر است و قوانین دانشگاه در این خصوص شامل چه تبصره‌هایی می‌باشد. دانشجویان می توانند با وردو به سامانه cfu.ac.ir از قوانین مربوطه مطلع شوند. 

اگر افراد نداند تا چه سقفی می‌توانند در کلاس های درس و امتحانات حضور نداشته باشند و عواقب غیبت غیر موجه از دانشگاه فرهنگیان چه خواهد بود، ممکن است که‌ ترم خود را از دست دهند. بنابراین دانشجویان باید قبل از شروع هر نیم سال تحصیلی در ارتباط با بخشنامه‌های مربوط به قوانین عدم حضور در دانشگاه فرهنگیان اطلاعات لازم را کسب کنند.

"ضرورت

برای اطلاع از کارنامه قبول شدگان دانشگاه فرهنگیان وارد لینک شوید. 

قوانین غیبت در دانشگاه فرهنگیان

 دانشگاه فرهنگیان براساس نظام آموزشی که در کشور تعیین شده ، هر ساله حدود اختیارات دانشگاه را در مورد غیبت‌ها و همچنین برنامه‌ریزی درسی که از سوی مصوبات که از سوی شورای عالی برنامه‌ریزی اجرا می‌شود، را اعلام می‌کند.

مسئله میزان عدم حضور موجه در دانشگاه فرهنگیان همواره یکی از موضوعاتی است که دانشجویان مایلند در مورد آن اطلاعات کافی داشته باشند. براساس آخرین بخشنامه مربوط به دانشگاه فرهنگیان در ارتباط با حضور و غیاب دانشجویان، حضور دانشجو در همه جلسات درس الزامی می‌باشد و ساعت غیبت دانشجو در هر درس نباید از چهار هفدهم کل ساعات آن درس تجاوز کند. چنانچه میزان غیبت مجاز در هر ترم دانشگاه در هر درس بیشتر از این سقف باشد، نمره دانشجو در آن درس صفر خواهد شد.

تبصره: در صورتی که غیاب دانشجو در هر درس بالاتر از چهار هفدهم باشد، ولی غیاب موجه به حساب بیاید، آن درس حذف می‌گردد.

یکی دیگر از قوانین مربوط به غیبت در دانشگاه فرهنگیان مربوط به امتحانات می‌باشد. غیبت غیر موجه در دانشگاه فرهنگیان در امتحانات مربوط به هر درس به منزله نمره صفر محسوب می‌شود و چنانچه موجه باشد، درس برای دانشجو حذف خواهد شد.

در این شرایط تشخیص موجه بودن غیبت‌های دانشگاه فرهنگیان در جلسات درس و در امتحانات بر عهده شورای آموزشی دانشگاه یا کمیته منتخب آن شورا خواهد بود.

برای بررسی حداقل رتبه قبولی دانشگاه فرهنگیان وارد لینک شوید. 

چنانچه دانشجو مایل به دریافت غیبت موجه در دانشگاه فرهنگیان باشد، می‌تواند تا ۵ هفته به پایان نیم سال تحصیلی مانده فقط یکی از درس‌های نظری‌ترم خود را از طریق تأیید گروه آموزشی حذف کند، مشروط بر آنکه عدم حضور دانشجو در آن درس بالاتر از چهار هفدهم کل ساعات آن درس نباشد. دوم اینکه کل تعداد واحدهای باقیمانده شخص از ۱۲ واحد نیز کمتر نشود.

توجه داشته باشید که حذف تمام درس‌های اخذ شده در یک نیمسال تنها در صورتی مجاز می‌باشد که براساس تشخیص شورای آموزشی دانشگاه، دانشجو قادر به ادامه تحصیل در آن نیمسال نباشد.

 یکی دیگر از موارد مربوط به غیبت دانشجویان مربوط به مرخصی تحصیلی است که دانشجو می‌تواند در هر کدام از مقاطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته حداکثر برای یک نیمسال و در دوره‌های کارشناسی پیوسته برای دو نیم سال متوالی یا متناوب مرخصی تحصیلی بگیرد. قابل ذکر است که مدت مرخصی تحصیلی جز حداکثر مدت مجاز تحصیل دانشجو در هر مقطع به حساب می‌آید.

"قوانین

جهت بررسی دفترچه انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان بر روی لینک کلیک نمایید.

مشاوره غیبت در دانشگاه فرهنگیان

دانشگاه فرهنگیان که یکی از دانشگاه‌های مهم کشور می‌باشد و هر ساله متقاضیان زیادی مایل به ادامه تحصیل در این دانشگاه هستند، قوانین و مقررات مشخصی در ارتباط با سقف مجاز غیاب اعلام کرده است.

دانشجویان پس از ثبت نام دانشگاه فرهنگیان، باید از سقف غیبت مجاز در هر ترم اطلاعات کافی داشته باشند. عدم حضور در دانشگاه فرهنگیان بر اساس کلاس‌های درس یا عدم حضور در امتحان متفاوت می‌باشد. چنانچه شرایط دانشگاه فرهنگیان و قوانین مربوط به حضور و غیاب رعایت نشود، فرد ممکن است که کل‌ ترم خود را از دست دهد یا نمره صفر در آن درس برای وی در نظر بگیرند و مجبور باشد که آن درس را دوباره پاس کند.

اطلاع از قوانین غیبت در دانشگاه فرهنگیان از این رو اهمیت دارد که افراد با تبصره‌های مربوط به غیبت در کلاس‌های درس و غیبت در امتحانات و همچنین غیبت در صورت گرفتن مرخصی تحصیلی آشنا خواهند شد و نمره هیچ کدام از دروس را از دست نخواهند داد.

بنابراین افراد قبل از شروع نیم سال تحصیلی باید با سقف عدم حضور در دانشگاه فرهنگیان آشنایی داشته باشند. از آنجا که اطلاع از شرایط عدم حضور در کلاس های درس و امتحانات دانشگاه فرهنگیان بسیار اهمیت دارد، در این صورت می‌توانید با کارشناسان مجموعه ایران تحصیل در ارتباط باشید تا اطلاعات بیشتری را در اختیار شما عزیزان قرار دهند.

"مشاوره

خلاصه مطالب

در این مقاله در ارتباط با میزان غیبت در دانشگاه فرهنگیان و بخشنامه‌ها و مقررات مربوط به آن توضیح دادیم. هر سال قوانین غیبت در دانشگاه فرهنگیان مورد بررسی و بازبینی قرار می‌گیرد و آیین نامه‌های مربوط به آن از سوی شورای عالی برنامه‌ریزی اجرا خواهند شد. از آنجا که اطلاع از تعداد غیبت مجاز در دانشگاه فرهنگیان بسیار اهمیت دارد، در این مطلب سعی کردیم توضیحاتی در این خصوص ارائه کنیم.

همانطور که می‌دانید اگر سقف غیبت غیر موجه در دانشگاه فرهنگیان در کلاس‌های درس بیشتر از حجم مجاز باشد، فرد عملاً نمره آن درس را از دست خواهد داد. دانشجویان علاوه بر این باید با میزان غیبت موجه در دانشگاه فرهنگیان نیز آشنایی داشته باشند و بدانند که تبصره‌های مربوط به آن چیست. چنانچه شما عزیزان در ارتباط با میزان غیبت مجاز در هر ترم دانشگاه فرهنگیان سؤال و ابهامی داشته باشید، می‌توانید با کارشناسان آکادمی ایران تحصیل در ارتباط باشید تا اطلاعات کامل را به شما عزیزان ارائه کنند.

برای دانلود پی‌دی‌اف مقاله کلیک کنید.

 

به این پست امتیاز دهید

ساعت غیبت دانشجویان دانشگاه فرهنگیان در هر درس چقدر است؟

ساعت غیبت دانشجویان در هر درس نباید بالاتر از چهار هفدهم مجموع ساعات آن درس باشد.

چنانچه غیبت دانشجویان دانشگاه فرهنگیان برای کلاس‌های درس مجاز باشد چه اتفاقی می‌افتد؟

در صورتی که غیبت دانشجو در هر درس موجه باشد، آن درس برای دانشجو حذف خواهد شد.

مصوبات مربوط به غیبت در امتحانات دانشگاه فرهنگیان چیست؟

غیبت غیر موجه در امتحان‌ها به منزله نمره صفر می‌باشد و چنانچه این غیبت موجه باشد، آن درس برای دانشجو حذف خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا