معرفی دانشگاه مازندران + لیست امکانات، مزایا و معایب


دانشگاه مازندران یکی از دانشگاه‌های معتبر دولتی در بابلسر استان مازندران می باشد. این دانشگاه شامل موسسه‌های آموزش عالی اقتصادی و اداری، مدرسه علوم کشاورزی، موسسه آموزشی کشاورزی و مرکز تحصیلات تکمیلی بابلسر است. دانشگاه مازندران تاکنون ۱۲، ۵۸۴ مقاله علمی و پژوهشی چاپ‌شده‌دارد و رتبه سی و یکم را در بین دانشگاه‌های دولتی کسب کرده است. در ادامه این مقاله قصد داریم خصوص امکانات دانشگاه مازندران، و همچنین مزایا و معایب این دانشگاه بپردازیم.

آشنایی با دانشگاه مازندران

👈 مدرسه عالی علوم اقتصادی و اجتماعی بابلسر با همکاری دانشگاه هاروارد به منظور تربیت نیروی انسانی متخصص در رشته‌های اقتصاد، حسابداری و امور مالی، اقتصاد اجتماعی و حقوق کار و با نام «مدرسه عالی علوم اقتصادی و اجتماعی» به صورت یک موسسه غیر انتفاعی در مکان هتل بزرگ بابلسر (ساختمان مرکزی فعلی دانشگاه مازندران) تاسیس شد.

در اولین نیمسال فعالیت که از بهمن ماه ۴۹ آغاز شد، ۳۰۰ دانشجو و در نیمسال بعدی یعنی ترم پاییزی سال ۱۳۵۰، ۶۰۰ دانشجو پذیرفته شدند و استادانی تمام وقت و نیمه وقت مشغول تدریس شدند.

به این ترتیب مدرسه عالی علوم اقتصادی و اجتماعی به علت مدیریت آموزشی خوب پس از چند سال به صورت یکی از مدارس عالی مهم ایران درآمد. دانشگاه مازندران که هم اکنون بزرگترین مرکز آموزش عالی در این استان به شمار می‌رود، دارای سابقه‌ای بالغ بر ۴۳ سال است که هسته اولیه آن را مدرسه عالی علوم اقتصادی و اجتماعی، مدرسه علوم کشاورزی ساری، دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی گرگان، مرکز تربیت دبیر فنی نوشیروانی بابل و مرکز تحصیلات تکمیلی بابلسر تشکیل داده‌اند.

در تاریخ ۲۶ شهریور سال ۱۳۵۸ و با تصویب شورای عالی انقلاب از ادغام این مراکز، دانشگاه مازندران به صورت رسمی تاسیس و در طی سال‌های اخیر رشد قابل توجه‌ای در هر دو عرصه کمی و کیفی داشته است.

طرح توسعه همه جانبه این دانشگاه در شهر بابلسر در زمینی به مساحت ۱۶۰ هکتار اجرایی شد و حدود ۱۳۰ هزار متر مربع فضای آموزشی، کمک آموزشی، پژوهشی، رفاهی و خوابگاهی، اداری و فرهنگی طی ۴۳ سال گذشته ساخته‌شده‌و در اختیار دانشگاهیان قرار گرفت.

آشنایی با دانشگاه مازندران

برای مطالعه معرفی دانشگاه شهید بهشتی بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

معرفی دانشکده های دانشگاه مازندران

👈 این دانشگاه، با داشتن سیزده دانشکده، به عنوان یکی از برترین دانشگاه‌ها در زمینه علوم مهندسی و علوم پایه شناخته می‌شود. متقاضیان ورود به این دانشگاه باید در هنگام انتخاب رشته کنکور سراسری، دانشگاه مازندران را جزو اولویت‌های اولیه خود قرار دهند. در ادامه، لیستی از این دانشکده‌های این دانشگاه ارائه‌شده‌است.

لیست دانشکده های دانشگاه مازندارن
دانشکده علوم ریاضی دانشکده علوم سیاسی و حقوق دانشکده شیمی
دانشکده فنی مهندسی دانشکده علوم انسانی و اجتماعی دانشکده علوم دریایی
دانشکده علوم پایه دانشکده هنر و معماری دانشکده علوم اقتصادی و اداری
دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشکده معارف اسلامی و  الهیات

 

آشنایی با رشته های دانشگاه مازندران

👈 در دانشگاه مازندران، تعداد رشته‌های مقطع کارشناسی ارشد بیش از ۹۸ رشته-گرایش و برای مقطع دکترا بیش از ۶۶ رشته-گرایش وجود دارد.

❇️ رشته‌های مقطع کارشناسی ارشد شامل :

حقوق و علوم سیاسی هنر و معماری شیمی علوم اقتصادی و اداری،
علوم پایه علوم انسانی الهیات و معارف اسلامی فنی و مهندسی
تربیت بدنی و علوم ورزشی علوم ریاضی دامپزشکی

 

❇️ رشته‌های مقطع دکترا در دانشگاه دولتی بابلسر شامل:

علوم انسانی و اجتماعی تربیت بدنی و علوم ورزشی علوم اقتصادی و اداری
علوم ریاضی  هنر و معماری شیمی
حقوق و علوم سیاسی الهیات و معارف اسلامی علوم پایه

 

این دانشگاه همچنین دانشجویان با استعداد را در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا می‌پذیرد. این پذیرش به معنای ورود دانشجویان به مقاطع بالاتر بدون شرکت در آزمون سراسری کنکور است.

البته دانشجویان عزیز باید توجه داشته باشند که بر اساس آیین‌نامه فعلی، دانشجویانی که در ترم ششم مقطع کارشناسی میانگین کل آن‌ها ۱۵٪ بیشتر از سایر دانشجویان هم‌رشته و ورودی خودشان باشد، جزو دانشجویان استعداد درخشان محسوب می‌شوند. برای اطلاع از تمامی بندهای آیین نامه پذیرش استعداد های درخشان با مشاورین ایران تحصیل با شماره 9099075307 (تنها از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد) تماس حاصل فرمایید.

آشنایی با رشته های دانشگاه مازندران

مزایا و معایب دانشگاه مازندران 

👈 دانشگاه مازندران همانند سایر دانشگاه های سراسر کشور دارای مزایا و معایبی مختلفی می باشد. مزایا و معایب دانشگاه مازندران  به شرح زیر می باشد:

💢 مزایای تحصیل در دانشگاه مازندارن:

بر اساس آیین‌نامه دانشگاه مازندران، دانشجویان ترم ششم کارشناسی دانشگاه که معدل آن‌ها بیش از ۱۵ درصد از هم‌رشته‌های خود باشد، بدون نیاز به آزمون وارد مقطع کارشناسی ارشد و دکتری خواهند شد.

مزیت‌های دیگر این دانشگاه شامل تعداد زیادی گروه پژوهشی و مرکز تخصصی است که در ادامه لیستی از این مراکز ارائه می‌شود.

مرکز تخصصی آپا گروه پژوهشی نانو و بیوتکنولوژی گروه پژوهشی آموزش و اشتغال زنان مرکز کارآفرینی و ارتباط با جامعه مرکز رشد واحدهای فناور گروه پژوهشی ابرساختارهای جبری و ریاضیات فازی مرکز آموزش فارسی به غیرفارسی‌زبانان مرکز پژوهشی حوزه اقلیمی خزر

دانشگاه مازندران هر ساله در نظام رتبه‌بندی گرین‌متریک به عنوان سبزترین دانشگاه در ایران انتخاب می‌شود و در سال ۲۰۲۱ رتبه ۷۴۰ در جهان و رتبه ۲۸ در ایران را کسب کرد.

💢 مشکلات و معایب تحصیل در دانشگاه مازندران

از آنجا که دانشگاه مازندران در یک منطقه گردشگری قرار دارد، امکانات خوبی برای اسکان دانشجویان فراهم‌نشده‌است.

با توجه به تعداد زیادی دانشجویانی که در این دانشگاه پذیرفته شده‌اند، ظرفیت خوابگاه دانشجویان در این دانشگاه کم است و دانشجویان باید هزینه خوابگاه دانشجویی خارج از دانشگاه را پرداخت کنند.

برخی از اساتید دانشگاه مازندران در ارزیابی پروژه‌های درسی و تدریس دروس بسیار سختگیر هستند.

برای مطالعه معرفی دانشگاه مالک اشتر و امکانات این دانشگاه بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

آشنایی با امکانات دانشگاه مازندارن

👈 دانشگاه مازندران بابلسر در سال ۱۳۴۹ بنا شد و از زمانهای دور تاریخ دانشگاه معتبری بوده و به عنوان یکی از بهترین دانشگاه‌های استان مازندران شناخته می‌شود. اگر شما دانش‌آموزانی هستید که به پیشرفت دانشگاه علاقه‌مند هستید، این دانشگاه می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد زیرا در کیفیت و کمیت خود پیشرفت‌های چشم‌گیری داشته است.

✳️ استفاده از امکانات رفاهی در دانشگاه مازندران شامل :

کتابخانه، سالن ورزشی، سلف سرویس، درمانگاه، مرکز آموزش زبان‌های خارجی و فضای سبز این دانشگاه است.

دانشگاه مازندران به منظور دستیابی به اهداف علمی و آموزشی خود، دارای ۱۲ هزار متر مربع فضای آموزشی، ۵۹ هزار متر مربع بناهای آموزشی و ۱۵۰ هزار متر مربع بناهای ساختمانی است.

✳️ در دانشگاه مازندران، امکانات خوابگاهی عبارتند از:

خوابگاه حضرت زینب برای دانشجویان دختر مجتمع مسکونی آفتاب خوابگاه امام حسین برای دانشجویان پسر
سراهای دانشجویی خودگردان خوابگاه شهید نواب صفوی برای دانشجویان پسر

 

✳️ کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد این دانشگاه در سال ۱۳۶۱ با مجموعه‌ای بیش از ۳۰۰ عنوان کتاب فارسی و لاتین در فضایی به وسعت ۳۰۰ متر مربع و با ۵ نفر کارمند آغاز به کار نمود.

در حال حاضر با داشتن بیش از ۲۲۰۰ جلد منبع متنوع و گوناگون اعم از کتب فارسی، عربی، لاتین، روسی، نشریات فارسی و لاتین، پایان نامه ها، اسناد و مدارک دولتی و صدها منبع دیگر و فعالیت ۱۹ کارشناس ارشد، کارشناس، فوق دیپلم در فضایی به مساحت حدود ۸۵۰۰ متر مربع، یکی از بزرگترین کتابخانه‌های ایران و بزرگترین کتابخانه در استان مازندران است.

✳️  دانشگاه مازندران، با توجه به وجود رشته‌های با سابقه در علوم پایه (شیمی، فیزیک و زیست شناسی)، تربیت بدنی و علوم ورزشی، بهره‌برداری از آزمایشگاه‌های تخصصی و دستگاه‌های پیشرفته برای انجام فعالیت‌های تحقیقاتی دارا است.

آشنایی با امکانات دانشگاه مازندارن

برای آشنایی با امکانات و مزایای دانشگاه علامه طباطبائی کلیک نمایید.

شرایط ثبت نام در خوابگاه های دانشگاه مازندارن

👈 همانطور که بیان شد، دانشگاه مازندارن دارای تعدادی خوابگاه برای دانشجویان می باشد که برای ثبت نام در این خوابگاه ها باید مراحل زیر را طی نمایید:

✔️ شما عزیزان، دانشجویان جدید الورود هستید و در ابتدا باید به نشانی stu.umz.ac.ir مراجعه کنید.

✔️ برای ورود به قسمت دانشجویان، گزینه ورود به سیستم را انتخاب کنید.

✔️ نام کاربری و کلمه عبور خود را وارد کنید.

✔️ پس از ورود به سیستم، فرم‌های موجود را تکمیل کنید که شامل اطلاعات دانشجویی، پرسشنامه دانشجویی، پیشینه ورزشی و ارسال عکس است.

✔️ به خاطر داشته باشید در آخر گزینه درخواست خوابگاه را انتخاب کنید.

✔️ همچنین بعد از تائید دانشگاه، می‌توانید بلوک و اتاق خود را انتخاب کنید.

✔️ در انتها باید هزینه خوابگاه دانشگاه خوارزمی را به صورت آنلاین پرداخت کنید.

برای معرفی کامل شرایط پذیرش، رشته ها، حقوق و مزایای تحصیل در دانشگاه امام باقر(ع) بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

موقعیت مکانی دانشگاه مازندران

👈 برای انتخاب یک دانشگاه مناسب و دولتی در منطقه شمال کشور، دانشگاه مازندران بهترین انتخاب است. لطفا در نظر داشته باشید که تحصیل در استان زیبای مازندران می‌تواند برای شما خاطراتی لذت‌بخش را به ارمغان بیاورد. دانشگاه دولتی مازندران با گذشته و سابقه‌ای درخشان، به تعلیم و تربیت زیادی از دانشجویان پرداخته است.

هیئت‌علمی‌ این دانشگاه شامل ۳۵۰ نفر از اساتید و متخصصان با تجربه و کارآزموده است. این ۳۵۰ نفر از اساتید، استادیاران، دانشیاران و مربیان تشکیل‌شده‌و همگی دارای مدارک تحصیلی برتر هستند.

دانشگاه مازندران با اتخاذ سیاست‌های نوین و به دلیل مسئولیت خود در حوزه تولید علم و فناوری، در زمینه فعالیت‌های عمرانی، برنامه‌ها و طرح‌های پژوهشی و فرهنگی فعالیت می‌کند.

در حال حاضر این دانشگاه به عنوان یکی از برترین دانشگاه‌های استان مازندران در رشته‌های فنی و مهندسی و کشاورزی شناخته می‌شود. در صورت تمایل به شناسایی موقعیت مکانی دانشگاه، باید اطلاع داشت که این دانشگاه در شهر بابلسر و در خیابان پاسداران واقع‌شده‌است.

 

شرایط پذیرش در دانشگاه مازندارن

👈 دانشگاه مازندران، همانند سایر دانشگاه‌های دولتی کشور، برای قبولی نیازمند گذراندن آزمون کنکور سراسری است. شما عزیزم جهت قبولی در دانشگاه‌های روزانه از جمله دانشگاه دولتی مازندران، نیازمند داشتن رتبه برتر هستید.

عموما دانش‌آموزانی که رتبه کنکور آن‌ها بالای ۲۳۰۰ بوده است، در رشته‌های مختلف این دانشگاه پذیرش شده‌اند. بنابراین، شما فرصتی برای قبولی دارید. تنها کافی است تلاش خود را در خواندن و آماده شدن برای سوالات کنکور ادامه دهید.

برنامه‌ریزی صحیح، بسیار تاثیرگذار در قبولی شما و ورود به دانشگاه دولتی مازندران است. یکی از مزیت‌های این دانشگاه، تعداد رشته‌های موجود در آن است.

این مزیت و ویژگی دانشگاه دولتی بابلسر به شما کمک می‌کند تا پس از قبولی در کنکور و کسب رتبه مناسب، رشته مورد علاقه خود را در این دانشگاه انتخاب کنید و بتوانید در یکی از دانشگاه‌های دولتی کشور تحصیل کنید.

شرایط پذیرش در دانشگاه مازندارن

 برای مطالعه معرفی لیست دانشگاه های مجازی مورد تایید وزارت علوم بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

اخبار پیرامون معرفی دانشگاه مازندران

📢 مازندران در مسیر دانشگاه نسل چهارم

یکی از برنامه‌های راهبردی دولت سیزدهم، عبور از دانشگاه‌های نسل یک و ۲ بوده است که تاکنون تنها بر روی آموزش تمرکز کرده است. با ابلاغ سیاست‌های کلان و اجرای آن در دانشگاه‌های مهم این استان، از جمله دانشگاه مازندران که به عنوان دانشگاه مادر در ساحل خزر واقع‌شده‌ و همچنین دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل که تنها دانشگاه صنعتی دولتی شمال کشور است، در مسیر دانشگاه نسل چهارم قرار گرفتند.

خلاصه مطلب

دانشگاه مازندران به عنوان یک دانشگاه دولتی محسوب می‌شود. براساس رتبه‌بندی دانشگاه‌های دولتی ایران از سوی سایت سیویلیکا، این دانشگاه در رتبه ۳۱ قرار دارد و تا کنون ۱۲۵۸۴ مقاله منتشر کرده است. رتبه علمی دانشگاه دولتی مازندران در بین دانشگاه‌های ایران ۴۲ است. اگر پس از مطالعه امکانات و مزایای این دانشگاه علاقه مند به تحصیل در دانشگاه مازندران شدید، می توانید برای مشاوره و قبولی تضمینی خود با مشاورین ایران تحصیل با شماره 9099075307 (تنها از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد) تماس حاصل فرمایید.

برای دانلود پی دی اف مقاله بر روی لینک کلیک نمایید.

 

به این پست امتیاز دهید

دانشگاه مازندران دارای چند دانشکده است و در چه رشته‌هایی دانشجو می‌پذیرد؟ 

این دانشگاه بیست و سه دانشکده دارد و هر ساله دانشجو در رشته‌های مختلف علوم پایه، علوم ریاضی، هنر و معماری و… پذیرش می‌دهد که در متن مقاله به صورت کامل توضیح داده‌شده‌است.

دانشگاه مازندران در چه مقاطع تحصیلی دانشجو می‌پذیرد؟

این دانشگاه هر ساله دانشجو در مقاطع کارشناسی روزانه و شبانه، کارشناسی ارشد و دکتری پذیرش می‌کند.

دانشگاه مازندران دارای چه امکاناتی است؟

این دانشگاه تمامی امکانات رفاهی (سلف، کتابخانه، سالن ورزشی و…) و خوابگاهی برای دانشجویان خود فراهم کرده است که در متن مقاله به تمامی این امکانات اشاره‌شده‌است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا