نامه درخواست انصراف از دانشگاه آزاد 1402 + تکمیل فرم


انتخاب رشته، پس از اعلام نتایج کنکور سراسری از جمله اقدامات مهمی است که گاه مورد بی توجهی داوطلبان قرار می گیرد و در اثر آن فرد پس از مدتی تحصیل در رشته انتخابی متوجه اشتباه بودن تصمیم خود شده و به دنبال راه های انصراف از تحصیل می گردد. برای آن دسته از دانشجویانی که مشغول به تحصیل در دانشگاه آزاد هستند، در این مقاله نمونه نامه انصراف دانشگاه آزاد را ارائه خواهیم کرد. دانشجویان می توانند با دریافت نامه درخواست انصراف از دانشگاه آزاد، سایر مراحل مورد نیاز را طی کنند. برای مشاهده مراحلی که پس از تکمیل فرم انصراف از تحصیل دانشگاه آزاد باید طی کنید، تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

فراموش نکنید که انصراف از دانشگاه آزاد هزینه بر است و دانشجویان باید براساس رشته، مقطع تحصیلی، ترم تحصیلی و … هزینه ای را به دانشگاه بپردازند تا پروسه انصراف آن ها از دانشگاه طی شود. در صورتی که برای دریافت یا تکمیل فرم انصراف از تحصیل دانشگاه آزاد نیازمند راهنمایی بیشتر بودید، می توانید با کارشناسان مرکز ایران تحصیل به شماره 9099075307 (تنها از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد) تماس حاصل کنید.

نامه درخواست انصراف از دانشگاه آزاد

اگر دانشجوی دانشگاه آزاد هستید و بنا به مسائل خانوادگی، مالی و یا عدم علاقه به رشته انتخابی، دوست ندارید تحصیلات خود را ادامه دهید، بهترین راه پیش رو انصراف از تحصیل خواهد بود. انصراف از تحصیل در دانشگاه آزاد دارای قوانین، تبصره ها و شرایط خاص خود است که دانشجو می بایست از چنین نکاتی پیشاپیش مطلع باشد. پس از آن می تواند در صورت قطعی بودن تصمیم خود، به سامانه اینترنتی دانشگاه محل تحصیل خود مراجعه کند.

تمامی دانشجویان گرامی می بایست جهت دریافت نامه درخواست انصراف از دانشگاه آزاد، به سایت واحد یا شعبه محل تحصیل خود مراجعه کنند و فرم مربوطه را از سامانه دریافت کرده و به تکمیل آن بپردازند. توجه داشته باشید که اگر موفق به دریافت فرم انصراف از تحصیل دانشگاه آزاد نشدید، می توانید به مسئول آموزش دانشکده خود مراجعه کنید و فرم مربوطه را از وی به صورت حضوری دریافت کنید.

نامه درخواست انصراف از دانشگاه آزاد را از کجا بگیریم؟

مرحله تکمیل نامه درخواست انصراف از دانشگاه آزاد، یکی از مهم ترین مراحل ترک تحصیل است؛ دلیل آن هم این است که این فرم باید به امضا و تایید کارشناسان بخش های مختلف اداری، مالی، آموزشی و … دانشگاه آزاد برسد تا پروسه ی بررسی و موافقت درخواست آغاز شود.

توجه داشته باشید که اطلاعات درج شده در فرم انصراف از تحصیل دانشگاه آزاد می بایست به دقت و با درستی وارد شود و وجود اشتباه در هر بخشی از فرم، روند نهایی شدن درخواست شما را طولانی خواهد کرد. برای جلوگیری از هر گونه خطای احتمالی، پیشنهاد می کنیم که در زمان تکمیل فرم و یا داشتن سوال با مشاوران مجرب مرکز ایران تحصیل به شماره 9099075307 (تنها از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد) تماس بگیرید.

برای اطلاع از لیست مدارک لازم برای انصراف از دانشگاه براساس قانون سال جاری بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

نمونه نامه انصراف دانشگاه آزاد

نامه انصراف از تحصیل دانشگاه آزاد بیان گر علت درخواست دانشجو از کناره گیری تحصیلی و اعلام رسمی درخواست وی خواهد بود. در این نامه اطلاعات تحصیلی دانشجو نیز مانند رشته و سال ورودی نیز درج می شود و در نهایت از معاونت آموزشی و یا رئیس دانشگاه محل تحصیل خواسته می شود تا با درخواست وی موافقت کنند.

📌 در بخش زیر می توانید نمونه متن نامه انصراف دانشگاه آزاد را مشاهده کنید که عبارت است از:

جناب آقا / خانم ……………………

معاون محترم دانشجویی دانشگاه ……………….

موضوع : انصراف از ادامه تحصیل دانشگاه

با سلام

احتراما به استحضار آن مقام محترم می رساند اینجانب …………. پذیرفته شده دوره …………. در رشته ……………. سال ورودی ………………؛ به دلایل …………. (شخصی / خانوادگی / مالی / و …) به وجود آمده متاسفانه قادر به ادامه تحصیل در دانشگاه آزاد نبوده و انصراف خود را به حضور تقدیم می کنم.

خواهشمند است با توجه به مشکلات عدیده ای که با آن دست به گریبان می باشم و چاره ای جز کناره گیری از تحصیل را برام باقی نگذارده است، با تقاضای اینجانب موافقت و دستورات لازم را صادر فرمایید.

پیشاپیش از مساعدت شما کمال تشکر و قدردانی را دارم.

و من الله توفیق

………………. (امضای دانشجو)

نمونه نامه انصراف دانشگاه آزاد

همانطور که در بخش قبلی گفتیم، دانشجویان می بایست برای دریافت این نامه به صورت آنلاین (مراجعه به سایت دانشگاه) و یا حضوری (مراجعه به دفتر کارشناس امور آموزشی دانشگاه) اقدام کنند. در جدول زیر می توانید لینک دانلود و دریافت دو نمونه نامه انصراف دانشگاه آزاد واحد های یزد و تهران شمال را مشاهده کنید.

 

برای اطلاع از شرایط انصراف از تحصیل و شرکت مجدد در کنکور سراسری بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

پس از تکمیل فرم انصراف از تحصیل دانشگاه آزاد چه مراحلی را باید طی کرد؟

حال که با نحوه دریافت فرم انصراف از تحصیل دانشگاه آزاد آشنا شده اید و نمونه نامه انصراف دانشگاه آزاد را مشاهده کرده اید، لازم است بدانید که پس از تکمیل این فرم باید چه مراحلی را طی کنید. در ابتدا لازم است تا متقاضی این نامه درخواست انصراف از دانشگاه آزاد را به همراه سایر مدارک مورد نیاز به دفتر آموزش دانشگاه محل تحصیل خود تحویل دهد تا مراحل اداری ثبت درخواست آغاز شود.

نکته مهم: لازم به ذکر است که دانشجوی انصرافی تنها می ‌تواند یک‌ بار تا پایان مهلت 2 ماهه از تاریخ ارائه درخواست انصراف خود، تقاضای انصراف را پس بگیرد و درخواست خود را لغو کند. پس از اتمام این فرصت 2 ماهه، درخواست شما قابل لغو نخواهد بود.

پس از تحویل مدارک نیز لازم است تا به سامانه آموزشیار مراجعه کرده و پس از ورود به پنل کاربری خود، درخواست انصراف از تحصیل خود را به صورت کتبی ارائه کنید. (در این مرحله نمونه متن نامه انصراف دانشگاه آزاد به شما نشان داده می شود و لازم است این نامه را نیز تکمیل کنید.) پس از ثبت اینترنتی درخواست مجددا به آموزش دانشگاه مراجعه کنید تا فرم هایی را که باید به امضای کارشناسان بخش های مختلف برسد، تحویل گرفته و بتوانید مراحل لازم را طی کنید.

پس از تکمیل فرم انصراف از تحصیل دانشگاه آزاد چه مراحلی را باید طی کرد؟

مرحله گرفتن امضا و موافقت از بخش های مختلف معمولا طول می کشد (حدودا یک ماه)؛ پس از طی کردن این مراحل تنها کافیست تا با مراجعه به سامانه مربوطه، با دانشگاه تسویه حساب مالی کنید. پس از آن گواهی انصراف از تحصیل به دانشجو داده خواهد شد و مراحل انصراف به پایان می رسد. در این گواهی، شماره نامه انصراف نیز درج می شود. دریافت این شماره به معنی تکمیل شدن مراحل کناره گیری از تحصیل خواهد بود.

توجه داشته باشید که داشتن این شماره نامه انصراف، اهمیت بسیاری دارد، چرا که مشخص کننده اعتبار و سندیت گواهی انصراف از تحصیل شما خواهد بود. دانشجو با داشتن این شماره می تواند برای ثبت نام دانشگاه آزاد یا دانشگاه های دیگر و رشته ای جدید، گرفتن مدرک دانشگاهی رشته قبلی خود و … اقدام کند.

دانشجویان گرامی در صورتی که می خواهید از تحصیل در دانشگاه آزاد انصراف دهید اما نیاز به راهنمایی بیشتر و دقیق تر دارید و یا در خصوص هر یک از بخش های فوق سوالی دارید، می توانید با کارشناسان با تجربه مرکز مشاوره ایران تحصیل به شماره 9099075307 (تنها از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد) تماس گرفته و درخواست راهنمایی کنید. مشاوران ما همه روزه پاسخگوی تمامی سوالات شما خواهند بود.

برای اطلاع از قوانین جدید بخشنامه بازگشت به تحصیل دانشگاه آزاد در سال جاری برای دانشجویان انصرافی، بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

اخبار پیرامون دانشگاه آزاد

📌 تقویم آموزشی دانشگاه آزاد برای دانشجویان رشته های پزشکی و غیر پزشکی منتشر شد:

در نیمسال اول سال تحصیلی (مهر 1402) ، تاریخ انتخاب واحد از 8 الی 23 شهریور ماه و حذف و اضافه از 1 الی 6 مهر ماه اعلام شده بود و شروع کلاس‌ ها از 25 شهریور و پایان کلاس‌ های غیر پزشکی از تاریخ 14 دی ماه و دانشجویان پزشکی 21 دی ماه صورت خواهد گرفت.

* تقویم آموزشی نیم سال دوم تحصیلی دانشگاه آزاد برای رشته های گروه پزشکی و غیر پزشکی (بهمن ماه):

در نیمسال دوم سال تحصیلی (بهمن ماه 1402)، انتخاب واحد از 7 الی 18 بهمن‌ ماه آغاز می شود و حذف و اضافه از تاریخ 28 بهمن الی 3 اسفند ماه صورت خواهد گرفت. شروع کلاس‌ ها نیز از تاریخ 21 بهمن‌ ماه و پایان کلاس‌ های رشته‌ های غیر پزشکی مورخ 31 خرداد ماه و رشته های پزشکی مورخ 7 تیر ماه 1403 خواهد بود.

* تقویم آموزشی ترم تابستان دانشگاه آزاد:

ترم تابستان دانشگاه آزاد در سال 1403، انتخاب واحد از تاریخ 16 تیر آغاز و 21 تیر پایان می‌ یابد و شروع کلاس‌ ها از 23 تیر ماه خواهد بود. پایان کلاس‌ ها برای هر دو رشته 25 مرداد ماه 1403 است.

📌 دانشکده صنعت و ساختمان در دانشگاه آزاد راه‌ اندازی خواهد شد:

دکتر محمد علی‌ اکبری معاون علوم، مهندسی و کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی تمایل دارد تا به فاز اجرا در بخش‌ های مهمی مانند صنعت ساختمان ورود کند. در آینده نزدیک دانشکده صنعت و ساختمان افتتاح خواهد شد و در همین راستا از افرادی که در رشته‌ های مرتبط به صنعت ساختمان تحصیلاتی داشته باشند، در شهرهای مختلف دعوت به همکاری می شود.

وی تصریح کرد: در درجه اول این افراد برای کار در پروژه‌ های دانشگاه آزاد به کار گرفته خواهند شد. علی اکبری تاکید کرد: گزینه هیأت علمی وابسته را برای استفاده از توانایی‌ های افراد خارج از دانشگاه فعال کرده ایم. در دانشگاه آزاد اسلامی 40 درصد دانشجویان در رشته فنی مهندسی شاغل به تحصیل هستند، اما حدود 60 درصد از استادان در رشته‌ های مهندسی فعال هستند.

 

خلاصه مطلب

در طول دوران تحصیلی اتفاقات مختلفی چون مسائل اقتصادی، خانوادگی و … ممکن است رخ دهد و دانشجو را از ادامه تحصیل دادن، منصرف کند. به همین دلیل هم دانشجویان باید با توجه به دانشگاه محل تحصیل خود از چگونگی مراحل انصراف مطلع شوند. دریافت و تکمیل نامه درخواست انصراف از دانشگاه آزاد مهم ترین مرحله انصراف برای دانشجویان این دانشگاه است. در مقاله بالا می توانید نمونه نامه انصراف دانشگاه آزاد را مشاهده کرده و از مراحلی که پس از تکمیل فرم انصراف از تحصیل دانشگاه آزاد باید طی کنید، مطلع شوید.

پس از مطالعه دقیق مقاله فوق چنانچه نیاز به راهنمایی بیشتر داشتید و یا سوالی ذهنتان را درگیر کرد، می توانید با شماره 9099075307 (تنها از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد) تماس بگیرید. کارشناسان مجرب مرکز ایران تحصیل همه روزه (حتی در روزهای تعطیل) از ساعت 8 صبح الی 12 شب آماده پاسخگویی به تمامی سوالات شما و ارائه راهنمایی های مورد نیاز خواهند بود. در صورت تمایل می توانید سوالات خود را در قسمت دیدگاه نیز برای ما نوشته و ارسال کنید.

برای دانلود پی دی اف کامل مقاله نامه درخواست انصراف از دانشگاه آزاد بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

به این پست امتیاز دهید

نامه درخواست انصراف از دانشگاه آزاد را از کجا بگیریم؟

دانشجویان دانشگاه آزاد می توانند به دو صورت آنلاین (مراجعه به سایت دانشگاه) و یا حضوری (مراجعه به دفتر کارشناس امور آموزشی دانشگاه) برای دریافت نامه درخواست انصراف از تحصیل این دانشگاه اقدام کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر به مقاله فوق مراجعه کنید.

مراحل پس از تکمیل فرم انصراف از تحصیل دانشگاه آزاد چیست؟

پس از تکمیل فرم انصراف از تحصیل می بایست این فرم را به همراه مدارک مورد نیاز تحویل آموزش دانشگاه دهید و سپس درخواست اینترنتی خود را در سامانه آموزشیار ثبت کنید. جهت مشاهده سایر مراحل به مقاله فوق مراجعه کنید.

چند بار شماره نامه انصراف برای دانشجویان انصرافی صادر می شود؟

شماره نامه انصراف یک بار صادر شده و بر روی گواهی انصراف از تحصیل دانشجو درج می شود. دانشجویان با داشتن این شماره می توانند برای ثبت نام در دانشگاه و رشته ای جدید، گرفتن مدرک دانشگاهی رشته قبلی خود و … اقدام کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا