نتایج آزمون پایش سمپاد + ورود و مشاهده


نتایج آزمون پایش سمپاد دو هفته پس از برگزاری آزمون اعلام خواهد شد. افراد می‌توانند در زمان مقرر با مراجعه به سامانه karnameh.sampad.gov.ir و یا از طریق مدیریت مدارس جواب آزمون پایش تیزهوشان را دریافت کنند. در حال حاضر اعلام نتایج مرحله دوم آزمون پایش سال تحصیلی ۱۴۰۱- ۱۴۰۲ صورت گرفته است و داوطلبان می توانند برای مشاهده نتایچ پایش تیزهوشان اقدام کنند.

معمولاً پس از شرکت در آزمون پایش سمپاد داوطلبان منتظر نتایج هستند و به دلیل تغییر در سامانه اعلام نتایج بسیاری از دانش آموزان ممکن است از نحوه دریافت جواب و زمان اعلام نتایج آگاهی نداشته باشند. بنابراین بهتر است که از طریق سامانه سمپاد یا مشاوران تحصیلی راهنمایی‌های لازم را دریافت کنند.

تاریخ اعلام نتایج آزمون پایش سمپاد

 آزمون پایش سمپاد یکی از آزمون‌های مهم مدارس تیزهوشان است که برای دوره اول و دوم متوسطه طراحی شده است. این آزمون زیر نظر سازمان سمپاد و با هدف تعیین سطح یادگیری دانش آموزان و رتبه‌بندی آنها به صورت حضوری برگزار می‌گردد. همه داوطلبان مدارس استعداد درخشان ملزم به شرکت در این آزمون هستند.

نمره‌های آزمون عملکرد تحصیلی تاثیری بر روی نمره مستمر دانش آموزان ندارد. سوالات آزمون پایش عملکرد تحصیلی طبق نظر سازمان ملی پرورش استعداد درخشان صورت می گیرد و به مدارس سراسر کشور ابلاغ خواهد شد.

تاریخ برگزاری آزمون پایش عکملکرد تحصیلی مدارس تیزهوشان از طریق سازمان ملی پرورش استعداد درخشان و یخش مربوط به پایش تحصیلی اعلام خواهد شد. دانش آموزان می‌توانند در زمان مقرر تعیین شده از طریق سامانه sampad.gov.ir یا از طریق مدیریت مدارس برای مشاهده نتایچ پایش تیزهوشان اقدام کنند.

 

اطلاعیه

 نتایج آزمون پایش سمپاد دور دوم اعلام شد.

 

در سال گذشته افراد برای شرکت در آزمون عملکرد تحصیلی باید به سایت sampad-lpm.ir مراجعه می‌کردند. اما در سال‌های اخیر به دلیل حضوری شدن آزمون پایش سمپاد، افراد باید مراحل ثبت نام خود را از طریق سامانه sampad.gov.ir  انجام داده و به جواب آزمون پایش تیزهوشان دسترسی داشته باشند.

 شرکت کنندگان آزمون پایش سمپاد در دوره اول متوسطه هفتم، هشتم، نهم و دوره متوسطه پایه دهم و یازدهم برای دسترسی به نتایج می‌توانند به سایت مرکز ملی درخشان به نشانی sampad.gov.ir مراجعه کنند. زمان مشاهده نتایچ پایش تیزهوشان معمولاً ۲ تا ۴ هفته بعد از برگزاری آزمون خواهد بود.

 

برای آشنایی با سامانه پایش عملکرد و یادگیری سمپاد وارد لینک شوبد. 

 

تاریخ اعلام نتایج آزمون پایش سمپاد

نحوه مشاهده نتایچ پایش تیزهوشان

آزمون پایش سمپاد یک آزمون تخصصی است که در دو دوره بهمن و اردیبهشت با هدف ارزیابی کردن سطح یادگیری افراد برگزار می‌شود. ساختار آزمون و منابع طراحی سؤال برای همه مدارس سراسر کشور یکسان است.

از آنجا که هدف از برگزاری آزمون پایش تأثیر سمپاد بررسی عملکرد دانش آموزان می‌باشد، همه افراد برای آمادگی باید دروس مربوط به مباحث دین و زندگی، ریاضی فیزیک، ادبیات و … را به درستی مطالعه کنند. علاوه بر این کتاب‌های تکمیلی نیز به عنوان مرجع طراحی سؤال مورد استفاده هستند.

افراد برای اطلاع از جواب آزمون پایش تیزهوشان می‌توانند به سایت مرکز استعداد درخشان و وارد کردن نام کاربری به پورتال شخصی خود ورود کرده و نتایج را مشاهده کنند. نتایج آزمون سمپاد باعث می‌شود که مدیران و معلمان بتوانند دانش آموزان را از نظر سطح علمی دسته‌بندی کنند. مراحل مربوط به مشاهده نتایچ پایش تیزهوشان شامل مراحل زیر می‌باشد:

دانش آموزان ابتدا باید آدرس سامانه sampad.gov.ir را در مرورگر خود وارد کرده و با انتخاب لینک مستقیم وارد سایت شوند و بر روی گزینه مشاهده کارنامه کلیک نمایند.

گام اول مشاهده نتایج آزمون پایش سمپاد

در بخش بعد می‌توانند کد ملی خود را وارد کرده و پس از وارد کردن پاسخ سؤال گزینه تأیید و ادامه را انتخاب کنندتا بتوانند جواب آزمون پایش تیزهوشان را مشاهده کنند.

گام دوم مشاهده نتایج آزمون پایش سمپاد

پس از ورود به حساب ایجاد  شده خود، در صورت قبولی در آزمون پایش عبارت “پذیرفته شده” را مشاهده خواهید کرد.

اطلاعیه

 برای دسترسی به اعلام نتایج آزمون پایش سمپاد می‌توانید به سامانه sampad.gov.ir مراجعه کنید.

 

مشاوره نتایج آزمون پایش سمپاد 

یکی از مهمترین آزمون‌های اختصاصی این مدارس برای تشخیص سطح علمی و عملکرد دانش آموزان در طول سال تحصیلی است. این آزمون دوبار در سال یک نوبت بهمن ماه و یک نوبت نیز اردیبهشت ماه برگزار می‌شود.

در این آزمون تسلط دانش آموزان بر دروس اختصاصی و عمومی مانند ریاضی فیزیک و زبان سنجیده خواهد شد. هر سال دانش آموزان مدارس تیزهوشان در دو مرحله آزمون پایش شرکت می‌کنند. مرحله اول در بهمن ماه در نیم سال اول تحصیلی و مرحله دوم در فروردین اردیبهشت ماه براساس ۷۰ درصد محتوای تدریس شده برگزار خواهد شد.

نتایج آزمون پایش سمپاد معمولاً ۴ الی ۶ هفته بعد از برگزاری آزمون اعلام خواهد شد. این آزمون نتایج مثبتی از پیشرفت دانش آموزان را ارائه می‌کند.

اعلام نتایج مرحله اول در اسفند ماه و اعلام نتایج مرحله دوم در اواخر اردیبهشت ماه اعلام گردید.

مهم‌ترین هدف از برگزاری آزمون، پایش سواد و پیشرفت تحصیلی افراد است. بنابراین دانش آموزان می‌توانند با برنامه ریزی مطالعاتی مناسب برای آزمون آماده شوند.

شما اگر بتوانید در این مسیر از مشاوران تحصیلی کمک بگیرید تا برنامه‌ریزی دقیقی مطالعاتی را برای شما پایه‌ریزی کنند، بسیار در عملکرد شما تاثیرگذار خواهد بودو

توجه داشته باشید که آزمون پایش تحصیلی در دو بخش آموزشی و حرفه‌ای مورد سنجش قرار می‌گیرد.

از سوی دیگر دانش آموزان با مشاهده نمرات خود می‌توانند به نقاط قوت و ضعف خود پی ببرند. اگر دانش آموزی در درس ریاضی ضعیف‌تر و در درس زبان نمره بیشتری داشته باشد، نشان می‌دهد که در درس ریاضی باید تمرین بیشتری داشته باشد. در مجموع دانش آموزان برای تسلط بر دروسی که در آنها عملکرد ضعیفی دارند، باید تمرین بیشتری را داشته باشند یا در کلاس‌های تقویتی شرکت کنند.

برای بررسی نتایج آزمون جانمایی سمپاد وارد لینک شوید. 

مشاوره نتایج آزمون پایش سمپاد 

خلاصه مطالب

در این مقاله سعی کردیم در ارتباط با نتایج آزمون پایش سمپاد و نحوه مشاهده نتایج اطلاعاتی را ارائه کنیم. هدف از برگزاری آزمون پایش سمپاد ارزیابی عملکرد علمی دانش آموزان در طول سال تحصیلی می‌باشد. شرکت کننده پس از آزمون بی صبرانه منتظر اعلام نتایج هستند.

 برای دسترسی به نتایج آزمون پایش سمپاد افراد می‌توانند از طریق سامانه sampad.gov.ir در زمان مقرر اعلام شده اقدام نمایند. نتایج مرحله اول آزمون سمپاد اسفند ماه ۱۴۰۱ و نتایج مرحله دوم در اواخر اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ اعلام گردید. چنانچه شما عزیزان در ارتباط با مطالب ارائه شده در این مطلب ابهامی دارید، می‌توانید با همکاران ما در ایران تحصیل تماس بگیرید تا اطلاعات دقیق را در اختیار شما عزیزان قرار دهند.

برای دانلود pdf مقاله کلیک کنید.

 

به این پست امتیاز دهید

آدرس سامانه اعلام نتایج آزمون سمپاد چیست؟

نشانی سامانه اعلام نتایج آزمون پایش تیزهوشان sampad.gov.ir  می‌باشد.

زمان اعلام نتایج آزمون سمپاد چه تاریخی است؟

اعلام نتایج آزمون پایش سمپاد ۱۴۰۱ در اواخر اسفند ماه و نتایج مرحله دوم در اواخر اردیبهشت ماه 1402 اعلام شد.

نحوه مشاهده نتایج آزمون سمپاد چگونه است؟

در متن مقاله به مراحل مشاهده نتایج آزمون پایش سمپاد به طور دقیق اشاره کردیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا