نقل و انتقالات فرهنگیان + {درون و برون استانی} 1402


نقل و انتقالات فرهنگیان، امکانی است که وزارت آموزش و پرورش برای رفاه هر چه بیشتر کارکنان خود در نظر گرفته است. افراد ممکن است هر ساله به علت های متعددی نظیر انتقال محل سکونت، قصد داشته باشند تا محل فعالیت خود را تغییر دهند. این دسته از فرهنگیان می توانند با مراجعه به سامانه نقل و انتقالات فرهنگیان به آدرس profile.medu.ir، نسبت به ثبت درخواست انتقال خود اقدامات لازم را انجام دهند. این فرآیند الکترونیکی می باشد و نیازی به مراجعه حضوری افراد نمی باشد. متقاضیان انتقالی فرهنگیان سال 1403-1402 می توانند از تاریخ 17 اردیبهشت الی 16 خرداد ماه برای ثبت درخواست خود، به سامانه مذکور مراجعه کنند. 

در این مطلب به توضیح شرایط درون استانی و برون استانی فرهنگیان پرداخته ایم. شما می توانید فرایند ثبت درخواست نقل و انتقال خود را به مشاوران آکادمی ایران تحصیل بسپارید. تنها کافیست با از طریق تلفن ثابت با شماره 9099075307 تماس بگیرید.

نقل و انتقالات فرهنگیان 

یکی از امکاناتی که وزارت آموزش و پرورش برای کارکنان خود در نظر گرفته است، امکان ثبت درخواست نقل و انتقالات فرهنگیان است. این خدمات در گذشته تنها از طریق مراجعه حضوری به اداره آموزش و پرورش استانها انجام می گرفت اما با راه اندازی سامانه نقل و انتقالات فرهنگیان به آدرس profile.medu.ir، امکان ثبت درخواست نقل و انتقالات به صورت تمام الکترونیک و بدون نیاز به حضور فیزیکی متقاضیان، امکان پذیر شد. داوطلبان می توانند درخواست خود را مبنی بر دریافت انتقال موقت و دائم درون استانی و برون استانی ثبت کنند. قابل توجه است که این خدمات تنها به افراد واجد شرایط ارائه خواهد شد. شما می توانید با مطالعه شیوه نامه نقل و انتقالات فرهنگیان، از دارا بودن صلاحیت های لازم اطمینان حاصل کنید. در ادامه شرایط ثبت نقل و انتقالات فرهنگیان ذکر شده است. 

اطلاعیه: 📣

فرهنگیان می توانند از تاریخ 17 اردیبهشت ماه الی 16 خرداد 1402 نسبت به ثبت درخواست نقل و انتقالات، اقدام کنند.

 

شرایط نقل و انتقالات فرهنگیان 1402

همانطور که پیش از ذکر شد، امکان دریافت انتقالی برای همه افراد ممکن نبوده و تنها درخواست متقاضیان واجد شرایط بررسی خواهد شد. اما شرایط نقل و انتقالات فرهنگیان چیست؟ به طور کلی دو نوع انتقال موقت و دائم درون استانی و برون استانی وجود دارد که شرایط دریافت هر یک از این نوع انتقالات متفاوت می شود. 

حداقل سنوات خدمت تجربی مجاز در آموزش و پرورش
نوع انتقال  درون استانی  برون استانی 
موقت 10 سال 10 سال
دائم 10 سال 15 سال

 

شرایط انتقال موقت برون استانی
ارائه تاییدیه از مراجعه دارای صلاحیت توسط همسر جانباز داوطلب به محل اشتغال/ سکونت جانباز (با استناد بر ماده ۱۷ آیین نامه اجرایی ماده ۱۳ قانون تسهیلات و جانبازان)
داوطلبانی که متاهل هستند و درخواست انتقال به محل خدمت همسرشان را دارند، ملزم به داشتن حداقل 2 سال سنوات تجربی هستند.
متقاضیان باید دارای 2 سال سابقه خدمت آموزشی تمام وقت در آموزش و پرورش باشند.

 

برای اطلاع از شرایط انتقالی استثنا فرهنگیان، با ما همراه باشید.

 

شرایط و ضوابط انتقال دائم برون استانی
داوطلبان این نوع انتقال نباید هیچگونه تعهد خدمتی به منطقه مبدا داشته باشند.

 

شرایط انتقالی نیروی قراردادی
موافقت و تایید ادارات کل مبدا و قصد
دارا بودن حداقل 5 سال سنوات تجربی 
تامین اعتبار در اداره کل مقصد

 

شرایط تبدیل انتقال موقت به دائم 
افرادی که در منطقه محل فعالیت، تعهد خدمت دارند، مجاز به ثبت درخواست انتقال نمی باشند و با درخواست آنها موافقت نخواهد شد. 
افراد متقاضی تبدیل انتقال موقت به دائم باید در سال گذشته انتقالی موقت را دریافت کرده باشند.

 

📌 قابل توجه است که مدت سوابق خدمت بصورت حق التدریس، مأموریت به سایر دستگاه‌ها، نهضت سوادآموزی، تحصیل در مراکز تربیت معلم، خدمت نظام وظیفه، تربیت دبیر، قرارداد کار معین و … به عنوان سابقه خدمت برای نقل و انتقالات فرهنگیان در نظر گرفته نخواهد شد.

📌 ملاک محاسبه سابقه خدمت آموزشی تمام وقت در وزارت آموزش و پرورش، سوابق مندرج در حکم کارگزینی یا قرارداد تا تاریخ 6 شهریور ماه 1401 می باشد.

 

انتقال استثناء درون و برون استانی

 

انتقال استثناء درون و برون استانی

وزارت آموزش و پرورش در جهت حفظ انسجام و کیان خانواده، موارد استثنائی را برای نقل و انتقالات برخی فرهنگیان در نظر گرفته است. به این معنی که موافقت با افراد دارای شرایط زیر به طور استثناء خواهد بود.

📋 زوجین فرهنگی که محل خدمت آنها دور از هم و در دو استان مختلف می باشد می توانند در صورت داشتن 5 سال سنوات تجربی، اقدام به درخواست انتقالی به محل فعالیت همسر بدهند. 

📋 یکی دیگر از شرایط خاص پذیرش نقل و انتقالات فرهنگیان، بانوان فرهنگی هستند که همسر آنها مشغول به فعالیت در نهاد های دولتی سمت مدیریتی دارند و یا در ارگان های نظامی کشور در حال خدمت هستند و طبق امریه دستگاه مربوطه، بدون خواست شخص، به محدوده خارج از استان محل فعالیت خود منتقل شده اند. این بانوان با داشتن حداقل 5 سال سنوات تجربی می توانند درخواست خود برای انتقال به استان محل خدمت همسر را به ثبت برسانند.

📋 چنانچه همسر معلمی جانباز باشد و محل اشتغال وی در همان سال به صورت دائم تغییر کند، با ارائه تاییدیه از مراجع ذی صلاح (با استناد بر ماده ۱۷ آیین نامه اجرایی ماده ۱۳ قانون تسهیلات استخدامی و جانبازان) با درخواست انتقالی ایشان موافقت خواهد شد. قابل توجه است که شرط داشتن سابقه برای این افراد اجباری نمی باشد.

نکات نقل و انتقالات فرهنگیان

🌟 توجه کنید که انتقال دائم به کلانشهر های اصفهان، اهواز، تبریز، شیراز، قم، کرج و مشهد ممنوع می باشد و تنها درخواست متقاضیان انتقال موقت به این استان ها بررسی خواهد شد. برخورداری از تسهیلات خروج از کلانشهر ها نیز مشروط به ارائه درخواست کتبی جداگانه می باشد.

🌟 با توجه به فرآیند چند مرحله ای بررسی و پردازش نقل و انتقالات فرهنگیان، امکان تغییر مقصد پس از تایید انتقال، میسر نمی باشد.

🌟 متقاضیان دریافت انتقالی فرهنگیان باید پیش از ثبت درخواست خود تمام جوانب امر را بررسی کرده و سپس اقدامات لازم را انجام دهند چرا که پذیرش انصراف از انتقال پس از اعلام نتایج مجاز نمی باشد. البته لازم به ذکر است در برخی شرایط خاص و تنها با موافقت ادارات کل استان های مبدا و مقصد امکان انصراف از انتقالی وجود دارد اما در این صورت فرد متقاضی، تا دو سال حق شرکت در فرآیند نقل و انتقالات فرهنگیان را نخواهند داشت.

 

زمان نقل و انتقالات فرهنگیان 1402

همانطور که گفته شد، داوطلبان دریافت انتقالی برون استانی و یا درون استانی باید در زمان مقرر به وب سایت نقل و انتقالات فرهنگیان مراجعه کرده و درخواست خود را ثبت نمایند. طبق آخرین اخبار منتشر شده از سوی وزارت آموزش و پرورش کشور، فرهنگیان گرامی می توانند از تاریخ 17 اردیبهشت ماه الی 16 خرداد 1402 نسبت به ثبت درخواست انتقالی در سامانه profile.medu.ir اقدام کنند. 

طبیعی ات که هیچگونه درخواست انتقالی در خارج از این محدوده زمانی مورد بررسی قرار نخواهد گرفت. پیشنهاد می شود متقاضیان ثبت درخواست خود را به روزهای انتهایی، موکول نکنند. 

 

نحوه ثبت درخواست نقل و انتقالات فرهنگیان

نحوه ثبت درخواست نقل و انتقالات فرهنگیان

درخواست نقل و انتقالات فرهنگیان در سامانه پروفایل کارکنان به صورت تمام الکترونیک و بدون نیاز به حضور فیزیکی متقاضیان انجام می گیرد. برای ورود به این سامانه و ثبت درخواست، ابتدا آدرس profile.medu.ir را در نوار جستجوی مرورگر خود جستجو کنید.

پس از ورود به صفحه اصلی این وب سایت، کد پرسنلی و کد امنیتی تصویر را وارد کنید و بر روی عبارت مرحله بعد کلیک کنید.

در این مرحله اطلاعات خواسته شده را تکمیل کنید و سپس فرم امتیاز بندی را نیز بررسی و تکمیل کنید. در این مرحله باید نسبت به بارگذاری مدارک و مستندات نیز اقدام کنید.

در تکمیل فرم های مربوطه دقت لازم و کافی را بکار ببرید و فراموش نکنید که می توانید حداقل 1 استان و حداکثر  5 استان را “به ترتیب اولویت” برای ثبت درخواست نقل و انتقال به ثبت برسانید.

در صورت بروز هرگونه مشکل در فرآیند ثبت درخواست نقل و انتقالات می توانید با شماره 9099075307 تماس بگیرید. همکاران ما در آکادمی ایران تحصیل همه روزه آماده پاسخگویی به سوالات شما عزیزان هستند.

برای ورود به سامانه نقل و انتقالات فرهنگیان، کلیک کنید.

 

اخبار پیرامون نقل و انتقالات فرهنگیان

«شرایط نقل و انتقال به استان تهران اعلام شد.»

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش در گفتگویی اعلام کرد: فرهنگیانی که دارای بیش از 3 سال انتقال موقت به شهرستان های استان تهران هستند، با درخواست انتقال دائم آنها موافقت خواهد شد. قابل توجه است که نقل و انتقالات فرهنگیان به کلانشهر ها از جمله تهران ممنوع می باشد و متقاضیان تنها می توانند درخواست خود برای انتقال به شهرستانهای این استان را ثبت کنند.

 

خلاصه مطلب

بسیار پیش آمده است که افراد به دلیل تغییر محل زندگی خود، ماموریت های همسر و … ملزم به دریافت انتقالی از محل کار خود هستند. وزارت آموزش و پرورش نیز به عنوان یکی از بزرگترین ارگان های  کشور در راستای افزایش تمرکز و بهره وری نیروی انسانی خود و علاوه بر این، افزایش رضایت شغلی کارکنان این ارگان، امکان ثبت درخواست نقل و انتقالات فرهنگیان را فراهم نموده است. فرآیند ثبت این درخواست تنها در موعد مقرر و با مراجعه به وب سایت profile.medu.ir امکان پذیر است. فرهنگیان محترم می توانند شیوه نامه نقل و انتقالات را به دقت مورد مطالعه و بررسی قرار دهند و در صورتی که واجد شرایط بودند، نسبت به ثبت درخواست خود اقدام کنند. در این مطلب نیز شرایط دریافت انواع انتقالات برون استانی و درون استانی شرح داده شد. 

 

برای دانلود پی دی اف مطالب کامل این صفحه، کلیک کنید.

 

نقل و انتقالات فرهنگیان در چه سامانه ای انجام می شود؟

ثبت درخوات نقل و انتقال در بازه زمانی مقرر، در سامانه پروفایل کارکنان امکان پذیر است. برای اطلاع از نحوه ثبت درخواست، مطلب بالا را مطالعه کنید.

مهلت ثبت درخواست نقل و انتقالات فرهنگیان تا چه تاریخی است؟

متقاضیان می توانند از 17 اردیبهشت الی 16 خرداد ماه نسبت به انجام فرآیند نقل و انتقالات اقدام کنند.

شرایط دریافت انتقالی برون استانی چیست؟

برای اطلاع از مفاد شیوه نامه نقل و انتقالات فرهنگیان، می توانید مطلب بالا را مطالعه نمایید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا