مدارک لازم برای معافیت سربازی دو فرزند + قانون 1402


سربازانی که دارای دو فرزند هستند، معمولاً در ارتباط با اخذ معافیت سربازی خود سوال دارند. بر اساس قوانین جدید سال ۱۴۰۲ افراد با داشتن مدارک لازم برای معافیت سربازی دو فرزند و در صورت داشتن شرایط اعلام شده، شرایط بودن می‌توانند برای اخذ این نوع معافیت اقدام کنند. در سال ۱۴۰۲ تغییرات زیادی در قوانین سربازی ایجاد شده و مشمولان متاهل و دارای فرزند این امکانات دارند که از خدمت سربازی معاف شوند.

بر اساس آخرین اخبار، طرح معافیت دو فرزندی در کمیسیون تلفیق مجلس تصویب شده است. افرادی که مایلند برای ثبت درخواست خود اقدام کنند، باید مدارک لازم برای معافیت سربازی دو فرزند را داشته باشند. برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با نحوه اخذ این معافیت می تواید با شماره 9099075307 در تماس باشید تا همکاران ما شما عزیزان را راهنمایی کنند.

شرایط لازم برای معافیت سربازی دو فرزند

👈 در قانون جدید معافیت سربازی دو فرزند که در طرح جدید مجلس برای خدمت سربازی اعلام شده، همه مشمولان غایب یا فراری، کارکنان نظام وظیفه با هر سنی دارای سه فرزند یا بیشتر از سه فرزند باشند، از خدمت سربازی معاف می‌شوند.

👈از سوی دیگر مشمولان غایب یا در حین خدمت که بالای ۳۵ سال سن دارند، با داشتن دو فرزند می‌توانند بر اساس قانون جدید معافیت دو فرزندی اقدامات لازم را انجام دهند. در این شرایط افراد باید مدارک لازم برای معافیت سربازی دو فرزند را که از سوی سازمان نظام وظیفه اعلام می‌شود به همراه داشته باشند.

👈بر اساس مصوبات جدید دیگر سن ۴۰ سال ملاک معافیت نیست. همچنین داشتن چهار فرزند برای افرادی که سن کمتر از ۴۰ سال دارند لغو شده است و برای معافیت سه فرزند کافی خواهد بود. بنابراین، متقاضیان باید از راه معافیت سربازی متاهلین اقدام کنند.

👈تایید نهایی قوانین مجلس شورای اسلامی و تصویب قانون توسط شورای نگهبان بر اساس نظر ستاد کل نیروهای مسلح الزامی است. چنانچه این طرح تصویب شود، ظرف مدت کمتر از دو ماه قانون معافیت دو فرزندی اجرایی خواهد شد. افراد برای کسب اطلاعات بیشتر می توانن به سایت نظام وظیفه به نشانی vazifeh.police.ir مراجعه کنند.

جهت آشنایی با شرایط معافیت سربازان فراری متأهل وارد لینک شوید.

شرایط لازم برای معافیت سربازی دو فرزند

 آشنایی با مدارک لازم برای معافیت سربازی دو فرزند

👈مشمولانی که مایلند برای اخذ معافیت خود اقدام کنند، باید مدارک لازم برای معافیت سربازی دو فرزند را که معمولا از سوی سازمان نظام وظیفه اعلام می‌شود ارائه کنند. مدارک لازم برای معافیت سربازی دو فرزند شامل موارد زیر است:

✔ ارائه مدارک تاهل شامل عقد نامه و استعلام ثبت احوال

✔ ارائه مدارک شناسایی همسر

✔ ارائه مدارک شناسایی فرزندان

✔ ارائه مدارک شناسایی مشمول

✔ ارائه گواهی اشتغال به تحصیل ( مخصوص مشمولان در حین تحصیل )

✔ ارائه آخرین وضعیت تحصیلی ( مخصوص مشمولان غایب )

✔ ارائه گواهی اشتغال به خدمت ( مخصوص مشمولان فراری )

✔ ارائه تکمیل فرم های مربوطه در دفاتر پلیس+۱۰

✔ انجام مراحل انگشت نگاری و عکس برداری در دفاتر پلیس+۱۰

✔ پرداخت نمودن هزینه های اعلام شده برای تشکیل پرونده و صدور کارت معافیت

👈آن دسته از مشمولان که فرار از خدمت سربازی داشته و دارای ۳۵ سال سن و دو فرزند هستند، باید با حضور در یگان خدمتی  و طی نمودن فرایند قضایی و پرداخت جریمه با تغییر وضعیت به اشتغال خدمت سربازی ارائه مدارک لازم برای معافیت سربازی دو فرزند جهت ثبت درخواست خود اقدام نمایند.

برای اطلاع از عواقب معافیت با طلاق صوری پدر مادر وارد لینک شوید.

 آشنایی با مدارک لازم برای معافیت سربازی دو فرزند

مراحل پس از ارائه مدارک لازم برای معافیت سربازی دو فرزند

👈 افرادی که مدارک لازم را برای معافیت سربازی دو فرزند آماده کرده اند، تنها کاری که باید انجام دهند این است که به نزدیک‌ترین دفتر پلیس + ۱۰ محل سکونت خود مراجعه کرده و اطلاعات  مربوطه را دریافت کنند.

👈 بدیهی است که مدارک لازم برای معافیت سربازی دو فرزند برای بارگذاری در سیستم و ارسال به سازمان نظام وظیفه درخواست می‌شود و افراد باید تام مدارک را بدون هیچگونه نقصی به مسئولن این سازمان ارائه نمایند.

👈 از مهمترین نکاتی که لازم است که افراد به آن توجه داشته باشند این است که هیچگونه مراجعه به سازمان نظام وظیفه عمومی شهر و منطقه خود نداشته باشند و برای دریافت معافیت دو فرزندی و طی کردن روال اداری فقط از طریق دفاتر پلیس + ۱۰ اقدام کنند.

👈 داشتن اطلاعات احراز و آدرس پستی ضروری است و کارت معافیت صادر شده از طریق اداره پست به آدرس و کد پستی اعلام شده از سوی مشمولان ارسال می‌شود.

مراحل پس از ارائه مدارک لازم برای معافیت سربازی دو فرزند

مشاوره معافیت سربازی دو فرزند

✔ براساس اعلام سازمان نظام وظیفه، مشمولان خدمت سربازی که حداقل 35 سال سن داشته و دارای دو فرزند باشند، این امکان را دارند که معافیت خود را دریافت کنند. این طرح چنانچه پس از سازمان نظام وظیفه، به تأیید ستاد کل نیروهای مسلح برسد، دو ماه پس از تصویب اجرایی خواهد شد.

✔ به این منظور افراد باید به مراکز پلیس +10 مراجعه کرده و با ارائه مدارک هویتی خود، روند اداری برای اخذ این نوع معافیت و دریافت کارت معافیت را انجام دهند.

✔ اما آنچه که اهمیت دارد، این است که افراد مشمول از مدارک لازم برای معافیت سربازی دو فرزند مطلع باشند، چراکه افراد باید این مدارک را ابتدا به مرکز پلیس +10 و سپس به سازمان نظام وظیفه ارائه تا پرونده آنها بررسی شود. چنانچه مدارک فرد ناقص باشد، از بررسی پرونده آنها جلوگیری خواهد شد.

✔ برای اینکه بتواید فرایند اخذ معافیت سربازی دو فرزند را به راحتی طی کرده و کارت معافیت خود را در کوتاه ترین زمان دریافت کنید، کافی است با شماره 9099075307 تماس بگیرید تا مشاوران مجموعه ایران تحصیل نکات مهم در رابطه با مدارک لازم برای معافیت سربازی دو فرزند در اختیار شما مشمولان گرامی قرار دهند.

 


خلاصه مقاله مدارک لازم برای معافیت سربازی دو فرزند

اطلاع از مدارک لازم برای معافیت سربازی دو فرزند بسیار اهمیت دارد، چرا که بر اساس قوانین جدید خدمت سربازی ۱۴۰۲ این طرح به زودی اجرایی خواهد شد و افراد باید پس از ثبت درخواست خود از طریق پلیس + ۱۰ باید مدارک خود را تحویل دهند و فرم‌های مربوطه را برای اخذ این نوع معافیت تکمیل کنند.

توجه داشته باشید در صورت هرگونه نقص در مدارک ارائه شده، پرونده شما بررسی نخواهد شد. در این مطلب سعی کردیم به مهمترین مدارک جهت اخذ معافیت سربازی دو فرزند اشاره کنیم.

چنانچه شما عزیزان در ارتباط با لیست مدارک لازم برای معافیت سربازی دو فرزند و قوانین تصویب شده از سوی سازمان نظام وظیفه و ستاد نیروهای کل مسلح نیازمند دریافت اطلاعات بیشتر هستید، می‌توانید با همکاران ما در مجموعه ایران تحصیل در تماس باشید تا شما عزیزان را بطور دقیق راهنمایی کنند.

 برای دریافت فایل pdf مقاله مدارک لازم برای معافیت سربازی دو فرزند کلیک نمایید.

به این پست امتیاز دهید

مدارک لازم برای معافیت سربازی دو فرزند چیست؟

در متن مقاله به مهم‌ترین مدارک لازم برای معافیت سربازی دو فرزند اشاره کردیم.

زمان اجرای قانون معافیت سربازی دو فرزند چه تاریخی است؟

بر اساس اعلام سازمان نظام وظیفه این طرح تا پایان شهریور ماه یا تا پایان مهر اجرایی خواهد شد.

دریافت مشاوره در ارتباط با مدارک لازم برای معافیت سربازی دو فرزند چه می‌توان کرد؟

چنانچه در مسیر اخذ معافیت سربازی دو فرزند و مدارکی که باید آماده کنید نیازمند دریافت اطلاعات بیشتر هستید، می‌توانید با مشاوران آکادمی ایران تحصیل در ارتباط باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا