منابع جذب اختصاصی قضات 1402 + مهم ترین ها


آشنایی با منابع جذب اختصاصی قضات بسیار اهمیت دارد. آن دسته از افرادی که مایلند در آزمون قضاوت شرکت کنند، اگر با مواد و ضرایب آزمون جذب اختصاصی قضات آشنایی داشته باشند، بهتر می‌توانند خود را برای آزمون مصاحبه علمی آماده کنند. در حال حاضر معاونت منابع انسانی قوه قضاییه در نظر دارد که آزمون جذب اختصاصی قضات را برگزار کند. ملاک پذیرش در این آزمون شرکت و کسب نمره قبولی در آزمون شفاهی است که به صورت مصاحبه علمی برگزار می‌شود.

داوطلبان در زمان مقرر با مراجعه به سایت معاونت منابع انسانی قوه قضاییه به آدرس qazahrm.eadl.ir می‌توانند مراحل نام نویسی خود را انجام دهند. در این مرحله پرداخت هزینه آزمون و تکمیل اطلاعات درخواستی ضروری است. اما از همه مهمتر آشنایی با منابع آزمون جذب اختصاصی قضات است و هرچه بیشتر افراد با سوالات این آزمون آشنایی داشته باشند و منابع مهم را مطالعه کنند، احتمال قبولی آنها در این آزمون بیشتر خواهد بود.

 ضرورت اطلاع از منابع جذب اختصاصی قضات

افرادی که مایلند در آزمون جذب اختصاصی قضات شرکت کنند، بهتر است که هرچه بیشتر با منابعی که از آنها سوال مطرح می‌شود، آشنایی داشته باشند. آزمون عمومی در دو مرحله آزمون تستی و تشریحی و مصاحبه علمی برگزار می‌شود و افراد پس از کسب نمره حد نصاب می‌توانند اقدامات لازم را برای پذیرش خود انجام دهند. اما آزمون جذب اختصاصی فقط یک مرحله آزمون علمی دارد.

برای پذیرش در آزمون علمی داوطلبان باید با مواد آزمون و منابع جذب اختصاصی قضات آشنایی داشته باشند و با توجه به ضرایب هر کدام از دروس یک برنامه‌ریزی هدفمند و صحیح را انتخاب کرده و برای شرکت در آزمون قضات آمادگی داشته باشند. بر اساس تجاربی که قبول شدگان سال‌های قبل دارند، افراد هر چقدر هدفمند منابع مورد نظر را مطالعه کنند، شانس قبولی و کسب نمره حد نصاب آنها بیشتر خواهد بود.

چنانچه شما داوطلبان گرامی نیازمند انتخاب دریافت مشاوره در مسیر مطالعه مهمترین منابع جذب اختصاصی قضات و همچنین دسترسی به سوالات مصاحبه علمی قضاوت هستید، بهتر است که در این مسیر از مشاوران تحصیلی کمک بگیرید تا بتوانند در انتخاب و همچنین برنامه‌ریزی مطالعاتی برای منابع جذب اختصاصی قضات به شما عزیزان کمک کنند. به این منظور کافی است با مشاوران خبره ما در آکادمی ایران تحصیل در تماس باشید تا شما را به بهترین شکل راهنمایی کنند.

 ضرورت اطلاع از منابع جذب اختصاصی قضات

معرفی مهمترین منابع جذب اختصاصی قضات 1402

همانطور که اشاره شد جذب عمومی با جذب اختصاصی قضات فرق دارد. پس از انجام مراحل اسم نویسی مهم‌ترین مرحله برای قبولی در این آزمون اطلاع از منابع آن است. از آنجا که این آزمون به صورت شفاهی و مصاحبه برگزار می‌شود، افراد باید جهت پاسخگویی به سوالات آمادگی کافی را داشته باشند.

از این رو توصیه می‌کنیم که داوطلبان حتماً از منابع اختصاصی آگاهی داشته باشند و آنها را به درستی مطالعه کنند. توجه داشته باشید با توجه به تفاوت مصاحبه داوطلبان دانشگاهی و حوزوی منابع آزمون جذب اختصاصی قضات در دو گروه حوزه و دانشگاه متفاوت است. لذا مواد امتحانی این دو دسته از متقاضیان بر اساس آخرین اطلاعیه منتشر شده در ارتباط با منابع آزمون جذب اختصاصی قضات ارائه شده است.

افرادی که از هر دو مدرک حوزوی و دانشگاهی برخوردار باشند، برای آمادگی قبولی آزمون قضاوت و پاسخ دادن به سوالات آزمون قضات، دروس معرفی شده داوطلبان حوزوی و دانشگاهی را باید با هم مطالعه کنند. برای داشتن عملکرد بهتر تنها دروس معرفی شده از سوی مرکز جذب و گزینش قضات را که در ادامه ارائه کرده ایم را مطالعه نمایید.

نوع بخش

منابع

بخش حقوقی

کتاب حقوق مدنی و آیین دادرسی مدنی

بخش جزایی

کتاب حقوق جزای عمومی، حقوق جزای اختصاصی، آیین دادرسی

در جدول زیر منابع مصاحبه علمی جذب قضات متقاضیان حوزوی ارائه شده است.

جنسیت

نام منابع

برادران

اصول فقه: جلد یک کتاب “کفایه الاصول از ابتدا تا پایان المقصد الخامس”

متون فقه: کتاب “بیع مکاسب” از ابتدا تا اول خیارات

خواهران

اصول فقه: کتاب “الحلقه الثانیه شهید صدر”

متون فقه: 15 کتاب از شرح لمعه از جمله (قضاء، شهادت، متاجر، دین، رهن، ضمان، صلح، اجاره، وکالت، شفعه، وصایا، نکاح، حدود، دیات)

 

معرفی مهمترین منابع جذب اختصاصی قضات

مشاوره انتخاب منابع جذب اختصاصی قضات

هر سال پذیرش برای آزمون قضاوت به دو شیوه عمومی و اختصاصی برگزار می‌شود. پذیرش عمومی براساس آزمون و مصاحبه است و داوطلبان باید در آزمون قضاوت شرکت کنند و پس از آن وارد مرحله مصاحبه شوند.

پذیرش اختصاصی هیچگونه آزمونی ندارد، اما در عین حال مصاحبه و شرایط ویژه ای برای متقاضیان تعیین شده که پس از موفق شدن در آن، پذیرفته شدگان می‌توانند بر کرسی قضاوت بنشینند.

قوه قضاییه در سال ۱۴۰۲ برای جذب اختصاصی قضات از میان افرادی که در دانشگاه‌های معتبر تحصیل کرده و نمرات فارغ التحصیلی مناسبی در این زمینه داشتند، عده‌ای را برای تصدی این منصب گزینش می‌کند.

افراد واجد شرایط بدون شرکت در آزمون کتبی قضاوت می‌توانند وارد مرحله مصاحبه علمی شوند، از این رو آشنایی با ضریب دروس و مواد امتحانی مصاحبه علمی بسیار اهمیت دارد، چرا که افراد شانس بیشتری برای قبولی در این امتحان خواهند داشت.

توجه داشته باشید که منابع امتحانی افراد حوزوی و دانشگاهی با یکدیگر متفاوت می‌باشد و هر کدام از آنها باید در دو دسته خاص آمادگی لازم را برای شرکت در مصاحبه کسب کنند. از این رو هر چقدر افراد بتوانند بیشتر با مهم‌ترین منابع آزمون اختصاصی قضات آشنایی داشته باشند، راحت‌تر می‌توانند از پس پاسخ دهی به سوالات برآیند.

داوطلبانی که هم مدرک دانشگاهی و هم مدرک حوزوی دارند، باید دروس داوطلبان دانشگاهی را نیز مطالعه کنند.

دریافت مشاوره در مسیر کسب آمادگی برای شرکت در امتحان اختصاصی قضات بسیار اهمیت دارد، از این رو ما پیشنهاد می‌کنیم که حتماً مشاوره‌های لازم را در این خصوص دریافت کنید. به این منظور می‌توانید با مشاوران برجسته و با سابقه آکادمی ایران تحصیل در ارتباط باشید تا اطلاعات لازم را در این زمینه به شما عزیزان ارائه کنند.

مشاوره انتخاب منابع جذب اختصاصی قضات

برای اطلاع از تمدید مهلت ثبت نام آزمون قضاوت وارد لینک شوید.

خلاصه مطالب

افرادی که مایل به شرکت در مصاحبه علمی جذب اختصاصی قضات هستند، قبل از هر چیز باید با مواد امتحانی آزمون آشنایی داشته باشند. منابع جذب اختصاصی قضات برای داوطلبان دانشگاهی و حوزوی متفاوت است. این دسته از داوطلبان باید برای مطالعه هر کدام از دروس برنامه‌ریزی خاصی داشته باشند.

در این مقاله سعی کردیم به مهم‌ترین منابعی که از میان آنها مهم‌ترین سوالات آزمون اختصاصی قضات مطرح شود، اشاره کردیم. چنانچه شما عزیزان قصد شرکت در این آزمون سرنوشت ساز را دارید تا در آینده بتوانید در شغل قضاوت فعالیت کنید، می‌توانید برای دریافت مشاوره تحصیلی با مشاوران مجرب آکادمی ایران تحصیل در ارتباط باشید.

برای دریافت pdf مقاله کلیک کنید.

به این پست امتیاز دهید

منابع جذب اختصاصی قضات کدامند؟

در متن مقاله به منابع اختصاصی این آزمون اشاره کردیم.

ضرورت آشنایی با منابع آزمون جذب اختصاصی قضات چیست؟

افرادی که مهمترین منابع آزمون را مطالعه کرده باشند، می‌توانند راحت‌تر مسیر شانس قبولی خود را افزایش دهند.

افرادی که مدرک دانشگاه حوزوی دارند برای مطالعه منابع جذب اختصاصی قضات چه باید بکنند؟

افرادی که دارای مدرک دانشگاه حوزوی هستند، باید منابع هر دو گروه را مطالعه کنند و با آمادگی بیشتری در جلسه حضور یابند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا