نتایج کنکور سراسری دی ماه 1401 اعلام شد! + {مشاهده و تحلیل تلفنی}


اعلام نتایج کنکور
سوالی دارید ؟ با ما تماس بگیرید
تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

تماس از سراسر کشور : 909 9075307

برای اطلاع از اعلام نتایج کنکور 1402 باید به سایت سازمان سنجش مراجعه کنید. سازمان سنجش پس از بررسی فرم انتخاب رشته کنکور سراسری، وضعیت قبولی یا عدم قبولی متقاضیان این مرحله از آزمون سراسری را تحت عنوان نتایج نهایی کنکور سراسری معمولا یک ماه بعد از برگزاری آزمون از طریق سایت خود به نشانی sanjesh.org اعلام می کند. بعد از اتمام مهلت انتخاب رشته کنکور، داوطلبان باید منتظر مرحله اعلام جواب کنکور باشند. سازمان سنجش پس از بررسی فرم مذکور و کارنامه اولیه کنکور سراسری داوطلبان، وضعیت قبولی یا عدم قبولی آن ها را مشخص می کند و در سایت sanjesh.org منتشر می نماید.

داوطلبانی که در انتخاب رشته دانشگاه های سراسری اعم از روزانه، نوبت دوم (شبانه)، پیام نور، غیرانتفاعی، پردیس خودگردان و 4 رشته پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و دامپزشکی دانشگاه آزاد شرکت کردند، می توانند از طریق سایت مذکور برای مشاهده نتایج اقدام نمایند.نتایج اولیه کنکور دی ماه  اعلام شد و لینک مستقیم آن در این مقاله قرار گرفته شده است. این گروه از داوطلبان با وارد کردن اطلاعات خواسته شده مانند (شماره پرونده، داوطلبی و …) می توانند نتایج کنکور 1402 را مشاهده کنند .برای اطلاع از تاریخ اعلام نتایج کنکور تا پایان این مقاله با ما همراه باشید. در صورتی که در مشاهده نتایج خود به مشکل بر خوردید می توانید  با تماس با شماره 9099075307 از مشاورین ایران تحصیل در خواست مشاوره و راهنمایی نمایید.

زمان اعلام نتایج کنکور

👈 نتایج کنکور سراسری را می توان به دو دسته زمان اعلام نتایج اولیه کنکور و زمان اعلام نتایج نهایی کنکور دسته بندی می شود.

در زمان نتایج اولیه کنکور سراسری، کارنامه داوطلبان می توانند رتبه و تراز کسب شده را ملاحظه نمایند. همچنین از وضعیت مجاز و غیر مجاز شدن خود نیز آگاه شوند. در واقع در همین کارنامه است که داوطلبان می توانند از تمامی درصدهای خود در هر درس اطلاع یابند که به طور میانگین یک ماه و چند روز پس از برگزاری آزمون منتشر می شود.

🕓 اعلام نتایج اولیه کنکور 1402 🕓
دی ماه  سه شنبه 9 اسفند اعلام شد
تیر ماه  نیمه دوم مرداد 1402

 

در زمان اعلام نتایج نهایی کنکور همان نتایج انتخاب رشته هر یک از داوطلبان می باشد که البته این کارنامه برای داوطلبانی که در رشته های با آزمون و بدون آزمون شرکت نموده باشند، یکسان خواهد بود و هر یک از پذیرفته شدگان می توانند در اقدام بعدی نسبت به ثبت نام در دانشگاه محل پذیرش اقدام نمایند.

ذکر این نکته ضروری است که نتایج نهایی داوطلبان دانشگاه های آزاد و دانشگاه های روزانه به صورت جداگانه و در زمان های متفاوتی اعلام می گردد. بنابراین زمان اعلام نتایج کنکور برای انتخاب رشته هر دو گروه متقاضی شهریور ماه می باشد. اما این زمان برای دانشگاه آزاد اندکی دیرتر از دانشگاه های روزانه خواهد بود. به طور میانگین sanjesh.org در نیمه دوم شهریور ماه نتایج را اعلام می نماید.

 

نحوه مشاهده نتایج نهایی کنکور

👈 داوطلبان برای اعلام نتایج کنکور سراسری دو روش پیش رو دارند. در هر یک از این روش‌ها، متقاضیان لازم است اطلاعات هویتی و همچنین اطلاعات کارنامه خود را وارد نمایند. بنابراین چنانچه به این اطلاعات دسترسی ندارید، حتماً باید با کارشناسان مربوطه صحبت نموده تا راه‌های پیشنهادی را به شما ارائه نمایند و از این طریق بتوانید نتایج نهایی کنکور سراسری را دریافت نمایید.

 

دیدن نتایج کنکور

 

🔶 بر روی لینک فعال “کارنامه اعلام نتایج مرحله اول آزمون سراسری سال 1402” کلیک کنید.

 

کارنامه اعلام نتایج

 

🔶 سپس مجدد گزینه “کارنامه اعلام نتایج نوبت اول آزمون سراسری سال 1402 (لطفا کلیک کنید)” را کلیک نمایید.

کارنامه اعلام نتایج

🔶 در صفحه ای که پیش روی شما قرار دارد، می توانید یکی از 3 روش موجود را انتخاب نموده و به کارنامه خود دست پیدا کنید.

 

مشاهده نتایج سراسری

 

روش اول: با استفاده از شماره پرونده و شماره شناسنامه است. شماره پرونده همان کدی است که پس از اتمام ثبت نام این شماره در اختیار شما قرار می‌گیرد. اگر به کارت ورود به جلسه خود دسترسی داشته باشید، می‌توانید این شماره را در بالای کارت خود ملاحظه نمایید. پس از وارد نمودن شماره پرونده خود، می‌توانید نتایج را دریافت نمایید.

 

روش دوم: در این روش مشاهده نتایج نهایی کنکور بر اساس شماره داوطلبی و شماره شناسنامه است. شماره داوطلبی هر فرد، همان شماره‌ای است که به هنگام دریافت کارت ورود به جلسه در اختیار او قرار داده می‌شود. همچنین این شماره، بر روی دسته صندلی داوطلب به هنگام آزمون نصب شده است که باید پس از اتمام آزمون این کد را به همراه داشته باشد.

 

روش سوم: همچنین می توان با ثبت “شماره پرونده”، کد رهگیری و شماره شناسنامه کارنامه را دریافت نمود.

توجه بفرمایید که نحوه مشاهده نتایج اولیه نیز برای هر دو نوبت دی ماه و تیر ماه  یکسان است و به یک روش مشابه می توانید در زمان اعلام نتایج کنکور، نتایج خود را مشاهده نمایید.

 

🔔 اطلاعیه 🔔

مطابق با اطلاعیه سازمان سنجش و آموزش کشور اعلام نتایج کنکور 1402 به صورت الکترونیک و با استفاده از سامانه سنجش و آموزش کشور به اطلاع داوطلبان خواهد رسید.

نحوه دریافت کارنامه کنکور

👈 با توجه به اینکه ثبت نام کنکور ارشد دانشگاه های آزاد و سراسری به صورت همزمان و ادغام شده صورت می پذیرد، لذا در مرحله اعلام نتایج کنکور نیز این کارنامه به صورت همزمان و برای هر دو دانشگاه در قالب یک کارنامه قابل دریافت و مشاهده می باشد. در واقع برای داوطلبان دانشگاه های آزاد نیز با توجه به کدی که در انتهای کارنامه خود مشاهده می نمایند، می توانند نسبت به انتخاب رشته اقدام کنند.

پس از انتشار اطلاعیه سازمان سنجش و آموزش کشور مبنی بر امکان مشاهده نتایج کنکور سراسری می توانید به سامانه این سازمان مراجعه نمایید و کارنامه کنکور سراسری را دریافت نمایند. اطلاعات مورد نیاز برای مشاهده نتایج شامل اطلاعات داوطلبی و همچنین اطلاعات ثبت نام می باشد. روش های مختلفی برای دریافت کارنامه وجود دارد که هر یک از متقاضیان به صلاح دید خود می توانند آن را انتخاب نمایند. اگر نتوانستید این فرایند را تا انتها به درستی انجام دهید، می توانید با همکاران ما در ایران تحصیل تماس بگیرید. 

 

📌 برای اطلاع از نحوه مشاهده اعلام نتایج کنکور ارشد بر روی لینک کلیک کنید.

 

نحوه انتخاب رشته کنکور سراسری 

👈 برای انتخاب رشته ابتدا شما دو انتخاب خواهید داشت:

رشته های با آزمون 

رشته های بدون کنکور دانشگاه سراسری

رشته های با آزمون همان رشته هایی هستند که روزانه و یا نوبت دوم شبانه می باشند و بر اساس رتبه کسب شده و همچنین تراز شما نتایج نهایی را اعلام خواهند نمود که شما می توانید و یا اینکه نمی توانید در این رشته ها شرکت نمایید. چنانچه مایل به انتخاب رشته های بدون کنکور می باشید و در کنکور سراسری شرکت ننموده اید، می توانید در همان زمان اعلام نتایج کنکور نسبت به ثبت نام و انتخاب رشته کنکور اقدام نمایید. کافی است هزینه را به صورت اینترنتی پرداخت نمایید تا پس از آن بتوانید نسبت به انتخاب رشته کنکور اقدام کنید. همچنین برای انتخاب رشته های با آزمون توجه به نوع گزینش آن بسیار ضروری می باشد.

نوع اولویت بندی و همچنین نحوه وارد نمودن کد رشته محل های انتخابی در پذیرش شما نقش بسیار پررنگ و بسزایی خواهد داشت. به همین دلیل توصیه ما به کلیه داوطلبان قبل از انتخاب رشته، مطالعه دقیق دفترچه راهنمای انتخاب رشته برای اطلاع از تمامی مصوبات و همچنین شرایط انتخاب رشته می باشد. استفاده از راهنمایی های مشاورین نیز در این زمینه یاری بخش شما خواهد بود. تنها کافی است با شماره 9099075307 تماس حاصل فرمایید.

نحوه انتخاب رشته کنکور سراسری 

 

نحوه مشاهده جواب کنکور سراسری

👈 جهت مشاهده نتایج کنکور سراسری همانطور که ذکر شد در مرحله اولیه برای دانشگاه های آزاد و سراسری می توانید با مراجعه به پایگاه سنجش و آموزش کشور و کلیک بر روی دریافت نتایج در بخش کنکور سراسری، وارد صفحه مشاهده کارنامه خود شوید.

برای مشاهده نتایج انتخاب رشته دانشگاه آزاد نیز می توانید با مراجعه به پایگاه سنجش و آموزش دانشگاه آزاد نتایج خود را ملاحظه نماید. داوطلبان عزیزی که در انتخاب رشته خود کد رشته محل های نیمه متمرکز را انتخاب نموده اند نیز در مهر ماه می توانند از وضعیت پذیرش و یا عدم پذیرش خود اطلاع یابند.

همچنین داوطلبان پس از مشاهده این نتایج، در آزمون عملی که در زمان مقرر برگزار می شود، شرکت نموده و در صورت موفقیت در این آزمون در بهمن ماه می توانند نسبت به مشاهده نتایج کنکور سراسری  اقدام نمایند. متقاضیانی که مایل به کسب اطلاعات بیشتری در رابطه با مشاهده نتایج کنکور سراسری  می باشند می توانند با برقراری ارتباط با مشاوران ایران تحصیل از تمامی اطلاعات لازم بهره مند شوند. همچنین جهت اطلاع دقیق از زمان اعلام نتایج کنکور  برای رشته های مختلف نیز، می توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید. مشاورین ما همه روزه، حتی ایام تعطیل، آماده ارائه خدمات به شما عزیزان می باشند.

نحوه اعتراض به نتایج کنکور

👈 در زمان اعلام نتایج نهایی آزمون سراسری افراد زیادی از نتیجه کنکور خود رضایت چندانی ندارند و به نظرشان اشتباهی صورت گرفته است. اینجا است که این سؤال برایشان بوجود می آید که آیا می توان به نتیجه نهای اعتراضی کرد یا این که راهی برای اعتراض نیست؟

در جواب باید گفت که بله در صورت نیاز می توانید برای ثبت اعتراض به نتیجه نهایی کنکور سراسری اقدام فرمایید. اما موردی که در اینجا باید مطرح کرد این است که قبل از هر اقدامی برای اعتراض به نتیجه باید از نحوه اعتراض به نتایج اطلاعاتی را بدست آورید و بدانید که چه مراحلی را باید برای ثبت اعتراض انجام دهید که مشاوران ما در این مورد راهنمای شما هستند جهت ثبت هر گونه اعتراض به نتایج می توانید از سراسر کشور با مشاوران ما در ارتباط باشید.

برای ثبت اعتراض دو روش وجود دارد:

راهنمای تصویری روش اول اعتراض به نتایج آزمون

🔶 ابتدا وارد سامانه سنجش شده و گزینه “پاسخگویی و ارتباط با سازمان” انتخاب نمایید.ثبت اعتراض

 

 

🔶 پس از ورود به صفحه جدید باید گزینه “ورود به سیستم پاسخگویی” را کلیک نمایید.

 

ورود به سیستم پاسخگویی

🔶 سپس در مرحله بعد باید وارد سامانه شده و اگر از قبل ثبت نام نکرده اید ابتدا ثبت نام را انجام داده و سپس وارد شده و نوع آزمون خود را انتخاب نمایید.

 

ثبت نام برای اعتراض

🔶 در این مرحله باید گزینه ” درخواست جدید ” را از منوی سمت راست انتخاب کرده و کلیک نمایید.

درخواست جدید برای اعتراض

🔶 سپس  نوع آزمون و سال آزمون خود را انتخاب نمایید.

 

نوع آزمون و سال آزمون اعتراض سراسری

🔶 در نهایت اعتراض خود را به صورت کتبی نوشته و با دلایل مستدل آن را تایید و ارسال نمایید.

 

اعلام نتایج نهایی کنکور سراسری

روش دوم اعتراض به نتایج آزمون

🔶 برای ثبت اعتراض و شکایت می توانید از طریق سامانه darkhast.sanjesh.org  نیز اقدام نمایید.

🔶 به این صورت که پس از ورود به سامانه و وارد کردن اطلاعات خود پیامکی برای شما ارسال خواهد شد 

🔶 سپس آن را وارد کرده و تصویر اعتراض خود را وارد می نمایید 

🔶 نتیجه اعتراض شما از طریق همین سامانه darkhast.sanjesh.org  قابل مشاهده و پیگیری می باشد.

 

مشکل داوطلب یافت نشد در زمان اعلام نتایج کنکور

👈 افرادی که در زمان اعلام نتایج کنکور برای مشاهده نتایج خود اقدام می نمایند اگر در ابتدای ساعات اعلام نتایج باشد، سامانه بسیار شلوغ بوده و ممکن است اشتباهاتی از سامانه مانند مشاهده خطای داوطلب یافت نشد مشاهده شود.

در زمان مشاهده این خطا ابتدا تمامی اطلاعاتی که وارد نموده اید را چک نمایید و مطمئن شوید تمامی اطلاعات شما صحیح وارد شده است زیرا به دلیل استرس ممکن است حرف و یا اعدادی  را به اشتباه وارد کرده باشید.

اگر پس از چک کردن تمامی اطلاعات و صحیح بودن آن باز خطای داوطلب یافت نشد را مشاهده نمودید اصلا نگران نشوید و بدانید که به دلیل شلوغی وب سایت سنجش می باشد و سعی کنید در چند ساعت دیگر مجدد به سامانه مراجعه کرده و نتایج خود را مشاهده نمایید.

 

در مورد کارنامه سبز کنکور سراسری چه می دانید؟

👈 آیا تا به حال چیزی در رابطه با کارنامه سبز کنکور به گوشتان خورده است؟ آیا می دانید کارنامه سبز چیست؟ باید بگوییم که کارنامه سبز کارنامه ای است که پس از اعلام نتایج نهایی آزمون سراسری ورودی دانشگاه ها در سایت سازمان سنجش آموزش کشور منتشر می شود. در واقع، هدف از انتشار این کارنامه این است که داوطلب از امکان پذیرش خود در سایر رشته ها و دانشگاه های کشور اطلاع پیدا کند.

 

راهنمای پذیرفته شدگان کنکور

👈 معمولاً سازمان سنجش همزمان با اعلام نتایج انتخاب رشته کنکور سراسری اطلاعیه ای منتشر می کند و در آن مواردی از جمله مدارک مورد نیاز، زمان و نحوه ثبت نام حضوری رو برای داوطلبانی که در یکی از رشته محل های انتخاب آن ها در نتایج نهایی این کنکور قبول شده اند، اعلام می کند تا بر اساس همان زمان بندی به دانشگاه محل قبولی شان مراجعه کنند.

البته بعضی از دانشگاه ها جزئیات نحوه ثبت نام را در سامانه خود به صورت اطلاعیه برای پذیرفته شدگان اعلام می کنند و گاهی نیاز است که قبل از مراجعه به دانشگاه، از طریق سایت، ثبت نام اینترنتی صورت گیرد. البته داوطلبان برای انجام این کار، حتما باید تأییدیه تحصیلی هم دریافت نمایند.

 

📌 برای آشنایی با نحوه ثبت اعتراض به نتایج کنکور سراسری بر روی لینک مربوطه کلیک کنید. 

مشاوره اعلام نتایج کنکور

👈 بعد از اعلام نتایج کنکور با چند گروه از داوطلبان مواجه می شویم: دسته اول داوطلبانی هستند که در یکی از رشته محل های انتخاب خود قبول شده و از این قبولی راضی هستند و تصمیم به ادامه تحصیل در این رشته دارند. این دسته از افراد باید وارد سایت دانشگاه محل قبولی خود شده و پیگیر اطلاعیه های مربوط به زمان و نحوه ثبت نام باشند. دسته دوم اشخاصی هستند که متوجه وجود اشتباهی در کارنامه اولیه خود اعم از اعمال نشدن سهمیه کنکور، اشتباه در محاسبه درصد و … شده اند و یا در زمان اعلام نتایج نهایی کنکور سراسری از نتیجه خود راضی نبودند، می توانند از طریق سیستم پاسخگویی سنجش اقدام به ثبت درخواست اشتباه در انتخاب رشته کنکور سراسری کنند. البته این ثبت درخواست در سنجش، باید در زمان تعیین شده توسط سازمان سنجش صورت گیرد.

آن گروه از پذیرفته شدگان دوره روزانه که تمایلی به ثبت نام در رشته محل قبولی خود را ندارند، مشمول شرایط محرومیت از انتخاب رشته دوره های روزانه کنکور سال بعد خواهند شد. در نهایت دسته سوم افرادی هستند که مجاز به انتخاب رشته در کنکور سراسری شده اند، اما بعد از اعلام نتایج نهایی کنکور سراسری 1402، قبولی را کسب نکرده اند یا از قبولی خود راضی نیستند.

این دسته از افراد در صورت تمایل می توانند در تکمیل ظرفیت کنکور سراسری شرکت کرده و شانس خود را در این مرحله از پذیرش نیز امتحان نمایند. چنانچه بعد از مطالعه مطالب ذکر شده در این مقاله، هر گونه سوال و یا ابهامی در خصوص زمان اعلام نتایج نهایی کنکور سراسری 1402 داشته باشید، می توانند از طریق خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی ایران تحصیل با مشاوران مجرب این مرکز مشاوره در ارتباط بوده و از تجربیات این کارشناسان در زمینه مورد نظر خود بهره مند شوید.

مشاوره نتایج کنکور

جدیدترین اخبار اعلام نتایج کنکور 

🔊 نتایج نوبت نخست کنکور ۱۴۰۲ اعلام شد

 عبدالرسول پورعباس اعلام کرد: نتیجه علمی نوبت اول آزمون سراسری سال 1402 هم‌اکنون به‌صورت کارنامه حاوی نمرات خام به‌روی درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش قرار گرفته است و داوطلبان می‌توانند با وارد نمودن اطلاعات مورد نیاز، کارنامه خود را مشاهده کنند.

🔊 از اعلام نتایج اولیه کنکور تا اختصاص حق الزحمه برای نخبگان دوره لیسانس

محمد سلیمانی قائم مقام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رئیس مرکز هیأت‌های امنا و هیأت‌های ممیزه وزارت عتف در مراسم تقدیر سالانه از دانشجویان ممتاز سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ دانشگاه علم و صنعت گفت: هر کس در دانشگاه علم و صنعت ایران دانشجوست بالقوه یا بالفعل، نخبه است. عالم واقعی، موحد است مگرآنکه غافل باشد. ممتازان، موثرترین افراد در پیشرفت کشور هستند و توجه به استعداد‌های درخشان، وظیفه هر مسئول در هر مجموعه‌ای است.

 

🔔 اطلاعیه 🔔

در پذیرش داوطلبان کارشناسی ارشد ، 80 درصد آزمون کتبی و 20 درصد نیز معدل دوره کارشناسی تاثیر دارد.

 

خلاصه مطلب

ما در این مقاله سعی داشتیم تا شما عزیزان را به طور کامل با زمان و نحوه مشاهده اعلام نتایج کنکور آشنا کنیم. به یاد داشته باشید که برای مشاهده جواب کنکور خود باید در زمانی که سازمان سنجش مقرر کرده است،  به سایت سنجش و آموزش کشور مراجعه کنید، در غیر این صورت، نمی توانید برای مشاهده جواب کنکور خود اقدام نمایید.

اگر پس از مشاهده جواب کنکور به نتایج اعلام شده اعتراضی دارید، می توانید با همکاران ما ارتباط برقرار کنید و با کمک آن ها اعتراض خود را ثبت نمایید. برای برقراری ارتباط با مشاوران ما در ایران تحصیل می توانید برای ما کامنت گذاشته و یا با شماره 9099075307 تماس بگیرید. همکاران ما در هر ساعت از شبانه روز آماده خدمت رسانی و پاسخگویی به انواع سوالات شما اعم از اعلام نتایج نهایی کنکور سراسری و … هستند. 

 

📥 برای دانلود پی دی اف مقاله کلیک کنید. 📥

 

4.2/5 – (17 امتیاز)

سوالی دارید ؟ با ما تماس بگیرید
تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

تماس از سراسر کشور : 909 9075307

زمان دقیق اعلام نتایج نهایی کنکور سراسری 1402 چه زمانی است؟

نتایج نهایی کنکور سراسری معمولاًَ در اواخر شهریور و یا اوایل مهر ماه خدمت داوطلبان اعلام می شود.

به منظور مشاهده نتایج کنکور چه مدارکی را لازم داریم؟

جهت دستیابی به نتایج کنکور از سامانه سنجش شماره پرونده ، شماره داوطلبی و کد ملی را نیاز دارید.

آیا امکان اعتراض به نتایج کنکور سراسری برای داوطلبان وجود دارد؟

بله. داوطلبان می توانند از طریق مراجعه به سایت سنجش برای ثبت اعتراض به نتیجه کنکور اقدام کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا