فراخوان جذب سرباز هیات علمی + آیین نامه 1402


فراخوان جذب سرباز هیات علمی هر سال به منظور تامین نیروهای مجرب، در سایت jazb.aac.behdasht.gov.ir اعلام می‌شود. دانشگاه‌های علوم پزشکی و آموزشگاه‌های عالی تحصیلی برای هیات علمی، مشمولین سربازی را که اغلب باید فوق لیسانس یا دکتری داشته باشند را پذیرش می‌کنند تا هم تجربه‌های علمی و پژوهشی کسب کنند و هم هزینه کمتری صرف به کارگیری ناظران هیات علمی شود.

به این ترتیب، افراد واجد شرایط با مدرک تحصیلی ارشد و دکتری و با داشتن مدارک لازم و شرایط ثبت نام، می‌توانند امریه سربازی خود را در دانشگاه‌های خوب کشور سپری کنند. بنابراین بعد از اتمام دوران خدمت، امکان تدریس و درآمدزایی در آموزشگاه‌های علمی را خواهند داشت.

ثبت نام جذب سرباز هیات علمی

علوم پزشکی و وزارت بهداشت هر سال برای تامین نیروی انسانی کاربلد و با انگیزه، ثبت نام جذب سرباز هیات علمی را با توجه به ظرفیت مراکز آموزشی در سایت jazb.aac.behdasht.gov.ir آغاز می‌کند. البته دانشگاه‌های علوم پزشکی گاهی با داشتن سهمیه می‌توانند افرادی که در مقطع ارشد و دکتری هستند و به زودی فارغ التحصیل می‌شوند برای جذب سرباز هیات علمی با در نظر گرفتن آیین نامه 1402، به وزارت علوم و بهداشت معرفی کنند.

بنابراین بهتر است کسانی که با مدارک فوق لیسانس و دکتری از دانشگاه فارغ التحصیل می‌شوند، به جای خدمت در ارگان ارتش، سپاه پاسداران و نیروی انتظامی در امریه جذب سربازان هیات علمی ثبت نام کنند تا در صورت پذیرش، به مدت 48 ماه در دانشگاه‌های علمی و پژوهشی مشغول به کار شوند. خدمت امریه سربازی در آموزشگاه‌های عالی، دارای مزایای خوبی نظیر یادگیری و کسب تجربه، رزومه سازی و استخدام در آینده به عنوان یک شغل پر درآمد است.

ثبت-نام-جذب-سرباز-هیات-علمی

سهمیه از سوی ستاد نیروهای مسلح برای وزارت علوم و وزارت بهداشت مشخص می‌شود. دانشگاه‌ها و مراکز علمی با توجه به ظرفیت و کمبود نیرو متخصص با مدرک ارشد و دکتری در زمینه‌‌ی تخصص بالینی، از طریق ثبت نام جذب سرباز هیات علمی اقدام می‌کنند. همچنین دانشجویان دندان پزشکی در صورت دریافت دانش نامه تخصصی، می‌توانند به عنوان عضو هیات علمی برای امریه خدمت سربازی در سایت نام نویسی کنند.

 

برای ورود به سامانه جذب امریه وزارت علوم کلیک کنید

 

سایت جذب سرباز هیات علمی

داوطلبان و مشمولین سربازی پس از انتشار شرایط جذب سرباز هیات علمی و بررسی مدارک و اسکن و ارسال آن در سایت، باید برای ثبت نام در هر کدام از دانشگاه‌ها و مراکز علمی پژوهشی وزارت علوم و وزرات بهداشت، به سامانه amriye.msrt.ir مراجعه کنند. پس از نام نویسی، پیگیری درخواست، داشتن نقص یا نداشتن نقص در مدارک از موارد بسیار مهمی است که باید به آن توجه کرد.

داوطلبان سرباز هیات علمی برای اطلاع از اخبار، زمان ثبت نام جذب سرباز هیات علمی و تاریخ اعلام نتایج، به سایت jazb.aac.behdasht.gov.ir مراجعه کنند. در صورت بروز هرگونه مشکل و رفع آن در این سایت اطلاع رسانی می‌شود، بنابراین برای پیگیری امور امریه سربازی آدرس گفته شده را در مرورگر گوگل سرچ نمایید.

متقاضیان می‌بایست برای ثبت نام در آبان ماه و یا آذر ماه از طریق سمانه جذب سرباز هیات علمی اقدام کنند. همچنین برای اطلاع از اخبار و شرایطی که هر سال با توجه به تغییر ظرفیت دانشگاه‌ها، خبرهای به روز شده‌ای در سامانه jazb.aac.behdasht.gov.ir منتشر می‌شود.

شرایط فراخوان جذب سرباز هیات علمی

بعد از فراخوان جذب سرباز هیات علمی، شرایط ثبت نام داوطلبان اعلام خواهد شد. افراد واجد شرایط قبل از تکمیل ظرفیت و بسته شدن سامانه، می‌بایست به آدرس jazb.aac.behdasht.gov.ir مراجعه کنند و اطلاعات خود را نظیر نام و نام خانوادگی، کد ملی و شناسنامه، شماره تماس و فیلدهای مربوط به نام نویسی را پر کرده و به ثبت برسانند. شرایط ثبت نام جذب سرباز هیات علمی به شرح زیر است:

✅ افرادی که مدرک ارشد، دکتری، تخصصی بالینی، دندان پزشکی و پزشکی دارند؛ می‌توانند برای خدمت سربازی از امریه استفاده کنند و در دانشگاه‌های دولتی، آموزشگاه‌های عالی و مراکز علمی به عنوان هیات علمی مشغول به کار شوند. فقط بایستی مدارک خود را در زمان ثبت نام، داخل سایت بارگذاری کنند.

✅ طبق قانون وزارت بهداشت و وزارت علوم، متقاضایان امریه گیر خدمت سربازی باید به مدت 48 ماه به عنوان یکی از اعضای هیات علمی مطابق با آیین نامه 1402، متعهدانه مشغول به کار شوند.

✅ متقاضیان جذب سرباز هیات علمی، می‌بایست مانند مابقی کارمندان هیات علمی از مزایا و حقوق و مرخصی و بیمه برخوردار شوند.

✅ داوطلبان جذب سرباز هیات علمی، پس از پذیرش و 72 ساعت بعد از شروع به کار، باید گزارش روزانه خود را ارسال کنند. در صورت غفلت، غیبت در نظر گرفته خواهد شد.

✅ داوطلبان بایستی برای خروج  از کشور مدارک گواهی آموزش نظامی، ساعت خروج و ورود و  معرفی نامه خدمت خود را برای هیات علمی وزارت بهداشت آماده کنند.

شرایط عمومی فراخوان جذب سرباز هیات علمی

علاوه بر موارد ذکر شده، شرایطی عمومی برای فراخوان جذب سرباز هیات علمی وجود دارد که در ادامه برای اطلاع کامل از کلیه قوانین ستاد نیروهای مسلح و دانشگاه‌ها، به این شرایط اشاره خواهیم کرد:

✔ داوطلب باید تابعیت ایرانی داشته باشد

✔ متقاضی باید به دین اسلام یا یکی از ادیان الهی اعتقاد داشته باشد

✔ داوطلب نباید سابقه کیفری داشته باشد

✔ متقاضی بایستی به ولایت فقیه و جمهوری اسلامی ایران ارادت و وفادار باشد

✔ داوطلب باید در دوره کارشناسی با حداقل معدل 12 فارغ التحصیل شده باشد

✔ داوطلب باید در دوره ارشد و دکتری با حداقل معدل 16 فارغ التحصیل شده باشد

✔ داوطلب باید در دوره دکتری تخصصی با حداقل معدل 17 فارغ التحصیل شده باشد

✔ داوطلب نباید به مواد مخدر، روان گردان و مشروبات الکلی اعتباد داشته باشد

✔ داوطلب نباید سابقه فساد  اخلاقی و اشتهار داشته باشد

✔ متقاضی نباید عضو گروهم‌های تروریستی و یا ضد انقلابی باشد

✔ متقاضی بایستی از لحاظ جسمانی صحت و سلامت باشد

✔ متقاضی بایستی به یکی از دیگر زبان‌ها به قدر کافی مسلط باشد تا بتواند استاد یار شود

✔ متقاضی بایستی مدرک فوق لیسانس و یا دکتری برای شرکت در فراخوان جذب هیات علمی دانشگاه داشته باشد

✔ سقف سن ورود به هبات علمی دانشگاه برای فوق لیسانسه‌ها و دکتری 31 سال است و برای افرادی که در حوزه مشغول به تحصیل بودند، 41 سال است

زمان جذب سرباز هیات علمی

دانشگاه‌ها و آموزشگاه‌های عالی برای جذب نبرو از سهمیه ستاد نیروی مسلح استفاده می‌کنند و  افرادی که قصد دارند دوران خدمت خود را در امریه گیر خدمت سربازی بگذارنند، البته در صورت داشتن مدرک ارشد یا دکتری؛ به سرعت جذب می‌کنند. متقاضیان بعد از ثبت نام و ارسال مدارک و پذیرش، باید مشغول به خدمت شوند و تابع قوانین دانشگاه عمل کنند. مزایا، بیمه و حقوق و مرخصی این افراد همانند سایر کارمندان است و تفاوتی نخواهد داشت.

دانشگاه‌های علوم پزشکی برای تکمیل ظرفیت کادر هیات علمی خود باید به مقامات بالا یعنی علوم تحقیقات و وزارت بهداشت، تعداد مورد نیاز نیروی انسانی را اعلام کنند. ستاد نیروهای مسلح با توجه به سهمیه دانشگاه‌ها، شرایط عمومی و نیروهای داوطلب برای فراخوان جذب سرباز هیات علمی، اقدام به جذب داوطلبان شایسته خواهند کرد.

داوطلبان بایستی چند  ماه قبل از سربازی از زمان جذب سرباز هیات علمی مطلع شوند و بعد برای دریافت دفترچه اعزام به خدمت اقدام کنند. زمان ثبت نام به گفته ستاد نیروهای مسلح و ظرفیت دانشگاه‌ها و مراکز علمی، بین آبان تا آذر ماه است. پس از نشر تاریخ دقیق نام نویسی مقاله به‌روزرسانی می‌شود.

 

برای اطلاع از امریه سربازی کلیک کنید

 

نحوه جذب سرباز هیات علمی

وزارت بهداشت دستورالعمل مربوط به نحوه جذب سرباز هیات علمی در دانشگاه‌های علوم پزشکی را اعلام کرده است که در ادامه به موارد ذکر شده خواهیم پرداخت:

✔ داوطلب باید در اسرع وقت مدارک خود را به صورت اسکن شده در سایت بارگذاری کند و در صورت نیاز کپی برابر اصل شناسنامه و کارت ملی را به صورت فیزیکی، تحویل دانشگاه و یا آموزشگاه عالی کشور تحویل دهد.

✔ داوطلب باید گواهی شروع به کار خود را بعد از 72 ساعت آماده کند و گزارش عملکرد روزانه خود را به همراه با اطلاعات فردی ارسال کند. لازم به ذکر است عدم ارسال گزارش، به منزله غیبت محسوب خواهد شد.

✔ داوطلب برای شرکت در کنفرانس‌های علمی، سفرهای زیارتی مثل حج و کربلا، با ارسال و ارائه  مدارک قانونی و البته موافقت حراست یا دانشکده مرکزی دانشگاه، وزارتخانه، اجازه خروج از کشور را خواهد داشت. در غیر این صورت خروج سرباز از کشور ممنوع خواهد بود.

✔ کارت پایان خدمت داوطلب در صورت انجام وظایف هیات علمی و تعهدات مربوط به دانشگاه، توسط سپاه صادر خواهد شد.
نحوه-جذب-سرباز-هیات-علمی

✔ به تعهد داوطلبانی که قصد ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر را داشته باشند، حدود 2 برابر اضافه خواهد شد.

✔ حقوق، بیمه خدمات درمانی، مرخصی و سایر مزایای اعضای هیات علمی که به عنوان امریه گیر خدمت سربازی اعزام می‌شوند؛ با اعضای هیات علمی دانشگاه و موسسات آموزش عالی یکسان خواهد بود.

✔ مدت تعهد اعضای هیات علمی، از زمان شروع به کار محاسبه می‌شود؛ بنابراین داوطلبان باید پس از شروع به کار گزارش عملکرد روزانه خود را ارسال کنند. همچنین کسر خدمت به مشمولین سربازی هیات علمی، تعلق نمی‌گیرد و مطابق قانون، فرد باید به مدت 48 ماه برای دانشگاه یا مراکز علمی خدمت کند.

رشته های جذب سرباز هیات علمی

دانشگاه‌ها و آموزشگاه‌های عالی کشور برای جذب نیروهای متخصص هیات علمی فرخوانی را منتشر می‌کنند تا افراد واجد شرایط و مشمولین نظام وظیفه بتوانند در ثبت نام جذب سرباز هیات علمی شرکت کنند. سازمان ستاد نیروهای مسلح سهمیه‌ای را برای وزارت علوم و وزارت بهداشت در این زمینه در نظر گرفته است تا طبق شرایط گفته شده و ظرفیت محدود دانشگاه سربازان امریه گیری واجد شرایط را پذیرش کنند.

رشته های جذب سرباز هیات علمی شامل افراد با مدرک ارشد، دکتری، دندان پزشکی، بالینی و غیره می‌شود. داوطلبان و مشمولین سربازی با در نظر داشتن این شرایط و رشته‌ها، می‌توانند به جای خدمت در نیروی انتظامی، سپاه پاسداران یا ارتش برای یکی از سازمان‌های امریه گیر آموزشی مشغول به کار شوند.

البته در سال جاری اطلاعیه‎‌ای برای رشته های جذب سرباز هیات علمی منتشر نشده است و عناوین نام برده شده در این بخش بر اساس اطلاعات سال گذشته است. در صورت انتشار اطلاعات جدید، محتوای مطلب به‌روزرسانی می‌شود.

رشته مقطع دانشگاه ظرفیت
باکتری شناسی پزشکی دکترای تخصصی پی اچ دی پاستور 1
بیوتکنولوزی پزشکی دکترای تخصصی پی اچ دی پاستور 1
بیوتکنولوژی دارویی دکترای تخصصی پی اچ دی پاستور 1
ژنتیک پزشکی دکترای تخصصی پی اچ دی پاستور 1
ویروس شناسی پزشکی دکترای تخصصی پی اچ دی پاستور 1
آموزش بهداشت و ارتقا سلامت دکترای تخصصی پی اچ دی جهاد دانشگاهی 1
اپیدمیولوژی پزشکی دکترای تخصصی پی اچ دی جهاد دانشگاهی 1
انفورماتیک پزشکی دکترای تخصصی پی اچ دی جهاد دانشگاهی 1
ایمنی شناسی پزشکی دکترای تخصصی پی اچ دی جهاد دانشگاهی 4

 

برای دانلود فایل PDF جذب سرباز هیات علمی کلیک کنید

 

خلاصه مطلب

در این مقاله به موضوع جذب سرباز هیات علمی پرداختیم. دانشگاه‌ها و آموزشگاه‌های عالی کشور برای تکمیل کادر هبات علمی خود زیر نظر وزارت علوم و وزارت بهداشت، فراخوان جذب نیروی متخصص را صادر می‌کنند. افراد واجد شرایط و مشمولین سربازی با در نظر گرفتن شرایط که باید مدرک ارشد یا دکتری داشته باشند، مطابق با رشته‌های پزشکی و بالینی؛ اقدامات لازم را انجام می‌دهند. طبق قانون، فرد پس از 72 ساعت از شروع به کار باید گزارش روزانه از عملکرد خود را ارسال کند، در غیر صورت برای شخص غیبت رد می‌شود. همچنین اطلاع از نحوه ثبت نام و ارسال مدارکی مثل شناسنامه و کارت ملی از اولویت‌های مهم ورود به هیات علمی است.

 

به این پست امتیاز دهید

آدرس سایت ثبت نام جذب سرباز هیات علمی کدام است؟

نشانی اینترنتی سایت جذب سرباز هیات علمی amriye.msrt.ir است.

آدرس سایت فراخوان جذب سرباز هیات علمی کدام است؟

نشانی اینترنتی فراخوان جذب سرباز هیات علمی jazb.aac.behdasht.gov.ir است.

شرایط جذب سرباز هیات علمی چیست؟

داوطلب برای جذب سرباز هیات علمی، باید مدرک ارشد و یا دکتری داشته باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا