مصاحبه دکتری دانشگاه تهران 1402 + جدول امتیازات


بعد از اعلام نتایج انتخاب رشته، مصاحبه دکتری دانشگاه تهران در سال ۱۴۰۲ برگزار خواهد شد. همچنین، هر ساله دانشگاه تهران زمان و مکان مصاحبه دکترا را اعلام می‌کند. داوطلبانی که این دانشگاه را انتخاب کرده‌اند و حد نصاب نمره را کسب کنند، به مصاحبه دعوت خواهند شد.در مصاحبه دکترا هر داوطلب بر اساس جدول امتیازدهی مصاحبه دکتری دانشگاه تهران سنجیده و امتیاز دهی می شوند. ما در این مقاله جدول امتیازدهی مصاحبه دکتری دانشگاه تهران و اطلاعیه هایی را در اختیار شما عزیزان قرار خواهیم داد. تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

اطلاعیه های مصاحبه دکتری دانشگاه تهران 1402

👈  برگزاری مصاحبه دکتری دانشگاه تهران ۱۴۰۲ پس از اعلام نتایج انتخاب رشته برگزار خواهد شد. هر سال، دانشگاه تهران زمان و مکان مصاحبه دکترا را بر اساس اطلاعیه‌ای اعلام می‌کند. داوطلبانی که دانشگاه تهران را انتخاب کرده‌اند، در صورت کسب حد نصاب نمره مصاحبه دکتری ، دعوت به مصاحبه خواهند شد. آگاهی از زمان، مکان و سوالات مصاحبه دانشگاه آزاد بسیار مهم است.

در مقطع دکتری، به غیر از آزمون کتبی، مرحله دومی به نام مصاحبه دکتری نیز برگزار می‌شود و داوطلبان باید در این جلسه شرکت کرده و ارزیابی شوند. هر دانشگاهی حد نصابی را برای خود تعیین می‌کند و در صورتی که رتبه داوطلب بالاتر از حد نصاب باشد، برای جلسه مصاحبه دعوت خواهد شد. دانشگاه تهران نیز از این قاعده پیروی می‌کند و داوطلبان باید در جلسه مصاحبه دکتری دانشگاه تهران ۱۴۰۲ شرکت کنند.

در حال حاضر، هیچ اطلاعیه‌ای از سوی دانشگاه تهران منتشر‌نشده‌است و مطالب گفته‌شده‌بر اساس اطلاعات سال گذشته است. در صورت انتشار اخبار جدید، این مطلب به‌روزرسانی خواهد شد. برای کسب اطلاعات جدید با مشاورین ایران تحصیل در ارتباط باشید.

برای اطلاع از تاثیر مشروطی در مصاحبه دکتری  کلیک نمایید.

اطلاعیه های مصاحبه دکتری دانشگاه تهران

ثبت نام در مصاحبه دکتری دانشگاه تهران 1402

👈روش ثبت نام مصاحبه دکتری ۱۴۰۲ دانشگاه تهران برای انجام فرآیند مصاحبه، شما می‌توانید از سامانه ثبت نام دانشگاه تهران با آدرس ems1.ut.ac.ir استفاده کنید.

برای ورود به سامانه، داوطلبان باید از اطلاعات زیر استفاده کنند:

✔️ شناسه کاربری: کد ۲۱۴۰۰ (برای تمامی داوطلبان یکسان است) به همراه شماره داوطلبی که توسط سازمان سنجش تعیین‌شده‌است.

برای مثال، شماره داوطلبی ۱۲۳۴۵۶ متناظر با شناسه کاربری ۲۱۴۰۰۱۲۳۴۵۶ است. – گذرواژه: کد ملی داوطلب.

جدول امتیازدهی مصاحبه دکتری دانشگاه تهران

👈به طور کلی مصاحبه دکترا به دو بخش سوابق آموزش و پژوهشی و سنجش علمی تقسیم می‌شود. هر داوطلب باید امتیاز هر دو بخش را به دست آورد.

جدول امتیازدهی مصاحبه دکتری دانشگاه تهران برای هر بخش به شرح زیر است:

💢 بخش مصاحبه علمی و سنجش عملی

این بخش شامل دو ارزیابی عمومی و تخصصی است که داوطلبان می‌توانند حداکثر ۳۰ امتیاز را در مصاحبه دکتری دانشگاه تهران ۱۴۰۲ کسب کنند.

ارزیابی تخصصی محاصبه دکترا مربوط به دروس تخصص می باشد که دروس تخصصی دوره های قبلی همراه با ترجمه و درک متون انگلیسی می باشد.

ارزیابی عمومی نیز با توجه به انگیزه و شخصیت داوطلب، نحوه پاسخ‌گویی به سوالات، خلاقیت و نوآوری، مهارت در تجزیه و تحلیل، مهارت فن بیان و سخنرانی، تعامل با اساتید، پایان نامه ارشد و… امتیازدهی می‌شود.

💢 ارزیابی سوابق آموزشی و پژوهشی ارزیابی

ارزیابی سوابق آموزشی و پژوهشی ارزیابی دانشگاه تهران در سال جاری به دو قسمت  پژوهشی و آموزشی تقسیم‌بندی می‌شود.

داوطلبان در این بخش می‌توانند حداکثر ۲۰ امتیاز کسب کنند.

ارزیابی سوابق آموزشی و پژوهشی ارزیابی را بر اساس معدل کارشناسی و معدل ارشد به همراه مدرک معتبر زبان سنجیده می شود.

جدول امتیازدهی مصاحبه دکتری دانشگاه تهران برای ارزیابی سوابق آموزشی و پژوهشی ارزیابی به شرح زیر می باشد:

جدول امتیازدهی مصاحبه دکتری دانشگاه تهران برای ارزیابی سوابق آموزشی و پژوهشی ارزیابی
امتیاز برای معدل کل کارشناسی حداکثر 6 در نظر گرفته شده است
امتیاز برای معدل کل کارشناسی ارشد حداکثر 5 در نظر گرفته شده است.
امتیاز برای مدرک زبان خارجی 3 می باشد

 

ارزیابی و امتیازدهی سوابق پژوهشی و فناوری نیز به صورت زیر است.

جدول امتیازدهی مصاحبه دکتری دانشگاه تهران برای ارزیابی و امتیازدهی سوابق پژوهشی و فناوری
حداکثر امتیاز در نظر گرفته شده برای مقاله‌های منتشرشده در مجلات خارجی و داخلی  10 می باشد.
حداکثر امتیاز در نظر گرفته شده برای مقاله تخصصی همایشی داخلی و بین المللی 3 می باشد.
حداکثر امتیاز در نظر گرفته شده برای  فعالیت‌های پژوهشی 2 می باشد.
حداکثر امتیاز در نظر گرفته شده برای تشویق نامه‌های علمی داخلی و خارجی 4 می باشد.
حداکثر امتیاز در نظر گرفته شده برای اثر هنری ارزیابی شده در جشنواره‌های داخلی و بین المللی برای رشته هنر 10 می باشد.
حداکثر امتیاز در نظر گرفته شده برای برندگان در المپیادهای علمی و گواهی ثبت اختراع و اکتشاف 4 می باشد.
حداکثر امتیاز در نظر گرفته شده برای ترجمه یا نگارش کتاب تخصصی 4 می باشد.

داوطلبان برای به دست آوردن امتیازات سوابق علمی و پژوهشی باید شرایط زیر را دارا باشد.

🔴مقالات استخراج‌شده‌از پایان نامه داوطلب باید به عنوان نفر اول مشخص‌شده‌باشد.

🔴داوطلبان دارای مدارک علمی ملی معتبر (خورازمی، فارابی و …) یا بین‌المللی یا المپیادهای علمی دانشجویی باید دارای تاییدیه رسمی باشند.

🔴 توجه نمایید در صورتی که اختراعی را به ثبت رسانده اید این اختراع باید سازمان های بین المللی و یا سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی تایید نماید.

🔴همچنین توجه نمایید که برای استفاده از سهمیه مربیان، داوطلبان متقاضی باید شرایط و ضوابطی که در دفترچه شماره ۱ سازمان سنجش آموزش کشور ذکر‌شده‌است را رعایت کنند و مدارک زیر را ارائه دهند:

۱- تکمیل فرم ویژه متقاضیان استفاده از سهمیه مربیان و تقدیم موافقت‌نامه دانشگاه محل خدمت با تحصیل تمام وقت و تعهد به پرداخت شهریه تحصیل بر اساس قرارداد دانشگاه محل خدمت و دانشگاه تهران.

۲- حکم کارگزینی رسمی قطعی یا رسمی آزمایشی.

برای اطلاع از عواقب عدم شرکت در مصاحبه دکتری کلیک نمایید.

جدول امتیازدهی مصاحبه دکتری دانشگاه تهران

مدارک مورد نیاز در زمان مصاحبه دکتری دانشگاه تهران

👈داوطلبان باید در زمان مصاحبه دکتری وارد سامانه شودد و مدارک مورد نیزا را به صورت واضح در سامانه بارگذاری نماید.

 عکس پرسنلی ۳×۴ (اجباری)

 گواهی اشتغال به تحصیل مبنی بر دفاع از پایان نامه حداکثر تا تاریخ ۱۴۰۲/۰۶/۳۱ ذکر معدل از موسسه محل تحصیل (اجباری) (خاص دانشجویان ترم آخر کارشناسی ارشد)

 صفحات شناسنامه و کارت ملی (اجباری)

حکم کارگزینی و فرم ویژه متقاضیان استفاده از سهمیه مربیان و موافقت‌نامه دانشگاه محل خدمت با تحصیل تمام وقت و تعهد پرداخت شهریه تحصیل براساس قرارداد دانشگاه محل خدمت و دانشگاه تهران

گواهی پایان تحصیلات و‌ریز نمرات تایید‌شده‌مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد (اجباری)

ارائه مدارک مربوط به جدول سوابق پژوهشی و فناوری افراد الزامی می باشد.

فرد داوطلب باید گواهی صورتجلسه دفاعیه پایان نامه ارشد خود را به همراه نمره و درجه پایان نامه خود بارگذاری نماید.

برای اطلاع از زمان مصاحبه دکتری دانشگاه پیام نور کلیک نمایید.

نکات مهم در خصوص مصاحبه دکتری دانشگاه تهران 1402

👈 داوطلبان معرفی‌شده‌در کد رشته محل‌های دانشگاه باید پس از اعلام اسامی توسط سازمان سنجش آموزش کشور، به سایت ems1.ut ac.ir مراجعه کرده و طبق شیوه نامه، ثبت نام و بارگذاری مدارک مورد نیاز را انجام دهند.

❇️ توجه: ثبت نام و انتخاب تمامی کد رشته محلهایی که داوطلب حائز حد نصاب علمی است، برای شرکت در مصاحبه الزامی است. عدم ثبت نام الکترونیکی یا عدم انتخاب هر یک از کد رشته محلها منجر به محرومیت از مصاحبه می‌شود.

❇️ داوطلب مصاحبه دکتری دانشگاه تهران باید در زمان اعلام شده تمامی مدارک و مستندات خود را بارگذاری نماید. مدارکی که بعد از انقضای مهلت بارگذاری شوند، ترتیب اثر داده نخواهد شد و امتیازی به آن‌ها تعلق نخواهد گرفت.

❇️ حضور داوطلب برای مصاحبه، بر اساس برنامه زمان‌بندی اعلام‌شده‌در محل پردیس/ دانشکده مربوطه الزامی است. لازم به ذکر است مصاحبه برای هر داوطلب تنها یک بار برگزار می‌شود و عدم حضور داوطلب در زمان مقرر به عنوان غیبت در نظر گرفته می‌شود و برگزاری دوباره آن امکان‌پذیر نیست.

❇️ داشتن اصل کلیه مدارک بارگذاری‌شده‌در هنگام مصاحبه الزامی است و باید مطابق برنامه زمان‌بندی اعلام‌شده‌توسط پردیس/ دانشکده/ مرکز/ موسسه مربوطه به آن محل ارائه داده شود. * تبعات ناشی از عدم تطابق مدارک بارگذاری‌شده‌با اصل مدارک ارائه‌شده‌بر عهده داوطلب است.

❇️ به این نکته توجه نمایید که داوطلب باید رشته امتحانی انتخاب شده با مدرک فارغ التحصیلی وی تطابق داشته باشد.

در صورت عدم تطابق نمی تواند برای مصاحبه شرکت نماید.

برای اطلاع از ثبت نام مصاحبه دکتری استعداد درخشان کلیک نمایید.

نکات مهم در خصوص مصاحبه دکتری دانشگاه تهران

حدنصاب امتیاز در مصاحبه دکتری دانشگاه تهران

👈احراز حد نصاب نمره مرحله دوم آزمون برای ورود به دانشگاه تهران اجباری است. براساس تصمیم شورای ستاد راهبری (شورای عالی انقلاب فرهنگی) که در شیوه‌نامه اجرایی آزمون دکتری ۱۴۰۲ سازمان سنجش آموزش کشور مندرج است، دانشگاه‌ها می‌توانند برای مرحله دوم آزمون، حد نصاب نمره را تعیین نمایند. حدنصاب مشخص‌شده‌در دانشگاه تهران به شرح زیر است:

حداقل از ۵۰ امتیاز مصاحبه
حداقل از ۵۰ امتیاز مصاحبه ۲۵ امتیاز برای دوره روزانه در نظر گرفته شده است.
حداقل از ۵۰ امتیاز مصاحبه ۲0 امتیاز برای دوره نوبت دوم در نظر گرفته شده است.
حداقل از ۵۰ امتیاز مصاحبه ۲0 امتیاز برای پردیس‌های بین المللی خودگردان در نظر گرفته شده است.

مشاوره مصاحبه دکتری دانشگاه تهران 1402

👈 داوطلبانی که به مصاحبه دکتری دانشگاه تهران دعوت‌شده‌اند، توصیه می‌شوند قبل از حضور در جلسه مصاحبه، اطلاعاتی در مورد تجربه مصاحبه دکتری سایر متقاضیان در سال‌های گذشته داشته باشند.

📌 معمولا اساتید در ابتدای جلسه مصاحبه سوالات ثابتی را از داوطلبان می‌پرسند که با تسلط به آن‌ها می‌توانند استرس خود را کاهش داده و با آرامش بیشتری جلسه مصاحبه را پیش ببرند.

📌معرفی خود به زبان انگلیسی یکی از مهمترین مراحل مصاحبه دکتری در هر دانشگاهی است. به همین دلیل پیش از حضور در جلسه مصاحبه دکتری دانشگاه تهران ۱۴۰۲، عبارات و کلمات مهم انگلیسی را به خود تکرار کنید تا در معرفی خود به زبان انگلیسی در مصاحبه دکتری هیچ مشکلی نداشته باشید.

📌سوالات انگلیسی در این مرحله در سطح آسان و متوسط قرار دارند و توانایی صحبت کردن و درک مفاهیم به قدر متوسط، بیشتر مورد قبول اساتید قرار می‌گیرد.

📌اگر داوطلبان مصاحبه دکتری دانشگاه تهران پایان نامه ارشد دارند، بدون شک سوالاتی در این حوزه از آن‌ها پرسیده می‌شود. بنابراین باید به‌طور کامل در مورد پایان نامه تسلط داشته و در صورت لزوم آن را به صورت فیزیکی با خود همراه داشته باشند.

📌همچنین باید از تاثیر مقاله در مصاحبه دکتری آگاهی داشته باشند و مدارکی که نشان‌دهنده نگارش انواع مقالات توسط داوطلب است را با خود همراه داشته باشند. برای مشاوره قبولی در خصوص مصاحبه دکتری دانشگاه تهران با مشاورین ایران تحصیل در ارتباط باشید.

برای اطلاع از موفقیت در مصاحبه دکتری کلیک نمایید.

مشاوره مصاحبه دکتری دانشگاه تهران

اخبار پیرامون مصاحبه دکتری

📢 درصد بالایی از داوطلبین مصاحبه دکتری در بخش زبان دچار مشکل می باشد.

در بیان چند توصیه برای داوطلبان مقطع دکتری، محمدرحیم رسولی‌آزاد آورده است: «برای کسب موفقیت در مرحله مصاحبه مقطع دکتری، باید به ملاک‌های بسیاری توجه کرد. اگر بخواهیم سطح علمی دانشجویان را ارزیابی کنیم، باید بیان کنیم که سطح علمی آنان نسبت به سال‌های گذشته کاهش یافته است. بسیاری از دانشجویانی که برای مصاحبه دکتری حضور می‌یابند، در زبان انگلیسی ضعیف عمل می‌کنند و نمی‌توانند خود را به زبان انگلیسی به مدت پنج دقیقه معرفی کنند. این موضوع برای داورانی که سال‌ها در دانشگاه‌های مختلف تدریس می‌کنند، آزاردهنده است. ۹۵ درصد از دانشجویان دکتری کشور ما در آینده با ضعف در زبان انگلیسی روبه‌رو خواهند شد و این خبر برای جامعه علمی ایران ناامیدکننده است.

📢 برای قبولی در مصاحبه دکتری دانشگاه تهران باید چه کرد

دانشجو باید آگاهی کافی و در سطح بالایی در مورد چند موضوع داشته باشد. یکی از این موضوعات زبان‌های خارجی است که برای دانشجویان دکتری ضروری است که با آن آشنایی داشته باشند. زبان انگلیسی به عنوان متادول‌ترین زبان در کشور ما شناخته می‌شود و معمولا در مصاحبه‌های دکتری نیز مورد پرسش و پاسخ قرار می‌گیرد.

بنابراین، دانشجویان باید با آمادگی نسبی در مصاحبه دکتری حضور یابند. بدون شک، دانشجویان باید درس‌های اصلی رشته تخصصی خود، به ویژه درس‌هایی که ضریب بالایی دارند، آگاهی کاملی داشته باشند. آن‌ها باید قادر باشند توضیحات علمی درباره موضوعات تخصصی را ارائه دهند و بتوانند به صورت متخصصانه در آن‌ها صحبت کنند تا توانایی خود را به اساتید نشان دهند و نظر مثبت آن‌ها را جلب کنند تا به نمره‌های بهتری دست یابند

خلاصه مطلب

بعد از اعلام نتایج انتخاب رشته آزمون دکتری سراسری ۱۴۰۲، اگر داوطلب مشاهده کند که اسم خود در لیست دعوت‌شدگان آزمون دکتری ۱۴۰۲ برای مصاحبه آمده است، یعنی مرحله انتخاب رشته آزمون دکتری با موفقیت پشت سر گذاشته است.

در این میان، برخی از داوطلبان ممکن است در فرم انتخاب رشته خود، کدهای رشته دانشگاه تهران را وارد کرده باشند. اگر افراد در زمان مشاهده نتایج انتخاب رشته دکتری، حد نصاب دعوت به مصاحبه این دانشگاه را کسب کرده باشند، باید برای مصاحبه دکتری دانشگاه تهران حاضر شود.

ما در این مقاله در خصوص مصاحبه دکتری دانشگاه تهران و جدول امتیازدهی مصاحبه دکتری دانشگاه تهران مفصل صحبت نمودیم. در صورتی که نیاز به راهنمایی و مشاوره برای به دست آوردن حداکثر امتیازات جدول امتیازدهی مصاحبه دکتری دانشگاه تهران را دارید و می خواهید به صورت تضمینی در این دانشگاه پذیرفته شوید، می توانید با مشاورین ایران تحصیل با شماره  9099075307 (تنها از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد) تماس حاصل فرمایید.

برای دانلود پی دی اف مقاله کلیک نمایید.

به این پست امتیاز دهید

آیا مصاحبه دکتری دانشگاه تهران هزینه دارد؟

بله متقاضیان آزمون دکتری در سال گذشته برای شرکت در مصاحبه دکتری دانشگاه تهران بایستی مبلغ 195 هزار تومان واریز می‌کردند. این مبلغ در سال جاری با افزایش همراه خواهد بود.

جدول امتیازدهی مصاحبه دکتری دانشگاه تهران چگونه است؟

جدول امتیازدهی مصاحبه دکتری دانشگاه تهران در طول مقاله بیان شده است.

آیا بدون آزمون نیز می‌توان در مصاحبه دکترا دانشگاه تهران شرکت کرد؟

داوطلبان می‌توانند پس از فراخوان بدون آزمون دانشگاه تهران در مصاحبه این دانشگاه شرکت نمایند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا