فرمول محاسبه تراز نمونه دولتی 1402 + تخمین رتبه آنلاین


فرمول محاسبه تراز نمونه دولتی برای تراز لازم برای قبولی در مدارس نمونه دولتی استفاده می شود که هر ساله مدارس نمونه دولتی برای ورود به مدارس از این آزمون استفاده می نماید. ما در این مقاله قصد داریم نحوه محاسبه درصد آزمون نمونه دولتی و تاثیر تراز نمونه دولتی  مطالبی را بیان نماییم. پس اگر نیاز به تخمین رتبه نمونه دولتی دارید تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

نحوه محاسبه درصد آزمون نمونه دولتی 1402

👈 استفاده از امکانات مدارس نمونه دولتی موضوعی بسیار حائز اهمیت است که توجه بسیاری از خانواده‌ها را به خود جلب کرده است. با توجه به تقاضای بالایی که برای ورود به این مدارس وجود دارد، قبولی در آن‌ها به کسب نمره قبولی در آزمون ورودی وابسته است.

👈 سوالات این آزمون هر سال از منابع درسی مقطع راهنمای انتخاب و معیار ارزیابی افراد استفاده می‌شود. اما در بین این سوالات، سوالات مهم و تخصصی وجود دارند که تراز لازم برای قبولی در مدارس نمونه دولتی چه عددی است و فرمول محاسبه تراز نمونه دولتی چیست؟

👈 معمولا شرایط و قوانین مربوط به برگزاری آزمون مدارس نمونه دولتی با توجه به استانداردهای استانی مشخص‌شده‌به دانش‌آموزان اعلام می‌شود تا این افراد با توجه به موارد اعلام‌شده‌ثبت‌نام کنند.

به دلیل تعداد زیاد متقاضیان شرکت در آزمون مدارس نمونه دولتی، در متن حاضر به جزئیات مربوط به تراز لازم برای قبولی در مدارس نمونه دولتی، نحوه تخمین رتبه ، ضرایب دروس و… پرداخته‌شده‌است.

💢 نحوه محاسبه درصد آزمون نمونه دولتی به شرح زیر است:

جهت محاسبه نمرات نمونه دولتی، ابتدا نمره خام باید محاسبه شود. سپس فرمول محاسبه تراز قبولی نمونه دولتی ششم و فرمول محاسبه تراز قبولی نهم تا دهم نمونه دولتی باید به صورت زیر اعمال شود.

همان‌طور که می‌دانید، نمره کلی آزمون نمونه دولتی از جمع نمره‌های تمام دروس بدست می‌آید و روش محاسبه هر درس با استفاده از فرمول مناسب انجام می‌شود.

✅ نمره کل آزمون نمونه دولتی = جمع نمره‌های دروس محاسبه نمره‌های دروس آزمون نمونه دولتی

برای اطلاع از تراز آزمون سنجش برای پزشکی وارد لینک شوید.

نحوه محاسبه درصد آزمون نمونه دولتی

فرمول محاسبه نمره دروس آزمون مدارس نمونه دولتی

✅ نمره هر درس = ضریب درس × [(تعداد سوالات نادرست آزمون) – (تعداد سوالات درست آزمون × ۳)]

روش محاسبه نمره خام نمونه دولتی 1402

👈 سوالات آزمون نمونه دولتی ۱۴۰۲ به صورت تستی (چهار گزینه‌ای) است و داوطلبان باید یکی از گزینه‌ها را انتخاب کنند.

هر پاسخ صحیح ۳ امتیاز مثبت و هر پاسخ غلط ۱ امتیاز منفی به همراه دارد.

سوالات بدون پاسخ هیچ امتیازی در نظر گرفته نخواهند شد. در صورتی که داوطلبی به سوالی بیش از یک پاسخ داده باشد، پاسخ آن سوال به عنوان غلط در نظر گرفته می‌شود و یک امتیاز منفی به همراه دارد.

همان طور که می دانید نمره خام دانش آموزان داوطلب برای آزمون نمونه دولتی به صورت درصدی می باشد.

بنابراین، بیش‌ترین نمره خام که به همه سوالات صحیح پاسخ داده باشد، ۱۰۰ درصد است و کم‌ترین نمره خام که به همه سوالات غلط پاسخ داده باشد، ۳۳.۳۳ درصد است.

فرمول محاسبه نمره خام به صورت زیر است:

✅ {(تعداد سوالات نادرست) – (تعداد سوالات درست × ۳)} × ۱۰۰ تقسیم بر (تعداد کل سوالات × ۳) }

روش محاسبه تراز آزمون نمونه دولتی 1402

👈 فرمول محاسبه تراز نمونه دولتی  به این صورت است که تراز و قبولی در آزمون مدارس نمونه دولتی به صورت عددی بین یک تا بیست محاسبه می‌شود. ولی به این نکته توجه نمایید ه نمره تراز هیچ وفت صفر نمی باشد.

تراز، نشان‌دهنده رتبه داوطلب است. با افزایش تراز، احتمال قبولی دانش‌آموز بیشتر خواهد بود. محاسبه تراز آزمون نمونه دولتی ششم و نهم با استفاده از فرمول‌های زیر انجام می‌شود:

فرمول محاسبه تراز نمونه دولتی پایه ششم 1402

👈 فرمول محاسبه تراز نمونه دولتی پایه ششم به شرح زیر است:

✅ نمره خام هر درس: (ضریب درس × (تعداد پاسخ‌های غلط – (۳ × تعداد پاسخ‌های صحیح درس) )) جمع نمره خام همه دروس، نمره خام کل داوطلب را تشکیل می‌دهد.

✅ امتیاز کل آزمون: (نمره خام کل × ۲۰۰) تقسیم بر X (مثلا ۵۱۰ تعداد سوالات)

✅ نمره خام = جمع نمرات خام هر درس

✅ نمره خام درس = ضریب درس × (تعداد سوالات غلط + (۳ × تعداد سوالات صحیح) )

✅ محاسبه امتیاز = ۲۰۰ × نمره خام کل تقسیم بر X

فرمول محاسبه تراز نمونه دولتی پایه نهم 1402

👈 فرمول محاسبه تراز نمونه دولتی پایه نهم با استفاده از روش زیر محاسبه می‌شود.

توجه شود که عدد X (عدد ۶۰۰) در این فرمول بر اساس تعداد سوالات تغییر می‌کند و بنابراین باید سوالاتی که حذف می‌شوند نیز در نظر گرفته شوند.

✅ نمره خام درس

ضریب درس ضربدر (تعداد پاسخ‌های غلط منهای ۳ برابر تعداد پاسخ‌های صحیح درس) جمع نمره خام همه دروس، نمره خام کل داوطلب را تشکیل می‌دهد.

✅ امتیاز آزمون

(نمره خام کل ضربدر ۱۰۰) تقسیم بر ۶۰۰

✅ امتیاز معدل

(معدل کل ضربدر ۱۰۰) تقسیم بر ۲۰ امتیاز معدل و امتیاز آزمون با هم جمع شده، امتیاز کل داوطلب را تشکیل می‌دهند.

 

✅ نمره خام= جمع نمرات خام هر درس

✅ نمره خام درس= ضریب درس ضربدر (تعداد سوالات غلط جمعا ۳ برابر تعداد سوالات صحیح)

✅ محاسبه امتیاز آزمون= ۱۰۰ ضربدر نمره خام کل تقسیم بر X (مثلا ۶۰۰)

✅ محاسبه امتیاز معدل= ۱۰۰ ضربدر معدل کل تقسیم بر ۲۰

✅ محاسبه امتیاز کل= امتیاز آزمون جمعا امتیاز معدل

جهت اطلاع از نحوه تخمین تراز کنکور وارد لینک مربوطه شوید.

فرمول محاسبه تراز نمونه دولتی پایه نهم

تراز مورد نیاز برای قبولی در مدارس نمونه دولتی 1402

👈 حال که با فرمول محاسبه تراز نمونه دولتی  آشنا شدید، سوال این است که تراز مورد نیاز برای قبولی در این مدرسه چقدر است؟

تحصیل در مدارس نمونه دولتی برای خانواده هایی که همواره سعی می کنند فرزندان خود را برای تحصیل در این مدارس آماده کنند یکی از مهم ترین و مهم ترین موارد است.

اما مهم ترین نکته برای تحصیل در مدارس نمونه دولتی این است که دانش آموزان باید در آزمون ورودی این مدارس نمره بگیرند در غیر این صورت فرصت تحصیل در مدرسه را از دست خواهند داد.
دانش آموز در آزمون باید معدل لازم برای قبولی در مدارس نمونه دولتی را کسب کند در غیر این صورت اجازه تحصیل در این مدارس را نخواهد داشت.

تراز دانش آموز در این آزمون با نمره کل کسب شده در هر درس تعیین می شود که بر اساس معیارهای قابل توجهی که نمونه هایی از سطح مورد نیاز برای قبولی در مدارس نمونه دولتی به همراه نمره مشابه تخمینی است محاسبه می شود. موارد 9 تا 10 در جدول زیر نشان داده شده است.

شده است.

تراز مورد نیاز هر درس برای قبولی در مدارس نمونه دولتی
زبان انگلیسی علوم تجربی عربی مطالعات اجتماعی فارسی ریاضی پیام های آسمانی نمره / تراز
71.46% 26.77% 20.93% 26.66% 31.15% 9.36% 36.64% 139
38.12% 14.57% 4.27% 16.64% 41% 24.3% 36.64% 63
100% 23% 37.60% 33.36% 62.26% 16.1% 56.64% 33.66
27.67% 3.57% 66.57% 6.65% 26.64% 77.39% 40.1% 49.66
81.05% 16% %4.57- 31% 17.75% 22% 13.34% 20
27.67% 6.77% %4.67- 11% 21% %1.31- 13.34% 6833
37.90% 25.53% 70.85% 23.39% 31.12% 34.64% 10.4% 30
12.29% 23% 62.52% 46.69% %6.66- 10.66% 90.1% 23.33
24.11% 7.67% 20.86% 16.69% 11.14% 6.64% 16.64% 10
86.11% 18.60% 13.54% 56.69% 31% 15% 66.62% 25167

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره نرم افزار تخمین رتبه کنکور وارد شوید.

تخمین رتبه نمونه دولتی

میزان درصد هر درس برای قبولی در مدارس نمونه دولتی

👈 ملاک اصلی پذیرش افراد در تمامی آزمون ها بر اساس درصد هر درس  و تراز کلی این افراد است که بستگی به سطح دروس دارد.

از طرفی تراز نهایی در هر آزمون به عنوان امتیاز سایر شرکت کنندگان در نظر گرفته می شود. به عنوان مثال اگر آزمون از نظر کیفی جزء آزمون های دشوار طبقه بندی شود، قطعاً نمره شرکت کننده در این آزمون کاهش می یابد، اما اگر آزمون آسان باشد، نمره کلی شرکت کننده افزایش می یابد و نمره شرکت کننده افزایش می یابد.

از آنجایی که روال تعیین نمرات و تراز شرکت کنندگان در آزمون های علمی برگزار شده تقریباً یکسان است، بنابراین نحوه محاسبه و برآورد تراز لازم برای قبولی در مدارس نمونه دولتی نیز بر اساس سطوح سختی و سهولت تست با سایر آزمون ها یکسان است.

در پاسخ به این سوال که برای قبولی در آزمون نمونه دولتی چند درصد نمره باید کسب شود و چگونه رتبه 9 تا 10 را تخمین بزنیم، لازم به ذکر است که سیستم امتیازدهی این تست در حالت های مختلف متفاوت است. و همین موضوع است که تفاوت قابل توجهی در نمرات و تعادل افراد ایجاد می کند.
به طور کلی، تعیین نمره یا درصد مشخصی از افرادی که در آزمون مدارس نمونه دولتی شرکت خواهند کرد غیرممکن است زیرا هر استان شرایط برگزاری آزمون  و روش‌های محاسبه نمرات متفاوتی دارد.

تاثیر تراز نمونه دولتی

👈 پس از آشنایی با فرمول محاسبه تراز نمونه دولتی ، بهتر است با تاثیر تراز در مدارس نمونه دولتی آشنا شوید.

هدف از برگزاری آزمون‌های مدارس نمونه دولتی، بررسی سطح توانمندی و هوش دانش‌آموزان است. این آزمون‌ها بر اساس سوالاتی که در هر درس مطرح می‌شود، صورت می‌گیرند.

بخش مهمی از آزمون‌های نمونه دولتی مربوط به تحصیل دانش‌آموزان در دوره دبیرستان است و به همین دلیل در این آزمون، هر درس دارای ضریب ثابت و مشخصی است.

معمولا در زمان ثبت‌نام در آزمون، ضرایب دروس به دانش‌آموزان اعلام می‌شود تا این افراد بتوانند به درستی مطالعه کنند و تراز لازم برای قبولی در مدارس نمونه دولتی را تخمین بزنند.

با توجه به اینکه تاثیر دروس بر تخمین رتبه نهم تا دهم و نیز تراز لازم برای قبولی در مدارس نمونه دولتی ثابت‌شده‌است، دانش‌آموزانی که قصد ثبت‌نام در این آزمون را دارند، باید متناسب با رشته تحصیلی مورد نظر خود، دروس با ضرایب بالاتر را با دقت بیشتری مطالعه کنند.

اطلاع از جزئیات رشته‌ها و ضرایب هر درس، موضوع مهم و کاربردی است و به همین دلیل در جدول زیر به این موضوع پرداخته‌شده‌و اطلاعات مربوط به ضریب هر درس ارائه‌شده‌است.

نام درس رشته علوم و معارف اسلامی رشته ریاضی فیزیک رشته فنی حرفه ای و کاردانش رشته علوم انسانی رشته علوم تجربی
آموزش قرآن و پیام های آسمانی دارای 15 سوال 3 1 1 1 1
فارسی دارای 15 سوال 2 2 2 4 2
عربی دارای 15 سوال 2 1 1 2 1
مطالعات اجتماعی دارای 15 سوال 2 1 1 2 1
زبان انگلیسی دارای 15 سوال 1 1 1 1 1
علوم تجربی دارای 15 سوال 1 2 3 1 4
ریاضی دارای 15 سوال 1 4 3 1 2

برای محاسبه نمره خام و نمره کل در کنکور سراسری کلیک کنید.

تاثیر تراز نمونه دولتی

مشاوره محاسبه تراز نمونه دولتی

👈 تحصیل در مدارس نمونه دولتی از سطح کمی و کیفی بالاتری برخوردار است و همواره خانواده‌ها و دانش‌آموزان تلاش می‌کنند تا با کسب نمره قبولی در آزمون ورودی این مدارس فرصت مناسبی را برای آینده تحصیلی خود فراهم کنند.

اما کسب حد نصاب نمره و همچنین اطلاع از تراز لازم برای قبولی در مدارس نمونه دولتی، محاسبه و تخمین رتبه نهم به دهم در تراز علمی فرد موضوع مهمی است.

ایران تحصیل به عنوان تخمین رتبه نمونه دولتی  یادآور می شود که تخمین تراز در هر مدرسه با توجه به استان و جزئیات متفاوت می باشد.

در همین راستا دانش‌آموزان باید در ابتدا از عدد نهایی مربوط به حد نصاب تراز لازم برای قبولی اطلاع کسب کنند تا پس از آن متناسب با اهداف خود اقدامات را برای قبولی رد آزمون انجام دهند. برای مشاوره و راهنمایی می توانید با مشاورین ایران تحصیل در ارتباط باشید.

علاوه بر آن، دانش‌آموزانی که قصد ثبت‌نام در آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی را دارند باید قبل از برگزاری آزمون از جزئیات مربوط به عنوان دروس و همچنین درصد تاثیر هر کدام از آن‌ها اطلاع کسب کنند.

در نهایت به منظور تخمین رتبه و تراز لازم برای قبولی در مدارس نمونه دولتی می‌توان به دانش‌آموزان پیشنهاد داد که با کمک تجزیه و تحلیل کارنامه افراد پذیرفته‌شده‌در سال‌های قبل، اطلاعات کامل و دقیقی را در این خصوص کسب کنند.

از طرف دیگر، افراد متخصص ایران تحصیل در زمینه مشاوره تحصیلی می‌توانند به صورت مفصل نحوه تراز لازم برای قبولی در مدارس نمونه دولتی را توضیح داده و اطلاعات کامل و جامعی را در خصوص فرمول محاسبه تراز نمونه دولتی  در اختیار قرار دهند.

برای اطلاع از تراز کنکور چگونه محاسبه می‌شود؟  کلیک نمایید.

مشاوره محاسبه تراز نمونه دولتی 

اخبار پیرامون تاثیر تراز نمونه دولتی

📢 میانگین تراز و نمرات دانش آموزان امسال 10 شد

در جلسه خبری با موضوع تحلیل نتایج امتحانات نهایی خردادماه ۱۴۰۲، حسن زارعی، رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزشی، اعلام کرد که ۱۵ درصد از شرکت‌کنندگان اعتراض به نمرات امتحان نهایی داشتند. در میان معترضان، ۵۴ درصد پسران و ۴۶ درصد دختران بودند.

وی افزود که ۴۹ درصد نمرات پس از اعتراض افزایش یافتند، ۲۶ درصد بدون تغییر باقی ماندند و ۲۵ درصد کاهش یافتند. تغییرات بالا در نمرات امتحان نهایی پس از اعتراض به صورت بسیار کمی بوده است.

 

خلاصه مطلب

فرمول محاسبه تراز نمونه دولتی یک فرمول است که در ارزیابی عمل‌کرد دولتی به کار می‌رود. این فرمول برای محاسبه تراز نمونه دولتی استفاده می‌شود و به عنوان یک ابزار ارزیابی و مقایسه عمل‌کرد دولتی‌ها به کار می‌رود. ما در این مقاله در خصوص تخمین رتبه نمونه دولتی، تاثیر تراز نمونه دولتی و همچنین نحوه محاسبه درصد آزمون نمونه دولتی به صورت مفصل صحبت کردیم. در صورت نیاز به مشاوره و راهنمایی در خصوص فرمول محاسبه تراز نمونه دولتی با مشاورین ایران تحصیل با شماره 9099075307 (تنها از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد) در ارتباط باشید.

برای دانلود پی دی اف مقاله فرمول محاسبه تراز نمونه دولتی کلیک نمایید.

به این پست امتیاز دهید

تاکید داریم که برای قبولی در مدارس نمونه دولتی، تراز لازم چه عددی است؟

عموما تراز قبولی در مدارس نمونه دولتی در استان‌های مختلف متفاوت است و این موضوع از ابتدا به دانش‌آموزان اعلام می‌شود. در این متن نیز به جزییات دقیق تراز قبولی دانش‌آموزان در آمون نمونه دولتی اشاره‌شده‌است.

چگونه تراز قبولی در مدارس نمونه دولتی محاسبه می‌شود؟

به منظور محاسبه تراز قبولی و نیز تخمین رتبه نهم تا دهم، فرمول ساده ولی چند مرحله‌ای ارائه‌شده‌است که افراد می‌توانند با استفاده از آن نمره تراز خود را محاسبه کنند.

آیا دروس مختلف بر تراز قبولی مدارس نمونه دولتی تاثیرگذار هستند؟

بله. کارشناسان آموزش و پرورش در زمان ثبت نام آزمون این مدارس، دروس را بر اساس اهمیت آن‌ها دسته‌بندی کرده‌اند تا سطح تاثیر هر درس بر تراز قبولی متفاوت باشد. همچنین، در این متن به جزئیات مربوط به درصد تاثیر هر درس پرداخته‌شده‌است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا