مصاحبه با علیرضا بابائی رتبه 2 کنکور انسانی 1402 ⭐️ ( تجربیات جالب )


مصاحبه با علیرضا بابائی رتبه 2 کنکور انسانی 1402 در ادامه برای شما عزیزان قرار داده شده است.

کنکور 1402 اولین کنکور دو مرحله ای بود که برای داوطلبان نیز این موضوع تازگی داشت.

با نوین گام همراه باشید.

 

علیرضا بابائی رتبه 2 کنکور انسانی ۱۴۰۲ است و مصاحبه با این رتبه های برتر می تواند نکاتی را از طی این مسیر و به دست آوردن این موفقیت برای کنکوری های سال بعد روشن تر سازد. در ادامه این مصاحبه را بخوانید.

علیرضا بابائی، رتبه ۲ گروه ‌آزمایشی علوم انسانی از استان تهران در پاسخ به این سوال که آیا اصلا از خود انتظار کسب چنین نتیجه و رتبه‌ای را داشت، گفت: راستش را بخواهید خیلی از اساتید این را به من می‌گفتند که رتبه ام تک‌رقمی خواهد شد. نه فقط اساتید پایه دوازدهم، بلکه وقتی در پایه یازدهم هم بودم با توجه به نتایجی که کسب کرده بودم، خیلی‌ها پیش‌بینی می‌کردند رتبه برتر کنکور شوم. البته وقتی امتحانات نهایی را دادیم، خودم قدری ناامید شدم، چون به نظرم می‌توانستم نتایج بهتری کسب کنم. اما در نهایت و در سال کنکور به لطف خدا توانستم رتبه خیلی خوبی کسب کنم.

او همچنین عوامل مختلفی را در کسب این نتیجه موثر دانست و افزود: برای کسب رتبه تک‌رقمی در کنکور سراسری، باید مؤلفه‌های مختلفی دست به دست هم دهند و چندین عامل در آن تاثیرگذار است. اول از همه لطف خدا که شامل حال من شده است و بعد تلاش‌هایی که در سه سال دوران متوسطه دوم، یعنی پایه دهم، یازدهم و دوازدهم کشیدم و در هر سه‌سال خود را به دید یک کنکوری می‌دیدم و سایر بخش‌های زندگی‌ام را حول محور کنکور می‌چیدم، باعث شد تا این نتیجه حاصل شود.

بابائی ادامه داد: خانواده من البته نه‌تنها در این سه‌سال، بلکه در تمام طول مدت تحصیل برای من زحمت کشیدند و از آنها هم ممنونم. مادر من از همان پایه اول ابتدایی روند تحصیل مرا زیر نظر داشت و بهترین مشاورم در طول دوران تحصیل بود.

 

میزان مطالعه برای کنکور

بابائی همچنین از میزان ساعت‌های مطالعاتی خودش گفت و ادامه داد: برای اینکه بتوانم خودم را به نوبت اول کنکور که دی‌ماه برگزار شد برسانم، حدود روزی ۱۴ ساعت درس می‌خواندم. چون وقت خیلی محدود بود و اتفاق مثبتی که در کنکور سال بعد قرار است رخ بدهد این است که نوبت اول کنکور در اردیبهشت‌ماه برگزار می‌شود. اما برای ما متاسفانه یا خوشبختانه در دی‌ماه برگزار شد و خیلی از بچه‌ها نتوانستند خودشان را به آن برسانند و همین باعث شد بتوانم تراز بالایی را هم کسب کنم.

رتبه ۲ رشته علوم انسانی درباره دو نوبتی شدن کنکور هم گفت: به نظر من دو نوبتی شدن کنکور اتفاق بسیار مثبتی است. چون دانش‌آموزان کوشا یا حتی پشت کنکوری‌های زحمت‌کش هم توانستند از آن بهره ببرند و خیلی از آنها همان نوبت اول یعنی دی‌ماه توانستند کار خود را انجام دهند و از مهر ماه وارد دانشگاه می‌شوند. در هر دو نوبت کنکور تمامی سرفصل‌ها مورد سنجش قرار می‌گیرد و هر کس بتواند در هر یک از این دو مرحله این فرصت را دارد برای ورود به دانشگاه‌ تللاش کند.

 

تحصیل در مدارس عادی دولتی

بابائی همچنین درباره اینکه آیا از آموزشگاه خاصی در طول دوران تحصیل استفاده کرده، اظهار داشت: تمام ۱۲ سال دوران تحصیل را در مدرسه دولتی درس خواندم و در هیچ آموزشگاهی و هیچ کلاسی شرکت نکردم.

وی استفاده از کتاب‌های کمک آموزشی و منابع مناسب برای موفقیت در کنکور را لازم دانست و گفت: گام اولِ آماده شدن برای کنکور، تهیه منابع خوب کمک‌درسی است و به نظرم همه داوطلبان این کار را انجام می‌دهند و کاری اجتناب‌ناپذیر است. چون کنکور یک آزمون تستی است و ما باید خود را برای این آزمون را آماده کنیم و منبع خوب تستی هم یکی از عوامل مهم در کسب نتیجه است.

بابائی با تاکید بر نقش مثبت امتحانات نهایی در نتیجه کنکور در سال‌های گذشته گفت: از امسال، تاثیر قطعی این امتحانات که حدود ۴۰ درصد است، در کنکور لحاظ می‌شود و در سال‌های بعد هم این اتفاق خواهد افتاد و به تدریج قرار است بیشتر هم شود.

وی در پایان درباره برنامه‌اش برای آینده گفت: دوست دارم و اگر خدا بخواهد در رشته حقوق دانشگاه تهران به تحصیل بپردازم.

 

وضعیت کنکور انسانی

رشته انسانی به دلیل تعداد بالای متقاضیان در چند سال اخیر رشد قابل توجهی داشته است.

از طرفی کنکور این رشته نیز با مفاهیم جدید تری در سال های گذشته روبه رو شده است که نسبت به قبل تغییرات داشته است.

در نتیجه قبولی در رشته های مناسب این رشته نیاز به تلاش بسیار زیادی دارد و داوطلب کنکوری باید از آمادگی کامل برخوردار باشد.

 

آیا کنکور انسانی 1403 تغییراتی خواهد داشت ؟

به احتمال زیاد کنکور در سال 1403 تغییرات زیادی خواهد داشت.

هنوز تغییرات کنکور به صورت رسمی اعلام نشده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا