معرفی دانشگاه یزد + لیست امکانات، مزایا و معایب


دانشگاه یزد، یکی از دانشگاه‌های دولتی ایران است. دانشگاه یزد با ۱۴ دانشکده و حدود ۱۲ هزار دانشجو در حال حاضر فعالیت می‌کند. این دانشگاه در سال ۱۳۶۶ تاسیس شد. در سال ۱۳۷۰، این دانشگاه با دانشگاه تربیت معلم سابق یزد ادغام شد و به عنوان دانشگاه دولتی یزد در روستای تقی آباد، در مجاورت ارتفاعات دخمه زرتشتیان فعالیت می‌کند. در این مقاله قصد داریم به معرفی دانشگاه یزد، امکانات و مزایا و معایب آن بپردازیم. تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

آشنایی با دانشگاه یزد

👈🏻 با پیگیری‌های شهید حضرت آیت‌الله صدوقی (ره) در روز بیست و سوم بهمن‌ماه سال یک هزار و سیصد و شصت و هفت، دانشگاه یزد به‌عنوان اولین دانشگاه جامع کشور پس از انقلاب اسلامی، با پذیرش سی و هشت نفر دانشجو در مقطع کارشناسی، به‌صورت رسمی فعالیت خود را در زمینی به مساحت سیصد و هشتاد هکتار آغاز کرد.

در ماه مهر سال یک هزار و سیصد و هفتاد، دانش‌سرای عالی یزد در دانشگاه یزد ادغام شد. از آن زمان تاکنون، هماهنگ با گسترش و ارتقاء سطح کیفی فعالیت‌های علمی و آموزشی، توسعه فیزیکی دانشگاه به‌طور جدی در دستور کار مدیران و برنامه‌ریزان این مجموعه قرار گرفته است. دانشگاه یزد در حال حاضر دارای دوازده دانشکده مستقل است که در آن نزدیک به سیصد و پنجاه نفر از اساتید مجرب کشور به‌کار آموزش و تحقیق مشغول‌اند.

بیش از سیزده هزار نفر دانشجو در بیست و هفت رشته و گرایش مصوب در مقطع دکترا، شصت و شش رشته در مقطع کارشناسی ارشد و شصت و دو رشته در مقطع کارشناسی به تحصیل اشتغال دارند.

چاپ بیش از سیصد مقاله ISI در مجلات معتبر بین‌المللی، سیصد و هشتاد مقاله نمایه‌شده‌علمی پژوهشی و ارائه هفتصد و هشتاد مقاله علمی و پژوهشی در کنفرانس‌های ملی و بین‌المللی در سال نود و یک را می‌توان به‌عنوان جلوه‌ای از فعالیت‌های اعضای هیئت‌علمی این دانشگاه ذکر کرد. در کنار سایر ابداعات و افتخارات می‌توان به دو نمونه راه‌اندازی موتور جستجوگر پارسی، نوآوری در زمینه بیوسنسورها و محصولات زیست‌فناوری و… اشاره کرد.

تاکنون حدود صد و پنجاه هکتار از مساحت سیصد و هشتاد هکتاری این مجموعه آماده‌سازی و مورد بهره‌برداری قرار گرفته و در تداوم آن بیش از صد و چهار مترمربع ساختمان آموزشی، سیصد مترمربع ساختمان کمک‌آموزشی، پنجاه و دو هزار مترمربع فضاهای خوابگاهی و بالغ بر سیصد مترمربع ساختمان‌های مورد نیاز دیگر در دست احداث است.

علاوه بر آن، توسعه چشم‌گیر فضای سبز این دانشگاه در سالیان اخیر که مساحتی بالغ بر هشتاد هکتار را در برگرفته است، با تلفیق زیبایی از باغچه‌های پرگل، آب‌نماها و سایبان‌های حصیری، مناظر چشم‌نواز و دلپذیری را در برابر دیدگان هر بیننده‌ای که به این دانشگاه کویری وارد می‌شود قرار داده است.

📌برای مشاهده راهنمای سامانه علامه طباطبایی بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

آشنایی با دانشگاه یزد

آشنایی با دانشکده های دانشگاه یزد

👈🏻دانشکده یزد دارای 14 دانشکده می باشد که اسامی آن ها به شرح زیر است:

دانشکده های دانشگاه یزد
متالورژی ریاضی برق و کامپیوتر
فیزیک فنی، مهندسی علوم انسانی
زبان وادبیات علوم اجتماعی اقتصاد، مدیریت و حسابداری
علوم پایه الهیات میبد معدن
منابع طبیعی و کویرشناسی یزد هنر و معماری منابع طبیعی و کویرشناسی اردکان

دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر در سال ۱۳۸۷ تاسیس‌شده‌است. این دانشکده فعالیت آموزشی خود را از سال ۱۳۷۱ با پذیرش دانشجو در رشته مهندسی برق الکترونیک آغاز کرده و تاکنون پیشرفت‌ها و موفقیت‌های زیادی داشته است. هم‌اکنون در مقطع تحصیلات تکمیلی نیز دانشجو می‌پذیرد.

گروه مخابرات دانشکده از سال ۱۳۸۵ شروع به کار نموده و در جهت تولید و گسترش آخرین فناوری‌های روز دنیا در کشور فعالیت می‌کند.

دانشکده مهندسی معدن و متالورژی دانشگاه یزد هر ‌‌سال اراده‌های بزرگی را در عرصه فعالیت‌های بشری، معدن و متالورژی پیشه خود ساخته‌اند. 

دانشکده فیزیک از زمان تاسیس دانشگاه دارای دو گروه آموزشی فیزیک هسته‌ای و همچنین فیزیک حالت جامد  فعالیت می نماید.

در حال حاضر در پنج گروه آموزشی فوق‌الذکر در مقاطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی، فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی در حال انجام است. این دانشکده نیز در گرایش‌های مختلف آموزشی فعالیت می‌کند.

رشته های دانشکده های دانشگاه یزد

👈🏻دانشگاه یزد رشته های مختلفی را در دانشکده های خود ارائه می نماید. دانشگاه یزد علاوه بر دانشکده های اعلام شده دارای چندین دانشکده پردیس می باشد که هر یک دارای رشته های مختلفی می باشد.

رشته های این دانشگاه به شرح زیر می باشد:

رشته های دانشکده پردیس علوم انسانی اجتماعی دانشگاه یزد
دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی گروه حقوق و علوم سیاسی دانشکده اقتصاد دانشکده الهیات
دانشکده زبان و ادبیات دانشکده علوم اجتماعی گروه جغرافیا دانشکده مدیریت و حسابداری

 

رشته های دانشکده پردیس فنی مهندسی دانشگاه یزد
دانشکده مهندسی معدن و متالورژی گروه مهندسی کامپیوتر گروه مهندسی نساجی دانشکده مهندسی عمران
گروه مهندسی شیمی و پلیمر دانشکده مهندسی مکانیک دانشکده مهندسی برق گروه مهندسی کامپیوتر

 

رشته های دانشکده پردیس علوم دانشگاه یزد
دانشکده فیزیک گروه زیست شناسی دانشکده شیمی
گروه زمین شناسی دانشکده علوم ریاضی

 

رشته های دانشکده‌های مستقل دانشگاه یزد
معماری نقاشی گروه شهرسازی

 

رشته های دانشکده منابع طبیعی و کویرشناسی دانشگاه یزد
گروه مدیریت منابع خشک و بیابانی گروه مرتع و آبخیزداری گروه محیط زیست

جهت اطلاع از مقاطع تحصیلی ارائه کننده هر یک از رشته های دانشکده های دانشگاه یزد می توانید با شماره 9099075307 (تنها از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد) تماس حاصل فرموده  و مشاوره های لازم برای انتخاب رشته این دانشگاه را دریافت نمایید.

📌برای اطلاع از نحوه ثبت نام ارشد بدون آزمون دانشگاه علامه طباطبایی در سال جاری بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

رشته های دانشکده های دانشگاه یزد

موقعیت مکانی دانشگاه یزد

👈🏻دانشگاه یزد در منطقه بالانشین شهر واقع‌شده‌است و از نظر دسترسی به انواع فروشگاه‌ها و حتی پاساژ و میوه فروشی و کافه و… در موقعیت بسیار عالی قرار دارد.

خوابگاه‌های دخترانه دانشگاه یزد در داخل دانشگاه و خوابگاه پسران در خارج دانشگاه قرار دارند، البته با فاصله تقریبا ۱۰ دقیقه تا دانشگاه که می‌توانید به سرعت به دانشگاه و کلاس‌ها دسترسی پیدا کنید.

 اکثر دانشکده‌ها در محیط دانشگاه قرار دارند، به جز دانشکده هنر و معماری که در مرکز شهر یزد واقع‌شده‌است. این دانشکده بسیار زیبا و جذاب است و واقعا مناسب دانشجویان هنر و معماری است.

رفت و آمد با استفاده از ایستگاه‌های خط تقریبا به همه نقاط دانشگاه و خوابگاه‌های دختران و پسران امکان‌پذیر است. البته تاکسی به صورت محدود موجود است، اما اکثر رفت و آمدهای دانشجویان با استفاده از اسنپ و آژانس‌ها صورت می‌گیرد.

به دلیل اینکه دانشگاه یزد در مرکز شهر قرار دارد، دسترسی به پارک‌های تفریحی، کافه و رستوران، پاساژ، گیم نت به صورت بسیار آسان وجود دارد. به‌طور کلی، دانشگاه یزد یک دانشگاه خوب و زیبا است و می‌توانید تجربه‌های خوبی را در آنجا داشته باشید.

برای اطلاع از لیست بهترین دانشگاه های ایران براساس رتبه بندی جهانی بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

لیست امکانات دانشگاه یزد

👈🏻 دانشگاه یزد برای دانشجویان خود امکاناتی را در نظر گرفته است که این امکانات شامل:

💢 کتابحانه

از امکانات دانشگاه یزد می‌توان به کتابخانه بزرگ آن اشاره کرد که بیش از ۲۵۰ هزار جلد کتاب در اختیار دارد.

💢 امکانات رفاهی

علاوه بر این، آمفی‌تئاتر، سالن‌های ورزشی و استخر سرپوشیده نیز جزئ امکانات دانشگاه محسوب می‌شوند.

کیفیت غذاهای سلف نیز خوب و قابل قبول است.

💢 خوابگاه

وضعیت خوابگاه‌های دانشگاه، ایده آل نیست اما به‌طور کلی خوب است و مشکلی از این نظر وجود ندارد. اتاق‌ها تک‌نفره تا شش‌نفره بوده و همه دانشجوها به خوابگاه تعلق می‌گیرند.

خوابگاه دارای محوطه بسیار بزرگی است که در آن ساختمان‌های متعددی قرار دارند. محوطه خوابگاه برای دانشجویانی که به ورزش علاقه‌مندند، مناسب است زیرا دارای سالن ورزشی، بدنسازی و پینگ‌پونگ است. همچنین وجود کتابخانه، سالن مطالعه و سلف با کیفیت از جمله امکانات رفاهی این خوابگاه‌ها است.

مجموعه خوابگاه و دانشگاه، پرسنل خوبی دارند که برخورد مناسبی با دانشجویان دارند. همچنین دانشگاه و خوابگاه به یکدیگر نزدیک هستند و سرویس ایاب و ذهاب نیز موجود است.

خوابگاه دانشجویان خانم نزدیک به دانشگاه و خوابگاه دانشجویان پسران نیز با فاصله کمی قرار دارد که سرویس رفت و آمد را راحت‌تر می‌کند.

💢 آزمایشگاه های دانشگاه

وجود آزمایشگاه‌های تخصصی متعدد در دانشکده‌ها و پژوهشکده‌های مختلف دانشگاه، گستردگی فعالیت‌های تحقیقاتی در زمینه‌های فنی مهندسی و علوم پایه را پوشش داده و با بهره‌گیری از دستگاه‌های پیشرفته، دقیق و به‌روز دنیا، آماده ارائه خدمات پژوهشی اعم از اندازه‌گیری، تجزیه و تحلیل نتایج داده‌های تجربی، شبیه‌سازی و… به کلیه پژوهشگران و محققان دانشگاه‌ها و صنایع سراسر کشور است.

❇️ به طور کلی امکانات دانشگاه یزد را می توان به صورت زیر بیان نمود:

🔘 سالن‌های مجهز ورزشی

🔘  استادان و پژوهشگران برجسته 

🔘 تالارهای پذیرایی

🔘 کتابخانه مرکزی 

🔘 استخر سرپوشیده

🔘 آزمایشگاه‌های مجهز با وسایل و دستگاه‌های پیشرفته

🔘 مرکز بهداشت، درمان و مشاوره

🔘 کارگاه‌های آموزشی

🔘 پردیس خوابگاهی برادران با زمین چمن فوتبال

🔘 سایت‌های کامپیوتر

🔘 پردیس خوابگاهی خواهران با سالن‌های ورزشی مخصوص

🔘 سالن‌های مجهز آمفی تئاتر و همایش

لیست امکانات دانشگاه یزد

سطح علمی دانشگاه یزد

👈🏻 یزد از نظر سطح علمی، در میان هشت دانشگاه برتر کشور بر اساس رتبه‌بندی ISC قرار دارد. همچنین، در نظام رتبه‌بندی گرین‌متریک به رتبه ۱۴ دست یافته است. این ویژگی‌ها و تعداد زیاد هیئت‌علمی‌ در این دانشگاه، محیط علمی آن را تا حدودی تقویت کرده است.

از دیگر دستاوردهای دانشگاه، می‌توان به قرار گرفتن در رده ۲۰۰ دانشگاه جوان برتر جهان و ۱۲ دانشگاه برتر غیر پزشکی کشور بر اساس رتبه‌بندی تایمز و یورپ اشاره کرد.

📌 برای مطالعه معرفی دانشگاه شهید بهشتی بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

مزایا و معایب تحصیل در دانشگاه یزد

👈🏻 دانشگاه یزد یکی از دانشگاه‌های تابع وزارت علوم تحقیقات و فناوری است که دانشجو را در دو نوبت دوم و دوره روزانه پذیرش می‌کند. تحصیل در این دانشگاه دارای مزایای بسیاری می باشد که برخی از این مزایا شامل:

⬅️ سطح آموزشی بالا

⬅️ امکانات خدماتی و رفاهی 

⬅️ اساتید برتر و مجرب 

⬅️ از جمله نقض و معایب دانشگاه یزد، کمبود ظرفیت خوابگاه‌های این دانشگاه است که دانشجویان قبول‌شده‌در این دانشگاه مجبورند هزینه‌های بالایی را بابت خوابگاه‌های بیرونی پرداخت کنند.

⬅️ همچنین، در بعضی مواقع، کیفیت غذای این دانشگاه نارضایتی برخی از دانشجویان را به دنبال دارد.

⬅️ از دیگر عیوب این دانشگاه می‌توان به سخت گیری برخی از اساتید اشاره کرد.

رتبه دانشگاه یزد

👈🏻 رتبه و پذیرش دانشگاه یزد در هر مقطع و رشته متفاوت است. جدیدترین آماری که درباره پذیرش در این دانشگاه در دسترس است، متعلق به رشته دندانپزشک در مقطع کارشناسی است. آخرین رتبه قبولی در این دانشگاه در منطقه یک ۸۷۳، در منطقه دو ۱۲۰۸، در منطقه سه ۳۹۹، در مقطع کارشناسی است. با این وجود برای آگاهی از آخرین رتبه قبولی می‌توانید دفترچه انتخاب رشته هر مقطع را مطابق با هر سال تحصیلی مطالعه نمایید.

شرایط پذیرش در دانشگاه یزد

👈🏻 همانند سایر دانشگاه‌های دولتی، دانشگاه یزد نیز دو نوع نام نویسی دارد که در روز و شب انجام می‌شود. برای ثبت نام در این دانشگاه، باید در کنکور شرکت کرده و در رتبه‌های مورد قبول قرار بگیرید تا بتوانید در مقاطع کارشناسی، ارشد یا دکترا در این دانشگاه تحصیل کنید. در غیر این صورت، اگر واجد شرایط باشید، می‌توانید در رشته‌های ریاضیات و کاربردها، زمین شناسی، علوم و مهندسی خاک، مهندسی طبیعت و زبان و ادبیات انگلیسی بدون نیاز به کنکور ثبت نام کنید و تحصیلات خود را ادامه دهید.

🔴 شرایط پذیرش تحصیلات تکمیلی (ارشد و دکتری) در دانشگاه یزد، تحصیلات تکمیلی به عنوان سطح علمی بالاترین در دانشگاه، ترکیبی از آموزش علمی و تخصصی برای ورود به بازار کار است. دوره تحصیلات تکمیلی دانشگاه یزد تحت نظارت معاونت آموزش و تحصیلات تکمیلی قرار دارد.

از سال ۱۳۷۲، حوزه تحصیلات تکمیلی با پذیرش ۹ دانشجو در رشته زبان و ادبیات فارسی در مقطع کارشناسی ارشد آغاز شد. با گسترش رشته‌های کارشناسی ارشد از سال ۱۳۷۹، دانشگاه اقدام به پذیرش دانشجویان دکترا در این رشته نمود.

در حال حاضر، دانشگاه حدود ۱۱۰ رشته و گرایش در مقطع ارشد با ظرفیت بیش از ۲ هزار دانشجو و ۵۰ رشته و گرایش در مقطع دکتری با ظرفیت بیش از ۲۵۰ نفر را در این دانشگاه پذیرش می‌کند. در مقطع دکترا، دانشگاه یزد دانشجو در رشته‌های شیمی، فیزیک، ریاضی، اقتصاد، مهندسی برق و کامپیوتر، علوم اجتماعی، مهندسی معدن، مکانیک و… می‌پذیرد.

همچنین، در مقطع کارشناسی ارشد، رشته‌های قابل پذیرش علاوه بر رشته‌های فوق، شامل الهیات، جغرافیا، مهندسی عمران، شهرسازی، نساجی، صنایع، معماری و .. است.

سامانه دانشگاه یزد

👈🏻 وبسایت دانشگاه یزد yazd.ac.ir به منظور رسیدن به اهداف آموزشی دانشگاه یزد و ارائه خدمات متعدد به دانشجویان و کاربران این وبسایت تاسیس‌شده‌است. این وبسایت جهت تسهیل در امور آموزشی و کاهش رفت و آمد غیر ضروری ایجاد‌شده‌است. سامانه‌های مختلفی مانند سامانه آموزشی (گلستان)، اتوماسیون اداری، سامانه پرداخت آنلاین، پورتال دانشجویی صندوق رفاه و سایر سرویس‌ها در زیرمجموعه این وبسایت قرار گرفته‌اند.

وبسایت دانشگاه یزد شامل بخش‌های مختلفی از جمله بخش ریاست، بخش آموزش، بخش پژوهش، معاونت‌ها، پردیس‌ها، دانشکده‌ها، بخش فرهنگی اجتماعی، سامانه‌ها و بخش درباره دانشگاه است. بخش معاونت‌ها شامل معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی، معاونت اداری و مالی، معاونت پژوهش و فناوری، معاونت دانشجویی و معاونت فرهنگی اجتماعی است.

از سامانه دانشگاه یزد yazd.ac.ir، دانشجویان این دانشگاه می‌توانند در صورت نیاز بدون حضور در دانشگاه با واحدهای مختلف مانند ریاست دانشگاه، معاونت دانشجویی، اداره روابط عمومی دانشگاه، دانشکده‌ها، معاونت پژوهش و فناوری، معاونت آموزشی و سایر بخش‌ها ارتباط برقرار کنند. تمامی این اطلاعات به‌طور دقیق در وبسایت این دانشگاه قابل دسترسی است.

سامانه دانشگاه یزد

 

📌 برای مطالعه معرفی دانشگاه تهران بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

مراحل ثبت نام در سامانه دانشگاه یزد

👈🏻 سامانه دانشگاه یزد برای تسهیل در فرآیند انجام امور دانشجویان، امکان ثبت نام غیر حضوری برای پذیرفته شدگان کنکور را در این وبسایت فراهم کرده است. در صورت قبولی در مقاطع مختلف از جمله کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری، داوطلبان باید ابتدا اطلاعیه دانشگاه را مطالعه کنند.

✔️ افراد  باید در زمان مشخص‌شده‌به سیستم جامع دانشگاهی گلستان به نشانی golestan.yazd.ac.ir مراجعه کنند.

✔️ در ابتدا، باید کد داوطلبی و گذرواژه (که اغلب کد ملی است) را وارد کنند.

✔️ سپس با ورود به بخش ثبت نام و ارائه مدارک به صورت آنلاین، دانشجویان پسر باید کارت پایان خدمت و معافیت دائم خود را اسکن و آپلود کنند.

✔️ در غیر این صورت، باید برای دریافت برگ درخواست معافیت تحصیلی اقدام کنند.

✔️ دانشجو با تعیین وضعیت نظام وظیفه، برگ درخواست معافیت تحصیلی را آپلود خواهد کرد.

✔️ برای آپلود مدارک مرتبط دیگر برای دانشجویان دختر و پسر، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

براساس سیستم آموزشی، آخرین مدارک تحصیلی باید اسکن شوند.

همچنین باید باید نمرات دقیق آخرین مدرک تحصیلی اسکن شوند.

اسکن عکس و گواهی مدرک دیپلم متوسطه را انجام دهید.

اسکن کارنامه اصلی (ریز نمرات) دیپلم متوسطه را انجام دهید.

اسکن گواهی‌نامه مدرک کاردانی را انجام دهید. اسکن فرم پذیرفته شدگان سهمیه مناطق ۱، ۲، ۳ و خانواده معظم شهدا را انجام دهید.

✔️ در مرحله بعد، پس از بارگذاری مدارک، داوطلب باید به سامانه تاییدیه مدارک تحصیلی مراجعه کند و آن‌ها را دریافت کند و سپس در سامانه گلستان برای ادامه روند ثبت نام آن‌ها را وارد کند.

✔️ در مرحله پایانی، دانشجویان باید مدارک تحصیلی اصلی را ارسال کنند، که شامل موارد فوق است.

آشنایی با سامانه سامیاد دانشگاه یزد

👈🏻 دانشگاه یزد، جهت مدیریت آموزش‌های الکترونیکی و آزاد، سامانه سامیاد را به نشانی el. yazd. ac. ir برای دانشجویان خود راه‌اندازی نموده است. دانشجویان از طریق وارد کردن نام کاربری و رمز عبور خود، به سامانه سامیاد وارد می‌شوند و می‌توانند از امکانات و خدمات مجازی این سامانه، مانند کلاس‌های آنلاین، بهره‌مند شوند.

دروسی که بیشتر در این سامانه ارائه می‌شود، شامل دروس کارگاهی، پروژه‌ها و… است. لازم به ذکر است که پس از شروع بیماری کرونا، استفاده از این سامانه بیشتر‌شده‌است. با این حال، دانشجویان دانشگاه یزد می‌توانند پس از اطمینان حاصل نمودن از مجازی بودن دروس خود، وارد این سامانه شوند.

آشنایی با سامانه کالینان دانشگاه یزد

👈🏻 تغذیه، یکی از خدمات مرتبط با امور دانشجویی است که دانشگاه یزد برای دانشجویان خود سامانه کالینان راه‌اندازی کرده است. این سامانه با نام سامانه ژتون نیز شناخته می‌شود و دانشجویان می‌توانند از طریق آن به راحتی غذا رزرو کنند.

در این سامانه، دانشجویان اطلاعاتی درباره رئیس تغذیه، کارشناس ارشد صنایع غذایی اداره تغذیه، اپراتور سیستم اتوماسیون اداره تغذیه و اطلاعیه‌های مهم مربوط به رزرو غذا، راهنمای افزایش اعتبار کارت تغذیه در زمان خرید غذای سلف و سایر موارد می‌توانند مطالعه کنند.

سامانه خوابگاه دانشگاه یزد

👈🏻 یکی از خدمات مجازی که دانشگاه یزد برای دانشجویان خود فراهم کرده است، ثبت نام در خوابگاه دانشجویی است. دانشجویان متقاضی در این دانشگاه برای رزرو اتاق باید به سامانه گلستان دانشگاه مراجعه کنند و با وارد کردن نام کاربری و رمز عبور خود وارد این سامانه شوند. سپس بخش مورد نظر خود یعنی خوابگاه دانشجویی را انتخاب کرده و برای ثبت نام در خوابگاه اقدامات لازم را انجام دهند.

مهم است که دانشجویان برای اطلاع از مدارک مورد نیاز برای ثبت نام در خوابگاه، اطلاعیه‌های بخش خوابگاه دانشجویی را مطالعه کنند. همچنین باید به شرایط خوابگاه‌ها توجه داشته باشند، زیرا هر خوابگاه بسته به سطح بندی، ظرفیت اتاق و سایر امکانات ارائه شده، هزینه‌های متفاوتی را نیز شامل می‌شود. بنابراین، با در نظر گرفتن موارد گفته شده، دانشجویان باید در ادامه برای دریافت رسید پرداخت هزینه خوابگاه خود اقدام کنند.

📌 برای مطالعه معرفی دانشگاه ارومیه بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

سامانه خوابگاه دانشگاه یزد

اخبار پیرامون دانشگاه یزد

📢 بیمه حوادث برای تمامی دانشجویان دانشگاه یزد در سال جاری

با توجه به انعقاد قرارداد بیمه حوادث دانشجویی با شرکت بیمه معلم، همه دانشجویان شاغلی که در دانشگاه یزد تحصیل می‌کنند، از ابتدای ماه مهر سال ۱۴۰۲ تا پایان ماه شهریور سال ۱۴۰۳ در تمام ساعات شبانه روز بدون محدودیت زمان و مکان (در داخل یا خارج کشور)، در مقابل حوادث، بیمه می‌شوند.

هرگونه حادثه ناگهانی که به علت عامل خارجی اتفاق افتاده و باعث هزینه و صدمه به عضوی می‌شود که بیمه‌شده‌است، مورد پوشش بیمه قرار خواهد گرفت. همچنین آمده است که دانشجویان باید حداکثر تا ۵ روز پس از وقوع حادثه، با ارتباط برقرار کردن با اداره رفاه دانشجویان دانشگاه یزد (واقع در ساختمان مهتاب و مدیریت امور دانشجویی)، مراتب مربوط به دریافت مدارک درمانی و هزینه‌های مالی پرداخت‌شده‌را گزارش دهند تا اقدامات لازم در خصوص دریافت خسارت و واریز آن به حساب دانشجویان صورت پذیرد. 

 

خلاصه مطلب

دانشگاه یزد در رشته‌های مختلف مهندسی برق، معدن و متالورژی، عمران، مکانیک، رایانه، صنعتی، نساجی، شیمیایی و پلیمر دانشجو می‌پذیرد. همچنین رشته‌های اقتصاد، مدیریت، حسابداری، علوم اجتماعی، زبان‌ها و ادبیات، روانشناسی و علوم تربیتی، الهیات، جغرافیا، حقوق و علوم سیاسی، فیزیک، ریاضیات، شیمی، زیست‌شناسی و زمین‌شناسی نیز در این دانشگاه موجود است. دانشکده هنر و معماری به خصوص یکی از دانشکده‌های مهم و مطرح این دانشگاه است که رشته‌های نقاشی، هنر، برنامه‌ریزی شهری و معماری را در بر می‌گیرد. ما در طول این مقاله به معرفی کامل دانشگاه یزد و بررسی امکانات این دانشگاه پرداختیم. در صورتی که علاقه مند به تحصیل در این دانشگاه می باشید، می توانید با مشاورین ایران تحصیل با شماره  9099075307 (تنها از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد) تماس گرفته و مشاوره های لازم را دریافت نمایید و همچنین قبولی خود را در این دانشگاه تضمین نمایید.

📥 برای دانلود پی دی اف مقاله بر روی لینک کلیک نمایید. 📥

 

به این پست امتیاز دهید

مزایای دانشگاه یزد چیست؟

دانشگاه یزد مزایای بسیاری دارد از جمله آنکه خوابگاه ارائه می کند. در طول مقاله مزایا و معایب این دانشگاه بررسی شده است.

لیست امکانات دانشگاه یزد چیست؟

دانشگاه دولتی یزد دارای امکانات بسیار زیادی می باشد که در طول مقاله به تمامی آن ها اشاره شده است.

لیست رشته های دانشگاه یزد چه می باشد؟

رشته های مختلف دانشکده های دانشگاه یزد در طول مقاله بیان شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا