نحوه مشاهده سوابق تحصیلی در سایت سنجش + مشاهده مستقیم


سوابق تحصیلی متقاضیان کنکور از سوی سازمان آموزش و پرورش برای سامانه سنجش به نشانی اینترنتی sanjesh.org ارسال می گردد و داوطلبین آزمون باید این سوابق را مشاهده و سپس تایید نمایند و اگر با اطلاعات داوطلب مغایرت داشت باید آن را اعلام نماید. ما در این مقاله نحوه مشاهده سوابق تحصیلی در سایت سنجش را طور کامل برای شما شرح خواهیم داد. اگر در خصوص مشاهده سوابق تحصیلی خود در سامانه سنجش دچار مشکل هستید می توانید با مشاورین ایران تحصیل با شماره 9099075307 تماس گرفته و درخواست مشاوره و راهنمایی نمایید. تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

تاثیر سوابق تحصیلی در آزمون سراسری

همان طور که می دانید، امتحانات دوره متوسطه دوم هر ساله به صورت سراسری در کشور برگزار می گردد و سوابق تحصیلی در واقع همین نمرات نهایی می باشد که در رتبه و نتیجه کنکور فرد بسیار مهم و تاثیر گذار است.

همچنین برخی از دانشگاه های روزانه، شبانه، غیر انتفاعی و .. دارای رشته های بدون کنکور و بر اساس سوابق تحصیلی هستند که فرد با نتایج خود در امتحانات نهایی میتواند در این رشته ها شرکت نماید و بر اساس آخرین اطلاعیه های آموزش و پرورش در حدود 30 درصد سوابق تحصیلی در رتبه به دست آمده فرد تاثیر گذار می باشد.

برای اینکه بتوانید شاهده سوابق تحصیلی خود را در سایت سنجش مشاهده نمایید بدر ادامه مقاله هرماه ما باشید.

📌 برای اطلاع از ثبت نام دانشگاه با سوابق تحصیلی بر روی لینک کلیک نمایید.

مراحل مشاهده سوابق تحصیلی در سایت سنجش 1402

کد سوابق تحصیلی دیپلم، یکی از مدارک مهم در زمان ثبت نام آزمون سراسری می باشد که می توان این کد را از سامانه دیپ کد دریافت کرده و در زمان ثبت نام وارد نمایید. البته سازمان سنجش کشور این امکان را به داوطلبین داده که بتوانند به سامانه سنجش مراجعه مرده و سوابق تحصیلی خود را مشاهده نمایند . برای مشاهده سوابق تحصیلی در سایت سنجش باید اطلاعاتی مانند کد ملی، شماره شناسنامه، کد دانش آموزی و … را داشته باشید .

این نکته قابل ذکر است که در صورت مغایرت سوابق تحصیلی خود و اگر نیاز به ویرایش داشته باشید باید از طریق همان سامانه دیپ کد این اطلاعات را ویرایش نمایید. همچنین پس از نحوه مشاهده سوابق تحصیلی در سایت سنجش می توانید از طریق خود سامانه سنجش اعتراض خود را ثبت و نمره خود را در صورت مغایرت ویرایش نمایید.

به طور کلی اطلاعات مورد نیاز جهت مشاهده سوابق تحصیلی در سامانه سنجش به شرح زیر است”

✅ شماره شناسنامه و کد ملی

✅کد دانش آموزی داوطلب که در بالای کارنامه قابل مشاهده می باشد 

✅سال تولد  

نحوه مشاهده سوابق تحصیلی در سایت سنجش به شرح زیر است:

🔶 ابتدا وارد سامانه سنجش به نشانی اینترنتی sanjesh.org  شده و گزینه سراسری را انتخاب نمایید.

مشاهده سوابق یا انتخاب گزینه سراسری

🔶سپس باید گزینه “سوابق تحصیلی دانش آموزان – وضعیت نمرات ارسالی از آموزش و پرورش” را انتخاب کنید.

🔶در این مرحله سه روش برای نحوه مشاهده سوابق تحصیلی در سایت سنجش وجود دارد که هر یک به شرح زیر است:

سه روش برای نحوه مشاهده سوابق تحصیلی

🔸در مرحله اول باید کد دانش آموز و سال تولد را وارد کرده و پس از وارد کردن کد امنیتی گزینه جستجو را وارد نمایید.

🔸 در مرحله دوم  باید کد دانش آموزی و مشخصات فردی مانند نام، نام خانوادگی و شماره شناسنامه فرد داوطلب را وارد کرده و در انتها کد امنیتی را زده و سپس گزینه جستجو را وارد نمایید.

🔸در مرحله سوم  بر اساس کد دانش آموزی و منطقه یا ناحیه دیپلم می باشد که این اطلاعات را وارد کرده  با زدن کد امنیتی باید گزینه  جستجو را وارد نمایید.

🔶در مرحله آخر زمانی که یکی از سه روش بالا را انتخاب کرده، وارد ناحیه کاربری شده و سوابق تحصیلی  خود را می توانید مشاهده نمایید.

اگر پس از گذراندن مراحل نحوه مشاهده سوابق تحصیلی در سایت سنجش نیاز به راهنمایی بیشتر داشتید می توانید با مشاورین ایران تحصیل با شماره9099075307 تماس گرفته و درخواست راهنمایی نمایید و یا دریافت سوابق تحصیلی خود را به کارشناسان ایران تحصیل بسپارید.

زمان مشاهده سوابق تحصیلی در سایت سنجش 1402

پس از آشنایی با نحوه مشاهده سوابق تحصیلی در سایت سنجش، باید بدانید چه زمانی سوابق خود را در سامانه سنجش می توانید مشاهده نمایید. زمان مشاهده سوابق تحصیلی در سایت سنجش، پس از کنکور سراسری می باشد که باید دانش آموزان سال آخر دوره متوسطه کد سوابق خود را دریافت کرده باشند و سپس از طریق سامانه سنجش سوابق تحصیلی و ریز نمرات خود را مشاهده نمایید.

📌برای اطلاع از مشکل در دریافت کد سوابق تحصیلی بر روی لینک کلیک نمایید.

چه کسانی مشمول سوابق تحصیلی نیستند؟

همانطور که بیان شد سوابق تحصیلی در کنکور بسیار موثر می باشد و افراد می توانند با داشتن سوابق تحصیلی خوب در رشته های مورد علاقه خود بدون کنکور نیز مشغول به ادامه تحصیل شوند. در این میان برخی از افراد نیاز به اقدام به دریافت سوابق تحصیلی نمی باشند و نیاز به گذراندن مراحل سنجش و دریافت آن نیستند که این افراد عبارتند از :

🔘 اگر داوطلب قبل از سال 84 فارغ التحصیل شده باشد نیاز به دریافت سوابق تحصیلی نیست.

🔘 اگر فرد در رشته فنی حرفه ای تحصیل کرده باشد نیاز به مشاهده سوابق تحصیلی در سایت سنجش ندارد.

🔘 اگر در سیستم نظام آموزشی قدیم مدرک خود را دریافت کرده باشد.

🔘 اگر فرد در مدارس غیر ایرانی درس خوانده باشد و سپس مدارک خود را با ایران تطبیق داده باشد نیازی به مشاهده سوابق تحصیلی در سایت سنجش ندارد.

🔘 اگر فرد مدرک پیش دانشگاهی خود را قبل سال 1391 دریافت کرده باشد.

چه کسانی مشمول سوابق تحصیلی نیستند؟

مغایرت سوابق تحصیلی در سایت سنجش با کارنامه 1402

اکنون که با نحوه مشاهده سوابق تحصیلی در سایت سنجش آشنا شدید، اگر در زمان مشاهده سوابق تحصیلی خود مغایرتی مشاهده نمودید باید مارحل زیر را طی نمایید:

⚪️ ابتدا بر روی گزینه ” اطلاعات با مدرک تحصیلی من مغایرت دارد” کلیک نمایید.

⚪️ سپس باید اعتراض خود را یادداشت و سپس ثبت نمایید

⚪️ در انتها کد رهگیری دریافت نمایید.

⚪️ پس از بررسی سازمان سنجش در یک مدت محدود، اطلاعیه ای برای ویرایش سوابق تحصیلی انتشار می دهد .

⚪️ در مرحله بعد شما باید کد رهگیری و کد دانش آموزی را وارد کرده و به اعتراض خود بپردازید.

⚪️ فراموش نکنید حتما در صورت مشاهده مغایرت، اعتراض خود را ثبت نمایید، زیرا در صورت ثبت نکردن اعتراض، همان نمره برای شما ثبت شده و در رتبه کنکور شما بسیار اثر گذار خواهد بود.

 

📌  برای اطلاع از تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور بر روی لینک کلیک نمایید.

 

 

اخبار پیرامون مشاهده سوابق تحصیلی در سایت سنجش

🔊 جزئیات مشاهده سوابق تحصیلی داوطلبان کنکور اعلام شد

داوطلبان کنکور ۱۴۰۱ به سایت سازمان سنجش به آدرس sanjesh.org برای مشاهده سوابق تحصیلی‌شان و اطمینان از عدم مغایرت مراجعه کنند، گفت: دانش‌آموزان بعد از ورود به سامانه، سوابق تحصیلی خود را می‌بینند و اگر مغایرتی مشاهده کردند، در آن سایت اعلام می‌کنند. وقتی دانش‌آموز اعلام مغایرت می‌کند، سایت سازمان سنجش، اطلاعات داوطلب را مجدد از سامانه ساهت بازخوانی می‌کند؛ در صورتی که عدد اعلام شده بعد از بازخوانی اطلاعات با سوابق تحصیلی دانش‌آموز مغایرت داشت، داوطلب باید به منطقه آموزش و پرورش مراجعه کرده و اعلام مغایرت کند تا منطقه در سامانه برایش اصلاح کند.

🔊 داوطلبان کنکور از امروز کد سابقه تحصیلی را دریافت کنند

متقاضیان شرکت در نوبت دوم کنکور 1402، برای ثبت‌نام آزمون سراسری (شروع ثبت‌نام پانزدهم فروردین سال جاری)  در سایت سازمان سنجش آموزش کشور باید کد سابقه تحصیلی (کد 19 رقمی)  را دریافت کنند، متقاضیان می‌توانند از تاریخ 14 فروردین 1402 با مراجعه به درگاه خدمات وزارت آموزش و پرورش کد مذکور را دریافت کنند.

 

خلاصه مطلب

سوابق تحصیلی در رتبه و تراز کنکور اثر مستقیم داشته و برای افرادی که قصد شرکت در رشته های بدون کنکور را دارند بسیار تاثیر گذار است. از طریق سامانه سنجش می توان سوابق تحصیلی را مشاهده و در صورت مغایرت آن را تصحیح نمود. ما در این مقاله در خصوص نحوه مشاهده سوابق تحصیلی در سایت سنجش اطلاعات کاملی را ارائه نمودیم. اگر پس از مطالعه این مقاله نیاز به مشاوره و یا راهنمایی بیشتر داشتید حتما با شماره 9099075307 (تنها از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد)  با مشاورین ما تماس گرفته و یا در زیر همین مقاله پرسش خود را مطرح نمایید.

📥 برای مطالعه و دانلود پی دی اف مقاله نحوه مشاهده سوابق تحصیلی در سایت سنجش کلیک نمایید.📥

 

به این پست امتیاز دهید

تایید سوابق تحصیلی چگونه صورت می گیرد؟

از طریق شخص دانش آموز در سایت سازمان سنجش انجام می شود.

چه زمانی برای مشاهده سوابق تحصیلی به سایت سنجش مراجعه کنیم؟

معمولا پس از برگزاری کنکور سراسری امکان مشاهده و تایید سوابق تحصیلی از طریق سایت سنجش برای داوطلبان فراهم می شود.

در صورت مغایرت اطلاعات ثبت شده با کارنامه چه اقدامی باید انجام داد؟

داوطلب بایستی نسبت به این مغایرت اعتراض نموده و پس از ثبت در خواست و پیگیری اعتراض، در زمان اعلام شده سوابق تحصیلی خود را مجددا تایید نماید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا