مدارک لازم ثبت نام مدارس شاهد 1403 {تمام مقاطع} + راهنما جامع


مدارک لازم ثبت نام مدارس شاهد در پایه اول ابتدایی، هفتم و دهم متفاوت است. متقاضیان باید ابتدا برای ورود به مدارس شاهد فرم ثبت نام اینترنتی را تکمیل کنند و سپس در سامانه مای مدیو به نشانی my.medu.ir قرار دهند. بعد از ارسال فرم ثبت نام اینترنتی نوبت بارگذاری مدارک خواسته شده برای ورود به هر مقطع تحصیلی است.

داوطلبان برای ورود به مدارس شاهد باید این مدارک را قبل از آغاز پیش ثبت نام آماده کنند تا در زمان نام نویسی نهایی برای بارگذاری مدارک عمومی، مدارک اولویت با ایثارگران و اولویت با نخبگان و استعدادهای درخشان نیز با مشکل مواجه نشوند.

اطلاعات لازم پیش از ثبت نام در مدارس شاهد 1403

اگر به دنبال ثبت نام در مدارس شاهد هستید، ابتدا باید در زمان اعلام شده وارد سامانه مای مدیو به نشانی my.medu.ir شوید و فرم ثبت نام را تکمیل نمایید. پس از گذشت فرآیند پیش ثبت نام، نوبت احراز مدارک است. به این ترتیب باید پس از مشخص شدن اعلام نتایج، مدارک خواسته شده را ارائه دهید و ثبت نام خود را تکمیل و نهایی کنید.

مدارک هویتی جهت ثبت نام در مدارس شاهد

ثبت نام دانش‌آموزان اول ابتدایی، هفتم و دهم به صورت اینترنتی از طریق سامانه مای مدیو انجام می‌شود. از این رو والدین برای ثبت نام دانش‌آموزان خود باید در زمان اعلام شده وارد سامانه شوند و پس از مطالعه دفترچه ثبت نام مدارس شاهد، فرم ثبت نام اینترنتی را تکمیل کنند. همچنین والدین و دانش‌آموزان برای اینکه بتوانند فرم ثبت نام اینترنتی را در سامانه مای مدیو قرار دهند، به اطلاعات زیر نیاز خواهند داشت:

✅ اطلاعات شخصی دانش‌آموز مانند شماره شناسنامه و اطلاعات والدین

✅ اطلاعات تماس؛ مانند تلفن همراه والدین و یا دانش‌آموز و تلفن ثابت منزل به همراه آدرس و کد پستی

✅ اگر والدین دانش‌آموز شاغل یا بازنشسته آموزش و پرورش باشد، باید کد پرسنلی و یا سابقه شغلی والدین در این فرم تکمیل شود.

بنر کال تو اکشن

انواع مدارک لازم جهت ثبت نام در مدارس شاهد 1403

داوطلبین ثبت نام مدارس شاهد باید مدارک لازم جهت ثبت نام مدارس شاهد را در زمان اعلام شده به صورت حضوری به مدرسه ارائه دهند. البته پیش از ارائه به مدرسه باید مدارک را در سامانه مای مدیو بارگذاری کنند. مدارک ثبت نام مدارس شاهد را می‌توان به طور کلی به سه دسته تقسیم کرد که این سه دسته به شرح زیر است:

  •  افراد دارای سهمیه مدارس شاهد؛ فرزندان شهدا، آزادگان و جانبازان
  •  افراد دارای اولویت مدارس شاهد ایثارگری؛ حافظان قرآن، کارمندان بنیاد شهید
  • افراد عادی جامعه مانند استعداد درخشان و قهرمانان ورزشی

مدارک عمومی جهت ثبت نام در مدارس شاهد 1403

در حال حاضر دانش‌آموزان برای درج مدارک ثبت نامی خود باید به سایت پنجره واحد خدمات الکترونیکی آموزش و پرورش، به آدرس my.medu.ir مراجعه کنند. درحالی که پیش از این داوطلبان ورود به مدارس شاهد، باید مدارک و فرم ثبت نام خود را در سامانه پادا بارگذاری می‌کردند. به این ترتیب سامانه اصلی پیش ثبت نام مدارس شاهد اول ابتدایی، ورود به پایه هفتم و دهم، سامانه یکپارچه مای مدیو است.

در ادامه به برخی از مهمترین مدارک لازم ثبت نام مدارس شاهد که در زمان تکمیل ثبت نام نهایی باید علاوه بر بارگذاری در سامانه به مدرسه ارائه دهند، به شرح زیر است:

  •  شناسنامه دانش‌آموز و کپی شناسنامه
  •  کارت ملی دانش‌آموز و کپی کارت ملی
  •  12 عدد عکس سه در چهار
  •  پرونده تحصیلی دانش‌آموز و نیز مدارک تحصیلی سال قبل دانش‌آموز
  •  مدارک مربوط به محل سکونت به اضافه قبوض منزل
  •  مدارک مربوط به کسب امتیاز دانش‌آموز از جدول امتیاز بندی مدارس شاهد
  • مدارک مربوط به احراز شرایط ضروری دانش‌آموز

مدارک عمومی جهت ثبت نام در مدارس شاهد

مدارک لازم جهت ثبت نام در مدارس شاهد با اولویت شاهد 1403

ثبت نام در مدارس شاهد به دو دسته ایثارگران و غیر شاهد(دانش‌آموزان عادی و دانش‌آموزان دارای امتیاز ویژه) تقسیم‌ شده است. فرزندان جانبازان، بنیاد شهید و ایثارگران با یک بار نام نویسی و ارائه مدارک می‌توانند در این مدارس راه پیدا کنند؛ بنابراین ظرفیت اولیه این مدارس، مربوط به فرزندان شاهد است و اگر ظرفیت خالی در پایه اول ابتدایی، هفتم و دهم مدرسه باقی بماند، افراد عادی می‌توانند برای نام نویسی اقدامات لازم را انجام دهند.

مدارک لازم ثبت نام مدارس شاهد برای سهمیه دارها مانند ایثارگران، آزادگان و رزمندگان در سال جاری به شرح زیر است:

مدارک لازم جهت ثبت نام مدارس شاهد با سهیمه ایثارگری
اولویت و امتیاز دانش‌آموزی مدارک لازم جهت ثبت نام مدارس شاهد
فرزند جانباز 25 درصد تا 49 درصد  شناسایی از طریق کد ملی دانش‌آموز قابل انجام است و اگر جانبازی از سمت مادر باشد باید کد ملی مادر در سامانه مای مدیو وارد شود.
خواهر و برادر شهید و جانباز و یا نوه شهید و جانباز 70 درصد و بالاتر و همچنین نوه شهید اتباع ارائه معرفی‌نامه از طرف بنیاد شهید و امور ایثارگران
فرزند جهادگر و رزمنده بسیجی و یا رزمنده جبهه مقاومت گواهی معتبر از نیروی مقاومت بسیج یا جهاد سازندگی و یا ایثارگران سپاه

مدت حضور در جبهه باید محاسبه شود تا امتیاز آن را بتوان تخمین زد

نوه آزاده و نوه جانباز از 50 تا 69 درصد نوه جانباز یا آزاده 69 درصد ارائه معرفی‌نامه از بنیاد شهید و امور ایثارگران
خواهر زاده یا برادر زاده شهید و جانباز 70 درصد و بالاتر ارائه معرفی‌نامه از بنیاد شهید و امور ایثارگران
فرزند یا همسر جانباز و آزاده 50 درصد به بالا  ارائه معرفی‌نامه از بنیاد شهید و امور ایثارگران
فرزند رزمنده نظامی یا وظیفه ارائه گواهی معتبر یا معرفی‌نامه از مراجع ذی صلاح برای محاسبه مدت حضور در جبهه
فرزند کارمند رسمی آموزش و پرورش و بنیاد شهید (شاغل یا بازنشسته، مامور یا انتقالی به ادارات دیگر) آخرین حکم استخدامی صادره در سال جاری (برای شاغلین)

آخرین حکم بازنشستگی (برای بازنشستگان)

گواهی سوابق خدمت در آموزش و پرورش (برای مامورین و انتقالی ها)

کال تو اکشن راهنمای تلفنی

☑️ ثبت نام فرزندان شاهد در مقاطع ابتدایی-متوسطه اول-متوسطه دوم و نیز مدارس فنی و حرفه‌ای قطعی و الزامی است.

☑️ دانش‌آموزان ابتدایی ( چه دانش‌آموزان ورودی شاهد – چه دانش‌آموزان حاضر در مدارس شاهد ) می‌بایست تمام دروس خرداد ماه خود با مقیاس خیلی خوب کسب کنند.

☑️ دانش‌آموزان پایه هفتم که متقاضی ورود به مدارس شاهد هستند، می‌بایست در امتحانات نوبت دوم پایه ششم ابتدایی در تمامی دروس خیلی خوب باشند یا در یک درس خوب و در سایر دروس خیلی خوب باشند.

☑️ دانش‌آموزان ورودی مدارس شاهد در پایه هشتم می‌بایست معدل نوبت دوم آن‌ها (میانگین مستمر و پایانی) حداقل 17 باشد و در تمام دروس امتحانات نوبت دوم (میانگین مستمر و پایانی) حداقل 16 باشد.

☑️ دانش‌آموزان پایه هشتم حاضر در مدارس شاهد باید بتوانند حداقل نمره 16 در نوبت دوم و حداقل نمره 15 در امتحانات نوبت دوم (میانگین مستمر و پایانی) را کسب کنند.

☑️ دانش‌آموزان پایه نهم ورودی مدارس شاهد باید حداقل معدل 17 در نوبت دوم (میانگین مستمر و پایانی) – حداقل نمره 16 در تمام دروس امتحانات نوبت دوم (میانگین مستمر و پایانی) را داشته باشند.

☑️ دانش‌آموزان پایه نهم حاضر در مدارس شاهد باید حداقل معدل 16 در نوبت دوم -حداقل نمره 15 در امتحانات نوبت دوم (میانگین مستمر و پایانی) را بتوانند کسب کنند.

☑️ دانش‌آموزان سال اول و دوم متوسطه ورودی مدارس شاهد، بعد از انجام مراحل ثبت نام در صورتی که در تکمیل اطلاعات خود اشتباه کرده باشند، باید برای ویرایش اطلاعات ثبت نام مدارس شاهد مجدد اقدام کنند.

مدارک لازم جهت ثبت نام در مدارس شاهد با اولویت شاهد

مدارک لازم جهت ثبت نام در مدارس شاهد با اولویت غیر شاهد 1403

داوطلبان ورود به مدارس شاهد که جز عموم جامعه به حساب می‌آیند و امتیاز ایثارگری، جانبازی یا بنیاد شهید ندارند؛ باید بعد از قبولی در پیش ثبت نام شاهد مدارک خود را در سامانه مای مدیو به نشانی الکترونیکی my.medu.ir بارگذاری کنند. مدارک لازم جهت ثبت نام مدارس شاهد برای این گروه از افراد، عبارت است از:

مدارک لازم جهت ثبت نام مدارس شاهد با سهیمه غیر شاهد
اولویت و امتیازها مدارک لازم جهت ثبت نام مدارس شاهد
حافظان قرآن کریم گواهی از سازمان اوقاف و امور خیریه و یا آموزش و پرورش که باید ستاد اجرایی شاهد استان تایید کرده باشد
رتبه اول تا سوم حفظ، مفاهیم، قرائت قرآن و نهج البلاغه 2 گواهی معتبر از آموزش و پرورش منطقه، استان به همراه تاییدیه ستاد اجرایی شاهد استان
رتبه اول تا سوم مسابقات  کشوری و یا در سطح بین المللی 3 گواهی صادره از واحد مرتبط در اداره آموزش و پرورش منطقه، استان و حوزه ستادی مسابقات علمی شامل المپیادهای علمی و جشنواره خوارزمی
فرزند یا نوه خیر مدرسه ساز ارائه گواهی از اداره کل نوسازی مدارس استان
فرزند فرهنگیان مشغول به تدریس ارائه مدارک برای تشخیص امتیاز توسط کارشناس شاهد منطقه
فرزند فرهنگیان مشغول به تدریس در مناطق امنیتی ارائه مدارک برای تشخیص امتیاز توسط کارشناس شاهد منطقه
فرزند کارمند رسمی آموزش و پرورش و بنیاد شهید(شاغل در طرح شاهد) مدرک مبنی بر شاتغال در سال جاری به همراه گواهی سوابق خدمت
فرزند کارمندان آموزش و پرورش شاغل در مدارس شاهد حکم ابلاغ رسمی اشتغال در سال تحصیلی جاری
امتیاز علمی دانش‌آموز ارائه کارنامه تحصیلی دانش‌آموز

نکات مهم در زمان ثبت نام مدارس شاهد

داوطلبان با اولویت شاهد ایثارگری و غیر شاهد که شامل عموم افراد جامعه و دانش‌آموزان حافظ قرآن و نهج البلاغه هستند، باید پیش از ثبت نام و بارگذاری مدارک در سامانه مای مدیو، به نکات زیر توجه داشته باشند:

❇️ در زمان ثبت نام و ارائه مدارک لازم جهت ثبت نام مدارس شاهد، حضور حداقل یکی از والدین اجباری است.

❇️ اگر مدارک لازم جهت ثبت نام مدارس شاهد ناقص باشد، والدین باید حداکثر تا یک هفته کاری تمامی مدارک را آماده و ارائه نمایند. در غیر این صورت ثبت نام دانش‌آموز لغو خواهد شد.

❇️ در زمان تکمیل ثبت نام اینترنتی مدارس شاهد، تمامی اطلاعات را بادقت وارد کنید. در صورتی که مغایرتی در اطلاعات مشاهده شود، ثبت نام باطل شده و اجازه نام نویسی مجدد و یا اعتراض نخواهید داشت.

❇️ ویرایش اطلاعات تنها تا زمان اتمام مهلت ثبت نام ممکن است. پس اگر به هر دلیل اطلاعات را کامل وارد کردید و یا برخی از اطلاعات را اشتباه وارد کردید تا آخرین روز مهلت ثبت نام، فرصت تغییر و تکمیل اطلاعات خود را خواهید داشت.

نکات مهم در زمان ثبت انم مدارس شاهد

اخبار پیرامون مدارک لازم ثبت نام مدارس شاهد

  • پیش ثبت‌نام مدارس شاهد آغاز شد

خانواده ایثارگران، جانبازان، رزمندگان و آزادگان برای ثبت نام فرزندان خود در مدارس شاهد می‌توانند هم‌اکنون اقدام کنند. زمان ثبت نام مدارس شاهد برای مقطع اول ابتدایی از اول خرداد تا 21 خرداد ماه است. همچنین زمان نام نویسی مدارس شاهد برای پایه متوسطه اول، از 21 خرداد تا 10 تیر و نام نویسی مدارس شاهد برای پایه متوسطه دوم، از اول تیر تا 20 تیر 1403 است.

  • آمادگی کمک آموزش و پرورش به بنیاد شهید برای تاسیس هنرستان‌های جوار صنعت

سرپرست وزارت آموزش و پرورش در نشست ستاد مرکزی شاهد که با موضوع بررسی شیوه نامه ثبت نام و برنامه هفتگی مدارس شاهد برگزار شد، با بیان اینکه مهارت محوری اصلی‌ترین برنامه کشور در سطح آموزش عمومی است؛ از آمادگی آموزش و پرورش برای کمک به بنیاد شهید برای تاسیس هنرستان‌های جوار صنعت وابسته به بنیاد شهید خبر داد.

برای دریافت pdf مدارک لازم ثبت نام مدارس شاهد روی لینک کلیک کنید.

3.9/5 – (15 امتیاز)

ثبت نام مدارس شاهد در کدام سایت انجام می‌شود؟

ثبت نام اینترنتی مدارس شاهد در سامانه مای مدیو به نشانی my.medu.ir قابل انجام و پیگیری است.

مدارک لازم جهت ثبت نام مدارس شاهد چیست؟

برای ثبت نام مدارس شاهد نیاز به احراز شرایط عمومی و اختصاصی دارید که مدارک لازم برای هر کدام در متن مقاله شرح داده شده است.

مدارک لازم برای ثبت نام دانش‌آموزان عادی در مدارس شاهد چیست؟

مدارکی که دانش‌آموزان برای ثبت نام در مدارس شاهد باید ارائه دهند، شامل مدارک عمومی و مدارک اختصاصی براساس جدول امتیازبندی است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا