معرفی دانشگاه علامه طباطبائی + آشنایی با امکانات


دانشگاه علامه طباطبائی یکی از شناخته شده ترین دانشگاه های ایران و تهران و نیز بزرگ ترین دانشگاه تخصصی علوم انسانی در کشور است. افراد برجسته و سرشناس بسیاری در این دانشکده های این دانشگاه تحصیل کرده و مشغول خدمت رسانی به مردم هستند. به دلیل اهمیت بالایی که دانشگاه محل تحصیل در آینده شغلی و حرفه ای دانشجویان می تواند داشته باشد، در این مقاله به معرفی دانشگاه علامه طباطبائی به همراه تمامی امکانات، دانشکده ها، خوابگاه ها، اساتید، رشته ها، رتبه علمی و … خواهیم پرداخت. اگر قصد تحصیل در دانشگاه علامه طباطبائی را دارید، فرصت مطالعه این مقاله را از دست ندهید.

اگر هنوز دانشگاه مناسبی را برای ادامه تحصیلات خود پیدا نکرده اید و یا شک دارید که آیا تحصیل در دانشگاه علامه طباطبائی برای شما خوب است یا نه؟ با مشاوران مجرب تحصیلی مرکز ایران تحصیل به شماره 9099075307 (تنها از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد) تماس بگیرید. متخصصان ما همه روزه از ساعت 8 صبح الی 12 شب آماده پاسخگویی به سوالات شما و ارائه راهنمایی های لازم هستند.

معرفی دانشگاه علامه طباطبائی –  تاریخچه تاسیس

دانشگاه علامه طباطبائی یکی از برترین دانشگاه های کشور در حوزه علوم انسانی، علوم اجتماعی و مدیریت است که قدمتی حدودا 60 ساله دارد. از سال 1337 دانشگاه ها، دانشکده ها، موسسات آموزش عالی، مرکز و سازمان های بسیاری در این حیطه تاسیس شده بودند که هر یک به صورت مستقل فعالیت می کردند.

برای یکپارچه سازی و تخصصی کردن آموزش های حیطه علوم انسانی و اجتماعی، در 16 تیر ماه سال 1363 و براساس موافقت شورای عالی انقلاب فرهنگی، از ادغام مجتمع دانشگاهی ادبیات و علوم انسانی و مجتمع دانشگاهی علوم اداری و بازرگانی، دانشگاه علامه طباطبائی تاسیس شد.

آشنایی با تاریخچه دانشگاه علامه طباطبائی

نام این دانشگاه جهت گرامی داشت نام استاد علامه طباطبائی که شخصیتی برجسته در حوزه‌ های تفسیر، فلسفه و عرفان بودند، انتخاب شد. دانشگاه علمه طباطبائی از زمان تاسیس تا کنون به عنوان دانشگاهی پیشرو در تربیت و تعلیم افراد علاقمند به دانش علوم انسانی و اجتماعی، نقش چشم گیری داشته است. تاثیر نقش این دانشگاه را در حیطه کاری خود می توان در اقدامات شایسته دانش آموختگان برجسته علمی، سیاسی و اجرایی خود در کشور مشاهده کرد.

دانشگاه علامه طباطبائی در حال حاضر تنها دانشگاه تخصصی علوم انسانی و اجتماعی در کشور است که از 10 دانشکده و یک مؤسسه آموزش عالی فعال، یک پردیس تحصیلات تکمیلی، یک مرکز رشد و نه پژوهشکده و مرکز پژوهشی تشکیل شده است و در 226 رشته و گرایش تحصیلی در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری پذیرای دانشجویان علاقمند است.

این دانشگاه در حال حاضر دارای 530 نفر اعضای هیئت‌ علمی به صورت تمام‌ وقت است و با تربیت و تعلیم حدود هفتاد و هفت هزار دانشجوی فارغ التحصیل شده از زمان تاسیس تا به الان، نقش شایانی در رشد و گسترش دانش علوم انسانی و اجتماعی و مدیریت کشور داشته است. با راه اندازی سامانه اینترنتی دانشگاه علامه طباطبائی به نشانی اینترنتی atu.ac.ir، خدمات اینترنتی و آنلاین مختلفی مانند آموزش مجازی، کتابخانه دیجیتال، ثبت نام دانشجویان جدید الورود و … برای رفاه بیشتر دانشجویان ارائه شده است.

 

برای مشاهده راهنمای سامانه علامه طباطبایی بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

 

آشنایی با دانشکده ها، رشته ها و مقاطع تحصیلی دانشگاه علامه طباطبائی

برای اینکه بدانید آیا تحصیل در دانشگاه علامه طباطبائی مناسب شما است یا نه؟ باید از لیست رشته ها، مقاطع تحصیلی و دانشکده های این دانشگاه مطلع باشید.

✅ لیست دانشکده های دانشگاه علامه طباطبائی عبارت است از: 

دانشکده ادبیات فارسی و زبان‌‌ های خارجی 

دانشکده اقتصاد

دانشکده الهیات و معارف اسلامی

پردیس تحصیلات تکمیلی خودگردان

دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی 

دانشکده حقوق و علوم سیاسی 

دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی 

دانشکده علوم اجتماعی 

دانشکده علوم ارتباطات 

دانشکده آمار، ریاضی و رایانه 

دانشکده مدیریت و حسابداری 

  دانشکده مرکز آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان 

موسسه آموزش عالی بیمه اکو

در ادامه می توانید لیست گروه های آموزشی ارائه شده در هر یک از دانشکده های دانشگاه علامه طباطبائی را مشاهده کنید. 

گروه های آموزشی دانشکده ادبیات فارسی و زبان‌‌ های خارجی 
گروه زبان و ادبیات فارسی گروه زبان و ادبیات عربی گروه زبان و ادبیات اسپانیایی گروه زبان و ادبیات ترکی استانبولی گروه زبان و ادبیات روسی
گروه زبان و ادبیات انگلیسی گروه زبان شناسی گروه زبان و ادبیات آلمانی گروه زبان و ادبیات چینی گروه مترجمی زبان فرانسه
گروه مترجمی زبان انگلیسی گروه فلسفه گروه تاریخ

 

گروه های آموزشی دانشکده اقتصاد
گروه اقتصاد انرژی، محیط زیست و کشاورزی گروه برنامه ریزی و توسعه اقتصادی گروه اقتصاد بازرگانی
گروه اقتصاد نظری گروه اقتصاد اسلامی

 

گروه های آموزشی دانشکده الهیات و معارف اسلامی
گروه قرآن و حدیث گروه معارف اسلامی گروه فلسفه و کلام اسلامی گروه فقه و مبانی حقوق اسلامی

 

گروه های آموزشی دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی
گروه مدیریت ورزشی با گرایش مدیریت راهبردی در سازمان ها مقطع دکتری گروه مدیریت ورزشی با گرایش مدیریت راهبردی در سازمان ها مقطع کارشناسی ارشد گروه مدیریت ورزشی با گرایش مدیریت اماکن و تاسیسات مقطع کارشناسی ارشد
گروه فیزیولوژی ورزشی – گرایش فیزیولوژی ورزشی کاربردی گروه آسیب شناسی و حرکات اصلاحی – گرایش حرکات اصلاحی گروه رفتار حرکتی و روان شناسی ورزشی

 

گروه های آموزشی دانشکده حقوق و علوم سیاسی
گروه حقوق خصوصی گروه حقوق بین الملل عمومی گروه حقوق جزا و جرم شناسی
گروه علوم سیاسی گروه روابط بین الملل گروه اقتصاد سیاسی و سیاست گذاری عمومی

 

گروه های آموزشی دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی 
گروه آموزشی مطالعات برنامه درسی گروه آموزشی سنجش و اندازه گیری گروه آموزشی تکنولوژی آموزشی گروه آموزشی مدیریت و برنامه ریزی آموزشی
گروه آموزشی روان شناسی و آموزش کودکان استثنایی گروه آموزشی روان شناسی بالینی گروه آموزشی مشاوره گروه آموزشی علم اطلاعات و دانش شناسی
گروه آموزشی آموزش و پرورش گروه آموزشی روان شناسی تربیتی گروه آموزشی فلسفۀ تعلیم و تربیت اسلامی

گروه های آموزشی دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی

گروه های آموزشی دانشکده علوم اجتماعی 
گروه آموزشی برنامه ریزی اجتماعی گروه آموزشی برنامه ریزی رفاه اجتماعی گروه آموزشی مددکاری اجتماعی گروه آموزشی مطالعات زنان گرایش زن و خانواده
گروه آموزشی جامعه شناسی گروه آموزشی جمعیت شناسی گروه آموزشی مطالعات فرهنگی

 

گروه های آموزشی دانشکده علوم ارتباطات
گروه روابط عمومی گروه روزنامه نگاری گروه علوم ارتباطات
گروه های آموزشی دانشکده آمار، ریاضی و رایانه 
گروه آمار گروه ریاضی گروه رایانه

 

 

گروه های آموزشی دانشکده مدیریت و حسابداری
گروه مدیریت بازرگانی گروه مدیریت دولتی گروه مدیریت جهانگردی گروه حسابداری
گروه مالی و بانکداری گروه مدیریت عملیات و فناوری اطلاعات گروه مدیریت فناوری و کار آفرینی گروه مدیریت کسب و کار (MBA)

 

گروه های آموزشی موسسه آموزش عالی بیمه اکو
گروه مدیریت بیمه گروه مطالعات منطقه‌ ای

 

لیست برخی از پر متقاضی ترین رشته های ارائه شده در دانشگاه علامه طباطبائی در مقاطع تحصیلی مختلف عبارتند از:

زبان و ادبیات فارسی (کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری) مترجمی زبان عربی زبان ترکی استانبولی زبان و ادبیات انگلیسی (کارشناسی و کارشناسی ارشد) مترجمی زبان فرانسه (کارشناسی و کارشناسی ارشد)
 زبان چینی مترجمی زبان انگلیسی اقتصاد بازرگانی اقتصاد کشاورزی اقتصاد صنعتی
فلسفه (دکتری) مدیریت بیمه حقوق علوم سیاسی علوم تربیتی
علوم کامپیوتر روزنامه‌نگاری روابط عمومی آمار و کاربردها مدیریت بازرگانی
مدیریت گمرک مدیریت صنعتی مدیریت جهانگردی مدیریت هتل داری آمار ریاضی
علوم محاسبات و برنامه‌ ریزی بیمه (کارشناسی ارشد) آسیب‌ شناسی ورزشی و حرکات اصلاحی (کارشناسی ارشد) تربیت‌ بدنی و علوم ورزشی (کارشناسی ارشد) رفتار حرکتی (گرایش یادگیری و کنترل حرکتی (کارشناسی ارشد)) روانشناسی ورزشی (کارشناسی ارشد)
حقوق جزا و جرم‌ شناسی (کارشناسی ارشد و دکتری) حقوق اقتصادی (کارشناسی ارشد) حقوق تجارت بین‌ الملل (کارشناسی ارشد) حقوق خصوصی (کارشناسی ارشد و دکتری) حقوق بشر (کارشناسی ارشد)
حقوق ارتباطات (کارشناسی ارشد) روان شناسی (دکتری) روان شناسی بالینی (کارشناسی ارشد) روان شناسی عمومی (کارشناسی ارشد) روان شناسی تربیتی (کارشناسی ارشد و دکتری)
مشاوره (گرایش‌ های مشاوره توان‌ بخشی، مشاوره خانواده، مشاوره شغلی، مشاوره مدرسه (کارشناسی ارشد و دکتری)) برنامه‌ ریزی شهری (کارشناسی ارشد) مدیریت بازرگانی (گرایش‌ های بازاریابی، بازرگانی بین‌ الملل، کارآفرینی (کارشناسی ارشد و دکتری)) حسابداری (کارشناسی ارشد و دکتری) مدیریت مالی (کارشناسی ارشد)
حسابرسی (کارشناسی ارشد) مدیریت امور شهری (کارشناسی ارشد) مدیریت رسانه (کارشناسی ارشد) تکنولوژی آموزشی (دکتری) مطالعات ارتباطی و فناوری اطلاعات

متقاضیان گرامی توجه داشته باشید که در صورت نیاز به کسب اطلاعات کامل تر از هر یک رشته های تحصیلی ارائه شده در مقاطع مختلف با کارشناسان مرکز ایران تحصیل به شماره 9099075307 (تنها از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد) تماس حاصل کنید. 

 

برای اطلاع از نحوه ثبت نام ارشد بدون آزمون دانشگاه علامه طباطبایی در سال جاری بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

 

معرفی رتبه علمی دانشگاه علامه طباطبائی

پس از معرفی دانشگاه علامه طباطبائی به لحاظ رشته ها، مقاطع، دانشکده ها و تاریخچه، قصد داریم در این بخش این دانشگاه را از نظر رتبه علمی مورد تجزیه و تحلیل قرار دهیم. براساس نتایج اعلامی «نظام جامع نظارت، ارزیابی و رتبه بندی دانشگاه های کشور»، دانشگاه علامه طباطبائی در سال 1395 رتبه اول را در رتبه بندی دانشگاه های تخصصی از آن خود کرد.

براساس رتبه بندی اعلام شده از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نیز، این دانشگاه در لیست ده دانشگاه برتر کشور قرار دارد. هم چنین طبق گزارش اعلام شده از سوی «آژانس رتبه‌ بندی رار (RUR) »، دانشگاه علامه طباطبائی جز 11 موسسه برتر ایرانی در سال 2018 معرفی شد. 

رتبه علمی دانشگاه علامه طباطبائی

این دانشگاه بزرگ ترین دانشگاه تخصصی در حیطه علوم انسانی و علوم اجتماعی است. علاوه بر مباحث آموزشی، دانشگاه طباطبایی موفق شده است تا رتبه اول ارائه خدمات غذایی با کیفیت را در میان دانشگاه های ایران به دست آورد.

در حوزه روابط عمومی نیز، رتبه اول برترین روابط عمومی کشور به دانشگاه علامه طباطبائی تعلق دارد.  همچنین این دانشگاه عضوی از گروه بین المللی D8 می باشد. (دانشگاه های معتبری چون بوعلی سینا و شهید بهشتی نیز عضو این گروه بین المللی می باشند.)

 

برای اطلاع از شرایط و نحوه ثبت نام مدارس علامه طباطبایی در سال جاری بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

 

معرفی امکانات دانشگاه علامه طباطبائی

دانشگاه های برتر کشور برای جذب دانشجویان نخبه و متقاعد کردن آن ها برای انتخاب آن دانشگاه جهت ادامه تحصیل تلاش می کنند تا امکانات رفاهی و آموزشی مختلفی را ارائه کنند. البته که داشتن اساتید برتر، کیفیت بالای آموزشی، امکان شکوفایی استعدادها و … نیز مهم است اما باید دانشگاه ها امکانات جانبی نیز ارائه کنند که تعداد متقاضیان خود را افزایش دهند. در این بخش به بررسی و معرفی امکانات دانشگاه علامه طباطبائی خواهیم پرداخت.

معرفی امکانات رفاهی و آموزشی دانشگاه علامه طباطبائی

 برخی از امکانات دانشگاه علامه طباطبائی عبارتند از:

👈 دارا بودن چندین خوابگاه دانشجویی دولتی برای دانشجویان پسر و دختر (مجرد و متاهل).

👈 داشتن کتابخانه مرکزی مجهز با زیربنای 1500 مترمربع که دارای 45000 جلد کتاب، 3000 قطعه اسلاید آموزشی، 175 حلقه فیلم آموزشی و فیلم استریپ و … .

👈 وجود کتابخانه دیجیتال

👈 برخورداری از مرکز تولید و انتشارات از سال 1354 با بخش های اداری و مالی، امور سفارشات، اتاق ویرایش و امور فنی، حروف چینی و لاینوترون، سالن اصلی برای عکاسی، مونتاژ، چاپ و صحافی کتاب و … . 

👈 وجود مرکز خدمات کامپیوتری مجهز به انواع تجهیزات و امکانات سخت افزاری و نرم افزاری.

👈 وجود انجمن ها و تشکلات دانشجویی مختلف برای چاپ نشریات دانشجویی.

👈 وجود مراکز رشد و پژوهشکده های علمی.

👈 راه اندازی مرکز کارآفرینی و نوآوری جهت معرفی فرصت های شغلی و کارآموزی مختلف به دانشجویان برای کسب تجربه و مهارت کاری.

👈 راه اندازی مرکز بهداشت و درمان جهت ارائه خدمات مختلف در بخش های پزشک عمومی، دندانپزشکی، مامایی، بینایی‌ سنجی، متخصص داخلی و قلب و عروق و سایر خدمات پرستاری برای اساتید، دانشجویان و … .

👈 سالن ورزشی

👈 سالن آمفی تئاتر

👈 سالن کنفرانس

👈 آزمایشگاه زبان خارجی

👈 استخر دانشجویی

👈 و … .

در صورت نیاز به راهنمایی در خصوص برنامه های آموزشی رایگان مختلفی که از سوی دانشگاه علامه طباطبائی برای دانشجویان خود برگزار می شود و اطلاع از شرایط ثبت نام در آن ها، می توانید با شماره 9099075307 (تنها از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد) تماس گرفته و از کارشناسان ایران تحصیل راهنمایی های مورد نیاز را دریافت کنید.

 

برای مطالعه معرفی دانشگاه شهید بهشتی بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

 

معرفی دانش آموختگان سرشناس دانشگاه علامه طباطبائی

همواره حضور برخی اسامی سرشناس در لیست دانشجویان فارغ التحصیل شده از دانشگاه های برتر، انگیزه ای برای دانش آموزان گروه آزمایشی مختلف بوده است. دانش آموزان این افراد را الگوی خود قرار داده و سعی می کنند به فردی تاثیرگذار و درخشان مانند وی شوند. در ادامه می توانید لیستی از دانش آموختگان سرشناس دانشگاه علامه طباطبائی را مشاهده کنید:

سرشناس ترین دانش آموختگان دانشگاه علامه طباطبائی

🔸 ستار: خواننده مشهور پاپ.

🔸 مژده لواسانی: مجری، نویسنده، کارگردان و گوینده مطرح صدا و سیما.

🔸 مینو خالقی: سیاست مدار، فعال محیط زیست و حقوق زنان.

🔸 ولی‌ الله سیف: رئیس کل سابق بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران.

🔸 علی ربیعی: سیاست مدار و وزیر کار و رفاه اجتماعی.

🔸 مرضیه افخم: دیپلمات و سفیر ایران در مالزی.

🔸 ژیلا بنی‌ یعقوب: روزنامه‌ نگار، فعال حقوق بشر و فعال سیاسی.

🔸 محسن کاظمی: نویسنده و پژوهشگر تاریخ معاصر ایران.

🔸 امیر ناظمی اشنی: معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران.

🔸 حسین عبده تبریزی: مشاور مدیریت و تأمین مالی وزارت راه و شهرسازی در دولت یازدهم جمهوری اسلامی ایران.

🔸 شهیندخت مولاوردی: حقوق‌ دان، فعال سیاسی اصلاح طلب، پژوهشگر و فعال امور زنان، معاون رئیس‌ جمهور ایران در امور زنان و خانواده.

🔸 شیوا دولت‌ آبادی: رئیس هیئت مدیره انجمن روان‌ شناسی ایران و مدیر عامل انجمن حمایت از حقوق کودکان.

🔸 جواد جهانگیر زاده: دیپلمات و سفیر ایران در کشور آذربایجان.

🔸 علی کاردر: اقتصاد دان و مدیر عامل شرکت ملی نفت ایران.

🔸 عمادالدین باقی: ژورنالیست و نویسنده.

🔸 ژاله صادقیان: گوینده رادیو و تلویزیون.

🔸 حسین پاینده: نویسنده، منتقد ادبی.

🔸 حسن همایون: شاعر، نویسنده و روزنامه‌نگار.

🔸 محمدمهدی مفتح: سیاست مدار و نماینده تویسرکان در دوره دهم و نهم مجلس شورای اسلامی.

🔸 حسین فدایی: رئیس دفتر بازرسی بیت رهبری.

🔸 محمود کریمی: مداح بیت رهبری.

 

برای مطالعه معرفی دانشگاه مالک اشتر و امکانات این دانشگاه بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

 

آدرس دانشکده ها و خوابگاه های دانشگاه علامه طباطبائی

آخرین موردی که در معرفی دانشگاه علامه طباطبائی به آن خواهیم پرداخت، آدرس دانشکده ها و خوابگاه های دانشجویی این دانشگاه است. پیش از بیان این آدرس ها، اگر تمایل به مشاهده محوطه دانشگاه علامه طباطبائی دارید، می توانید با جستجو کردن آدرس اینترنتی https://atu.ac.ir/vtour، وارد بخش تور مجازی این دانشگاه شده و در 24 ساعت شبانه روز از محوطه دانشگاه دیدن کنید.

آدرس دانشکده ها و خوابگاه های دانشگاه علامه طباطبائی

نشانی ساختمان مرکزی دانشگاه علامه طباطبائی: تهران – انتهای غربی اتوبان شهید همت – دهکده‌ ‏المپیک – میدان دهکده‏ – ساختمان مرکزی دانشگاه علامه‌ ‏طباطبایی

شماره تماس: 19 – 44737510 – 021

آدرس دانشکده های دانشگاه علامه طباطبائی:

نام دانشکده  آدرس  سامانه اینترنتی دانشکده
دانشکده اقتصاد خیابان شهید بهشتی، نبش احمد قصیر ecn.atu.ac.ir
دانشکده ادبیات فارسی و زبان‌ های خارجی بزرگراه شهید چمران، پل مدیریت litd.atu.ac.ir
دانشکده الهیات و معارف اسلامی بزرگراه شهید همت غرب، دهکده المپیک tisd.atu.ac.ir
دانشکده علوم آمار، ریاضی و رایانه بلوار غربی استادیوم آزادی، رو به روی هتل المپیک، پردیس 2 دانشگاه علامه طباطبائی mcs.atu.ac.ir
دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی انتهای همت غرب، میدان دهکده المپیک ped.atu.ac.ir
دانشکده علوم اجتماعی تقاطع همت و شریعتی، خیابان داوود گل نبی ssd.atu.ac.ir
دانشکده مدیریت و حسابداری انتهای همت غرب، میدان دهکده المپیک sma.atu.ac.ir
پردیس تحصیلات تکمیلی خودگردان انتهای همت غرب، دهکده المپیک، میدان دهکده  pardis.atu.ac.ir
دانشکده حقوق و علوم سیاسی انتهای همت غرب، میدان دهکده المپیک lpd.atu.ac.ir
دانشکده علوم ارتباطات انتهای همت غرب، میدان دهکده المپیک fcs.atu.ac.ir
دانشکده تربیت‌ بدنی و علوم ورزشی انتهای اتوبان حکیم غرب pe.atu.ac.ir
موسسه آموزش عالی بیمه اکو خیابان ولیعصر ecod.atu.ac.ir
دانشکده مرکز آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان  خيابان ايتاليا، رو به‌ روی بيمارستان شهيد مصطفی خمينی، پلاک 48 ctpsol.atu.ac.ir

 

برای معرفی کامل شرایط پذیرش، رشته ها، حقوق و مزایای تحصیل در دانشگاه امام باقر(ع) بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

 

آدرس خوابگاه های دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی عبارتند از:

⏪ خوابگاه پسرانه شهید همت (بزرگراه جلال آل احمد) – جهت مشاهده اطلاعات کامل این خوابگاه بر روی این لینک کلیک کنید.

⏪ خوابگاه پسرانه شهید آشتیانی (خیابان خالد اسلامبولی) – در حال بازسازی

⏪ خوابگاه پسرانه شهید ورامینی (محله مهران، خیابان سروستان هفتم) – در حال بازسازی

⏪ خوابگاه پسرانه شهید گلعذاری (سعادت آباد) – در حال بازسازی

⏪ خوابگاه پسرانه شهید معینیان (خیابان شهید بهشتی) – جهت مشاهده اطلاعات کامل این خوابگاه بر روی این لینک کلیک کنید.

⏪ خوابگاه پسرانه شهید مطهری (خیابان کریمخان زند) – جهت مشاهده اطلاعات کامل این خوابگاه بر روی این لینک کلیک کنید.

⏪ خوابگاه دخترانه شهید سلامت (خیابان سعادت‌ آباد) – جهت مشاهده اطلاعات کامل این خوابگاه بر روی این لینک کلیک کنید.

⏪ خوابگاه دخترانه شهید عضدی (خیابان کریم‌خان زند) 

⏪ خوابگاه دخترانه حضرت ولی‌ عصر (خیابان حضرت ولی‌ عصر)

⏪ خوابگاه دخترانه شهید رحیمی (بلوار کشاورز) – جهت مشاهده اطلاعات کامل این خوابگاه بر روی این لینک کلیک کنید.

⏪ خوابگاه دخترانه شهید مهدیه (بلوار کشاورز) 

⏪ خوابگاه دخترانه شهید بهشتی (خیابان سهروردی شمالی) 

⏪ خوابگاه دخترانه شهید ارشاد (شهرک گلستان) 

⏪ خوابگاه دخترانه شهید فرهمند (خیابان سعادت‌ آباد)

چنانچه در رابطه با هر یک از خوابگاه های دانشجویی فوق نیاز به کسب اطلاعات بیشتر دارید، می توانید با شماره گیری 9099075307 (تنها از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد) با کارشناسان مرکز ایران تحصیل تماس حاصل کنید. مشاوران ما همه روزه آماده راهنمایی شما دانشجویان گرامی هستند.

 

 برای مطالعه معرفی لیست دانشگاه های مجازی مورد تایید وزارت علوم بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

 

اخبار پیرامون دانشگاه علامه طباطبائی

کسب 7 عنوان برتر در مرحله نهایی بیست‌ و هشتمین المپیاد علمی دانشجویی کشور توسط دانشجویان دانشگاه علامه‌ طباطبائی:

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علامه‌ طباطبائی، 7 رتبه برتر در المپیاد علمی دانشجویی در 4 رشته زبان و ادبیات فارسی، آمار، علوم تربیتی و علوم اقتصاد از آن این دانشگاه شد.

«امیر عباس پرتو» با کسب رتبه 2 در المپیاد زبان و ادبیات فارسی، «نوروز فربد» با کسب رتبه 7 در المپیاد آمار، «شهریار گوهر زاده» با کسب رتبه 5 در المپیاد علوم اقتصادی، «سجاد پرسته» با کسب رتبه 8 در المپیاد علوم اقتصادی، «محمد حسن آقائی» با کسب رتبه 8 در المپیاد علوم تربیتی، «مژگان‌ السادات حسینی هاشمی» با کسب رتبه 12 در المپیاد علوم تربیتی و «آرمین زارع» با کسب رتبه 13 در المپیاد زبان و ادبیات فارسی، عنوان برتری مرحله نهایی را از آن خود کردند.

دارندگان رتبه‌ های 1 تا 15 المپیاد علمی دانشجویی کشور با مراجعه به پایگاه اینترنتی مرکز المپیاد علمی دانشجویی کشور، می‌ توانند درخواست صدور گواهی خود را به صورت الکترونیکی ثبت کنند. این نفرات به منظور استفاده از آئین‌ نامه‌ های استعدادهای درخشان برای معرفی به دانشگاه در مقطع کارشناسی ارشد، لازم است درخواست خود را از تاریخ 8 تا 18 مهر ماه 1402 به آدرس پست الکترونیکی olympiad@sanjesh.org ارسال کنند. یادآوری می‌ شود جهت صدور معرفی‌ نامه، ارسال گواهی موقت فراغت از تحصیل در مقطع کارشناسی الزامی است.

 

خلاصه مطلب 

در ایران انواع دانشگاه های دولتی، نیمه دولتی و غیر دولتی وجود دارند که هر یک دارای مزایا و معایبی هستند و امکانات مختلفی را به دانشجویان خود ارائه می کنند. انتخاب دانشگاه به ویژه در دانشگاه های دولتی نیز همانند هر تصمیم دیگری علاوه بر اینکه به شرایط، توانایی و علاقه افراد بستگی دارد، به رتبه کنکور سراسری آن ها نیز وابسته است. دانشگاه علامه طباطبائی از برترین دانشگاه های دولتی کشور است که تحصیل در آن مستلزم کسب رتبه های برتر می باشد. اگر شما از داوطلبان ممتاز کنکور سراسری هستند، پیشنهاد می کنیم مطالعه مقاله معرفی دانشگاه علامه طباطبائی را جدی بگیرید.

در مقاله فوق برای راهنمایی هر چه بیشتر شما داوطبان گرامی معرفی کاملی از دانشگاه علامه طباطبائی را ارائه کرده ایم و امکانات مختلف رفاهی و آموزشی، اساتید برتر، دانش آموختگان سرشناس، رشته های تحصیلی ارائه شده و … را شرح دادیم. در صورت نیاز به راهنمایی تحصصی یا داشتن سوال در رابطه با این دانشگاه می توانید با شماره 9099075307 (تنها از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد) تماس گرفته و با کارشناسان ایران تحصیل ارتباط برقرار کنید. مشاوران ما هم چنین از قسمت دیدگاه ها نیز پاسخگوی سوالات شما خواهند بود.

 

برای دانلود پی دی اف کامل مقاله معرفی دانشگاه علامه طباطبائی بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

 

به این پست امتیاز دهید

دانشگاه علامه طباطبائی در چه سالی تاسیس شده است؟

این دانشگاه با ادغام مجتمع دانشگاهی ادبیات و علوم انسانی و مجتمع دانشگاهی علوم اداری و بازرگانی در سال 1363 و با موافقت شورای عالی انقلاب فرهنگی تاسیس شد. برای کسب اطلاعات بیشتر به مقاله بالا مراجعه کنید.

امکانات رفاهی و آموزشی دانشگاه علامه طباطبائی برای دانشجویان خود چیست؟

این دانشگاه امکاناتی چون خوابگاه های دولتی پسرانه و دخترانه (مجردی و متاهلی)، کتابخانه دیجیتال، آموزشگاه زبان، سالن کنفرانس، تشکلات مختلف دانشجویی، انتشارات و مراکز رشد و … ارائه می کند.

چه رشته هایی در دانشگاه علامه طباطبائی ارائه می شود؟

حدود 226 رشته تحصیلی در گرایش ها و مقاطع مختلف تحصیلی از کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری ارائه می شوند. در مقاله فوق لیستی از پر متقاضی ترین رشته های تحصیلی را بیان کردیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا