معافیت سربازی متاهلین دارای فرزند + بخشنامه 1402


معافیت سربازی متاهلین دارای فرزند
سوالی دارید ؟ با ما تماس بگیرید
تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

تماس از سراسر کشور : 909 9075307

معافیت سربازی مسئله بسیار مهمی است که افراد مشمول خدمت همواره به آن فکر می کنند. بسیاری از افراد مشمول خدمت مقدس سربازی نیز به دلایل مختلف قادر نیستند برای انجام و گذراندن سربازی خود اقدام کنند و به همین علت به دنبال یافتن راهی برای دریافت معافیت از آن هستند. مجلس شورای اسلامی نیز تاکنون طرح های بسیاری را در خصوص خرید خدمت سربازی یا معافیت مطرح کرده است که یکی از پر بحث ترین آن ها مربوط به معافیت سربازی متاهلین دارای فرزند می باشد. ما نیز در این مقاله قصد داریم به همین موضوع بپردازیم پس پیشنهاد می کنیم تا انتهای این مطلب را با دقت مطالعه کرده و در صورت داشتن هرگونه سوال با مشاوران ایران تحصیل ارتباط برقرار نمایید.

 

📢 اطلاعیه 📢

با توجه به اینکه طرح های بسیاری در خصوص خدمت سربازی، خرید و معافیت از خدمت مطرح می شود و ممکن است تغییراتی در قوانین طرح های پیشین به وجود آید؛ اکیدا توصیه می کنیم برای دریافت خبرهای جدید و به روز با مشاوران ایران تحصیل ارتباط برقرار کنید تا دچار مشکل نشوید. برای ارتباط با مشاوران کارآزموده ایران تحصیل تنها کافی است از تلفن ثابت با شماره 9099075307 (بدون پیش شماره) تماس بگیرید. شایان ذکر است مشاوران مرکز مشاوره ایران تحصیل همه روزه حتی در روزهای تعطیل به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به شما همراهان گرامی می باشند.

 

بررسی طرح معافیت سربازی متاهلین دارای فرزند

معافیت سربازی متاهلین دارای فرزند مدتی پیش در مجلس شورای اسلامی مطرح شد. گفته می شد این طرح با رعایت اصل یکصد و دهم (۱۱۰) قانون اساسی و در راستای توجه به امر مقدس استحکام خانواده و تشویق به فرزندآوری بود که طبق آن مشمولین غایب و غیر غایب متأهل دارای دو فرزند و بیشتر که بالای سی سال سن دارند، از انجام خدمت وظیفه عمومی به صورت رایگان معاف می‌ شدند. 

اما با وجود این که طرح یاد شده از همان ابتدا مورد توجه قرار گرفته بود، پس از بحث و گفتگوهای فراوان توسط شورای نگهبان در جلسه علنی برگشت خورد و شورای نگهبان آن را مغایر با لایحه بودجه سال 1401 دانست و ستاد نیروهای مسلح نیز به دلیل کمبود نیرو و اهمیت سربازان در حفظ امنیت کشور با آن مخالفت کرد.

بنابراین با توجه به مطالب گفته شده فوق در حال حاضر هیچ طرحی با عنوان معافیت سربازی متاهلین دارای فرزند در دستور کار مجلس قرار ندارد.

طرح معافیت سربازی متاهلین دارای فرزند

👈🏻 برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد 36 راه برای اخذ معافیت بر روی لینک رنگی کلیک کنید.

شرایط معافیت سربازی متاهلین دارای فرزند

در طرحی که قرار بود برای سربازان متاهل در نظر گرفته شود شرایط زیر وجود داشت.

🔸 داشتن بیشتر از سی سال سن

🔸 داشتن حداقل دو فرزند

کسری سربازی متاهلین دارای فرزند

درست است که طرح معافیت سربازان متاهل دارای فرزند به تصویب نرسیده اما خبر خوب اینکه طبق قانون سازمان نظام وظیفه سربازان متاهلی که در اول آذر ۹۹ یا بعد از آن به خدمت سربازی اعزام شده باشند شامل کسری خدمت سربازی متاهلین به مدت دوماه خواهند شد.

علاوه بر این اگر فرد مشمول، قبل از سربازی یا حین خدمت صاحب فرزند شود به ازای هر فرزند سه ماه از مدت خدمت سربازی او کسر می‌ شود. این قانون حتی مشمول سربازانی که غیبت سربازی داشتند نیز می گردد و بهره مندی از این قانون ارتباطی به تاریخ اعزام ندارد.

زمان اجرایی شدن طرح معافیت سربازان متاهل دارای فرزند

طرح معافیت سربازان متاهل دارای فرزند با آنکه در سال 1401 به تصویب نرسید اما با استقبال فراوانی از سوی افراد متاهل که دارای فرزند بودند و به خدمت سربازی نرفته بودند مواجه شد. به همین دلیل گفته می شود ممکن است این طرح پس از آن که دستخوش تغییراتی شود دوباره در مجلس پیشنهاد گردد. 

اما از آنجا که هنوز این طرح مورد بررسی قرار نگرفته و اصلاح نشده است، نمی توانیم زمانی را برای اجرایی شدن آن در نظر بگیریم. اما در صورت تصویب طرح معافیت سربازان متاهل دارای فرزند در سال آینده مقاله حاضر به روز رسانی می شود و آخرین اخبار در این خصوص را به اطلاع شما عزیزان خواهیم رساند.

زمان اجرایی شدن طرح معافیت سربازان متاهل دارای فرزند

👈🏻 برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد شرایط معافیت از سربازی برای ایرانیان مقیم خارج از کشور بر روی لینک رنگی کلیک کنید.

مدارک لازم برای طرح معافیت سربازان متاهل دارای فرزند

هرچند این طرح به تصویب نرسید اما ممکن است در سال 1402 پس از بررسی و تغییر مجددا مطرح شود به همین علت در این بخش از مقاله مدارکی را که لازم است افراد مشمول این طرح در آینده ارائه دهند، ذکر می کنیم.

۱.اصل و کپی شناسنامه مشمول

۲.اصل و کپی کارت ملی مشمول

۳. اصل و کپی شناسنامه و کارت ملی همسر

۴. اصل و کپی شناسنامه فرزندان

۵. اصل و کپی آخرین مدرک تحصیلی

اخبار پیرامون معافیت سربازی متاهلین دارای فرزند

کسر خدمت دو ماهه ویژه سربازان متاهل فراری

سازمان وظیفه عمومی فراجا در اطلاعیه ای خبر داده است که سربازان متاهل فراری می توانند به مدت دو ماه کسری خدمت دریافت کنند البته این کار به شرطی انجام می شود که بعد از تاریخ یک آذر سال 99 خود را به یگان خدمتی معرفی کرده باشند.

تخفیف جریمه برای سربازان غایب متاهل و دارای فرزند

بر اساس قانون جدید که در آن تخفیف هایی برای سربازان در نظر گرفته شده است؛ مشمولان غایب متاهل ۵ درصد و به ازای هر فرزند نیز ۵ درصد دیگر از کل مبلغ جریمه آن ها کسر می شود.

اخبار پیرامون معافیت سربازی متاهلین دارای فرزند

👈🏻 برای دریافت مشاوره نظام وظیفه بر روی لینک رنگی کلیک کنید.

خلاصه مطلب 📝

در این مقاله طرحی پر بحث و گفتگو با عنوان طرح معافیت سربازی متاهلین دارای فرزند را بررسی کردیم و گفتیم این طرح به دلیل داشتن اشکالاتی توسط نمایندگان مجلس 

به تصویب نرسید و طبق نظر شورای نگهبان و ستاد نیروهای مسلح حذف شد.

با توجه به همین مسئله باید نتیجه بگیریم که اکنون هیچ قانونی برای معاف شدن آن دسته از سربازان غائب یا غیر غایب متاهل که دارای حداقل دو فرزند می باشند و شرایط لازم را دارا هستند، وجود ندارد اما ممکن است ایرادات این طرح پس از بازبینی اصلاح شوند و طرح مذکور یک بار دیگر در مجلس مطرح گردد و به جریان افتد.

امیدواریم مطالعه این مقاله برای شما عزیزان مفید بوده باشد. شما عزیزان می توانید در صورتیکه با سوالی مواجه شدید آن را به صورت کامنت در انتهای همین مطلب برای ما بنویسید تا کارشناسان ایران تحصیل در کوتاهترین زمان ممکن به شما پاسخ دهند و یا آن که از طریق تماس با شماره تلفن 9099075307 (بدون کد) سوال خود را با مشاوران کارآزموده ایران تحصیل در میان بگذارید و مشاوره معافیت خدمت سربازی دریافت کنید.

 

👈🏻 برای دانلود فایل پی دی اف مقاله معافیت سربازی متاهلین دارای فرزند بر روی لینک رنگی کلیک کنید.

 

 

سوالی دارید ؟ با ما تماس بگیرید
تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

تماس از سراسر کشور : 909 9075307

شرایط معافیت سربازی متاهلین دارای فرزند چیست؟

شرایط معافیت سربازی متاهلین دارای فرزند داشتن حداقل سی سال و دو فرزند است.

چگونه می توان از آخرین خبرهای مربوط به خدمت سربازی و معافیت از آن مطلع شد؟

برای دریافت آخرین اخبار به روز در خصوص خدمت سربازی و معافیت از آن با مشاوران ایران تحصیل تماس بگیرید.

طرح معافیت سربازان متاهل دارای فرزند چه زمانی اجرا خواهد شد؟

این طرح هنوز به تصویب نرسیده است بنابراین نمی توان زمانی را برای اجرایی شدن آن ذکر کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا