لیست رشته‌های بدون کنکور تجربی 1401 + واحد دانشگاهی


رشته های بدون کنکور تجربی
سوالی دارید ؟ با ما تماس بگیرید
تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

تماس از سراسر کشور : 909 9075307

ثبت نام در رشته‌های بدون کنکور تجربی آغاز شده است. افرادی که قصد ثبت نام در رشته‌های بدون کنکور تجربی را دارند ابتدا باید از شرایط ثبت نام در این رشته‌ها اطلاعات کامل را بدست آورده و سپس برای آن اقدام نمایند. توجه داشته باشید که رشته‌های پر طرفدار گروه تجربی یعنی رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی ثبت نام بدون کنکور ندارند و رشته‌های گروه شناور به علاوه مواردی همچون مامایی و یک سری رشته‌های دیگر پذیرش بدون کنکور خواهند داشت. اگر قصد ادامه تحصیل در دانشگاه آزاد را دارید ما در ادامه رشته‌های بدون کنکور تجربی دانشگاه آزاد را نیز بررسی خواهیم کرد، همراه ما باشید.

در سال های اخیر لیست رشته‌های بدون کنکور زیرشاخه تجربی دستخوش تغییرات بسیار زیادی بود حتی در بازه زمانی بسیار کوتاهی افراد می‌توانستند به صورت بدون کنکور در رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی هم ثبت نام کنند، اگر قصد ثبت نام در رشته‌های بدون کنکور تجربی را دارید به شما توصیه می‌کنیم تا قبل از انتخاب رشته‌ با شماره ۹۰۹۹۰۷۵۳۰۷ تماس حاصل فرمایید تا به کمک مشاورین ایران تحصیل بهترین رشته را انتخاب نمایید.

علاوه بر رشته‌هایی که در دفترچه بدون کنکور دانشگاه آزاد و سراسری موجود است، رشته‌های دیگری از گروه آزمایشی تجربی هستند که جزو پرطرفدارترین رشته‌ها بوده، اما فقط در مدت کوتاهی بدون کنکور ارائه شدند. رشته‌های گروه پزشکی و پیراپزشکی شامل این دسته را شامل می‌شوند. برای تحصیل بدون کنکور در این رشته‌ها با تماس با شماره 02148810144 می‌توانید از طریق کالج مدیکال ایران تحصیل، پذیرش خود در یکی از دانشگاه‌های ترکیه یا اتحادیه اروپا را تضمین کنید. همین امروز در کالج مدیکال ایران تحصیل ثبت نام کرده تا مراحل ثبت نام خود در یک دانشگاه معتبر اروپایی را آغاز کنید.

 

علاقه‌مندان به تحصیل در رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی در دانشگاه‌های اروپا در صورت نیاز به اطلاعات تکمیلی و نحوه ثبت نام، با کلیک روی عکس پایین به پایگاه اینترنتی آکادمی ایران تحصیل منتقل خواهند شد.

 بدون کنکور

بدون کنکور

📢 آن دسته از داوطلبانی که متقاضی تحصیل در دانشگاه‌های ترکیه و اتحادیه اروپا هستند، با درج نام و شماره تماس خود در فرم زیر منتظر تماس همکاران با از آکادمی ایران تحصیل باشند تا اطلاعات مربوط به دانشگاه‌های پذیرنده و آزمون‌های ورودی را گسب کرده و ثبت نام خود را آغاز کنند.

 

 

با پر کردن فرم زیر ، ما با شما تماس میگیریم

 

محتوا پنهان

معرفی رشته‌های ارائه شده بدون آزمون در دانشگاه آزاد و سراسری 1401

رشته تجربی یکی از رشته‌های پرطرفداری است که هر ساله رقابت سنگینی میان داوطلبان آن جهت ورود به دانشگاه وجود دارد اما برخی از داوطلبان گروه آزمایشی رشته تجربی به دلایل مختلف نمی‌توانند در کنکور شرکت کنند یا در رشته مورد نظر خود قبول نمی‌شوند و به همین علت بسیاری از این افراد علاقمند به ثبت نام در رشته‌های بدون کنکور تجربی هستند.

هر سال سازمان سنجش طی اعلامیه‌ای لیست رشته‌های بدون کنکور رشته تجربی را ارائه می‌دهد. بنابراین داوطلبان پذیرش در هر یک از این رشته‌ها می‌توانند با مراجعه به سایت سازمان سنجش از اسامی رشته‌های بدون کنکور تجربی دانشگاه آزاد و سراسری اطلاع یابند که در ادامه به چند مورد از این رشته‌ها اشاره می‌کنیم. همچنین در صورت نیاز به مشاوره بیشتر در مورد رشته‌های بدون کنکور تجربی می‌توانید با مشاوران مجرب و کار آزموده آکادمی ایران تحصیل ارتباط برقرار نمایید.

اسامی رشته‌های بدون کنکور تجربی دانشگاه سراسری در مقطع کارشناسی

لیست رشته‌های بدون کنکور تجربی دانشگاه سراسری در مقطع کارشناسی به شرح زیر هستند:

علوم و مهندسی شیلات علوم دامی علوم و مهندسی باغبانی
مهندسی تولید و ژنتیک گیاهی زیست شناسی سلولی و مولکولی شیمی کاربردی
مهندسی طبیعت زیست شناسی دریا علوم و مهندسی خاک
زیست شناسی گیاهی گیاه پزشکی        ترویج و آموزش کشاورزی پایدار
مهندسی فضای سبز علوم و مهندسی جنگل علوم آزمایشگاهی دامپزشکی
مهندسی صنایع چوب و فرآورده‌های سلولزی زمین شناسی اقتصاد کشاورزی
علوم و مهندسی صنایع غذایی (کشاورزی) علوم و مهندسی محیط زیست شیمی محض

 

🔗 جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد پزشکی دانشگاه آزاد بدون کنکور روی لینک کلیک کنید.

 

اسامی رشته‌های بدون کنکور تجربی دانشگاه سراسری در مقطع کاردانی 1401-1402

لیست رشته‌های بدون کنکور تجربی دانشگاه سراسری در مقطع کاردانی به قرار زیر می‌باشند:

کاردانی تولید و بهره برداری از گیاهان دارویی و معطر کاردانی بهداشت عمومی گرایش بهداشت خانواده
کاردانی بهداشت عمومی گرایش مبارزه با بیماری‌ها کاردانی تولید و فرآوری خرما
کاردانی شیمی آزمایشگاهی کاردانی تکنولوژی مرتع و آبخیزداری
کاردانی بهداشت حرفه‌ای کاردانی تکنولوژی جنگل داری
کاردانی تکنولوژی تولیدات دامی کاردانی تکنولوژی تولیدات گیاهی

 

📢 اطلاعیه 📢

ثبت نام بدون کنکور رشته‌های تجربی به صورت آنلاین و از طریق به سایت سازمان سنجش انجام می‌شود. لذا به داوطلبان توصیه می‌شود که پیش از ثبت نام، شرایط اعلام شده را از دفترچه رشته‌های بدون کنکور به طور کامل مطالعه نموده و مدارک درخواستی در اطلاعیه را همراه خود داشته باشند.

 

اسامی رشته‌های بدون کنکور تجربی دانشگاه آزاد در مقطع کارشناسی 1401-1402

از میان رشته‌های بدون کنکور تجربی دانشگاه آزاد در مقطع کارشناسی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

ترویج و آموزش کشاورزی پایدار زیست شناسی سلولی و مولکولی علوم و مهندسی محیط زیست گیاه پزشکی
میکروبیولوژی زیست شناسی دریا مهندسی صنایع چوب و فعالیت‌های سلولزی زیست شناسی سلولی و مولکولی
اقتصاد کشاورزی بهداشت مواد غذایی مهندسی طبیعت علوم آزمایشگاهی دامپزشکی
علوم و مهندسی صنایع غذایی زیست فناوری شیمی کاربردی علوم دامی مهندسی فضای سبز
علوم و مهندسی خاک بهداشت و بازرسی گوشت شیمی محض مهندسی تولید و ژنتیک گیاهی
زیست شناسی جانوری علوم و مهندسی تولید و ژنتیک گیاهی علوم و مهندسی صنایع غذایی (کشاورزی) علوم و مهندسی باغبانی و جنگل
زیست شناسی گیاهی اقیانوس شناسی زمین شناسی علوم و مهندسی شیلات

 

🔗 برای اطلاع از نحوه  انتخاب رشته کنکور تجربی بر روی لینک کلیک کنید. 

اسامی رشته‌های بدون کنکور تجربی دانشگاه آزاد در مقطع کاردانی 1401-1402

لیست رشته‌های بدون کنکور تجربی دانشگاه آزاد در مقطع کاردانی به شرح زیر می‌باشند:

کاردانی امور زراعی و باغی کاردانی شیمی آزمایشگاهی کاردانی تکنولوژی مواد غذایی
کاردانی تکنولوژی تولیدات دامی کاردانی تکنولوژی جنگل داری کاردانی تولید و بهره برداری از گیاهان دارویی و معطر
کاردانی تولید و فرآوری خرما کاردانی تکنولوژی تولیدات گیاهی کاردانی تکنولوژی مرتع و آبخیزداری

📢 اطلاعیه 📢

داوطلبان می‌توانند در هر یک از رشته‌هایی فوق ثبت نام کرده و ادامه تحصیل دهند و الزامی جهت انتخاب رشته مرتبط با گروه آزمایشی نیست.

اسامی رشته های بدون کنکور تجربی مقطع کاردانی

دانلود دفترچه ثبت نام و انتخاب رشته تمامی کنکورها

در زیر دفترچه ثبت نام و انتخاب رشته کنکور سراسری و آزاد برای مشاهده شما عزیزان قرار داده شده است. لازم به ذکر است هر ساله دفترچه لیست رشته‌های بدون آزمون تجربی با تغییرات اندکی منتشر می‌شود.

 

هزینه ثبت‌ نام و شهریه رشته‌های بدون کنکور تجربی

شهریه تحصیل در رشته‌های بدون آزمون علوم تجربی در دانشگاه‌های روزانه به صورت رایگان می‌باشد. اما تحصیل در دانشگاه‌های شهریه پرداز شامل شهریه ثابت و متغیر است که با توجه به هر دانشگاه و به صورت سالیانه تغییر می‌کند. همچنین شهریه متغیر براساس تعداد واحدهای انتخابی و نوع نظری و عملی بودن واحدها متغیر هستند.

میزان شهریه هر دانشگاه برای سال جاری و مقاطع تحصیلی در سایت آن دانشگاه قابل مشاهده می‌باشد که می‌توانید با مراجعه به سایت دانشگاه مورد نظر خود میزان شهریه ثابت و متغیر را برای رشته مورد نظر خود مشاهده نمایید. علاوه بر این، می‌توانید از همکاران ما در ایران تحصیل در رابطه با هزینه ثبت نام در هر یک از رشته‌های بدون کنکور تجربی سوالات خود را مطرح کنید. 

بدون کنکور

بدون کنکور

معرفی بهترین رشته‌های بدون آزمون علوم تجربی 

معرفی بهترین رشته های بدون آزمون علوم تجربی

داوطلبانی که در کنکور سراسری مجاز به انتخاب رشته نشده‌اند یا نتوانسته‌اند رتبه مورد نظر برای قبولی را کسب نمایند، گرایش بیشتری برای شرکت در رشته‌‌های تجربی بدون آزمون دارند. اسامی رشته‌های تجربی بدون کنکور فراوان هستند و این رشته‌ها شامل رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی می‌باشند که در ادامه تعدادی از این رشته‌ها را ذکر می‌کنیم. اما در صورت نیاز به مشاوره و اطلاع یافتن از لیست کامل رشته‌های بدون کنکور تجربی می‌توانید با مشاوران ایران تحصیل با شماره 9099075307 ارتباط برقرار نمایید.

 

بهداشت عمومی مامایی
تکنسین سلامت دندان هوشبری
تکنسین اتاق عمل بهداشت حرفه‌ای
زیست شناسی مهندسی فضای سبز
مهندسی طبیعت ترویج و اموزش کشاورزی پایدار
مهندسی علوم دامی علوم مهندسی باغبانی
شیمی محض مهندسی تولیدات ژنتیک گیاهی

 

🔗 اگر می‌خواهید بدانید رشته تجربی مناسب چه کسانی است؟ بر روی لینک مربوطه کلیک نمایید. 

 

کدام رشته‌ها بدون کنکور پذیرش نمی‌شوند؟

رشته تجربی رشته‌ای پرمتقاضی است که هر سال داوطلبان بسیاری را به خود جذب می‌کند و هم اکنون دانشگاه‌های بسیاری اعم از دولتی و غیردولتی این رشته را به صورت بدون کنکور ارائه می‌دهند. اما خوب است بدانید که کلیه رشته‌های تجربی به صورت بدون کنکور در دانشگاه‌های پذیرش نمی‌شوند که در زیر به چند مورد آن اشاره می‌کنیم:

👈 رشته‌های پزشکی: پزشکی، دندان پزشکی، داروسازی

👈 رشته‌های پیراپزشکی: هوشبری، پرستاری، بینایی سنجی و … 

نحوه پذیرش در رشته‌های بدون آزمون علوم تجربی

برای پذیرش در رشته‌های غیر پزشکی بدون کنکور، سوابق تحصیلی فرد داوطلب اهمیت بسزایی دارد. اما برخی از رشته‌های پزشکی نیز وجود دارند که بدون کنکور در مقاطع کاردانی ناپیوسته و کارشناسی پیوسته ارائه می‌شوند و برای قبولی در آن‌ها علاوه بر سوابق تحصیلی، گزینش فرد داوطلب در دانشگاه انجام می‌گیرد و نمره آن نیز حائز اهمیت می‌باشد.

 

🔗 جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد رشته‌های بدون کنکور دانشگاه آزاد روی لینک کلیک کنید.

نحوه پذیرش در رشته های بدون آزمون علوم تجربی

مشاوره پذیرش در رشته‌‌های بدون آزمون علوم تجربی 

انتخاب رشته‌ بدون کنکور تجربی می‌تواند تاثیر زیادی در سرنوشت داوطلبان داشته باشد. لذا انتخاب دقیق و درست نیاز به مشاوره و راهنمایی دارد که مشاوران ایران تحصیل با چندین سال سابقه در زمینه مشاوره کنکور می‌توانند به شما کمک نمایند تا یک انتخاب رشته صحیح و اصولی داشته باشید. علاوه بر این می‌توانند در مورد نحوه ثبت نام و زمان دقیق انتشار دفترچه اسامی رشته‌‌های بدون آزمون تجربی 1401 و نیز شهریه هر کدام از رشته‌ها به شما مشاوره دهند. 

✔️در ارتباط با نحوه پذیرش داوطلبان در رشته تجربی باید گفت سازمان سنجش پذیرش دانشجویان را بر اساس سوابق تحصیلی و معدل کتبی دیپلم در رشته انتخابی آن‌ها انجام می‌دهد.

✔️طبق مصوبه بیست و سومین جلسه شورای سنجش و پذیرش دانشجو در سال ۱۳۹۹ داوطلبانی که در رشته‌های تجربی بدون آزمون پذیرش شوند و با اعلام نتایج مشخص گردد که در رشته‌های با آزمون نیز پذیرفته شده‌اند، در صورتی که تمایل داشته باشند در رشته‌های با آزمون تحصیل کنند می‌توانند شهریه اخذ شده و مدارک خود را از دانشگاه مورد ثبت نام دریافت نمایند و تمامی دانشگاه‌‌ها و موسسات آموزش عالی دولتی و غیردولتی و همچنین دانشگاه‌های آزاد موظف همکاری با داوطلب هستند.

✔️داوطلبان می‌توانند با توجه به علاقه خود در هر کدام از رشته‌های بدون کنکور تجربی ثبت نام نمایند، اما باید توجه داشته باشند ضرایب تعیین شده برای سوابق تحصیلی هر رشته متفاوت است.

✔️چنانچه داوطلب در رشته محل‌های صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی پذیرش شده باشد و در آزمون سراسری هم شرکت کرده و قبول شود تنها می‌تواند در یک کد رشته محل به دلخواه خود ثبت نام کرده و مشغول به تحصیل شود و تحصیل همزمان در چند کد رشته محل ممنوع می‌باشد. اما داوطلبان مشمول آیین نامه‌های استعدادهای درخشان از این قانون مستثنی هستند.

 

اخبار پیرامون رشته‌های بدون آزمون تجربی

📌 زمان ثبت نام رشته‌‌های بدون آزمون 1401

ثبت نام و انتخاب رشته بدون آزمون دانشگاه‌ها در دو نیمسال مهر ماه و بهمن ماه انجام می‌گیرد که معمولا زمان ثبت نام رشته‌‌های بدون آزمون تجربی در هر سال برای نیمسال مهرماه، از 14 مرداد ماه شروع شده و تا 15 شهریور ماه ادامه می‌یابد. این زمان برای نیمسال بهمن نیز از 14 آذرماه تا بیستم آن می‌باشد. لذا داوطلبان برای ثبت نام رشته‌های بدون آزمون تجربی می‌توانند در تاریخ‌های ذکر شده به سایت سازمان سنجش مراجعه کنند. 

📌 نحوه دریافت دفترچه راهنمای رشته‌های بدون آزمون 

متقاضیانی که مجاز به انتخاب رشته‌‌های تحصیلی در آزمون سراسری شده‌‌اند، باید در زمان اعلام شده به درگاه اطلاع‌ رسانی سازمان سنجش مراجعه کرده و دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌‌های تحصیلی و قسمت پیوست‌‌ها شامل شرایط و مقررات دانشگاه‌‌ها و مؤسسات آموزش عالی در هر کدام از گروه‌‌های آزمایشی را مطالعه نمایند.

برای گروه‌‌های آزمایشی علوم تجربی، علوم انسانی، ریاضی و فنی دفترچه‌‌های جداگانه و برای گروه‌‌های آزمایشی هنر و زبان‌‌های خارجی یک دفترچه مشترک و برای همه رشته‌های بدون آزمون در همه گروه‌های آزمایشی یک دفترچه مشترک منتشر می‌شود.

یک گام تا رتبه شدن

یک گام تا رتبه شدن

خلاصه مطالب

رشته تجربی یکی از رشته های پرطرفداری است که داوطلبان زیادی قصد دارند در رشته‌ های دانشگاهی آن ادامه تحصیل دهند. اما عده‌ای به دلایل مختلف نمی توانند در کنکور سراسری شرکت کنند یا در رشته مورد نظر خود قبول نمی شوند، بنابراین به رشته‌های بدون کنکور تجربی روی می‌آورند.

در سال‌های اخیر نیز با افزایش لیست این رشته‌ها در دانشگاه‌های کشور رشته‌های متنوع تری به داوطلبان ارائه شده است و هر سال سازمان سنجش طی اطلاعیه‌ای اسامی آن‌ها را بر روی سایت خود منتشر می‌کند. آنچه در این مقاله به آن پرداختیم معرفی اسامی رشته‌های بدون کنکور تجربی در دانشگاه‌های آزاد و سراسری بود که آن‌ها را نیز در مقاطع کارشناسی و کاردانی بررسی کردیم.

داوطلبان عزیز می‌توانند جهت کسب راهنمایی درباره آخرین وضعیت رشته‌های بدون کنکور تجربی یا نحوه ثبت نام رشته‌های بدون کنکور، با مشاوران ما در مرکز مشاوره ایران تحصیل تماس حاصل کرده 9099075307 تا مشاوران ما به صورت آنلاین، انتخاب رشته بدون کنکور تجربی را براساس علایقتان برای شما انجام دهند.

در میان تمامی رشته‌های بدون کنکور تجربی در مقاطع مختلف، جای پرطرفدارترین رشته‌های زیرگروه تجربی خالی است. برای تحصیل بدون کنکور در این رشته‌ها می‌توانید از طریق ثبت نام در کالج مدیکال ایران تحصیل، ظرف کمتر از یک سال پذیرش یکی از دانشگاه‌های معتبر ترکیه یا اتحادیه اروپا را دریافت کرده و بدون کنکور پزشکی بخوانید. شرکت در آزمون‌های ورودی دانشگاه‌های اروپا نه تنها از کنکور سراسری ایران مشکل‌تر نیست، بلکه با طی دوره یکساله کالج مدیکال ایران تحصیل قادر خواهید بود پذیرش خود در یک دانشگاه اروپایی را تضمین کنید.

همین امروز با شماره 02148810144 تماس بگیرید تا همکاران ما دانشگاه‌های مقصد را به شما معرفی کرده و روند نام‌نویسی خود را آغاز کنید.

 

 📎 جهت دانلود پی دی اف مقاله کلیک کنید.

 

پادکست صوتی مقاله


سوالی دارید ؟ با ما تماس بگیرید
تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

تماس از سراسر کشور : 909 9075307

ظرفیت در رشته‌های بدون کنکور تجربی دانشگاه آزاد به چه صورتی است؟

تعداد ظرفیت رشته‌های تجربی بدون کنکور زیاد نخواهد بود به همین دلیل معدل شما تا حدود زیادی برای پذیرس در رشته‌های تجربی بدون آزمون آزاد تعیین کننده خواهد بود.

پذیرش در رشته‌های بدون کنکور تجربی در چه مقاطعی صورت می‌پذیرد؟

داوطلبان می‌توانند در مقاطع کاردانی و کارشناسی پیوسته و ناپیوسته دانشگاه آزاد برای ثبت نام اقدام نمایند.

آیا در لیست رشته‌های تجربی بدون کنکور رشته پزشکی وجود دارد؟

خیر. رشته پزشکی از جمله رشته‌های با آزمون دانشگاه آزاد می‌باشد.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا