متن نامه درخواست انصراف از دانشگاه + نحوه ثبت فرم


متن نامه درخواست انصراف از دانشگاه برای کسانی که می‌خواهند انصراف خود را به دانشگاه اعلام کنند، کمک بسیار زیادی خواهد کرد. دانشجویانی که پس از انتخاب رشته و شروع ترم مهر ماه یا بهمن ماه از ادامه تحصیل منصرف می‌شوند، باید فرم انصراف از دانشگاه را گرفته و اطلاعات لازم را با دقت و اطمینان، تکمیل نمایند. با این حال در صورت داشتن هرگونه سوال مبنی بر نحوه نوشتن نامه انصراف و انجام مراحل اداری آن، با مشاوران ما در ایران تحصیل به شماره 9099075307 تماس حاصل فرمایید.

متن نامه درخواست انصراف از دانشگاه

داوطلبانی که در کنکور کارشناسی و ارشد شرکت کرده و پس از قبولی در شروع ترم وارد محیط دانشگاه می‌شوند، ممکن است با شک و تردید این مسئله که آیا می‌توانند در این رشته موفق شوند یا موفق نشوند، به فکر انصراف از دانشگاه بیافتند. در حال حاضر افرادی که قصد ترک تحصیل را دارند و می‌خواهند در رشته‌ای دیگر به تحصیل در دانشگاه ادامه دهند، لازم است نامه درخواست انصراف از دانشگاه خود را کامل کنند.

البته افرادی که مشمول سربازی می‌شوند فقط یکبار در طول تحصیل از مقطع دیپلم تا دکتری، حق انصراف از تحصیل را دارند. حتی برای آن دسته از افرادی که در دانشگاه روزانه قبول شده و می‌خواهند انصراف دهند، شرایطی وجود دارد که لازم است برای ترک تحصیل آن را قبول کنند. همچنین دریافت شماره نامه انصرافی که در زمان ثبت نام در دفترچه آزمون کارشناسی یا کارشناسی ارشد و دکتری درج می‌شود را باید دریافت کنند.

داوطلبانی که می‌خواهند از رشته خود انصراف دهند، بایستی فرم انصراف از دانشگاه را گرفته و آن را پر کنند و به بخش آموزش دانشکده تحویل دهند و درج اطلاعاتی مثل نام و نام خانوادگی و اطمینان از ترک تحصیل و…از جمله مواردی است که ضروری می‌باشد. برای آشنایی بیشتر به نمونه متن نامه درخواست انصراف از دانشگاه زیر توجه نمایید:

نمونه نامه انصراف از دانشگاه

شماره نامه انصراف از دانشگاه

شماره نامه انصراف از دانشگاه در برگه‌ انصراف از رشته دانشجو قید می‌شود. به این صورت که اگر فردی نخواهد در رشته‌ای که قبول شده تحصیل کند، می‌تواند برای ترک تحصیل از آن رشته به آموزش دانشکده مراجعه و مدارک لازم را برای انصراف تحویل دهد. سپس نامه درخواست انصراف از دانشگاه را پر کرده و مراحل اداری آن را انجام دهد. شماره نامه انصراف از دانشگاه در واقع در برگه‌ای به نشانه جدا شدن دانشجو از رشته خود است، درج شده و برای ثبت نام در رشته‌ای دیگر واجب می‌باشد.

واجدین شرایط خدمت سربازی پس از اقدام برای ارسال دفترچه اعزام به خدمت، باید شماره نامه انصرافی را همراه خود داشته باشند. همچنین داوطلبانی که می‌خواهند در رشته‌ای دیگر تحصیل کنند و برای ثبت نام در سایت سنجش، مدارک لازم را آماده نمایند؛ حفظ و نگهداری از شماره نامه انصراف از دانشگاه لازم است. البته دانشجویان دانشگاه روزانه در صورت تکمیل فرم انصراف از دانشگاه برای شرکت در کنکور باید به مدت 1 سال صبر کنند تا بعد بتوانند برای نام نویسی از طریق سایت سنجش به آدرس sanjesh.org مراجعه نمایند.

شماره نامه انصراف از دانشگاه

افرادی که قصد ثبت نام در رشته‌ای دیگر را دارند، به آن‌ها بعد از انصراف از دانشگاه نامه‌ای داده می‌شود که روی آن شماره نامه انصرافی درج شده است. در صورتی که می‌خواهید برای ثبت نام در کنکور کارشناسی یا کارشناسی ارشد شرکت کنید، لازم است این شماره نامه را در بخش اصلاح فرم ثبت نام سنجش، وارد کرده و سپس گزینه تایید را انتخاب نمایید. در صورت داشتن هرگونه سوال با مشاوران ما در ایران تحصیل به شماره 9099075307 تماس حاصل فرمایید.

برای اطلاع از شرایط و مراحل انصراف از دانشگاه روزانه کلیک کنید.

نحوه اصلاح شماره نامه انصراف در فرم ثبت نام کنکور

داوطلبان کنکور ارشد یا کنکور کارشناسی سراسری، پس از تکمیل نامه درخواست انصراف از دانشگاه و انجام مراحل اداری برای ترک تحصیل از رشته‌ای که در دانشگاه پذیرفته شده بودند، با داشتن شماره نامه انصرافی می‌توانند در زمان اصلاح فرم ثبت نام کنکور در آزمون شرکت کنند. کافی است شماره نامه انصرافی را در زمان ویرایش ثبت نام آزمون در سایت سنجش وارد کرده و بعد گزینه تایید را انتخاب کنند.

دانشجویان انصرافی در صورتی که مجدد برای تحصیل در رشته‌ای که به آن علاقه‌مند هستند، قبول شده و به دانشگاه جدید خود که سراسری یا آزاد است وارد شوند، لازم است نامه‌ انتقال مدارک را به دانشگاه قبلی ارسال کنند. چرا که بعد از تکمیل فرم انصراف از دانشگاه، برخی مدارک داوطلب که در زمان ثبت نام به دانشگاه داده شده، به دانشجو بازگردانده نمی‌شود مگر اینکه فرد مجدد در کنکور ثبت نام کرده و در رشته مورد علاقه خود قبول شود.

اصلاح شماره نامه انصراف در فرم ثبت نام کنکور

بنابراین آن دسته از افرادی که دانشجوی انصرافی هستند و می‎خواهند با نحوه اصلاح شماره نامه انصراف در فرم ثبت نام کنکور آشنا شوند، باید پس از ثبت نام در سنجش برای ویرایش اطلاعات خود وارد لینکی که در این سامانه موقع نام نویسی فعال می‌گردد، بشوند و شماره نامه انصرافی خود را در جایگاه مشخص شده درج کنند. آدرس اینترنتی سایت سنجش و آموزش کشور sanjesh.org است.

برای اطلاع از شرایط انصراف از دانشگاه پیام نور کلیک کنید.

نحوه دریافت شماره نامه انصراف از دانشگاه

نامه درخواست انصراف از دانشگاه برای کسانی که قصد ترک تحصیل از رشته‌ای که قبول شده‌اند، توسط آموزش دانشکده به دانشجو داده می‌شود. بسیاری از داوطلبان ثبت نام کنکور کارشناسی و کارشناسی ارشد، بعد از یک الی دو ترم به این نتیجه می‌رسند که انتخاب اشتباهی برای ادامه تحصیل داشتند. بنابراین می‌خواهند در اولین فرصت تقاضای انصراف دهند و مجدد در آزمون که توسط سایت سنجش برگزار می‌شود، شرکت کنند.

مشاهده نمونه نامه انصراف از دانشگاه برای انجام مراحل اداری چه به صورت حضوری و چه غیر حضوری، اولین گام برای ترک تحصیل است. اما پس از آن باید به نکات مهم برای دریافت شماره نامه انصراف از دانشگاه توجه کنید تا بتوانید در کوتاه‌ترین زمان در لیست دانشجوهای انصرافی قرار بگیرید. این مراحل عبارت است از:

✅ تسویه شهریه باقی مانده تحصیلی برای دانشجویان دانشگاه‌های آزاد و شهریه پرداز، یکی از مهم‌ترین مراحل برای دریافت شماره انصراف از رشته و دانشگاه است.

✅ تحویل فرم انصراف از دانشگاه به آموزش دانشکده از جمله اقدامات لازم برای ترک تحصیل است که پس از تسویه شهریه باقی مانده تحصیلی انجام می‌شود.

✅ انصراف از دانشگاه با توجه به سنوات تحصیلی پنج ساله در مقطع کارشناسی مجاز است و  از جمله شرایط لازم برای ترک ادامه تحصیل دانشجو می‌باشد.

✅ ارسال فرم انصراف از دانشگاه از طریق سامانه آموزشی دانشگاه انجام می‌شود. هرچند در بعضی مواقع آموزش دانشکده از دانشجو می‌خواهد فرم انصراف را به صورت فیزیکی روی برگه بنویسد و تحویل دهد.

✅ پیگیری نامه درخواست انصراف از دانشگاه به صورت حضوری انجام می‌شود. بنابراین در آخر بعد از انجام همه مراحل گفته شده، بایستی پیگیری‌های لازم را انجام دهید تا ظرف یک ماه بتوانید انصراف خود را قطعی کنید.

خلاصه مطلب

در این مقاله به موضوع نامه درخواست انصراف از دانشگاه پرداختیم. دانشجویانی که پس از قبولی در دانشگاه از انتخاب رشته خود رضایت کافی ندارند، می‌توانند فرم انصراف از دانشگاه را پر کرده و به صورت مجازی یا حضوری برای آموزش دانشکده خود ارسال کنند. پس از بررسی‌های لازم و امضاهای اداری برای ثبت انصراف دانشجو در سیستم، برگه‌ای به فرد داده می‌شود که روی آن شماره نامه انصراف از دانشگاه درج شده است.

به این نکته توجه داشته باشید که فقط با در دست داشتن شماره نامه انصرافی می‌توانید برای ثبت نام مجدد در کنکور کارشناسی یا کارشناسی ارشد اقدام کنید. به این صورت که برای اصلاح فرم باید به سایت سنجش به نشانی اینترنتی sanjesh.org مراجعه نمایید و بعد از انجام تغییرات لازم، گزینه تایید را انتخاب کنید. در صورت داشتن هرگونه سوال می‌توانید در این زمینه از راهنمایی مشاوران ما در ایران تحصیل استفاده نمایید.

برای دانلود فایل PDF نامه درخواست انصراف از دانشگاه روی لینک کلیک کنید.

به این پست امتیاز دهید

نامه درخواست انصراف از دانشگاه چیست؟

برگه‌ای که در آن دانشجو با وارد کردن اطلاعاتی مثل نام و نام خانوادگی، از رشته خود انصراف میدهد.

شماره نامه انصراف از دانشگاه در کدام برگه درج می‌شود؟

در فرم انصراف از دانشگاه به منظور ترک تحصیل دانشجو از آن رشته ثبت می‌گردد.

شماره نامه انصراف از دانشگاه در چه مواردی مهم است؟

برای ثبت نام مجدد در کنکور کارشناسی یا ارشد، داشتن شماره نامه انصراف از دانشگاه لازم است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا