معافیت پزشکی استئوژنزیس ایمپرفکتا {شرایط} + قانون 1402


شرایط معافیت پزشکی استئوژنزیس ایمپرفکتا اعلام شد. برخی از مشمولان نظام وظیفه ممکن است شرایط جسمی و روانی برای انجام خدمت سربازی خود نداشته باشند. در این شرایط سازمان نظام وظیفه این افراد را مستثنا کرد و به آنها معافیت خواهد داد. بیماری‌هایی که می‌توان از طریق آن برای معافیت اقدام کرد بیماری استئوژنزیس ایمپرفکتا می‌باشد.

 دریافت معافیت پزشکی استئوژنزیس ایمپرفکتا پیچیدگی‌های خاصی را دارد و مشمولان باید برای اقدام مؤثر مشاوره معافیت پزشکی خدمت سربازی را افراد انجام دهند. برای آشنایی بیشتر با نحوه دریافت معافیت پزشکی استئوژنزیس ایمپرفکتا در ادامه توضیحات بیشتری در این خصوص ارائه خواهیم کرد.

منظور از معافیت پزشکی استئوژنزیس ایمپرفکتا چیست؟

بیماری استئوژنزیس ایمپرفکتا یکی از بیماری‌های مربوط به اختلال استخوان است که به آن بیماری استخوان شکننده نیز گفته می‌شود. افراد مبتلا به این بیماری در طول عمر خود دچار مشکلات متعددی از جمله شکستگی‌های زیاد خواهند شد. آن دسته از مشمولانی که این بیماری هستند می‌توانند معافیت دائم خود را دریافت کنند.

 معافیت دائم معافیتی است که در آن فرد هم از دوران رزم هم از دوران خدمت سربازی معاف خواهد شد. براساس قوانین سازمان نظام وظیفه، سربازانی که جزو مشمولان معافیت دائم می‌باشند، باید در شرایط بیماری روانی یا جسمانی باشند که به علت این بیماری توانایی لازم برای فعالیت‌های سنگین در حین خدمت را نداشته باشند. با توجه به درجه سختی بیماری استئوژنزیس ایمپرفکتا در صورت تأیید پزشکان دارای صلاحیت سازمان وظیفه افراد می‌توانند معافیت پزشکی استئوژنزیس ایمپرفکتا را دریافت کنند. اما در ادامه بیشتر به شرایط دریافت معافیت پزشکی سربازی این نوع بیماری خواهیم پرداخت.

 منظور از معافیت پزشکی استئوژنزیس ایمپرفکتا چیست؟

معرفی شرایط دریافت معافیت استئوژنزیس ایمپرفکتا

افرادی که می‌خواهند برای معافیت پزشکی استئوژنزیس ایمپرفکتا اقدام کنند، باید بدانند که با توجه به شدت و نوع بیماری ممکن است که معافیت به مشمولان تعلق بگیرد و انواع مختلفی داشته باشد. منظور از شدت میزان بیماری سطح توانایی فرد برای انجام کارها در دوران خدمت است. از این رو سازمان نظام وظیفه مجموعاً خدمت را از نظر وضعیت مزاجی و روانی و جسمی به چهار دسته زیر تقسیم کرده است:

 آن دسته از مشمولانی که از نظر جسمی و روانی قادر به انجام خدمت سربازی بوده و سالم هستند.

 افرادی که به دلیل داشتن نقص عضو یا ابتلا به بیماری از سلامت کامل برخوردار نیستند و نمی‌توانند امور رزمی را انجام دهند.

 افرادی که به علت عدم رشد بیماری انجام به خدمت قادر به انجام خدمت دوره نیستند.

 افرادی که به علت نقض عضو یا مشکلات روانیبه طور دائم قادر به انجام خدمت دوره ضروری خود نخواهند بود. معافیت پزشکی استئوژنزیس ایمپرفکتا از جمله انواع معافیت بیماری‌های روماتولوژی و بافت همبند می‌باشد و شرایط دریافت معافیت برای این بیماری در جدول زیر ارائه شده است.

دسته بیماری بیماری شرایط داشتن بیماری نوع معافیت فرد بررسی معافیت حین تحصیل
بیماری‌های روماتولوژی و بافت همبند استئوژنزیس ایمپرفکتا شرایط خاصی ذکر نشده است معاف دائم خیر

 

 نحوه دریافت معافیت پزشکی استئوژنزیس ایمپرفکتا

برای دریافت کردن معافیت پزشکی شما باید از طریق دفترچه سازمان نظام وظیفه یک مرور کامل در ارتباط با بیماری خود داشته باشید، چه بسا برای دریافت معافیت پزشکی استئوژنزیس ایمپرفکتا اقدام کنید و نتوانید معافیت را کسب کنید و برای بیماری‌های دیگر اقدام کنید و معاف از خدمت شوید. بنابراین شما باید امکان معافیت خود را بررسی کنید و با طی کردن مراحلی که در ادامه توضیح خواهیم داد، برای دریافت کارت معافیت پزشکی خود اقدام نمایید.

 

برای پیگیری کارت معافیت پزشکی با کد ملی وارد لینک شوید. 

 

مراحل اخذ معافیت پزشکی استئوژنزیس ایمپرفکتا

یکی از سؤالات مهم افراد در ارتباط با دریافت معافیت پزشکی استئوژنزیس ایمپرفکتا این است که چه مراحلی را باید طی کرده و از کجا شروع کنند و به کجاها مراجعه نمایند.

ابتدا باید دفترچه راهنمای خدمت نظام وظیفه را از پلیس ۱۰+ گرفته و برای تنظیم و تکمیل مدارک اقدام کنید.

برای مراجعه کردن پزشک ابتدا باید برگه خود اظهاری سابقه بیماری را در پشت برگه معاینه قرار داده و به دقت تکمیل کنید تا در زمان مراجعه به پزشک آن را ارائه کنید. اگر مشمولان مشکلات پزشکی خود را هنگام مراجعه اولیه عنوان نکنند، چنانچه در دوران خدمت و یا آموزشی به دلیل اعلام نکردن دچار حادث شوند مسئولیت به عهده آنها می‌باشد.

یکی از پزشک‌های معاینه کننده اولیه مراجعه کرده و برگه معاینه اولیه را تکمیل نمایند. شما برای دریافت پزشکان معاینه کننده می‌توانید از طریق پلیس 10+ اقدام کنید. درخواست شما توسط کاربر پلیس 10+ در سیستم ثبت خواهد شد و باید کلیه مدارک را از کاربر پس بگیرید.

پس از آن باید مدارک را همراه داشته باشید و به شورای پزشکی ارائه کنید. افرادی که دارای بیماری قابل مشاهده یا نقص عضو هستند نیازی مراجعه حضوری به بیمارستان ندارند.

در گام بعد،  باید برای انجام معاینات تخصصی بیمارستان مراجعه کنید. جوابیه بیمارستان و نظر تخصصی به حوزه رسیدگی کننده ارسال خواهد شد.

در پایان دعوتنامه ای به آدرس شما جهت حضور در شورای پزشکی ارسال می‌شود و جلسه شورای پزشکی برگزار خواهد شد.

مراحل اخذ معافیت پزشکی استئوژنزیس ایمپرفکتا

برای بررسی شرایط معافیت پزشکی اختلال شخصیت وارد لینک شوید. 

 

فرایند تأیید بیماری برای دریافت معافیت پزشکی استئوژنزیس ایمپرفکتا

برای اینکه بیماری شما از سمت سازمان نظام وظیفه تأیید شود، باید در طی مراحل مختلف به پزشکان مورد تأیید نظام وظیفه مراجعه نموده و معاینات مورد نظر سازمان را انجام دهید. مراحل تأیید بیماری را می‌توان به صورت زیر خلاصه کرد:

مرحله اول: تأیید شدن بیماری استئوژنزیس ایمپرفکتا از سوی پزشک اولیه

مرحله دوم: تأیید شدن بیماری استئوژنزیس ایمپرفکتا از سمت شورای پزشکی بیمارستان

مرحله سوم: تأیید شدن بیماری استئوژنزیس ایمپرفکتا از سوی شورای پزشکی وظیفه عمومی

به همراه داشتن اصل شناسنامه عکس‌ دار و کارت ملی برای ارائه در شورای پزشکی الزامی است.

 قوانین سازمان نظام وظیفه افرادی که در مسیر رسیدگی پزشکی هستند و رأی شورای پزشکی در خصوص آنان ملاک عمل خواهد بود.

رأی صادر شده در مورد معافیت، از سوی سه پزشک معتمد نیروهای مسلح در شهرستان خواهد بود و رأی اکثریت معتبر می‌باشد. هنگامی که برای معاینات تخصصی مراکز مجوز وزارت بهداشت و بیمارستان‌های نیروهای مسلح می‌روید، ظرف مدت یک ماه اگر به این مراکز مراجعه نکنید، پس از تعیین تکلیف به خدمت اعزام می‌شوید. پس سعی کنید سریعاً با پیگیری مناسب اقدامات لازم را انجام دهید تا فرصت دریافت معافیت پزشکی استئوژنزیس ایمپرفکتا را از دست ندهید.

افرادی که غیبت ندارند و درخواست پزشک را ثبت کرده‌اند و در مسیر گرفتن معافیت پزشکی هستند، اگر در مدت رسیدگی به درخواست عمداً باعث طولانی شدن فرایند رسیدگی شوند (مثلاً به بیمارستان مراجعه نکنند یا در جلسات شورای پزشکی حضور نیابند) وارد غیبت خواهند شد.

پس از تأیید کمیسیون پزشکی معاف دائم شناخته می‌شوید و می‌توانید کارت معافیت داشته باشید.

چنانچه بعد از بررسی و ارزیابی معافیت پزشکی، به عناون سرباز معاف رزم تأیید شوید، برگه اعزام به خدمت برای شما صادر و ارسال می‌شود.

 

اطلاعیه

تعرفه صدور کارت معافیت پزشکی در همه مقادیر تحصیلی مبلغ ۱۳۰ هزار تومان می‌باشد.

 

نحوه اعتراض به رأی صادر شده جهت معافیت پزشکی استئوژنزیس ایمپرفکتا

برخی از مشمولان ممکن است در ارتباط با رأی صادر شده برای معافیت پزشکی اعتراض داشته باشند. سازمان نظام وظیفه این اختیار را به مشمولان داده است تا بتوانند برای رأی صادر شده اعتراض کنند. افراد اختیار دارند که اعتراض خود را در هر مرحله اعلام کرده و در صورتی که از رأی صادر شده راضی نباشند، می‌توانند رأی خود را درخواست خود را ثبت کنند تا در کمیسیون استان بررسی شود. مراحل اعتراض از به ترتیب زیر می‌باشد:

اعتراض به کمیسیون شهرستان

اولین مرحله اعتراض بررسی پرونده در کمیسیون شهرستان است. در صورتی که به رأی شورای شهرستان اعتراض داشته باشید، باید اعتراض خود را کتباً اعلام کنید. شورای شهرستان دارای ۳ پزشک مسلط می‌باشد و رأی اکثریت آنها ملاک خواهد بود.

اگر پس از معاینه در شورای شهرستان و قبل از اعزام به خدمت تغییر در وضعیت جسم روانی شما حاصل شود و بیماری حاد شود، به تشخیص سازمان و کسب نظر مشورتی پزشک معتمد باید در شورای شهرستان دوباره مورد معاینه قرار گیرید و نظر اخیر شورا ملاک عمل خواهد بود. اگر متقاضی معاینه تخصصی برای بیماری استئوژنزیس ایمپرفکتا هستید و همچنین به آرای شورای شهر اعتراض داشته باشید، باید هزینه‌های معاینات تخصصی اعم از بالینی و تشخیصی که در جدول زیر ارائه شده است را پرداخت کنید.

چنانچه در شورای پزشکی شهرستان با معاینه بالینی معاف از خدمت تشخیص داده نشوید رئیس حوزه باید شما را به نزدیک‌ترین مرکز مجهز وزارت بهداشت و بیمارستان نیروی مسلح معرفی نماید و باید برای معافیت پزشکی استئوژنزیس ایمپرفکتا معاینه شوید و نتیجه برای تصمیم گیری به شورای پزشکی همان شهرستان ارسال خواهد شد. در این صورت شما می‌توانید اعتراض خود را به شورای استان ارائه دهید.

اعتراض به کمیسیون استان

برای اینکه رأی ایراد شده را در کمیسیون ارجاع دهید، باید ظرف یک ماه از تاریخ ابلاغ معارفه‌نامه خود را جهت معاینه ارائه کنید. در صورت عدم حضور شورای مربوطه با حذف مورد، براساس محتویات پرونده تصمیم‌گیری‌های خود را اخذ خواهد کرد. پس از انجام معاینات تخصصی و تصمیم نهایی شورای استان سه نفر پزشک متخصص برای بررسی پرونده شمار رأی را صادر خواهند کرد.

 اعتراض به کمیسیون سازمان

چنانچه پرونده شما برای شورای سازمان ارائه شود، به منظور رسیدگی به موارد عدم تطابق رأی شورای پزشکی شورای سازمان توسط سه پزشک متخصص نیروهای مسلح صادر خواهد شد. چنانچه رئیس سازمان یا نماینده او مطمئن شود که رأی شورای عالی پزشکی نظام وظیفه، براساس مقررات صادر نشده، پرونده فرد مشمول برای بررسی به شورای عالی پزشکی که دارای سه پزشک متخصص است ارجاع خواهد شد و نظر آنها لازم الاجرا می‌باشد.

 اعتراض به شورای عالی پزشکی

آخرین گام برای محک زدن شانس خود برای دریافت معافیت استئوژنزیس ایمپرفکتا، شورای عالی است و رأی آنها لازم الاجرا و قطعی می‌باشد. چنانچه در شورای پزشکی معاف از خدمت تشخیص داده نشوید، حتماً به خدمت اعزام خواهید شد. در صورتی که به رأی کمیسیون پزشکی اعتراض دارید، پرونده شما در شورای عالی مطرح می‌شود. از آنجا که رأی این کمیسیون قطعی و لازم الاجرا است، رأی صادر شذه به این معنی است که پایان کار پرونده شما رسیده و به هر رأی صادر شده باید عمل کنید.

نحوه اعتراض به رأی صادر شده جهت معافیت پزشکی استئوژنزیس ایمپرفکتا

اگر می خواهید بدانید آیا معافیت پزشکی مانع استخدام میشود؟ بر روی لینک کلیک کنید. 

 

خلاصه مطلب

در این مقاله سعی کردیم در ارتباط با معافیت پزشکی استئوژنزیس ایمپرفکتا اطلاعات کامل را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. بسیاری از افرادی که دارای مشکلات جسمی و روانی هستند، سعی می‌کنند برای دریافت معافیت پزشکی اقدام کنند. بیماری استئوژنزیس ایمپرفکتا یکی از راه‌هایی است که شما می‌توانید برای دریافت کارت معافیت خود از طریق آن اقدام کنید.

افراد پس از انجام معاینات پزشکی می‌توانند پرونده خود را به سازمان نظام وظیفه ارائه کنند. چنانچه رأی کمیسیون مورد تأیید افراد نباشد، می‌توانند بر روی آن اعتراض کنند و مراحل اعتراض افراد در شورای عالی مورد بررسی قرار می‌گیرد و در نهایت رأی شورای عالی قطعی و لازم الاجرا می‌باشد. چنانچه در ارتباط با مطالب این مقاله ابهام و سوالی داشته باشید، می‌توانید با کارشناسان مجموعه ایران تحصیل در ارتباط باشید تا پاسخگوی سؤالات شما عزیزان باشند.

 برای دانلود pdf مقاله کلیک کنید.

 

به این پست امتیاز دهید

آیا می‌توان برای دریافت معافیت پزشکی استئوژنزیس ایمپرفکتا در حین تحصیل اقدام کرد؟

خیر برای دریافت معافیت پزشکی استئوژنزیس ایمپرفکتا نمی‌توانید در حین تحصیل اقدام کنید.

برای بیماری استئوژنزیس ایمپرفکتا چه نوع معافیتی وجود دارد؟

با توجه به شدت بیماری می‌توانید برای اخذ معافیت دائم اقدام کنید.

آیا امکان اعتراض به رأی کمیسیون پزشکی در معافیت استئوژنزیس ایمپرفکتا وجود دارد؟

بله شما می‌توانید از طریق مراحل ارائه شده در متن مقاله برای اعتراض به رأی کمیسیون پزشکی اقدامات لازم را انجام دهید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا