مصاحبه آزمون لیسانس به پزشکی | سوالات و نحوه مصاحبه لیسانس به پزشکی


دانشگاه علوم پزشکی تهران سالانه آزمونی را برای متقاضیان تحصیل در رشته پزشکی که دارای مدرک لیسانس هستند برگزار می کند و به آن ها فرصت رقابت برای اخذ پذیرش پزشکی را می دهد. اما تنها کسب نمره قبولی در این آزمون کافی نیست و افراد پذیرفته شده در مرحله اول می بایست در مصاحبه آزمون لیسانس به پزشکی نیز شرکت کرده و نمره قبولی را کسب کنند. به دلیل اهمیتی که این مصاحبه دارد، در این مقاله قصد داریم تا به بررسی سوالات مصاحبه لیسانس به پزشکی و همچنین نحوه مصاحبه لیسانس به پزشکی بپردازیم تا متقاضیان گرامی بتوانند اطلاعات مورد نیاز خود را بدست آوردند.  

این مصاحبه در واقع نوعی ارزیابی روانشناختی است که بعد از برگزاری آزمون کتبی، برای قبول شدگان مرحله اول برگزار می شود. با توجه به کم بودن ظرفیت پذیرش، پیشنهاد می کنیم که قبل از شرکت در جلسه مصاحبه از کمک مشاوری کاردان بهره مند شوید. مشاوران ایران تحصیل در تمامی ایام هفته از ساعت 8 صبح الی 12 شب آماده راهنمایی شما هستند، تنها کافیست با شماره 9099075307 تماس بگیرید.

 

زمان برگزاری مصاحبه آزمون لیسانس به پزشکی 1402

همان گونه که اشاره کردیم برای پذیرش دانشجویان از لیسانس به پزشکی، به جز شرکت در آزمون، پذیرش در مصاحبه هم الزامی است. بدین ترتیب، از کلیه افراد پذیرفته شده در مرحله اول که نمره قبولی را در آزمون کتبی برگزار شده، کسب کرده اند جهت شرکت در مصاحبه آزمون لیسانس به پزشکی دعوت به عمل می آید.

دوستان عزیز دقت بفرمایید که دعوت شما برای شرکت در مصاحبه لیسانس به پزشکی به هیچ عنوان به معنای قبولی نهایی تان نیست.

زمان برگزاری مصاحبه آزمون لیسانس به پزشکی

در واقع، نتیجه قبولی شما بعد از پایان یافتن مصاحبه لیسانس به پزشکی به عرضتان می رسد.

در رابطه با زمان برگزاری مصاحبه لیسانس به پزشکی هم باید بگوییم که تاریخ برگزاری این مصاحبه از طریق سایت دانشگاه علوم پزشکی تهران به آدرس education.tums.ac.ir اعلام می گردد و در حال حاضر تاریخ دقیقی برای جلسه مصاحبه آزمون لیسانس به پزشکی اعلام نشده است.

لازم به ذکر است که همراه با اعلام زمان برگزاری مصاحبه، این سایت آدرس دقیق مکان برگزاری مصاحبه لیسانس به پزشکی را به عرض داوطلبان می رساند.

بنر کال تو اکشن

🔗 برای اطلاع از ظرفیت پذیرش آزمون لیسانس به پزشکی بر روی لینک کلیک کنید.

 

در مورد نحوه مصاحبه لیسانس به پزشکی چه می دانید؟

در ابتدای شروع این بخش باید عرض کنیم که تعداد زیاد متقاضیان شرکت کننده در آزمون لیسانس به پزشکی و البته ظرفیت پایین جذب و پذیرش داوطلبان موجب افزایش حساسیت های افراد نسبت به مصاحبه آزمون لیسانس به پزشکی شده است.

نکته بسیار مهم دیگر در مورد نحوه مصاحبه لیسانس به پزشکی این که، تعداد افرادی که به مصاحبه دعوت می شوند و باید به سوالات مصاحبه لیسانس به پزشکی پاسخ بدهند تقریباً 2 برابر ظرفیت پذیرش هستند.

در روز مصاحبه هر فرد باید با در دست داشتن مدارک مورد نیاز و درخواستی در محل برگزاری مصاحبه حضور پیدا کند.

در رابطه با نحوه مصاحبه لیسانس به پزشکی، همچنین باید بگوییم که بخش اعظم مصاحبه آزمون لیسانس به پزشکی به ارزیابی فراشناختی هر یک از داوطلبان اختصاص پیدا می کند. در حقیقت، عمده تمرکز داوران و کارشناسان در گزینش اشخاصی است که از تمامی لحاظ آماده ورود به رشته پزشکی و ادامه تحصیل در آن باشند.

در نتیجه، در طول زمان برگزاری مصاحبه نهایت سعی و تلاش خود را برای حفظ آرامش و صحبت کردن با اعتماد بنفس به کار گیرید. همواره سعی کنید تا در زمان پاسخگویی به سوالات مصاحبه لیسانس به پزشکی به هیچ وجه استرس نداشته باشید و تمامی سوالات مصاحبه را با جمله های مثبت و صادقانه جواب بدهید.

 

🔗 برای کسب اطلاعات در مورد آزمون لیسانس به پزشکی کلیک کنید.

 

سوالات مصاحبه لیسانس به پزشکی چه مواردی را شامل می شوند؟

به دلیل اهمیتی که جلسه مصاحبه این آزمون برای داوطلبان دارد، تقریبا اکثر داوطلبان در مورد سوالات مصاحبه لیسانس به پزشکی کنجکاو بوده و تمایل دارند تا با سوالات آن آشنا شوند تا بتوانند به بهترین نحو خود را آماده ی مصاحبه کنند.

 سوالات مصاحبه لیسانس به پزشکی

سوالات مصاحبه لیسانس به پزشکی دو بخش عمومی و تخصصی دارد. بخش عمومی همانطور که از نام آن پیداست، مربوط به شناخت افراد به لحاظ خصوصیات فردی، دانش دینی (خمس و زکات، حج و جهاد) و مقالاتی است که فرد در طول دوره تحصیل خود نوشته است. این سوالات بیشتر جنبه روانشناسی داشته و برای شناخت بهتر داوطلبان است. 

سوالات بخش تخصصی اما در مورد رشته تحصیلی آن ها بوده و برای شناخت سطح علمی داوطلب پرسیده می شود. سوالاتی درخصوص فعالیت های تحقیقاتی، مقاله ها و کارهایی که داوطلب به انجام آن ها علاقه دارد. هم چنین سوالات ترکیبی و اصطلاحات تخصصی نیز در مورد رشته تحصیلی وی، پرسیده خواهد شد.

در نتیجه، توجه کنید که هر چه آماده تر و با رزومه پروپیمان تری در سر جلسه مصاحبه آزمون لیسانس به پزشکی حضور پیدا کنید و به سوالات پاسخ بدهید امکان قبولی شما بیشتر می شود. مشاوران ما می توانند شما را برای هر چه بهتر شدن و تسلط بیشتر پیدا کردن در نحوه پاسخ دادن به سوالات، یاری کنند. برای برقراری ارتباط با متخصصان ایران تحصیل با شماره 9099075307 تماس بگیرید.

 

🔗 برای اطلاع از رشته های مجاز لیسانس به پزشکی بر روی لینک کلیک کنید.

 

برای قبولی در مصاحبه امتحان لیسانس به پزشکی از مشاوره غافل نشوید!

قبولی در امتحان لیسانس به پزشکی کار چندان ساده ای نیست و نیاز به مهارت، اطلاعات و رزومه ای عالی دارد.

از این رو، بهتر است با فوت و فن قبولی در این آزمون و همین طور نحوه برگزاری و سوالات آن آشنایی کافی را پیدا کنید تا بتوانید درصد قبولی خود را بالا ببرید.

در اینجا، کمک گرفتن از مشاوری تحصیلی و باتجربه می تواند راهکار بسیار مناسبی برای دوستان شرکت کننده در این مصاحبه به نظر برسد.

مشاوران ایران تحصیل می توانند اطلاعات خوبی را در رابطه با این مصاحبه و موارد مرتبط با آن در اختیارتان قرار دهند. پس از کمک آن ها غافل نشوید.

cta medical 3

 

🔗 برای مشاهده کارنامه قبول شدگان لیسانس به پزشکی بر روی لینک کلیک کنید.

 

اخبار پیرامون مصاحبه آزمون لیسانس به پزشکی

📢 اعلام زمان برگزاری آزمون پذیرش دانشجوی پزشکی از مقطع کارشناسی:

بنابر اعلام دانشگاه علوم‌ پزشکی تهران، آزمون پذیرش دانشجوی پزشکی از مقطع کارشناسی در روزهای پایانی تیرماه سال جاری یعنی پنج شنبه 29 تیر ماه 1402 در دانشکده پزشکی دانشگاه علوم‌ پزشکی تهران برگزار می‌ شود.

فارغ‌ التحصیلان مقطع کارشناسی رشته‌ های تجربی و ریاضی به شرط دارا بودن شرایط لازم می‌ توانند در این آزمون شرکت کنند. طی سال های اخیر، دانشگاه علوم پزشکی تهران این آزمون را با هدف جذب دانشجویان پزشکی برگزار می‌ کند. این آزمون فرصت مجددی برای فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی در رشته‌ های مختلف است که علاقمند به تحصیل در رشته های پزشکی و پیراپزشکی هستند.

زمان برگزاری آزمون لیسانس به پزشکی در سال گذشته در روز پنجشنبه 6 مرداد ماه بود اما معاونت پزشکی دانشگاه علوم‌پزشکی تهران درنظر دارد که آزمون لیسانس به پزشکی 1402 را در تیر ماه برگزار کند. بر این اساس، زمان برگزاری آزمون در سال جاری، 29 تیر ماه اعلام شده است.

 

خلاصه مطلب

تحصیل در رشته پزشکی رویای اکثر دانش آموزانی است که رشته تجربی را در دوره دبیرستان انتخاب کرده اند. به دلیل تقاضای بالا و رقابت شدیدی که در کنکور سراسری وجود دارد، تنها درصد کمی از افراد موفق به پذیرش در کنکور و کسب رتبه مورد نیاز می شوند و سایر افراد باید در باقی رشته ها انتخاب رشته کنند. دانشگاه علوم پزشکی تهران اما با برگزاری آزمونی از لیسانس به پزشکی این فرصت را به متقاضیان می دهد تا بار دیگر شانس خود را امتحان کنند. پس از شرکت در آزمون و کسب نمره حد نصاب، می بایست نمره قبولی را در مصاحبه آزمون لیسانس به پزشکی نیز به دست آورید.

برای اینکه بهترین نتیجه را بگیرید لازم است تا با سوالات مصاحبه لیسانس به پزشکی و نیز نحوه مصاحبه لیسانس به پزشکی آشنا شوید. در مقاله فوق به بررسی این نکات پرداختیم؛ پس از مطالعه دقیق مقاله فوق چنانچه در رابطه با مصاحبه لیسانس به پزشکی سوالی داشتید، می توانید با کارشناسان مجرب مجموعه ایران تحصیل به شماره 9099075307 (تنها از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد) تماس حاصل کنید. متخصصان ما همه روزه (حتی در ایام تعطیل) از ساعت 8 صبح الی 12 شب پاسخگوی سوالات شما خواهند بود. هم چنین می توانید سوالات خود را در قسمت دیدگاه برای ما نوشته و ارسال کنید. در کوتاه ترین زمان ممکن پاسخگوی سوالات شما خواهیم بود.

 

📥 برای دانلود پی دی اف کامل مقاله مصاحبه آزمون لیسانس به پزشکی بر روی لینک مربوطه کلیک کنید

به این پست امتیاز دهید

 مصاحبه آزمون لیسانس به پزشکی در سال جاری در چه زمانی برگزار می شود؟ 

زمان برگزاری مصاحبه آزمون لیسانس به پزشکی هنوز مشخص نشده است. برای کسب اطلاع از زمان مصاحبه با کارشناسان ایران تحصیل تماس بگیرید.

سوالات مصاحبه لیسانس به پزشکی شامل چه مواردی می شود؟ 

سوالات مصاحبه لیسانس به پزشکی شامل سوالات فراشناختی، سوالاتی در رابطه با فعالیت های گذشته فرد داوطلب از جمله ترجمه ها، مقاله ها و فعالیت های تحقیقاتی وی می شود.

نحوه مصاحبه لیسانس به پزشکی به چه صورت است؟ 

برای اطلاع از نحوه مصاحبه لیسانس به پزشکی می توانید با مشاوران ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا