مشاهده برنامه کلاسی دانشگاه آزاد 1402 + ورود cdb.iau.ir


دانشگاه آزاد اسلامی یکی از محبوب‌ترین و پرطرفدارترین دانشگاه‌های کشور است که سالانه تعداد زیادی از دانشجویان در آن تحصیل می‌کنند. برنامه کلاسی دانشگاه آزاد برای دانشجویان بسیار مهم است و این امکان توسط سامانه برنامه های درسی دانشگاه آزاد به صورت الکترونیکی فراهم‌شده‌است. این مقاله به نحوه مشاهده برنامه کلاسی دانشگاه آزاد از طریق سامانه برنامه های درسی دانشگاه آزاد و همچنین سامانه آموزشیار پرداخته ایم. جهت نحوه مشاهده برنامه درسی دانشگاه آزاد از طریق سایت cdb.iau.ir تا انتهای مقاله ما را همراهی نمایید.

زمان مشاهده برنامه کلاسی دانشگاه آزاد 1402

یکی از سوالات مهم دانشجویان در دانشگاه آزاد، مربوط به زمان اعلام و مشاهده برنامه کلاسی دانشگاه آزاد است. دانشجویان می‌توانند از طریق سامانه برنامه های درسی به نشانی اینترنتی cdb.iau.ir به برنامه کلاسی دسترسی داشته باشند.

همچنین تقویم آموزشی سال تحصیلی نیز در سامانه قرار داده می‌شود. برنامه انتخاب واحد و تقویم آموزشی هر سال در سایت دانشگاه آزاد به روز‌رسانی می‌شود و در اختیار همه قرار می‌گیرد. دانشجویان می‌توانند با مراجعه به سایت دانشگاه اطلاعات مورد نیاز خود را دریافت کنند.

 

اطلاعیه

قابل توجه است که در سال جاری باید از طریق سامانه آموزشیار به مشاهده برنامه کلاسی دانشگاه آزاد خود بپردازید.

 

نحوه مشاهده برنامه درسی دانشگاه آزاد

امکانات سامانه برنامه های درسی دانشگاه آزاد 

در سامانه برنامه های درسی دانشگاه آزاد علاوه بر مشاهده برنامه کلاسی دانشگاه آزاد می توان موارد زیر را مشاهده نمود:

امکانات برنامه های درسی

فرم ها

در این قسمت از سامانه می توانید فرم های مورد نیاز مانند فرم تدوین برنامه درسی، مشاور برنامه درسی و … را به صورت فایل دانلود و مطالعه نمایید.

بخشنامه ها و دستورالعمل ها

یکی دیگر از امکانات سامانه برنامه های درسی دانشگاه آزاد، بخش مربوط به بخشنامه ها و دستورالعمل ها می باشد. در این قسمت بخشنامه ها و دستورالعمل های دانشگاه آزاد قابل مشاهده و دانلود می باشد.

تقویم آموزشی

تقویم آموزشی مربوط به استان های متفاوت است که می توان استان مورد نظر را جستجو کرده و تقویم آموزشی آن را دانلود نمایید.

نحوه مشاهده برنامه درسی دانشگاه آزاد

برای مشاهده برنامه کلاسی دانشگاه آزاد در سامانه  cdb.iau.ir باید به صورت زیر عمل نمایید:

 ابتدا وارد قسمت برنامه های درسی در سامانه شوید.

سپس قسمت های مربوطه را پر کرده و در انتها بر روی گزینه جستجو کلیک نمایید.

جستجو مشاهده برنامه کلاسی دانشگاه آزاد

✔ شما می توانید برنامه های کلاسی را در انتهای صفحه مشاهده نمایید.

✔ همچنین برای مشاهده برنامه کلاسی دانشگاه آزاد به صورت فایل اکسل، کافی است بر روی گزینه اکسل زده و مسیر ذخیره آن را مشخص کرده و آن را ذخیره نمایید.

دریافت اکسل مشاهده برنامه کلاسی دانشگاه آزاد

 

جهت اطلاع از ثبت نام جاماندگان دانشگاه آزاد کلیک نمایید.

 

نحوه مشاهده برنامه درسی دانشگاه آزاد در سامانه آموزشیار 1402

دانشجویان دانشگاه آزاد می‌توانند با استفاده از سامانه آموزشیار دانشگاه، برنامه کلاسی خود را مشاهده کنند.

سامانه آموزشیار دانشگاه آزاد، یک سامانه جامع و هماهنگ برای کنترل امور دانشجویان است و امکاناتی مانند نمایش گروه‌های درسی، ارزشیابی اساتید، توضیح شرایط خوابگاه، انجام امور فارغ التحصیلان و ثبت درخواست‌های مختلف را فراهم می‌کند. دانشجویان می‌توانند با راهنمای گام به گام، برنامه کلاسی خود را مشاهده کنند.

نحوه مشاهده برنامه درسی دانشگاه آزاد در سامانه آموزشیار به شرح زیر است:

در ابتدا به وبسایت سامانه جامع آموزشیار با آدرس iau. ac. ir مراجعه نمایید.

✔ در بالای صفحه باز شده، چهار بخش راهنما با ترتیب راهنمای دانشجویان، راهنمای پرسنل، راهنمای اساتید و راهنمای دانشجویان جدید الورود برای شما ارائه‌شده‌است. بر روی راهنمای مورد نظر کلیک کنید و سپس در صفحه باز شده، روش صحیح پر کردن هر جای خالی برای ورود به سامانه آموزشیار را مشاهده خواهید کرد.

✔ بهتر است که یادداشتی درباره آن بردارید یا به خوبی به خاطر سپرده شود.

✔ در این مرحله بر روی بخش دانشجو کلیک کنید و در کادر باز شده، شماره دانشجویی خود را وارد کنید.

ورود برای مشاهده برنامه کلاسی دانشگاه آزاد

✔ همچنین در بخش راهنمای دانشجویان، فایل‌های مربوط به کد و نام استان ها، کد و نام واحد‌ها و کد و نام گروه‌های آموزشی برای اساتید، پرسنل و پرسنل سازمانی قابل‌مشاهده است. در مرحله چهارم، با خواندن و تایید کردن گزینه «موارد فوق را مطالعه کردم و پذیرفتم» می‌توانید با ورود به سیستم به مرحله بعدی بروید.

تاییدیه مشاهده برنامه کلاسی دانشگاه آزاد

✔ در ادامه به صفحه جدیدی هدایت می‌شوید که باید کادرهای خواسته‌شده‌نام کاربری و کلمه عبور را که شامل کد واحد + شماره دانشجویی است تکمیل کنید.

✔ پس از تکمیل فرم‌های مورد نیاز، کد امنیتی (کپچا) را وارد کرده و سپس بر روی دکمه ورود به سیستم کلیک کنید.

وروذد مشاهده برنامه کلاسی دانشگاه آزاد

✔ لطفا توجه کنید: اگر برای اولین بار به سایت سامانه آموزشیار مراجعه می‌کنید، با یک صفحه مواجه خواهید شد که شامل شماره موبایلی است که قبلا در زمان ثبت نام در این سامانه ثبت کرده اید.

✔ در صورت تمایل به ثبت شماره موبایل جدید در سیستم، باید آن را در کادر شماره موبایل جدید وارد کنید و سپس بر روی گزینه ارسال کد کلیک کنید. سپس کد فعال‌سازی به آن شماره پیامک خواهد شد، که باید آن را در سامانه وارد کنید تا شماره موبایل جدید ثبت شود.

ارسال کد برای مشاهده برنامه کلاسی دانشگاه آزاد

✔ سپس بر روی گزینه تایید کلیک کنید تا این فرایند به پایان برسد. سپس باید یک رمز عبور جدید برای خود انتخاب کرده و سپس آن را در کادر تکرار کنید و بر روی گزینه تایید کلیک کنید. در صورتی که مراحل گفته‌شده‌را به درستی انجام داده باشید، صفحه ورود به سامانه برای شما نمایش داده خواهد شد و شما باید روی گزینه صفحه ورود کلیک کنید تا به پنل دانشجویی خود وارد شوید.

✔ بعد از ورود به پنل کاربری خود، امکانات و خدمات سامانه جامع آموزشیار را در قسمت سمت راست صفحه پیدا خواهید کرد و می‌توانید برنامه کلاسی دانشگاه آزاد را مشاهده کنید.

برای اطلاع از آخرین بخشنامه دفاع دکتری دانشگاه آزاد  کلیک نمایید.

اطلاعات لازم برای مشاهده برنامه درسی دانشگاه آزاد  1402

برای مشاهده برنامه کلاسی دانشگاه آزاد اسلامی، دانشجویان باید اطلاعات شخصی خود را وارد کنند، از جمله شماره دانشجویی، کد منطقه دانشگاهی، نام کاربری و کلمه عبور، شماره موبایل ثبت‌شده‌ در سایت آموزشیار، و نام و کد استان مربوطه، واحدها و گروه‌های آموزشی. فایل‌های راهنما در سایت موجود است.

مشاوره برنامه کلاسی دانشگاه آزاد 1402

لازم است بیان نماییم که فایل‌های مرتبط با کد و نام استان مربوطه، واحدها و گروه‌های آموزشی در بخش راهنمای سایت متعلق به دانشجویان قرار دارد.

در زمان انتخاب واحد دانشگاه آزاد، شما می‌توانید تعداد دروسی را که توسط واحد آموزش دانشگاهتان ارائه می‌شود، انتخاب کنید. حداقل تعداد واحدها ۱۲ و حداکثر تعداد واحدها ۲۰ است. همچنین دانشجویانی که در نیمسال قبل معدل بالای ۱۷ را کسب کرده‌اند، می‌توانند تا ۲۴ واحد درسی انتخاب کنند.

لازم به ذکر است که اگر در شرایط خاص، فقط ۲۴ واحد برای فارغ التحصیلی یک دانشجو باقی بماند، با توافق و هماهنگی با واحد آموزش دانشگاه، می‌تواند تمام آن ۲۴ واحد را در نیمسال تحصیلی بعدی انتخاب کند.

در صورتی که این شرایط در نیمسال دوم تحصیلی رخ دهد، دانشجو می‌تواند تا ۷ واحد از ۲۴ واحد را در تابستان بگذراند و بقیه واحدها را در نیمسال دوم تحصیلی پاس کند. در حالت عادی توصیه می‌شود با توجه به شرایط و توانایی‌های خودتان، تعداد واحدهای انتخابی را افزایش یا کاهش دهید، اما به‌طور معمول گذراندن ۱۶ واحد تحصیلی در هر ترم، مناسب و معقول است.

 

برای اطلاع از شرط معدل دانشگاه آزاد بدون کنکور کلیک نمایید.

 

سامانه برنامه های درسی دانشگاه آزاد

اخبار پیرامون برنامه کلاسی دانشگاه آزاد  1402

  • دوره مدرسی برای دستیاران آموزشی دانشگاه آزاد

دستیاران آموزشی در دانشگاه آزاد اسلامی تجربه تدریس در محیط واقعی و حرفه‌ای را به دست می‌آورند و در عوض مهارت‌های تدریس و انتقال مفاهیم را بهبود می‌بخشند.

پس از تدریس ۲۴ واحد در دانشگاه، آن‌ها گواهینامه دوره مدرسی را کسب می‌کنند و می‌توانند به عنوان استاد در دانشگاه آزاد اسلامی حضور داشته باشند. این برنامه به عنوان بزرگترین برنامه مدون استادپروری و تربیت مدرسان در کشور شناخته می‌شود و انتظار می‌رود که به افزایش مهارت‌های تدریس دانشجویان دکتری و کیفیت تدریس اساتید آینده کمک کند.

همچنین، با ایجاد نظام مناسب انتقال دانش و مهارت آموزشی، به کیفیت‌سازی و کنترل‌پذیری فرآیند آموزش دانشگاه کمک می‌کند و دانشگاه را در دوره‌های کاردانی و کارشناسی بی‌نیاز از استفاده از اساتید حق‌التدریس می‌کند.

 

خلاصه مطلب

یکی از امور حیاتی در طول تحصیل در دانشگاه آزاد، دریافت برنامه کلاسی است. نحوه مشاهده برنامه درسی دانشگاه آزاد را در طول مقاله به دو روش سامانه برنامه های درسی دانشگاه آزاد و  سامانه آموزشیار بیان نمودیم. اگر نیاز به مشاوره در مشاهده برنامه کلاسی دانشگاه آزاد دارید با مشاورین ایران تحصیل با شماره 9099075307 در ارتباط باشید.

 

برای دانلود پی دی اف مقاله کلیک نمایید.

 

دانشجویان دانشگاه آزاد چگونه می توانند برنامه کلاسی خود را مشاهده نمایند؟

از طریق سایت آموزشیار و یا سامانه برنامه های درسی دانشگاه آزاد، با طی کردن مراحلی که در این مقاله قرار داده شده، می توانند برنامه کلاسی خود را مشاهده نمایند.

دانشجویان دانشگاه آزاد برای مشاهده برنامه کلاسی خود به چه اطلاعاتی نیاز دارند؟

دانشجویان دانشگاه آزاد برای مشاهده و دریافت برنامه کلاسی خود، به اطلاعاتی از قبیل شماره دانشجویی و کد دانشگاه و… خود نیاز دارند، که در این مقاله به طور کامل توضیح داده شده است.

فرآیند انتخاب واحد دانشگاه آزاد ۱۴۰۲-۱۴۰۳ چند مرتبه در سال تحصیلی جاری برگزار می گردد؟

این فرآیند سه مرتبه در سال تحصیلی و پیش از شروع هر ترم (نیمسال اول، دوم و ترم تابستان) برگزار می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا