هزینه مرخصی دانشگاه آزاد + جدول نرخ 1402


آن دسته از دانشجویان دانشگاه آزاد که مایل به دریافت مرخصی تحصیلی هستند، قبل از هر چیز باید از هزینه مرخصی دانشگاه آزاد اطلاعات داشته باشند. با استفاده از مرخصی تحصیلی افراد برای مدت معینی که از سوی دانشگاه آزاد مشخص می شود، مجاز به غیبت در کلاس‌ها هستند.

دریافت مرخصی تحصیلی از دانشگاه آزاد شرایط و قوانین خاصی دارد که دانشجویان متقاضی باید با توجه به این شرایط از هزینه‌های مربوط به هر مقطع اطلاعات لازم را کسب کنند. از آنجا که آشنایی با هزینه مرخصی تحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی بسیار اهمیت دارد و داوطلبانی هستند که این سوال را دارند که آیا مرخصی تحصیلی شهریه دارد؟ در این مقاله به این سوال پاسخ خواهیم داد.

آیا مرخصی تحصیلی شهریه دارد؟

دانشجویانی هستند که به دلایل مختلف از جمله زایمان، ماموریت همسر یا پدر به خارج از کشور، ارائه نشدن واحدهای درسی یا داشتن بیماری ممکن است نتوانند در یک یا چند ترم نتوانند در کلاس‌ها حضور داشته باشند و مایل به دریافت مرخصی تحصیلی هستند. نحوه دریافت مرخصی تحصیلی دانشگاه آزاد به این شکل است که افراد باید تقاضای مرخصی خود را به صورت کتبی حداقل دو هفته پیش از شروع فرآیند انتخاب واحد به اداره آموزش واحد دانشگاهی آزاد ارائه نمایند.

اداره آموزش این دانشگاه آزاد باید پس از بررسی مدارک و وضعیت تحصیلی دانشجو، پیش از به پایان رسیدن زمان انتخاب واحد موافقت خود را با درخواست دانشجویان متقاضی اعلام کند و در صورت موافقت دانشجویان می‌توانند بر اساس شرایط اعلام شده از سوی دانشگاه، برای یک چند نیمسال تحصیلی مرخصی تحصیلی بگیرند. اما بسیاری از دانشجویان این سوال را دارند که آیا مرخصی تحصیلی شهریه دارد؟ باید بگوییم بله، آن دسته از متقاضیانی که قصد دریافت مرخصی را دارند، باید حتما هزینه ای را به عنوان شهریه مرخصی دانشگاه آزاد پرداخت کنند. از آنجا که اطلاع هزینه مرخصی تحصیلی بسیار حائز اهمیت استو دانشجویان باید به آن توجه داشته باشند، در ادامه بیشتر به این موضوع خواهیم پرداخت.

آیا مرخصی تحصیلی شهریه دارد؟

آشنایی با هزینه مرخصی دانشگاه آزاد

دانشجویانی که قصد دریافت مرخصی از دانشگاه آزاد را دارند، باید با اطلاع از شرایط دریافت مرخصی و ثبت درخواست خود در بازه زمانی اعلام شده اقدام کنند. موضوعی که دانشجویان باید علاوه بر شهریه دانشگاه آزاد حتماً به آن توجه کنند، شهریه مرخصی دانشگاه آزاد است و بسیاری می خواهند بدانند آیا مرخصی تحصیلی شهریه دارد؟ براساس قوانینی که برای اخذ مرخصی دانشگاه آزاد شده است، دانشجویان باید حتما هزینه مرخصی را بپردازند و معادل نرخ شهریه ثابت هر ترم تحصیلی باید به حساب دانشگاه آزاد واریز شود.

هزینه مرخصی دانشگاه آزاد برای مقطع کارشناسی

شهریه مرخصی در مقطع کارشناسی دانشگاه آزاد به این صورت است که دانشجویان باید معادل نیمی از شهریه ثابت خود را پرداخت نمایند. مثلاً اگر شهریه ثابت مقطع کارشناسی یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان باشد، دانشجویان باید جهت دریافت مرخصی حدود ۶۰۰ هزار تومان را پرداخت نمایند.

هزینه مرخصی دانشگاه آزاد برای مقطع ارشد

با توجه به اینکه شهریه ثابت برای مقطع کارشناسی ارشد آزاد دو برابر مقطع کارشناسی است، دانشجویان برای پرداخت شهریه مرخصی تحصیلی مقطع ارشد، باید بخش ثابت شهریه دانشگاه آزاد را پرداخت کنند. شهریه مرخصی دانشگاه آزاد برای مقطع ارشد یک میلیون تومان تا یک میلیون و پانصد هزار تومان می‌باشد.

هزینه مرخصی دانشگاه آزاد برای مقطع دکتری

برای دریافت مرخصی در مقطع دکتری آزاد، دانشجویان باید هزینه مرخصی در این مقطع را بپردازند. برای مقطع دکتری نیز دانشجویان با نیمی از شهر ثابت خود را پرداخت کنند. از آنجا که شهریه دکتری دانشگاه آزاد در بخش ثابت بیشتر از شهریه دو مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد است، برای دریافت مرخصی، متقاضیان باید هزینه بیشتری بپردازند. مثلا اگر دانشجویان دکتری برای هر ترم تحصیلی خود حدود ۱۰ میلیون تومان می‌پردازند، معادل ۵ میلیون تومان برای دریافت مرخصی در یک ترم تحصیلی باید پرداخت کنند تا بتواند موفق به اخذ مرخصی تحصیلی دانشگاهی خود شوند.
آشنایی با هزینه مرخصی دانشگاه آزاد

اطلاعیه

دانشجویانی که این سوال را دارند که آیا مرخصی تحصیلی شهریه دارد؟ باید قبل از هرچیز به شرایط دریافت مرخصی تحصیلی دانشگاه آزاد را مطالعه کنند.

مشاوره هزینه مرخصی دانشگاه آزاد

دانشجویان دانشگاه آزاد که به هر دلیلی در یک چند ترم تحصیلی قادر به ادامه تحصیل در مقاطع مختلف کارشناسی، ارشد و دکتری نیستد، می‌توانند با اطلاع از شرایط مرخصی دانشگاه آزاد اقدام به دریافت مرخصی نمایند. شرایط دریافت مرخصی دانشگاه آزاد در مقاطع متفاوت می‌باشد. اما بسیاری از این افراد سوال دارند که آیا مرخصی تحصیلی شهریه دارد؟ یا نه. دانشجوبان برای اخذ مرخصی باید حتما شهریه آن را بپردازند.

پرداخت شهریه مرخصی آزاد به این صورت است که داوطلبان حتما باید شهریه ثابت ترم های تحصیلی خود را به دانشگاه پرداخت نمایند. هزینه مرخصی دانشگاه آزاد برای مقاطع کارشناسی، ارشد و دکتری متفاوت است، برای مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری دانشجویان باید هزینه تحصیلی بیشتری را پرداخت نمایند.

چنانچه شما عزیزان در ارتباط با نحوه پرداخت شهریه مرخصی دانشگاه آزاد و در ارتباط با این سوال که آیا مرخصی تحصیلی شهریه دارد؟ نیازمند دریافت اطلاعات تکمیلی هستید، کافی است با کارشناسان مجموعه ایران تحصیل تماس بگیرید تا در کوتاهترین زمان ممکن به سوالات و ابهامات شما عزیزان دانشجو پاسخگو باشند.

مشاوره هزینه مرخصی دانشگاه آزاد

جدیدترین اخبار پیرامون هزینه مرخصی دانشگاه آزاد

هزینه مرخصی اجباری تحصیلی دانشگاه آزاد

آن دسته از دانشجویانی که مجبور به دریافت مرخصی براساس تصمیم دانشگاه آزاد شده باشند، هیچ مبلغی به عنوان شهریه از آنها گرفته نمی‌شوند و نیم سال مرخصی آنها بدون احتساب سنوات مشمول دریافت شهریه نخواهد بود.

شرایط پرداخت هزینه مرخصی تحصیلی آزاد در صورت وقفه تحصیلی

دانشجویان پذیرفته شده در دانشگاه آزاد چنانچه به هر دلیلی به دانشگاه مراجعه ننمایند و مراحل اسم نویسی خود را انجام ندهند، وقفه تحصیلی برای آنها لحاظ می شود و باید مانند دانشجویان ترم اول که مرخصی دریافت کرده اند، هزینه مرخصی را که برابر با نرخ شهریه ثابت است پرداخت کنند.

"جدیدترین

خلاصه مطالب

در این مقاله در ارتباط با این سوال که آیا مرخصی تحصیلی شهریه دارد؟ توضیحاتی ارائه کردیم. پرداخت هزینه تحصیلی دانشگاه آزاد یکی از مهمترین مواردی است که متقاضیان باید حتما به آن توجه داشته باشند، چرا که هرکدام از دانشجویان باید هزینه شهریه ثابت در مقاطع مختلف را بپردازند.

در سال جاری بخشنامه مربوط به شرایط جدید دریافت مرخصی تحصیلی از دانشگاه آزاد ارائه شده است و دانشجویان می‌توانند با توجه به آیین نامه دانشگاه هزینه مرخصی را پرداخت کنند. در این مقاله در ارتباط با این سوال که آیا مرخصی تحصیلی شهریه دارد؟ یا نه به طور کامل توضیح دادیم و میزان هزینه مرخصی در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری به شما عزیزان ارائه شد. چنانچه پس از مطالعه این مقاله سوال و ابهامی داشته باشید، می توانید با کارشناسان مجرب و با سابقه ایران تحصیل تماس بگیرید تا شما را به بهترین شکل یاری کنند.

جهت دانلود pdf مقاله کلیک نمایید.

 

به این پست امتیاز دهید

آیا مرخصی تحصیلی شهریه دارد؟

بله، دانشجویان باید هزینه مرخصی تحصیلی دانشگاه آزاد را بپردازند.

هزینه مرخصی دانشگاه آزاد چقدر است؟

در این مقاله به هزینه مرخصی دانشگاه آزاد در مقاطع مختلف کاردانی به کارشناسی ارشد و دکتری اشاره شد.

هزینه مرخصی تحصیلی مقطع دکتری به چه شکل است؟

دانشجویان مقطع دکتری باید شهریه ثابت دانشگاه را در صورت دریافت مرخصی تحصیلی بپردازند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا