معافیت سربازی بالای چهل سال + شرایط قانون 1402


معافیت سربازی بالای چهل سال در ایران وجود دارد. این معافیت بر اساس قوانین و مقررات نظامی ایران اعمال می‌شود. معمولا معافیت سربازی بالای چهل سال سه فرزند با توجه به سن و شرایط خاص اعمال می گردد.

با این حال، باید توجه داشت که معافیت سربازی در ایران بر اساس قوانین و مقررات خاصی اعمال می‌شود و همیشه بهتر است که قبل از اقدام برای دریافت معافیت، با یک مشاور مشورت کنید. برای دریافت مشاوره با شماره 9099075307 (تنها از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد) تماس حاصل فرمایید.

قوانین معافیت سربازی بالای چهل سال

بعد از انجام مراحل و فرآیندهای زیاد و ارسال اطلاعیه‌های مکرر به تعداد بسیاری از افراد غایب در سراسر کشور و عدم امکان حضور در خدمت سربازی برای افراد متاهل، به ویژه متاهلین دارای فرزندان بالای سن قانونی، در نهایت تصمیمات جدید در ستاد کل نیروهای مسلح انجام شد.

به طبق این تصمیمات و قوانین جدید معافیت سربازی، افراد متاهل دارای فرزندان به دو گروه تقسیم می‌شوند و در صورت احراز شرایط، می‌توانند از خدمت سربازی بدون پرداخت هزینه‌ای معاف شوند.

👈 گروه اول افرادی که در حین خدمت سربازی هستند یا به عنوان مشمول غایب شناخته می‌شوند، در صورت داشتن ۴ فرزند، می‌توانند از خدمت سربازی معاف شوند.

👈 گروه دوم – معافیت سربازی بالای چهل سال افرادی که در حین خدمت سربازی هستند یا به عنوان مشمول غایب شناخته می‌شوند و حداقل ۴۰ سال سن دارند، این افراد با داشتن سه فرزند می توانند برای معافیت اقدام نمایند.

 

✅ توجه قانون به‌طور رسمی و واضح اعلام‌شده‌و تا زمان ابلاغیه جدید از سوی ستاد کل نیروهای مسلح، لازم اجرا می‌شود. داشتن شرایط دیگری مانند عضویت در کمیته امداد یا بهزیستی و تخفیف در تعداد فرزندان، به هیچ عنوان قابل قبول نیست و حتما باید شرایط مشخص‌شده‌رعایت شود.

قوانین معافیت سربازی بالای چهل سال

جهت اطلاع از معافیت سربازی طلاب  کلیک نمایید.

شرایط دریافت معافیت سربازی بالای چهل سال 1402

شرایط دریافت معافیت سربازی بالای چهل سال به شرح زیر است:

✅ اشخاص زیر ۴۰ سال و دارای ۴ فرزند در زندان هستند.

✅ افراد بالای ۴۰ سال و دارای ۳ فرزند در زندان هستند.

✅ حضور یا غیاب و وضعیت خدمتی افراد تفاوتی ایجاد نمیکند.

✅ الزامات عضویت در سازمان بسیج

✅ حضور در دوره مقدماتی و تکمیلی بسیج (دوره ۴۵ روزه)

✅ مدرک تحصیلی برای معافیت سنی بالای ۴۰ سال موثر نیست.

✅ تنها شرایط اخذ این معافیت همین موارد است و دیگر شرایطی اعلام‌نشده‌است.

این معافیت با عفو رهبری یا معافیت سنی تفاوت دارد و افرادی که دارای ۳ فرزند نیستند اما شامل شرایط سنی هستند، می توانند از معافیت بخشودگی سنی استفاده کنند.

جهت اطلاع از معافیت سربازی نخبه ها  کلیک نمایید.

معافیت سربازی بالای چهل سال سه فرزند 1402

تمامی کارکنان و مشمولان وظیفه حین خدمت که دارای ۴ فرزند و بیشتر هستند، بدون شرط سنی معاف می شوند.

اما مشمولانی که دارای سه فرزند می باشند باید دارای سن حداقلی 40 سال داشته باشند و همچنین دوره آموزشی خود را در بسیج گذرانده و سپس برای معافیت اقدام نمایند.

این مقررات تا پایان سال ۱۴۰۴ اجرایی بوده و از ابتدای خرداد ماه رسیدگی به درخواست‌ها آغاز‌شده‌است.

مشمولان واجد شرایط معافیت باید با به همراه داشتن مدارک لازم اعم از اصل و تصویر صفحات شناسنامه و کارت ملی خود، همسر یا همسران و فرزندان، آخرین مدرک تحصیلی یا گواهی اشتغال به تحصیل به یکی از دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس+۱۰) مراجعه کرده و درخواست خود را ثبت کنند.

پس از ثبت درخواست، درخواست شما در استان خود رسیدگی شده و در صورت موافقت شما بای گذراندن دوره مقدماتی و سپس تکمیلی در بسیج استان خود معرفی خواهید شد.

سپس بعد از گذراندن این دو دوره برای شما کارت معافیت ارسال می گردد.

شما عزیزان می توانید برای اطلاعیه های جدید در خصوص معافیت سربازی بالای چهل سال سه فرزند به سامانه www.vazifeh.police.ir  مراجعه کرده و یا با مشاورین ایران تحصیل در ارتباط باشید.

 

معافیت سربازی بالای چهل سال سه فرزند

برای اطلاع از تمدید معافیت تحصیلی کلیک کنید.

مراحل معافیت سربازی بالای چهل سال

دریافت معافیت سربازی بالای چهل سال افراد مشمول با گذراندن مراحل مربوطه و ارائه مدارک شناسایی و گواهی‌های مربوطه، می‌توانند به سادگی و بدون پرداخت هزینه‌ای از خدمت سربازی معاف شوند.

✅ مراحل شامل مراجعه به پلیس، ستاد یگان خدمتی،

✅ ارائه مدارک شناسایی مشمول و فرزندان،

✅ ارائه گواهی گذراندن دوره مقدماتی و تکمیلی بسیج،

✅ تکمیل فرم‌های مربوطه و صدور کارت و ارسال آن به درب منزل است.

✅ معافیت سربازی بالای چهل سال سه فرزند

نکته مهم در خصوص معافیت سربازی بالای چهل سال

برای دریافت این معافیت از خدمت سربازی بالای چهل سال، باید قطعا دوره مقدماتی و تکمیلی بسیج را گذرانده شود. اما مشکل اینجاست که دوره‌های تکمیلی به صورت سراسری و طبق فراخوان قبلی برگزار می‌شود و مثلا ممکن است در سال ۲ بار برگزار شود.

در نتیجه مشمولین در حین خدمت، اگر فرزندی در زمان برگزاری دوره‌های تکمیلی نداشته باشند، ممکن است تا زمان برگذاری دوره خدمتشان به پایان برسد.

مشمولین بیرون از خدمت سربازی هم باید سریعا برای ثبت نام در بسیج اقدام کنند تا به محض اعلام سازمان بسیج، برای حضور در دوره‌های موقت و تکمیلی ثبت نام انجام دهند و این فرصت طلایی را از دست ندهند.

نکته مهم در خصوص معافیت سربازی بالای چهل سال

برای اطلاعات بیشتر از معافیت کفالت مادربزرگ کلیک کنید.

تفاوت معافیت سربازی بالای چهل سال و قبل از چهل سال

با توجه به گزارشات انجام‌شده‌و مصاحبه‌هایی که با مسئولین این حوزه انجام‌شده‌است، مشخص‌شده‌است که هیچ تفاوتی بین معافیت افراد بالای ۴۰ سال و افراد زیر ۴۰ سال وجود ندارد.

توجه نمایید تمامی افراد در صورت داشتن شرایط لازم تا قبل از شروع خدمت سربازی می توانند برای معافیت خود اقدام نمایند.

افرادی که دیرتر برای شرکت در دوره سربازی اقدام کرده‌اند و در سنین بالاتری قرار دارند، شرایط مختلفی مثل وضعیت تاهل یا مدرک تحصیلی آن‌ها نیز بر دریافت معافیت تاثیرگذار خواهد بود.

دوره سربازی نیاز به افرادی دارد که بتوانند فعالیت بدنی بالایی داشته باشند و همین موضوع باعث می‌شود افراد با سنین بالاتر نتوانند در دوره سربازی شرکت کنند.

 

روش های دیگر برای دریافت معافیت

برای اشخاص زیر چهل سال و افراد بالای چهل سال، امکان استفاده از روش‌های دیگر برای دریافت معافیت سربازی وجود دارد. به عنوان مثال، می‌توان از طریق کفالت یکی از اعضای نزدیک خانواده مانند پدر، مادر، خواهر و برادر معافیت سربازی دریافت کرد.

همچنین در صورت ابتلا به بیماری خاص می توانید برای معافیت نیز اقدام نماید.

روش دیگر برای معافیت تحصیل می باشد که این روش از مرسوم ترین روش های معافیت استو برای مشاوره  با مشاورین ایران تحصیل با شماره 9099075307 (تنها از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد) تماس حاصل فرمایید. سامانه ایران تحصیل پاسخگوی سوالات شما عزیزان در سراسر کشور است.

روش های دیگر برای دریافت معافیت

جهت اطلاع  از معافیت سربازی چشم  کلیک نمایید.

اخبار پیرامون معافیت سربازی بالای چهل سال

📢 جزئیات معافیت سربازی بالای چهل سال 

سازمان وظیفه عمومی فراجا اعلام کرده است که سربازان وظیفه حین خدمت که دارای چهار فرزند و بیشتر هستند بدون شرط سنی و سربازان وظیفه دارای ۳ فرزند به شرط سن حداقل 40 سال می باشد.

برای رسیدگی به درخواست‌های سربازان وظیفه، ملاک عمل شناسنامه پدر، سند رسمی ازدواج و تاییدیه ثبت احوال است. سازمان وظیفه عمومی فراجا بعد از بررسی تمامی شرایط فرد کارت معافیت را صادر می نماید و همچنین در صورت نداشتن تمای شرایط لازم، فرد به یگان برای خدمت سربازی معرفی می گردد.

 

خلاصه مطلب

بر اساس قوانین جدید معافیت سربازی بالای چهل سال ممکن شده است. برای دریافت معافیت سربازی با سن بالاتر از ۴۰ سال، لازم است که شرایط معافیت سربازی بالای ۴۰ سال را داشته باشید.

باید توجه داشت که همه افراد بالای ۴۰ سال امکان دریافت معافیت از خدمت سربازی را ندارند. بسیاری از افراد مشمول خدمت سربازی، به دنبال معافیت از روش‌های مختلف هستند.

روش‌های مختلفی برای معافیت از خدمت سربازی وجود دارد. افراد بالای ۴۰ سال یکی از افرادی هستند که به دنبال دریافت معافیت سربازی هستند. همچنین روش‌های دیگری همچون معافیت‌های پزشکی، معافیت کفالت یا معافیت تحصیلی برای جلوگیری از خدمت سربازی وجود دارد.

 

برای دانلود پی دی اف مقاله معافیت سربازی بالای چهل سال کلیک نمایید.

به این پست امتیاز دهید

شرایط معافیت سربازی بالای چهل سال چیست؟

شرایط معافیت سربازی بالای چهل سال مانند داشتن حداقلی سن 40 سال در طول مقاله بیان شده است.

مراحل دریافت معافیت سربازی بالای چهل سال چگونه است؟

مراحل دریافت به صورت مفصل در طول مقاله بیان شده است.

معافیت سربازی بالای چهل سال سه فرزند چگونه است؟

برای معافیت سربازی بالای چهل سال سه فرزند باید دوره آموزشی در بسیج گذرانده و شرایطی را دارا بود که در طول مقاله به صورت مقصل شرح داده شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا