مراکز آموزش مهمانداری هواپیما تهران + شرایط و هزینه دوره 1402


لیست مراکز آموزش مهمانداری هواپیما تهران از سوی سازمان هواپیمایی اعلام شد. آموزش مهمانداری هواپیما یک فرایند کامل است که به مهمانداران کمک می‌کند تا مهارت‌های لازم را برای مهمانداری به دست آورند. دیدن آموزش های لازم در هنگام ثبت نام دوره مهمانداری هواپیما در مراکز آموزش مهمانداری هواپیمای تهران کمک می‌کنند تا شما بتوانید توانایی و آمادگی لازم را جهت شغل مهمانداری کسب کنید.

هر سال لیست مراکز معتبر و مورد تأیید سازمان هواپیمایی کشور و هزینه دوره مهمانداری هواپیما در سامانه این سازمان درج خواهد شد. بنابراین شما می‌توانید با مراجعه به سامانه مذکور اطلاعات لازم را در این خصوص کسب نمایید. برای کسب اطلاعت بیشتر در خصوص دوره های مهمانداری هواپیما و مراکز آموزشی این دوره ها می توانید با مشاوران آکادمی ایران تحصیل در ارتباط باشید.

دوره مهمانداری هواپیما در مراکز آموزش مهمانداری هواپیما تهران

👈 آموزش مهمانداری هواپیما در مرکاز آموزش این دوره ها شامل موارد زیر می‌باشد:

✅ آموزش ایمنی هواپیما

👈این آموزش شامل آموزش‌های مربوط به ایمنی پرواز، قوانین و مقررات بین‌المللی هواپیمایی، نحوه استفاده از تجهیزات ایمنی اورژانسی و آتش نشانی و نجات دادن جان افراد در صورت بروز حوادث است. هدف از این آموزش آماده کردن مهمانداران برای مواجه با هرگونه وضعیت اورژانسی می‌باشد.

✅ آموزش خدمات مهمانداری

👈این آموزش شامل مهارت‌های مربوط به خدمات غذا و نوشیدنی، پذیرش مسافران، ارائه کمک به مسافران معلول و کودکان، ترتیب دادن به صندلی‌های هواپیما، تجهیزات روی هواپیما و راهنمای مسافران در طول پرواز می‌باشد.

✅ مهارت‌های روابط عمومی

👈مهماندار هواپیما باید توانایی برقراری ارتباط مؤثر با مسافران را داشته باشد تا بتواند وظابف خود را به خوبی در هنگام ارائه خدمات انجام دهد.

👈در پایان آموزش در مراکز آموزش مهمانداری هواپیما تهران افراد می‌توانند مدرک مهمانداری هواپیما را دریافت کنند و آماده ورود به صنعت هواپیمایی و انجام وظیفه خود شوند.

دوره مهمانداری هواپیما در مراکز آموزش مهمانداری هواپیما تهران

جهت بررسی حقوق مهماندار هواپیما وارد لینک شوید.

نحوه ثبت نام دوره مهمانداری هواپیما در مراکز آموزش مهمانداری هواپیما تهران

👈مراکز آموزش مهمانداری هواپیما تهران همگی تحت نظارت سازمان هواپیمایی کشور فعالیت دارند. این سازمان هر سال لیست مراکز معتبر را برای طی کردن دوره‌های تخصصی مهمانداری هواپیما را اعلام می‌کند. همه مراکز آموزش مهمانداری هواپیما تهران دارای یک فرایند آموزش تا استخدام خاص افراد هستند. چنانچه قصد شرکت در این دوره‌ها و استخدام در شرکت هواپیمایی را دارید، باید مراحل زیر را طی کنید:

✅ انتخاب کردن شرکت هواپیمایی

ابتدا باید شرکت هواپیمایی که قصد دارید در آن به عنوان مهماندار خدمت کنید را انتخاب نمایید. هر شرکت الزامات و فرایند خاص خود را برای ثبت نام دارد.

✅بررسی کردن الزامات و شرایط

پس از انتخاب شرکت هواپیمایی و الزامات آن برای اسم نویسی، باید مهارت‌ها، وضعیت جسمانی و تحصیلات و زبان شما سنجیده شود. اطلاعات مربوط به شرایط ثبت نام مهمانداری هواپیما در سامانه شرکت هواپیمایی مورد نظر ثبت شده است.

✅تکمیل نمودن فرم ثبت نام

پس از بررسی شرایط، باید فرم ثبت نام مهمانداری هواپیما را تکمیل کنید. اطلاعات شخصی، تجربه کاری، تحصیلات و سایر اطلاعات باید در این فرم درج شود.

✅ مرحله مصاحبه و آزمون

بعضی از شرکت‌های هواپیمایی برای انتخاب مهماندار مصاحبه و آزمون‌های انتخابی نیز برپا می‌کنند. در این مرحله متقاضیان باید در مصاحبه حضور یابند.

✅ آموزش و آزمون نهایی

پس از شرکت در دوره‌های مراکز آموزش مهمانداری هواپیما تهران، در صورت قبولی باید هزینه دوره مهمانداری هواپیمایی را پرداخت کنید. آموزش‌ها شامل آموزش ایمنی، خدمات مهمانداری، ارتباطات و مهارت‌های ارتباطی می‌باشند. پس از اتمام دوره آزمون نهایی را اگر با موفقیت پاس کنید، مدرک مهمانداری هواپیما را دریافت خواهید کرد.

👈 توجه داشته باشید که هزینه دوره مهمانداری هواپیما در هر یک از مراکز آموزش مهمانداری هواپیما تهران متفاوت است. بنابراین سعی کنید که با شرکت هواپیمایی مورد نظر تماس بگیرید و در ارتباط با دوره‌های اطلاعات لازم را کسب کنید.

برای اطلاع از شرایط پذیرش در رشته مهمانداری هواپیما وارد لینک شوید.

شرایط لازم برای استخدام مهماندار هواپیما

👈شرایط استخدام مهماندار هواپیما در ایران مطابق با مقررات شرکت هواپیمایی متفاوت است. اما در مجموع برخی از شرایط مشترک مراکز آموزش مهمانداری هواپیما تهران شامل موارد زیر است:

✔️داشتن حداقل سن ۱۸ سال

✔️داشتن قد حداقل ۱۵۸ سانتیمتر

✔️داشتن مدرک تحصیلی حداقل دیپلم

✔️آشنایی کامل با زبان انگلیسی

✔️داشتن آراستگی ظاهری مناسب

✔️داشتن مهارت‌های ارتباطی بالا

✔️برخورداری از سلامتی عمومی مناسب

✔️عدم داشتن محدودیت قابل توجه در وزن

✔️داشتن مدرک آموزش مهمانداری معتبر

✔️داشتن مهارت‌های امداد و ایمنی

✔️توانایی لازم برای کار در شیفت‌های تمام وقت و شبانه روزی

✔️داشتن قدرت فیزیکی و استقامت بالا

✔️آشنایی داشتن با قوانین و مقررات هواپیمایی

شرایط لازم برای استخدام مهماندار هواپیما 

مهارت های لازم برای مهمانداری هواپیما

👈برای اینکه بتوان به عنوان مهماندار هواپیما در سازمان هواپیمایی مشغول شد، باید مهارت های ریر را کسب کرد:

✔️برخورداری از مهارت‌های ارتباطی

✔️برخورداری از مهارت‌های حل مسئله

✔️برخورداری از مهارت‌های تیمی

✔️برخورداری از مهارت‌های مدیریت زمان

✔️برخورداری از مهارت‌های امداد و ایمنی

✔️داشتن مهارت‌های امداد و اطفاء حریق

✔️داشتن مهارت‌های برقراری ارتباط با مسافران

✔️داشتن مهارت‌های اطلاعات پروازی و فنی

✔️داشتن مهارت‌های خدمات رفاهی و تغذیه

✔️داشتن مهارت‌های مدیریت سرزندگی و نگهداری امتیازها

هزینه دوره مهمانداری هواپیما در مراکز آموزش مهمانداری هواپیما تهران

👈هزینه دوره‌ها در مراکز آموزش مهمانداری هواپیما در تهران با توجه به نوع دوره و شرکت هواپیمایی که قصد ثبت نام در آن را دارید، متغیر و به عوامل متعددی وابسته است. در سال 1402 هزینه دوره مهمانداری در تهران بین ۱۰ تا ۲۰ میلیون تومان است. عوامل تاثیرگذار بر هزینه دوره مهمانداری به شرح زیر می‌باشد:

✅ شرکت هواپیمایی

هزینه دوره مهمانداری هواپیما براساس شرکت‌های هواپیمای متفاوت است. هر شرکت تعرفه‌های مختلفی را برای استخدام و آموزش مهمانداری تعیین می‌کند.

✅ محل و کشور

هزینه‌ها ممکن است براساس محل و کشوری که در آن آموزش می‌بینید، متفاوت باشد. مراکز آموزش مهمانداری هواپیما تهران غالباً بیشتر از سایر مراکز هزینه را دریافت می‌کنند.

✅ نوع دوره آموزشی

هزینه دوره مهمانداری هواپیما براساس نوع دوره آموزشی می‌تواند متفاوت باشد. دوره‌های مهمانداری مختلف ممکن است که هزینه متفاوتی را براساس محتوای ارائه شده داشته باشد.

✅ مدارک بین المللی

چنانچه به مایل به دریافت مدرک بین‌المللی از جمله مدرک CCA، SEP یا مدارک مشابه هستید، هزینه دوره مهمانداری هواپیما بیشتر است. بنابراین برای کسب دقیق‌ترین اطلاعات مربوط به هزینه دوره مهمانداری هواپیما می‌توانید از هنگام ثبت نام دوره مهمانداری هواپیمما از طریق مراکز آموزش مهمانداری هواپیما تهران یا از طریق شرکت‌های هواپیمایی مورد نظر اطلاعات لازم را کسب کنید.

هزینه دوره مهمانداری هواپیما در مراکز آموزش مهمانداری هواپیما تهران

برای اخذ پذیرش در رشته مهمانداری هواپیما دانشگاه سراسری وارد لینک شوید.

لیست مراکز آموزش مهمانداری هواپیما تهران

👈در حال حاضر چندین مرکز آموزش مهمانداری هواپیما در تهران و شهرستان‌های دیگر وجود دارد. برای شرکت در دوره‌ها و استخدام شدن در سازمان هواپیمایی کشور شما می‌توانید یکی از این مراکز را انتخاب کنید. مراکز آموزش مهمانداری هواپیما تهران و کرج شامل موارد لیست زیر می‌باشد:

✔️آسمان ایرانیان

✔️ایران ایر

✔️آرتا کیش

✔️هوانوردي 110

✔️معراج ایر

✔️کاسپین

✔️ ساها

✔️یاس

✔️ هوانوردي معراج

✔️آموزش هوایی هما

✔️اویواسکای

✔️آریا کیش

✔️آپادانا

✔️کیان گستر پلیکان

✔️ایرسا

لیست مراکز آموزش مهمانداری هواپیما تهران

خلاصه مطالب

افرادی که مایل به استخدام به عنوان مهماندار در سازمان هواپیمایی کشور هستند، می‌توانند از طریق مراکز آموزش مهمانداری هواپیما تهران و دیگر شهرستان‌ها پس از طی کردن مراحلی مهارت‌های لازم را کسب کنند و پس از دریافت مدرک مهمانداری وارد سازمان هواپیمایی مورد نظر خود شوند. هنگام انتخاب مراکز آموزش مهمانداری هواپیما، ابتدا باید هزینه دوره مهمانداری هواپیما را مد نظر قرار دهید.

در این مقاله سعی کردیم مهم‌ترین نکات در مورد نحوه ثبت نام دوره مهمانداری هواپیما و هزینه ای که باید بپردازید را به شما عزیزان ارائه کنیم. در صورت داشتن هرگونه سؤال و ابهامی می‌توانید با مجموعه ایران تحصیل تماس بگیرید و سؤالات خود را با مشاوران خبره و برجسته مجموعه در میان بگذارید.

 برای دانلود pdf مقاله کلیک کنید.

 

آیا داشتن مدرک زبان انگلیسی برای مهمانداری هواپیمای ضروری است؟

بله زبان انگلیسی یکی از مهارت‌های ضروری برای مهمانداری هواپیما است و افراد برای انجام خدمات مربوطه حتماً باید با زبان انگلیسی آشنایی داشته باشند.

چه مدت طول می‌کشد تا دوره مهمانداری هواپیما را به طور کامل یاد بگیریم؟

مدت زمان آموزش مهمانداری هواپیما براساس شرکت‌های هواپیمای مختلف متفاوت است. معمولاً این دوره تا چند ماه طول می‌کشد.

آیا آموزش مهمانداری هواپیما رایگان است؟

خیر، آموزش مهمانداری هواپیما شامل هزینه می‌باشد و هزینه دوره هواپیمایی مهمانداری هواپیما براساس شرکت‌های هواپیمایی مختلف متفاوت است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا