فرم امتیازبندی سرباز معلم + بخشنامه 1402


آن دسته از سربازانی که مایل هستند به عنوان سرباز معلم فعالیت کنند و از شرایط و بخشنامه‌های جذب سرباز معلم هیچگونه اطلاعی ندارند، باید قبل از هر چیز در مورد فرم امتیازبندی سرباز معلم‌ در سال جاری اطلاعات لازم را کسب کنند. هر سال سازمان آموزش و پرورش بر اساس میزان سهمیه خود اقدام به جذب مشمولان به عنوان سرباز معلم می‌کند.

افراد مشمول با داشتن شرایط لازم و مطالعه فرم امتیازبندی سرباز معلمان می‌توانند در آموزش و پرورش فعالیت خود را ادامه دهند. به دلیل اهمیت اطلاع از فرم امتیازبندی سرباز معلم در سال جاری، در ادامه مقاله توضیحاتی در این خصوص ارائه خواهیم کرد.

آشنایی با فرم امتیازبندی سرباز معلم

آن دسته از سربازانی که نیازمند دریافت امریه هستند، می‌توانند از طریق ارگان‌ها و نهادهای مختلف اقدامات لازم را انجام دهند. وزارت آموزش و پرورش یکی از ارگان‌های امریه گیر است که هر ساله مشمولان خدمت سربازی را بر اساس میزان سهمیه‌های خود به عنوان سرباز معلم به کار می‌گیرد.

آموزش و پرورش در حال حاضر با کمبود نیرو در مناطق محروم مواجه می‌باشد و با کمک طرح سرباز معلمی می‌تواند برای کمبود آن جبران کند. سربازانی که مشمول دریافت امریه سرباز معلمی هستند، می‌توانند با توجه به امتیازهای موجود برای دریافت آن اقدام کرده تا دوران خدمت خود را به راحتی سپری کنند.

فرم امتیازبندی سرباز معلم هر ساله توسط سازمان آموزش و پرورش منتشر می‌شود و افراد می‌توانند براساس مدرک تحصیلی خود مشغول به فعالیت شوند. در ادامه نمونه فرم امتیازبندی سرباز معلم برای سال تحصیلی 1400 – 1401 را در اختیار شما قرار خواهیم داد. همانطور که می دانید در بخش‌های مختلف امتیاز بندی‌های خاصی برای افراد در نظر گرفته شده است. افرادی که هرکدام از امتیازهای لازم را داشته باشند، می‌توانند برای امریه خود درخواست دهند.

آشنایی با فرم امتیازبندی سرباز معلم

برای بررسی حقوق سرباز معلم وظیفه بر روی لینک کلیک نمایید. 

عوامل امتیازآور در فرم امتیازبندی سرباز معلم

  • بسیاری از افراد در ارتباط با شرایط اخذ امتیاز لازم بر اساس بخشنامه‌های موجود سازمان آموزش و پرورش برای ادامه خدمت سربازی خود در این ارگان به عنوان سرباز معلم اطلاع ندارند. باید بگوییم که عوامل امتیازآوری که در سمت افراد و میزان دریافتی آنها نقش دارد شامل موارد زیر می‌باشد:
  • معدل مربوط به آخرین مدرک تحصیلی با ضریب ۳ (در مقطع لیسانس یا فوق لیسانس)
  • افرادی که متأهل هستند.
  • افرادی که دارای دو فرزند باشند حداکثر ۶ امتیاز دریافت خواهند کرد.
  • فارغ التحصیلان رشته‌های دبیری که مشمول ۱۰ امتیاز خواهند شد.
  • عضویت فعال در پایگاه بسیج یا ارائه گواهی معتبر از سپاه به ازای هر ماه 5/0 امتیاز و حداکثر ۶ امتیاز
  • فرزند شهدا، جاوید الاثر و جانبازان بالای ۲۵ درصد و آزادگان با ارائه دادن گواهی از ارگان‌های مربوطه دارای ۱۰ امتیاز
  • فرزندان فرهنگیان که دارای ۱۰ امتیاز هستند.
  • چنانچه پدر و مادر هر دو فرهنگی باشند، ۱۵ امتیاز
  • افراد بومی منطقه دارای ۵ امتیاز خواهند بود. این امتیاز برای افرادی می‌باشد که محل تحصیل آنها از ابتدایی تا دیپلم در منطقه محل تولد بوده است.

عوامل امتیازآور در فرم امتیازبندی سرباز معلم

مدارک مورد نیاز برای ثبت نام و فرم امتیازبندی سرباز معلم

افراد برای ثبت درخواست خود برای دریافت امریه سرباز معلمی باید مدارک زیر را ارائه کنند:

  • ارائه نمودن اصل برگه سبز اعزام آماده به خدمت بدون داشتن مهر غیبت
  • ارائه اصل کارت ملی و شناسنامه تمام صفحات (2نسخه) در صورت تأهل یا داشتن فرزند تصویر از صفحات شناسنامه همسر و فرزندان (1 نسخه).
  • ارائه کردن نامه رسمی از اداره کل کمیته امداد امام خمینیدر صورتی که فرد تحت پوشش این سازمان باشد.
  • ارائه عکس(4 × 3) سه قطعه (در سال جاری)
  • ارائه نمودن اصل و تصویر مدرک تحصیلی (مقطع لیسانس یا فوق لیسانس) یا ارائه گواهی موقت فارغ التحصیلی.
  • تکمیل نمودن فرم درخواست ثبت نام و فرم امتیازبندی سرباز معلم (در محل ثبت نام ارائه می‌شود)
  • تکمیل نمودن فرم اطلاعات فردی برای مرحله گزینش ( در محل اسم نویسی ارائه می‌شود)
  • ارائه گواهی برای فرزندان جانبازان 25% و بالاتر و برادران شهید.
  • ارائه کردن تصویر آخرین حکم کارگزینی آن دسته از افرادی که پدر یا مادر آنها  فرهنگی هستند(در صورتی که پدر و مادر هر دو فرهنگی باشند، ارائه حکم کارگزینی هر دو فرد ضروری است.)
  • داشتن یک عدد پوشه متقاضیان گروه «فنی و حرفه‌ای» رنگ قرمز، افراد متقاضی گروه «متوسطه» رنگ زرد متقاضیان گروه « ابتدایی» رنگ آبی)

 

برای اطلاع از رشته های مورد نیاز سرباز معلم وارد لینک شوید. 

 

مدارک مورد نیاز برای ثبت نام و فرم امتیازبندی سرباز معلم

نکات مربوط به فرم امتیازبندی سرباز معلم

همانطور که اشاره شد افرادی که مایل به ادامه خدمت خود در وزارت آموزش و پرورش هستند، با ارائه مدارک خود می‌توانند جهت دریافت امریه این سازمان اقدام کنند. در بخش قبل در مورد فرم امتیازبندی سرباز معلم توضیح دادیم. همانطور که می‌دانید سازمان آموزش و پرورش هر سال طبق بخشنامه‌های موجود شرایطی را در فرم امتیازبندی سربازان اعلام می‌کند و افراد با داشتن امتیازات لازم می‌توانند برای دریافت امریه خود اقدام کنند.

یکی از مهمترین موارد در فرم امتیازبندی سرباز معلمی عوامل امتیازآور هستند. افرادی که جزو مشمولان دارای امتیاز باشند، می‌توانند برای درخواست امریه خود اقدام کنند.

توجه داشته باشید براساس عواملی که در فرم امتیازبندی قرار دارد، افراد باید مدارک لازم را ارائه کنند. در واقع مدارک تحصیلی برای اثبات معدل بالا در لیسانس یا فوق لیسانس گواهی دانشگاه یا سازمان نظام وظیفه می‌باشد.

برای افراد متأهل کپی شناسنامه خود و همسر لازم است.

برای افراد متأهل دارای 2 فرزند، کپی شناسنامه همسر و خود فرد و فرزند

برای فرزندان فرهنگی ارائه حکم کارگزینی پدر و مادر که برابر با اصل می‌باشد، ضروری است.

برای افرادی که بومی منطقه محل تحصیل هستند، باید شناسنامه و مدارک تحصیلی تا سطح دیپلم را ارائه کنند.

چنانچه شما عزیزان نیازمند دریافت مشاوره در ارتباط با فرم امتیازبندی سرباز معلم در سال ۱۴۰۲ را دارید، می‌توانید با کارشناسان ما در مجموعه ایران تحصیل در ارتباط باشید تا در این خصوص اطلاعات لازم را به شما عزیزان ارائه کنند.

 

برای اطلاع از شرایط ثبت نام سرباز معلم وارد لینک شوید. 

 

نکات مربوط به فرم امتیازبندی سرباز معلم

جدیدترین اخبار جذب سرباز معلم

تاریخ انتشار بخشنامه سرباز معلم

زمان انتشار بخشنامه مربوط به جذب سرباز معلم از اوایل فروردین تا اوایل اردیبهشت ماه است و بخشنامه آن در سامانه آموزش و پرورش استان مورد نظر افراد منتشر می‌گردد.

تاریخ اعزام مشمولان سرباز معلم

افرادی که دارای شرایط موجود در بخشنامه مربوط به جذب سرباز معلم باشند، در ماه‌های تیر مرداد و شهریور به سازمان آموزش و پرورش اعزام خواهند شد.

 

برای بررسی شرایط استخدام رسمی سرباز معلمان وارد لینک شوید. 

 

خلاصه مطالب

در این مقاله اطلاعات کافی در ارتباط با فرم امتیازبندی سرباز معلم و بخشنامه‌های موجود توضیح دادیم. همانطور که می‌دانید سازمان آموزش و پرورش به دلیل کمبود نیرو در مناطق محروم هر سال داوطلبانی را به عنوان سرباز معلم جذب می‌کند و افراد باید براساس شرایط موجود خدمت سربازی خود را در این ارگان انجام دهند. در این مطلب سعی کردیم به عوامل امتیازآور در فرم امتیازبندی سرباز معلم ۱۴۰۲ اشاره کنیم.

افراد برای ثبت نام به عنوان سرباز امریه در سازمان آموزش و پرورش باید مدارکی را ارائه کنند که با توجه به متن مقاله می‌توانید از این مدارک مطلع شوید. چنانچه شما عزیزان نیازمند دریافت مشاوره در خصوص فرم امتیازبندی سرباز معلم هستید، می‌توانید با مشاوران ما در آکادمی ایران تحصیل همراه باشید تا اطلاعات لازم را در به شما مشمولان عزیز خدمت سربازی قرار دهند.

 

برای دانلود pdf مقاله کلیک کنید.

 

به این پست امتیاز دهید

فرم امتیازبندی سرباز معلم چیست؟

فرم امتیاز بندی سرباز معلم فرمی است که نشان دهنده عوامل امتیازآور برای افرادی است که مایل به ادامه خدمت در این ارگان می‌باشند.

عوامل امتیازآور در فرم امتیازبندی سرباز معلم چیست؟

در این مقاله به مهم‌ترین عوامل امتیازآور جهت خدمت سربازی به عنوان امریه در این سازمان اشاره کردیم.

زمان انتشار بخشنامه و فرم امتیازبندی سرباز معلم چه تاریخی است؟

این فرم از اوایل فروردین تا اوایل اردیبهشت ماه در سامانه آموزش و پرورش در اختیار افراد قرار خواهد گرفت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا