قانون معافیت سربازی متاهلین دارای سه فرزند 1402 + شرایط


مشمولان خدمت سربازی اغلب مایلند بدانند قانون معافیت سربازی متاهلین دارای سه فرزند چیست و در چه صورت می‌توانند برای اخذ این نوع معافیت اقدام نمایند. تأمین معاش و رسیدگی به اعضای خانواده باعث شده است که مدت دوران خدمت سربازی برای متاهلین  کمتر از افراد مجرد باشد. از این رو افراد متاهلی که بدون فرزند هستند، دارای دو ماه کسری خدمت خواهند بود و افرادی که دارای سه فرزند باشند نیز می‌توانند معافیت خود را دریافت کنند.

در حال حاضر شرایط معافیت سربازی متاهلین دارای سه فرزند اعلام شده است و افراد می‌توانند با اطلاع از جزئیات این طرح برای دریافت معافیت خود اقدام نمایند. برای کسب اطلاعات دقیق در این خصوص می‌توانید با همکاران ما در مجموعه ایران تحصیل در تماس باشید.

فرایند اخذ معافیت سربازی برای متاهلین دارای سه فرزند

بر اساس اعلام سازمان وظیفه عمومی فراجا، تمامی سربازان وظیفه حین خدمت دارای سه فرزند به شرط داشتن حداقل ۴۰ سال تمام، از خدمت دوره ضروری سربازی معاف خواهند شد. ملاک عمل برای رسیدگی و بررسی درخواست سربازان مشمول اعم از سربازان عادی، امریه و طلاب سند رسمی ازدواج، شناسنامه پدر و داشتن تأییدیه ثبت احوال است.

سازمان فراجا پس از بررسی و تأیید مدارک مربوطه و ثبت کردن ترخیص آنها در سامانه، سربازان واجد شرایط را برای ثبت درخواست معافیت به یکی از دفاتر خدمات الکترونیکی انتظامی پلیس +۱۰ معرفی خواهد کرد.

پس از آن سازمان وظیفه فراجا با تأیید شرایط سربازان ترخیص شده کارت معافیت آنها را صادر خواهد کرد و در صورت عدم احراز شرایط معافیت سربازی متاهلین دارای سه فرزند باید برای ادامه خدمت خود به یگان خدمتی مورد تأیید سازمان وظیفه فراجا معرفی شوند.

کارکنان وظیفه فراری در صورت داشتن شرایط معافیت سربازی متاهلین دارای سه فرزند پس از معرفی خود به یگان خدمتی و بررسی مدارک از یگان ترخیص می‌توانند برای اخذ این معافیت اقدام نمایند.

علاوه بر این کارکنان متأهل حین خدمت که شرایط لازم را ندارند، این امکان را دارند که علاوه بر دو ماه کسری خدمت تأهل برای فرزند اول سه ماه کسری خدمت و برای فرزند دوم ۴ ماه و برای فرزند سوم ۵ ماه کسری خدمت دریافت کنند.

مشمولان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند از طریق پایگاه اطلاع رسانی سازمان نظام وظیفه به آدرس  www.vazifeh.police.ir یا از طریق تماس با شماره 9099075307 با همکاران ایران تحصیل در ارتباط باشند تا آخرین اخبار مربوطه را دریافت نمایند.

جهت اطللاع از معافیت کفالت پدر بازنشسته و از کارافتادگی وارد لینک شوید.

فرایند اخذ معافیت سربازی متاهلین دارای سه فرزند

 جزئیات مربوط به معافیت سربازی متاهلین دارای سه فرزند و بیشتر

بر اساس ابلاغیه جدید ستاد کل نیروهای مسلح، معافیت از سربازی برای کارکنان و مشمولان دارای سه فرزند و بیشتر تصویب شده است و تا پایان سال ۱۴۰۴ اجرایی خواهد بود. لازم به ذکر است از ابتدای خرداد ماه رسیدگی به درخواست‌ها شروع شده است.

رئیس سازمان وظیفه عمومی فراجا سردار تقی مهری اعلام کرده است مشمولان واجد شرایط معافیت برای افراد دارای سه فرزند یا بیشتر باید با به همراه داشتن مدارک شامل اصل و تصویر صفحات شناسنامه و کارت ملی خود، اصل کارت ملی و شناسنامه همسر یا همسران و فرزندان آخرین مدرک تحصیلی و گواهی اشتغال به تحصیل به یکی از دفاتر پلیس +۱۰ مراجعه کرده و درخواست خود را ثبت کنند.

براساس اعلام رئیس سازمان وظیفه فراجا، پس از بررسی و استعلامات لازم در اسرع وقت تمام درخواست‌ها جهت معافیت سربازی متاهلین دارای سه فرزند رسیدگی می‌شود و متقاضیان برای طی کردن دوره آموزشی مقدماتی و تکمیلی بسیج به سپاه استان محل سکونت معرفی خواهند شد و پس از گذراندن دوره‌های مذکور کارت معافیت سربازی متاهلین دارای سه فرزند را دریافت می‌کنند.

سربازان حین خدمت که مشمول این مقررات هستند نیز در صورت سپری کردن دوره آموزشی رزم مقدماتی در یگان خدمتی بدون طی کردن آموزش مجدد و پس از احراز شرایط معافیت سربازی متاهلین  دارای فرزند از خدمت ترخیص می‌شوند و کارت معافیت خود را دریافت خواهند کرد.

حهت آشنایی با معافیت سربازی بالای چهل سال وارد لینک شوید.

کسری خدمت سربازان متاهل دارای سه فرزند

معافیت مشمولان غایب و غیر غایب دارای ۳ و ۴ فرزند و بیشتر از خدمت نظام وظیفه بر اساس ابلاغ ستاد کل نیروهای مسلح تا پایان سال ۱۴۰۴ اجرایی می‌شود. بر اساس سال اعلام سازمان نظام وظیفه تمام مشمولان غایب و غیر غایب و کارکنان وظیفه از تاریخ ۲۱ فروردین ۱۴۰۲ تا پایان ۱۴۰۴ که در حین خدمت هستند و ۴ فرزند و بالاتر دارند، از خدمت نظام وظیفه معاف می‌شوند.

آن دسته از مشمولان غایب و غیر غایب و کارکنان وظیفه دارای سه فرزند که سن آنها حداقل ۴۰ سال تمام است، پس از طی کردن دوره آموزشی مقدماتی و تکمیلی و انجام خدمت نظام وظیفه معاف خواهند شد.

بر اساس مصوبات ستاد کل نیروهای مسلح در راستای مشوق‌های لازم جهت افزایش جمعیت به کارکنان وظیفه متأهل حین خدمت نیز کسری خدمت در نظر گرفته می‌شود.

 کسری خدمت سربازان متاهل دارای سه فرزند

مدارک لازم برای دریافت معافیت سربازی متاهلین دارای سه فرزند

در حال حاضر طرح معافیت سربازی متاهلین دارای سه فرزند تصویب شده است و در این صورت مدارک افراد باید از سوی سازمان نظام وظیفه بررسی شود. در صورت اجرایی شدن این طرح مدارک مورد نیاز اعلام خواهد شد. پیش بینی می‌شود که افراد باید مدارک زیر را به سازمان نظام وظیفه ارائه کنند:

✅کارت ملی و کپی آن

✅تمامی صفحات شناسنامه و کپی آن

✅ارائه نمودن اصل و کپی کارت ملی و شناسنامه همسر مشمول

✅ارائه اصل و کپی شناسنامه فرزندان

✅آخرین مدرک تحصیلی به همراه کپی آن

جهت دریافت معافیت اهدای کلیه بر روی لینک کلیک کنید.

مشاوره معافیت سربازی برای متاهلین دارای سه فرزند

بسیاری از کارکنان نظام وظیفه یا مشمولان غایب و غیر غایب این سؤال را دارند که آیا می‌توان برای اخذ معافیت سربازی متاهلین دارای سه فرزند اقدام کرد؟ و آیا قانون آن تصویب شده است؟ باید بگوییم برابر با ابلاغیه ستاد کل نیروهای مسلح از تاریخ ۲۱ فروردین ۱۴۰۲ تا پایان سال ۱۴۰۴ تمام مشمولان غایب و غیر غایب و کارکنان نظام وظیفه که دارای ۴ فرزند و بیشتر هستند، پس از گذراندن دوره آموزشی مقدماتی و تکمیلی در سپاه از انجام نظام خدمت نظام وظیفه معاف خواهند شد. علاوه بر این افرادی که در حین خدمت هستند و دارای سه فرزند بوده و سن آنها حداقل ۴۰ سال تمام باشد، پس از طی کردن دوره آموزشی مقدماتی و تکمیلی در سپاه می‌توانند برای اخذ معافیت سربازی متاهلین دارای سه فرزند اقدام کنند.

به کارکنان وظیفه متأهل در حین خدمت علاوه بر دو ماه کسری خدمت تأهل، برای فرزند اول ۳ ماه برای فرزند دوم ۴ ماه و برای فرزند سوم ۵ ماه کسری خدمت اعطا خواهد شد. مشمولانی که دارای شرایط معافیت سربازی متاهلین دارای سه فرزند باشند ،باید برای ثبت درخواست خود به دفاتر پلیس + ۱۰ استان مراجعه کنند.

کارکنان وظیفه نیز باید به بخش نیروی انسانی مربوط مراجعه کنند تا مراحل رسیدگی و صدور کارت معافیت برای آنها در اسرع وقت انجام شود.

در صورتی که در مسیر اخذ معافیت سربازی متاهلین دارای سه فرزند نیازمند دریافت مشاور و راهنمایی هستید، می‌توانید با شماره 9099075307 تماس بگیرید تا مشاوران برجسته آکادمی ایران تحصیل اطلاعات تکمیلی لازم را در این زمینه در اختیار شما عزیزان قرار دهند و چنانچه سوالی داشته باشید به سؤالات شما در اسرع وقت پاسخگو خواهند بود.

مشاوره معافیت سربازی متاهلین دارای سه فرزند

خلاصه مطالب

خدمت سربازی متاهلین نسبت به افراد مجرد چالش برانگیزتر است، چرا که این افراد باید مسئله تأمین معاش خانواده را در نظر بگیرند. برخی از مشمولین سؤال دارند که آیا می‌توانند برای اخذ معافیت سربازی متاهلین دارای سه فرزند اقدام کنند؟ این طرح از ۲۱ فروردین ۱۴۰۲ تا پایان سال ۱۴۰۴ برای مشمولان غایب، غیر غایب و کارکنان وظیفه در حال غیبت اجرایی خواهد شد و افراد می‌توانند در صورت داشتن سه فرزند و حداقل سن ۴۰ سال پس از گذراندن دوره آموزشی مقدماتی و تکمیلی در سپاه پاسداران کارت معافیت خدمت وظیفه خود را دریافت کنند.

در این مقاله سعی کردیم تمام اطلاعات مربوط به کسری خدمت و معافیت متاهلین دارای سه فرزند را ارائه کنیم. چنانچه شما عزیزان در این زمینه نیازمند دریافت مشاور و راهنمایی هستید، می‌توانید با همکاران ما در مجموعه ایران تحصیل در تماس باشید یا در انتهای مقاله سؤالات خود را درج کنید تا کارشناسان ما در اسرع وقت پاسخگوی سؤالات شما عزیزان باشند.

 برای دانلود pdf مقاله معافیت سربازی متاهلین دارای سه فرزند کلیک کنید.

به این پست امتیاز دهید

شرایط معافیت سربازی متاهلین دارای سه فرزند چیست؟

افرادی که مایلند برای اخذ این معافیت اقدام کنند، باید حداقل ۴۰ سال تمام داشته باشند و پس از آن می‌توانند برای دریافت کارت معافیت خود اقدام کنند.

افراد واجد شرایط دریافت معافیت سربازی متعلقین دارای سه فرزند چه مدارکی باید داشته باشند؟

مدارک مورد نیاز اصل و کپی کارت ملی، کپی تمام صفحات شناسنامه، کپی کارت ملی و شناسنامه همسر و ارائه اصل و کپی شناسنامه فرزندان است.

برای ثبت درخواست معافیت سربازی متاهلین دارای سه فرزند به کجا باید مراجعه کرد؟

افراد برای ثبت درخواست خود جهت اخذ این نوع معافیت باید به دفاتر پلیس + ۱۰ مراجعه کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا