نتایج ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد + راهنمای تصویری


نتایج ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد
سوالی دارید ؟ با ما تماس بگیرید
تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

تماس از سراسر کشور : 909 9075307

نتایج ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد از طریق سایت آزمون منتشر می شود لذا متقاضیان تحصیل در رشته های بدون آزمون دانشگاه آزاد می توانند از طریق مراجعه به این سایت از اعلام نتایج ثبت نام دانشگاه آزاد بدون کنکور مطلع شوند. لازم به ذکر است این نتایج نهایتا 10 روز پس از پایان یافتن مهلت ثبت نام اعلام می گردند. 

شایان ذکر است در این مقاله نحوه مشاهده اعلام نتایج ثبت نام دانشگاه آزاد بدون کنکور را به طور کامل به همراه راهنمای آن توضیح می دهیم اما چنانچه متقاضیان در خصوص هریک از این مراحل با مشکل مواجه شدند یا در مورد اعتراض به نتایج سوالی داشتند می توانند از تلفن ثابت به صورت 24 ساعته با شماره 9099075307 تماس بگیرند و از کارشناسان ایران تحصیل مشاوره دریافت نمایند یا در صورت تمایل مشاهده نتیجه یا ثبت اعتراض خود را به صورت تلفنی انجام دهند.

 

پذیرش بدون آزمون آزاد

بررسی رشته های دانشگاه آزاد 

در ابتدا بهتر است بگوییم کلیه رشته های دانشگاه آزاد اسلامی در دو دسته رشته های پزشکی – غیرپزشکی خلاصه می گردد که خود رشته های پزشکی نیز دارای دسته رشته های پیراپزشکی هستند. همچنین در میان رشته های دانشگاه آزاد تعدادی از آن ها بدون کنکور و با پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی بوده و مابقی بر اساس کنکور می باشند. اما لازم است ذکر کنیم هیچ یک از رشته های پزشکی و پیراپزشکی به صورت بدون کنکور در دانشگاه های آزاد ارائه نمی شوند. برخی از رشته های بدون آزمون که تنها براساس سوابق تحصیلی در دانشگاه آزاد ارائه می شوند به صورت زیر هستند:

رشته‌های مهندسی مهندسی برق، مهندسی مکانیک، مهندسی شیمی
زبان‌های خارجی زبان انگلیسی، زبان فرانسه، زبان آلمانی و زبان ایتالیایی
رشته‌های علوم انسانی حقوق، روانشناسی، مدیریت و حسابداری
رشته‌های هنری سینما، عکاسی، کارگردانی و موسیقی
رشته‌های علوم تجربی زیست شناسی، شیمی، مهندسی کشاورزی و شیلات

لازم به یادآوری است هر داوطلب باید حداکثر 20 رشته محل را از دفترچه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد انتخاب نماید و پس از پایان مهلت ثبت نام منتظر اعلام نتایج ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد باشد.

 

👈🏻 برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد کلیک کنید.

زمان اعلام نتایج ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد

نتایج ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد در دو بازه زمانی مهر ماه و بهمن اعلام می‌ شود. این نکته را در نظر داشته باشید طبق رویه سال های گذشته، معمولاً اعلام نتایج ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد چند روز بعد از پایان زمان ثبت نام صورت می پذیرد. در نتیجه پس از آنکه ثبت نام و انتخاب رشته خود را در یکی از ترم های مهر یا بهمن انجام دادید می بایست بین ۳ تا ۷ روز پس از این زمان وارد سایت دانشگاه آزاد شوید تا از اعلام نتایج ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد آگاه گردید.

اما شاید برای شما سوال پیش بیاید که ثبت نام بدون آزمون دانشگاه های آزاد از چه تاریخی شروع و تا چه تاریخی ادامه خواهد داشت؟ در پاسخ به این سوال بهتر است به زمان ثبت نام اشاره کنیم.

ثبت نام دانشگاه آزاد در نیمسال اول تحصیلی (مهر) از تیر و مرداد شروع می‌شود و تا اواخر شهریور ادامه دارد. ثبت نام ترم دوم تحصیلی (بهمن) نیز در اواسط دی ماه است و معمولا تا پایان دی ماه ادامه خواهد داشت.

 

قبولی با معدل در دانشگاه آزاد

 

مشاهده نتایج بدون کنکور دانشگاه آزاد

برای دریافت نتیجه ثبت نام در دانشگاه آزاد به صورت بدون کنکور در گام اول باید وارد سایت آزمون شوید. آدرس اینترنتی این سایت همانطور که در تصویر زیر نشان داده ایم azmoon.net  می باشد.

azmoon.net

 

حال پس از ورود به سایت آزمون برای مشاهده نتایج می بایست مانند تصویر زیر بر روی لینک “اعلام نتیجه پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی نیمسال بهمن ماه سال 1401” کلیک نمایید.

لینک نتایج ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد

پس از ورود مقطع تحصیلی خود را انتخاب نمایید تا بتوانید اعلام نتایج ثبت نام دانشگاه آزاد بدون کنکور را مشاهده کنید.

اعلام نتایج ثبت نام دانشگاه آزاد بدون کنکور

در مرحله بعد باید با استفاده از شماره شناسنامه، کد ملی و سال تولد وارد سامانه شده و بر روی دکمه جستجو کلیک کنید.

مشاهده نتیجه ثبت نام بدون آزمون در دانشگاه آزاد

 

👈🏻 برای ورود به سامانه مشاهده نتایج بدون کنکور دانشگاه سراسری کلیک کنید.

 

قبولی تضمینی در رشته های پزشکی بدون کنکور

نحوه اعتراض به نتایج بدون کنکور دانشگاه آزاد

همانطور که در آموزش تصویری نتایج ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد مشاهده کردید امکان دریافت نتایج از درگاه ثبت نام دانشگاه آزاد اسلامی کشور به نشانی azmoon.org وجود دارد. 

اما خبر خوب اینکه به اطلاع تمام داوطلبان ثبت نام بدون کنکور (با سوابق تحصیلی) دانشگاه آزاد اسلامی می رسانیم چنانچه در مورد نتایج ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد اعتراضی داشتند می توانند در بازه زمانی 1 تا 7 روز پس از اعلام نتایج ثبت نام دانشگاه آزاد بدون کنکور اعتراض خود را از طریق سایت ticket.azmoon.iau.ac.ir و azmoon.org به ثبت برسانند. 

در روش اول برای ثبت درخواست در azmoon.org  لازم است ابتدا به این سایت مراجعه کرده و سپس گزینه “ارتباط با ما” را انتخاب کنید. پس از انجام این کار نیز از سامانه پرسش و پاسخ یکی از دو حالت “پرسخ و پاسخ متداول” و “طرح پرسش” را انتخاب کرده و درخواست خود را با ذکر علت آن ثبت کنید. برای مشاهده نتیجه اعتراض خود نیز باید بعد از گذشت 72 ساعت اداری به قسمت “دریافت پاسخ” از همین سامانه مراجعه نمایید.

در روش دوم نیز پس از ورود به سایت ticket.azmoon.iau.ac.ir می باست بر گزینه “سامانه ثبت درخواست الکترونیکی” کلیک کنید. سپس بعد از مشاهده اطلاعیه، کد ملی و رمز عبور خود را وارد نموده و دکمه “ورود” را انتخاب کنید. پس از ورود به سامانه نیز امکان ثبت اعتراض فراهم می باشد. البته یادآوری می کنیم برای این کار باید حتما از قبل با انتخاب گزینه “ثبت نام” در سامانه ثبت درخواست دانشگاه آزاد نام نویسی خود را انجام داده باشید.

 

📢اطلاعیه 📢

پس از انکه با اعتراض شما موافقت شد می بایست برای ثبت نام مجدد اقدام نمایید و مدارک خود را در edu.iau.ac.ir بارگذاری نمایید.

 

اخبار پیرامون مشاهده نتیجه رشته های بدون کنکور در دانشگاه آزاد

✅ کنکور 1402 مانند سال های گذشته انجام می شود

بر اساس اعلام رئیس سازمان سنجش، اگر مصوبه کنکوری شورای عالی انقلاب فرهنگی تا ۱۵ تیر ابلاغ نشود کنکور ۱۴۰۲ همانند گذشته برگزار می‌شود.

✅ تعیین مهلت تمدید برای ثبت نام و انتخاب رشته

مهلت ثبت نام و انتخاب رشته های بدون کنکور تمدید شد. این زمان برای متقاضیان ثبت نام در مقطع کاردانی ناپیوسته و کارشناسی پیوسته تا 12 دی می باشد.

رشته های بدون کنکور

خلاصه مطلب📝

در این مقاله در رابطه با نتیجه ثبت نام در دانشگاه آزاد مطالبی را به شما ارائه نمودیم. همچنین تلاش کردیم تا شما را از زمان اعلام نتایج بدون کنکور دانشگاه آزاد مطلع کنیم. از سوی دیگر تمام مراحل مشاهده نتایج ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد نیز به صورت تصویری به شما آموزش داده شده است.

در نهایت امیدواریم مطالب موجود در این مقاله برای شما مفید بوده باشد. اگر سوالی در این زمینه دارید و یا به کمکی احتیاج دارید، می توانید از همکاران ما در ایران تحصیل یاری بگیرید. همکاران ما در هر ساعت از شبانه روز به شما کمک خواهند کرد. برای دریافت مشاوره تنها کافی است از تلفن ثابت با شماره 9099075307 تماس بگیرید.

 

👈🏻برای دانلود فایل پی دی اف این مقاله کلیک کنید.

 

سوالی دارید ؟ با ما تماس بگیرید
تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

تماس از سراسر کشور : 909 9075307

چگونه می توانیم نسبت به دریافت نتایج ثبت نام دانشگاه آزاد اقدام نماییم؟

در زمان اعلام نتایج ثبت نام دانشگاه آزاد بدون کنکور می توانید با مراجعه به سایت دانشگاه آزاد نسبت به دریافت نتایج اقدام نمایید.

برای مشاهده نتایج بدون کنکور دانشگاه آزاد چه اطلاعاتی مورد نیاز است؟

جهت دریافت نتایج وارد نمودن اطلاعات ثبت نام و همچنین اطلاعات هویتی ضروری می باشد.

در صورتی که نتوانیم جواب ثبت نام دانشگاه آزاد بدون کنکور را دریافت نماییم چه کاری می توانیم انجام دهیم؟

می توانید با سیستم پاسخگویی سامانه دانشگاه آزاد مراجعه نمایید و یا با مشاوران ما برای رفع مشکل در ارتباط باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا