نمونه پروپوزال امریه دانش بنیان 1402 + راهنما جامع


درخواست پروپوزال امریه دانش بنیان فرآیندی است که از طریق آن سازمان‌ها و شرکت‌های دانش بنیان می‌توانند برای دریافت حمایت‌های مالی و فنی از دولت و سایر نهادهای حمایتی اقدام نمایند. نحوه درخواست پروپوزال امریه دانش بنیان به این صورت است که ابتدا، به وب‌سایت رسمی نهاد یا سازمان حمایتی شده وارد و پس از مطالعه دستورالعمل‌ها و شرایط خاص فراخوان، فرم درخواست پروپوزال را تکمیل می‌نمایید.

نحوه درخواست پروپوزال امریه دانش بنیان چگونه است؟

نحوه درخواست پروپوزال امریه دانش بنیان از طریق سامانه PRS انجام می‌شود. این سامانه به عنوان یک محیط یکپارچه عمل می‌کند که کلیه فرآیندهای ثبت درخواست و ارسال اسناد از طریق آن صورت می‌پذیرد، مگر در مواردی که شرکت متقاضی دارای مجوز «سمتا» باشد، در این صورت، ضروری است که اقدامات مربوط از طریق سامانه CRM انجام شود، که این مجوز برای شرکت‌هایی است که با زیر مجموعه‌های امریه وزارت دفاع در ارتباط هستند و دیگر شرکت ها از طریق سامانه PRS عمل می‌نمایند.

پس از درخواست پروپوزال امریه دانش بنیان در سامانه PRS، شرکت موظف است تاییدیه را از طریق سامانه REG دریافت نماید. همچنین از دهم تا بیست و پنجم هر ماه، فرصت دارید تا درخواست خود را ثبت نمایید. همچنین توجه داشته باشید پس از آن که درخواست اولیه خود را در PRS ثبت کرده‌اید، شرکت موظف است این درخواست را تا قبل از بیست و پنجم همان ماه در REG تایید نماید.

پس از اتمام تدوین پروپوزال و ارائه درخواست، فرآیند هنوز به اتمام نرسیده است. فهرست ماموران وظیفه اولیه در تاریخ دهم ماه آینده اعلام خواهد شد. این اعلامیه قطعی نیست و همچنان به تایید پروپوزال شما نیاز است، اما دلالت بر آن دارد که شما امتیاز لازم را به دست آورده‌اید. در این مرحله، یک پیامک به شما ارسال خواهد شد تا در وبینار توجیهی شرکت نمایید. در این وبینار، اطلاعات ارزشمندی در خصوص وظایفی که باید انجام دهید دریافت خواهید کرد و فرصتی خواهد‌بود تا سوالات خود را از متخصصان مربوطه مطرح نمایید.

پس از شرکت در وبینار آشنایی، لازم است تا فرآیندهای دیگری نیز طی شوند تا به مرحله پذیرش نهایی دست یابید. این فرآیندها عبارتند از: تایید پیشنهاد تحقیق توسط داور، تکمیل برنامه‌ریزی زمان‌بندی‌ شده‌ پروژه، ارائه گزارش‌های دوره‌ای، ارزیابی عمل‌کرد و در نهایت، دریافت گواهی تایید است.

سامانه درخواست پروپوزال امریه دانش بنیان

نحوه نوشتن فرم پروپوزال امریه دانش بنیان

برای نوشتن پروپوزال در سامانه PRS، شما باید از قالب مشخصی استفاده نمایید که در سامانه موجود است. پس از اتمام هر یک از بخش‌ها، پروپوزال را در سامانه PRS بارگذاری نموده و در پایان ارسال فرمایید. لطفا توجه داشته باشید که هر برگه در سامانه  prs.daneshbonyan.ir دارای محدودیتی در خصوص تعداد کاراکتر است و شما باید این محدودیت را رعایت فرمایید. حتی اگر حداکثر تعداد کاراکتر برای یک بخش زیاد به نظر برسد، امکان دارد متن خود را به صورت خلاصه‌تر یا مفصل‌تر ارائه دهید. این قالب شامل بخش‌های زیر است:

  •  عنوان: در این بخش، عنوان پروپوزال باید وارد گردد.
  •  خلاصه: در این بخش، خلاصه‌ای از پروپوزال با حداکثر ۲۰۰ کاراکتر باید وارد گردد. در این خلاصه، به‌طور مختصر به موضوع پروپوزال، روش‌ها و نتایج مورد انتظار اشاره شود.
  • نقش طرح در ارتقا محصول دانش بنیان: در این بخش با حداکثر ۷۰۰ کاراکتر، نقش پروپوزال در ارتقا و توسعه محصولات دانش بنیان توضیح داده می‌شود.
  • شرح فنی: در این قسمت، شرح فنی کامل پروپوزال با حداکثر 90/000 کاراکتر باید وارد گردد. در این بخش، به تفصیل به روش‌ها، فناوری‌ها، مواد استفاده‌شده‌و سایر جزئیات فنی پروپوزال پرداخته شود.
  • طرح قرار است برطرف‌کننده چه مسئله‌ای باشد: با حداکثر ۷۰۰ کاراکتر، توضیح داده شود که پروپوزال قرار است چه مسئله‌ای را حل کند و به چه نیازهای صنعتی یا اجتماعی پاسخ دهد.
  • ارتباط سوابق شغلی و تحصیلی: در این بخش، با حداکثر ۷۰۰ کاراکتر، توضیح داده شود که چگونه  مدرک تحصیلی مورد نیاز برای امریه سربازی با شغل مورد نظر مرتبط هستند و چگونه می‌توان در توسعه آن‌ها مشارکت کرد.
  • اهداف نهایی و ملموسی که در پایان پروژه مدنظر است، با حداکثر ۷۰۰ کاراکتر شرح داده شود و همچنین زمان‌بندی اجرای پروژه نیز در پایان پروپوزال ذکر شود.

نحوه نوشتن فرم پروپوزال امریه دانش بنیان

کاربرگ پیشنهاد طرح امریه دانش بنیان

کاربرگ پیشنهاد طرح امریه دانش بنیان یک سند مهم و کلیدی برای شرکت‌ها و موسسات دانش بنیان است که قصد دارند از طریق امریه، نیروهای متخصص و دانش آموخته را جذب نمایند. این کاربرگ شامل مشخصات کامل طرح، اهداف، چشم‌انداز، نیازهای تخصصی و جزئیات تکمیلی دیگر مربوط به پروژه است که باید به دقت تدوین و ارائه شود.  این کاربرگ نه تنها باید نشان‌دهنده کیفیت و ارزش علمی و فنی طرح باشد، بلکه باید توانایی جذب نیروی متخصص از طریق امریه را نیز به خوبی توصیف کند. در ادامه نمونه کاربرگ پیشنهاد طرح امریه دانش بنیان را برای شما قرار داده شده است که می‌توانید آن را دانلود و مطالعه نمایید.

آیا فرم پروپوزال امریه دانش بنیان قابل ویرایش است؟

فرم پروپوزال امریه دانش بنیان به صورت محدود قابل ویرایش است و قسمت‌هایی مانند موضوع و محوریت آن را نمی‌توانید ویرایش نمایید. برای مثال، اگر شرکت شما دو محصول دانش بنیان A و B دارد و شما برای توسعه محصول A درخواست داده‌اید، در این مرحله مجاز نیستید پروپوزال را برای توسعه محصول B ویرایش کنید؛ اما اگر بخواهید پروپوزال را ساده‌تر بنویسید، می‌توانید در زمان ویرایش آن را  تکمیل کنید. توجه داشته باشید که فقط دو روز فرصت برای ویرایش خواهید داشت و در زمان اعلام شده باید ویرایش خود را انجام دهید.

آیا پروپوزال با رشته تحصیلی متقاضی باید مرتبط باشد؟

پروپوزال با رشته تحصیلی متقاضی می‌تواند مطابقت نداشته باشد و در  در خصوص  نگران نباشید. ارزیابی نهایی پیشنهادها توسط داوران متخصص انجام خواهد شد و در صورت لزوم، داور با شما تماس خواهد گرفت. شما می‌توانید به خوبی از طرح خود دفاع نموده و اگر داور را متقاعد سازید که پیشنهاد شما ارزشمند است و شما قادر به اجرای آن هستید، آن را تایید خواهد کرد. شما می‌توانید برای نوشتن یک طرح توجیهی با کارشناسان و متخصصین ایران تحصیل در ارتباط باشید.

برای دانلود فایل پی دی اف مقاله نحوه درخواست پروپوزال امریه دانش بنیان کلیک نمایید.

به این پست امتیاز دهید

سامانه درخواست پروپوزال امریه دانش بنیان چیست؟

افراد برای دریافت فرم پروپوزال امریه دانش بنیان باید وارد سامانه PRS شودند که در طول مقاله شرح داده شده است.

آیا فرم پروپوزال امریه دانش بنیان قابل ویرایش است؟

بله افراد می توانند براخی از موارد را در زمان ویرایش تکمیل نماید.

نحوه نوشتن فرم پروپوزال امریه دانش بنیان چگونه است؟

برای نوشتن پروپوزال شما باید از قالب مشخصی استفاده نمایید که به صورت مفصل در این خصوص در مقاله صحبت شده است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا