نتایج اولیه کنکور ارشد 1403 + زمان مشاهده کارنامه sanjesh – ایران تحصیل


داوطلبان کنکور ارشد پس از برگزاری آزمون کارشناسی ارشد در رشته های مختلف، منتظر انتشار نتایج اولیه کنکور ارشد خود هستند. کارنامه اولیه داوطلبان نشان می‌دهد چه کسانی موفق به کسب سهمیه لازم برای انتخاب رشته می شوند. بنابراین اطلاع از زمان انتشار نتایج اولیه این آزمون یکی از دغدغه های داوطلبان است. این نتایج در تاریخ مندرج در دفترچه ثبت نام از طریق سازمان سنجش منتشر خواهد شد. داوطلبان در صورت مجاز بودن انتخاب رشته پس از اعلام نتایج آزمون کارشناسی ارشد می توانند نسبت به تکمیل این فرآیند اقدام کنند.

زمان اعلام نتایج اولیه کنکور ارشد 1403

طبق دفترچه ثبت نام، تاریخ اعلام نتایج اولیه کنکور ارشد سنجش سال 1403 در دهه دوم خرداد ماه 1403 منتشر می‌شود و بدیهی است پس از اعلام نتایج، داوطلبان مجاز به دنبال انتخاب رشته و برنامه های مربوط به این موضوع هستند.

نحوه دریافت نتایج اولیه کنکور ارشد 1403

متقاضیان در زمان اعلام نتایج اولیه آزمون ارشد 1403 به سایت سازمان سنجش (sanjesh.org ) مراجعه و اطلاعات ثبت نامی خود را جهت دریافت کارنامه اولیه کارشناسی ارشد وارد نمایند. دو روش جستجو برای مشاهده نتایج این آزمون وجود دارد:

  • بر اساس شماره پرونده و اطلاعات شخصی
  • بر اساس شماره پرونده و کد رهگیری ثبت نام

شکل زیر نمونه ای از کارنامه نهایی کارشناسی ارشد را نشان می دهد.

نحوه دریافت نتایج اولیه کنکور ارشد 1403

همانطور که در تصویر مشخص است قسمت اول به بررسی جزئیات ثبت نام داوطلب و قسمت دوم اطلاعات رشته امتحانی داوطلب و نتایج کسب شده وی است. با توجه به اینکه دروس آزمون کارشناسی ارشد از کد ضرایب مختلف تشکیل شده است، رتبه و تراز داوطلب نیز در هر رشته متفاوت است. سازمان سنجش پس از مقایسه رتبه داوطلب با آخرین رتبه مجاز در دوره روزانه و غیر روزانه، وضعیت مجاز بودن یا نبودن وی را در این قسمت درج می‌کند.

همچنین کارنامه داوطلبانی که در دو کد رشته امتحانی شرکت کرده‌اند نیز از قسمت سوم تشکیل شده است که به بررسی وضعیت داوطلب در رشته امتحانی دوم می‌پردازد. این دسته از داوطلبان در هنگام انتخاب رشته کنکور ارشد می‌توانند انتخاب های خود را به صورت ترکیبی از هر دو رشته انجام دهند.

نحوه مشاهده نتایج اولیه کنکور ارشد 1403

تمامی مراحل اعلام نتایج آزمون کارشناسی ارشد از طریق سایت سازمان سنجش انجام می‌شود و کارنامه کارشناسی ارشد نیز از این طریق در اختیار شرکت کنندگان قرار می‌گیرد تا افراد در زمان مقرر طبق مراحل زیر نتایج خود را دریافت کنند.

وارد سایت سازمان سنجش آموزش کشور به آدرس sanjesh.org شوید و از آیکون های موجود گزینه «کارشناسی ارشد» را انتخاب کنید.

سایت سازمان سنجش آموزش کشور

از قسمت اطلاعیه های آزمون کارشناسی ارشد روی لینک “کارنامه اولیه آزمون کارشناسی ارشد 1403” کلیک کنید.

کارنامه اولیه آزمون کارشناسی ارشد 1403

دوباره لینک فعال “کارنامه اولیه آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته 1403” را لمس کنید.

کارنامه اولیه آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته 1403

از منوی سمت راست “ورود” را انتخاب کنید.

سازمان سنجش

با یکی از روش های زیر و در نهایت فشار دادن دکمه “ورود” نتایج خود را دریافت کنید.

نتایج اولیه کنکور ارشد

بازیابی شماره پرونده و کد رهگیری برای مشاهده نتایج

بر اساس اطلاعیه سازمان سنجش در صورتی که به شماره پرونده، شماره داوطلبی، کد رهگیری و … دسترسی نداشته باشید یا آن را فراموش یا گم کرده باشید، باید برای مشاهده نتایج اولیه کنکور ارشد 1403 به شرح زیر عمل نمایید.

برای بازیابی شماره پرونده، کد رهگیری و شماره داوطلبی کنکور کارشناسی ارشد 1403 به سامانه پاسخگویی سایت سازمان سنجش به آدرس sanjesh.org مراجعه کنید. اگر در این سامانه پروفایل ندارید، ثبت نام کنید و در صورت پروفایل داشتن، وارد سامانه شوید.

پس از ورود به سیستم، از منوی سمت راست گزینه «درخواست جدید» را انتخاب کنید.

سپس در کادر آزمون (باکس اولی) گزینه “کارشناسی ارشد” و در کادر سال (باکس دومی) گزینه “1403” را انتخاب کرده و روی گزینه “جستجو” کلیک کنید. با انتخاب این گزینه از قسمتی که در پایین صفحه باز می شود در هنگام اعلام نتایج آزمون، گزینه « دریافت شماره پرونده یا داوطلبی » را انتخاب کنید.

در این فرم چنانچه اطلاعات فردی ثبت شده در سامانه پاسخگویی با اطلاعات مندرج در پایگاه آزمون مطابقت داشته باشد، بلافاصله در پاسخ به درخواست شما، شماره پرونده، شماره داوطلبی و سایر اطلاعات مورد نیاز سامانه اعلام خواهد شد.

 این فرم در بازه های زمانی دریافت کارت ورود به جلسه و اعلام نتایج آزمون ها فعال می‌شود.

معمولاً 24 تا 72 ساعت پس از ارسال درخواست، کارشناسان مربوطه آن را بررسی کرده و به درخواست شما پاسخ خواهند داد. برای اطلاع از پاسخ مسئولین باید وارد سامانه ارسال درخواست در سامانه پاسخگویی سازمان سنجش شوید و از وضعیت آن مطلع گردید. اگر متن “عنوان درخواست” آبی باشد، به این معنی است که بررسی نشده است. رنگ زرد نشان دهنده بررسی درخواست و رنگ سبز نشان دهنده درخواستی است که پاسخ داده شده است.

اعتراض به نتایج اولیه کنکور ارشد 1403

گاهی پس از اعلام نتایج، داوطلبان متوجه می‌شوند که تفاوت زیادی بین نتایج و انتظارات آنها وجود دارد. در این شرایط امکان اعتراض به نتایج اولیه کنکور ارشد در سایت سنجش وجود دارد که مراحل آن به شرح زیر است:

  • به سایت سنجش به نشانی sanjesh.org مراجعه کنید
  • عضویت در سیستم و ورود به حساب کاربری
  • گزینه کارشناسی و نوع ثبت درخواست خود را انتخاب کنید
  • انتخاب گزینه اعتراض به نتیجه قبولی
  • مشخصات داوطلب را وارد کنید

مشاوره کارنامه اولیه کارشناسی ارشد 1403

اگرچه رتبه و تراز درج شده در کارنامه نتایج اولیه کنکور ارشد 1403 سهم بسزایی در انتخاب رشته داوطلبان دارد اما باید توجه داشت که عوامل موثر دیگری مانند علاقه، هزینه، مسیر و کیفیت دانشگاه نیز می تواند به داوطلبان در انتخاب رشته کمک زیادی کند.

داوطلبان مجاز به انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد نیز توجه داشته باشند که برای شرکت در این مرحله باید به سایت azmoon.org مراجعه و با استفاده از کد دسترسی انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد که در انتهای کارنامه اولیه درج شده است، برای رشته های مورد علاقه خود درخواست دهند و برای این کار می توانند از دفترچه انتخاب رشته کمک بگیرند.

پس از بررسی فرم های انتخاب رشته کارشناسی ارشد داوطلبان، نتایج نهایی کارشناسی ارشد بر روی سایت سازمان سنجش قرار می گیرد. داوطلبان با مشاهده کارنامه، متوجه قبولی یا عدم قبولی در کد رشته محل ها می شوند. داوطلبانی که به هر دلیلی رد می شوند، می توانند شانس خود را در تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد امتحان کنند.

برای دانلود pdf مقاله نتایج اولیه کنکور ارشد اینجا را کلیک کنید.

به این پست امتیاز دهید

نحوه دریافت نتایج اولیه کنکور ارشد 1403 چگونه است؟

دو روش جستجو برای مشاهده نتایج این آزمون وجود دارد:

1- بر اساس شماره پرونده و اطلاعات شخصی

2- بر اساس شماره پرونده و کد رهگیری ثبت نام

کارنامه اولیه کارشناسی ارشد ۱۴۰۳ را چه زمانی می توان دریافت کرد؟

تاریخ اعلام نتایج اولیه کنکور ارشد سال 1403 در دهه دوم خرداد ماه 1403 منتشر می شود.

اعتراض به نتایج اولیه کنکور ارشد 1403 امکان پذیر است؟

بله امکان پذیر است، با مراجعه به سایت سنجش به نشانی sanjesh.org می توانید اعتراض خود را ثبت کنید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا