نمونه سوالات آزمون ترمیم معدل 1403 + تفکیک رشته ها


داوطلبانی که قصد شرکت در کنکور سراسری 1403 را دارند و به دلیل تأثیر ۴۰ درصدی معدل در آزمون سراسری مایل به ارتقاء نمره و معدل کل خود از طریق شرکت در آزمون ترمیم معدل هستند، لازم است که قبل از هر چیز با نمونه سوالات آزمون ترمیم معدل ریاضی، تجربی و همچنین سوال های ترمیم معدل انسانی سال های قبل آشنایی داشته باشند.

همانطور که می‌دانید آزمون ترمیم معدل که به عنوان امتحان نهایی پایه دوازدهم برگزار می‌شود، در گروه‌های آزمایشی ریاضی، تجربی و انسانی می‌باشد و و دانش آموزان لازم است که منابع و سوالات آزمون امتحانات نهایی آشنایی را مطالعه کنند تا شانس قبولی خود را افزایش دهند. چنانچه شما عزیزان به دنبال دریافت نمونه سوالات آزمون ترمیم معدل برای ارتقاء معدل و نمرات خود هستید، می‌توانید با همکاران ما در مجموعه ایران تحصیل تماس بگیرید تا شما عزیزان را در این زمینه راهنمایی کنند.

ضرورت آشنایی با نمونه سوالات آزمون ترمیم معدل

ترمیم معدل یکی از قوانین آموزش و پرورش برای آن دسته از افرادی است که قصد دارند نمره و معدل امتحان نهایی خود را ارتقا دهند. در سال ۱۴۰۲ براساس تغییراتی که در آزمون سراسری به وجود آمده ، تأثیر ۴۰ درصدی معدل در این آزمون قطعی است. بنابراین افرادی شانس پذیرش بیشتری دارند که معدل کل یا نمرات هر درس آنها نمرات بسیار خوبی ‌باشد.

افرادی که معدل آنها زیر ۱۷ است، حتماً باید برای آزمون معدل اقدام کنند. افرادی که معدل ۱۹ یا ۱۸ دارند نیز می‌توانند برای بهبود معدل خود در آزمون امتحانات نهایی پایه دوازدهم به صورت مجدد شرکت نمایند.

این آزمون در سه گروه آزمایشی ریاضی، تجربی و انسانی در رشته‌های نظری برگزار می‌شود و داوطلبان آزمون سراسری می‌توانند با حضور در این آزمون شانس خود را برای ارتقا معدل و نمرات خود افزایش دهند. یکی از راه‌های قبولی در آزمون ترمیم معدل آشنایی با منابع و نمونه سوالات سوال‌های گذشته است. دسترسی به نمونه سوالات آزمون ترمیم معدل گروه آزمایشی تجربی، ریاضی و انسانی کمی دشوار است.

برای سهولت دسترسی می‌توانید با همکاران ما در مجموعه ایران تحصیل در ارتباط باشید تا اطلاعات لازم را در این زمینه به شما عزیزان ارائه کرده و شما را در جریان مهم‌ترین سوالات آزمون ترمیم معدل که ممکن است از میان منابع انتخاب شود قرار دهند.

ضرورت آشنایی با نمونه سوالات آزمون ترمیم معدل

برای بررسی شرایط ترمیم معدل دیپلم برای مهاجرت وارد لینک شوید.

نمونه سوالات آزمون ترمیم معدل گروه ریاضی 1402

دانش آموزانی که مقطع دبیرستان خود را در گروه آزمایشی ریاضی طی کرده و در امتحانات نهایی نمره و معدل نسبتاً کمی را کسب کرده‌اند، زمانی که بخواهند در آزمون سراسری شرکت کنند با توجه به تأثیر ۴۰ درصدی معدل در نتایج آزمون سراسری قطعاً با مشکل مواجه خواهند شد و شانس قبولی و اخذ پذیرش در دانشگاه‌های معتبر را از دست می‌دهند.

یکی از بهترین راه‌ها برای جبران این مشکل شرکت در آزمون ترمیم معدل و ارتقاء نمرات هر یک از دروسی که در آنها نمره کمی دارند یا ارتقا معدل کل می‌باشد. به این منظور بهتر است که داوطلبان قبل از شرکت در آزمون با نمونه سوالات ترمیم معدل ریاضی آشنایی کامل داشته باشند تا پیش‌بینی کنند که بیشترین میزان سوالات از کدام بخش‌ها انتخاب می‌شود. به همین منظور برای سهولت دسترسی در ادامه نمونه سوالات ترمیم معدل 1402 ریاضی ارائه شده است.

نمونه سوالات آزمون ترمیم معدل گروه تجربی 1402

گروه تجربی یکی از پرمتقاضی‌ترین گروه‌هایی است که داوطلبان آزمون سراسری در آن حضور دارند. دانش آموزانی که گروه تجربی را به عنوان رشته دبیرستان خود انتخاب کردند و قصد دارند در همین رشته در آزمون سراسری شرکت کنند، باید نمرات بسیار خوبی را در هر درس و معدل مناسب را ارائه کنند تا اخذ پذیرش آنها راحت‌تر صورت گیرد تا راحت‌تر در آزمون سراسری پذیرش شوند.

از این رو داوطلبانی که نمرات کمی دارند یا معدل آنها مناسب نیست، با شرکت در آزمون ترمیم معدل می‌توانند این مشکل را حل کنند. برای آمادگی در این آزمون بهتر است که داوطلبان با نمونه سوالات ترمیم معدل تجربی آشنا باشند. در ادامه نمونه سوالات آزمون ترمیم معدل گروه تجربی ارائه شده است. با دانلود و دسترسی به نمونه سوالات می‌توانید راحت‌تر منابعی که بیشترین میزان سؤال از میان آنها انتخاب می‌شود را مطالعه کنید و با آمادگی بیشتری در جلسه امتحانات نهایی سال دوازدهم حضور یابید. در ادامه نمونه سوالات آزمون ترمیم معدل گروه تجربی در قالب جدول زیر آورده شده است:

نمونه سوالات آزمون ترمیم معدل گروه تجربی

برای  تکمیل ثبت نام ترمیم معدل کنکور بر روی لینک کلیک کنید.

نمونه سوال های ترمیم معدل انسانی 1402

دانش آموزانی که در گروه انسانی تحصیل کرده‌اند، چنانچه معدل مناسبی برای آزمون سراسری ارائه ندهند، با مشکل مواجه خواهند شد و از بورسیه‌ها و کمک‌های مالی که پس از اخذ پذیرش از سوی دانشگاه‌های معتبر دولتی به آنها اختصاص می‌یابد، محروم می‌شوند. شرکت در آزمون ترمیم معدل یکی از راه‌هایی است که می‌توان به وسیله آن نمره‌های هر درس یا معدل کل را ارتقاء و بهبود دهند.

بسیاری از افراد ممکن است که به منابع و نمونه سوال های ترمیم معدل انسانی که می‌تواند بسیار به آنها کمک کننده باشد، دسترسی نداشته باشند. از این رو برای سهولت دسترسی در ادامه مهم‌ترین سوالات امتحانات نهایی این گروه ارائه شده و داوطلبان می‌توانند با بررسی این سوالات در زمان مطالعه هر درس صرفه‌جویی کرده و بخش‌هایی را به مطالعه اختصاص دهند که می‌دانند بیشترین میزان سؤال از آنها مطرح می‌شود.

نمونه سوالات آزمون ترمیم معدل گروه انسانی

جهت اطلاع از مدارک لازم برای ترمیم معدل کنکور بر روی لینک کلیک کنید.

مشاوره نمونه سوالات آزمون ترمیم معدل

آزمون ترمیم معدل یکی از راه‌های جبران معدل برای افرادی است که در امتحانات نهایی پایه دوازدهم به خوبی عمل نکرده‌اند. پس از اعلام نتایج آزمون سراسری افراد باید مدارک مربوط به دیپلم و پیش دانشگاهی خود را ارائه کنند.

یکی از مواردی که هنگام اخذ پذیرش از سوی دانشگاه مورد هنگام قبولی در آزمون مورد سنجش و ارزیابی قرار می‌گیرد، معدل کل داوطلبان و نمرات هر درس است. اگر معدل داوطلبان آزمون سراسری زیر ۱۷ باشد، به دلیل تأثیر ۴۰ درصدی معدل کل در این آزمون سرنوشت ساز عملاً شانس این افراد نسبت به دیگر رقبا کمتر خواهد بود.

از سوی دیگر ممکن است برخی از افراد فقط در یک یا چند درس نیاز به بهبود معدل داشته باشند. از این رو می‌توانند در امتحانات نهایی پایه دوازدهم مجدداً شرکت کرده و با افزایش نمرات هر درس شانس خود را افزایش دهند.

اما چیزی که بسیار اهمیت دارد، دسترسی به نمونه سوالات آزمون ترمیم معدل سال‌های گذشته است. قطعاً دسترسی به سوالات سوال‌های گذشته و مرور آنها می‌تواند به داوطلبان بسیار کمک کننده باشد، چراکه می‌توانند با گزینش سوالات و تکرار این موارد در وقت خود صرفه‌جویی کرده و زمان خود را به مطالعه منابعی اختصاص دهند که بیشترین میزان سؤال از آنها مطرح شده است.

برای قبولی در آزمون ترمیم معدل شما می‌توانید از مشاوران تحصیلی که در این زمینه دانش کافی دارند و می‌توانند شما را در انتخاب بهترین منابع راهنمایی کنند و سوالات مهم را در دسترس شما قرار دهند کمک بگیرید.

کارشناسان آکادمی ایران تحصیل با داشتن تیم متخصص مشاوران با داشتن سال‌ها سابقه در امر مشاوره تحصیلی می‌توانند با در اختیار گذاشتن نمونه سوالات سال‌های گذشته آزمون ترمیم معدل شما را در مسیر مطالعه و برنامه‌ریزی صحیح تا روز آزمون یاری کنند. از این رو شما می‌توانید با مشاوران این مجموعه از طریق شماره 9099075307 در ارتباط باشید تا خدمات لازم را در این زمینه به شما عزیزان ارائه نمایند.

مشاوره نمونه سوالات آزمون ترمیم معدل

جهت ارزیابی و بررسی شرایط ترمیم معدل دانشگاه پیام نور وارد لینک شوید.

خلاصه مطالب

افرادی که قصد شرکت در آزمون ترمیم معدل که همان آزمون امتحانات نهایی پایه دوازدهم را دارند، بهتر است قبل از هر چیز با نمونه سوالات سوال‌های قبل آشنایی داشته باشند. دسترسی به نمونه سوالات آزمون ترمیم معدل می‌تواند کار داوطلبان را آسان‌تر کرده و زمانبندی و برنامه‌ریزی مطالعاتی مناسبی داشته باشند و بیشتر تایم خود را به مطالعه منابعی اختصاص دهند که می‌دانند بیشترین میزان سؤال از میان آنها انتخاب می‌شود.

در این مقاله سعی کردیم نمونه سوالات ترمیم معدل ریاضی، نمونه سوالات ترمیم معدل تجربی و سوال های ترمیم معدل انسانی که به عنوان سه گروه نظری شناخته می‌شوند را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. چنانچه شما داوطلبان عزیز نیازمند دریافت برنامه‌ریزی مطالعاتی دقیق تا روز امتحان هستید، می‌توانید با مشاوران آکادمی ایران تحصیل تماس بگیرید تا تیم خبره و مجرب این مجموعه شما عزیزان را در این مسیر یاری کنند.

برای دانلود pdf مقاله کلیک کنید.

به این پست امتیاز دهید

چگونه می‌توان به نمونه سوالات آزمون ترمیم معدل دست پیدا کرد؟

شما می‌توانید از طریق تماس با مجموعه ایران تحصیل به نمونه سوالات آزمون ترمیم معدل دست یابید.

نمونه سوالات آزمون ترمیم معدل در چه گروه‌های ارائه می‌شود؟

نمونه سوالات آزمون‌ترم معدل در سه گروه ریاضی، تجربی و انسانی در اختیار داوطلبان قرار می‌گیرد.

نمونه سوالات آزمون ترمیم معدل گروه انسانی کدام است؟

در این مقاله نمونه سوالات این گروه آزمایشی در سال‌های قبل در اختیار شما عزیزان قرار گرفته است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا