همه چیز درباره طرح جایگزین خدمت صیاد شیرازی سال 1402


طرح جایگزین خدمت صیاد شیرازی یکی از راه‌های ورود به سربازی است. دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاهی بعد از اتمام دانشگاه باید راهی خدمت سربازی شوند. اما بسیاری از مشمولان به انجام پژوهش ها و تحقیقات علمی علاقه مند هستند. ستاد کل نیروهای مسلح با همکاری نهادها و سازمان‌ها برای این دسته از مشمولان طرح‌هایی را جایگزین خدمت سربازی در نظر گرفته است تا خدمت سربازی را برای دانشجویان نخبه و همچنین کسانی که به علم و پژوهش علاقه مند هستند، آسان کند. در این مقاله قصد داریم به همه چیز درباره طرح جایگزین خدمت صیاد شیرازی سال 1402، شرایط و نحوه ثبت نام  و بررسی جدول امتیازات طرح شهید صیاد شیرازی بپردازیم.

طرح شهید صیاد شیرازی چیست؟

بنیاد ملی نخبگان برای استعدادان برتر کشور طرحی را در قالب طرح جایگزین خدمت، در نظر گرفته است. اکنون قصد داریم به این مطلب بپردازیم چرا که این طرح با هدف استفاده بهینه از دانشجویان برتر دانشگاهی، ایرانیان نخبه خارج از کشور و افراد برتر در حوزه، راه اندازی شده است. افراد مستعد می‌توانند برای توسعه فعالیت‌های علمی، پژوهشی و فناورانه کشور در این طرح خدمت کنند و کارت پایان خدمت دریافت نمایند. متقاضیان در این طرح سربازی خود را در قالب دوره آموزشی، نظامی و اجرای طرح پژوهشی، فرهنگی و فناورانه می‌گذرانند.

برای اطلاع از پروژه جایگزین خدمت سربازی چیست؟ کلیک کنید.

 

طرح جایگزین خدمت صیاد شیرازی سال 1402

شرایط لازم برای شرکت در طرح جایگزین خدمت صیاد شیرازی

طرح جایگزین خدمت سربازی مردان از جمله طرح‌های بنیاد ملی نخبگان است که فقط افراد نخبه می‌توانند از این طریق با انجام فعالیت‌های مختلف پژوهشی و علمی کارت پایان خدمت  خود را دریافت کنند. برای استفاده از این طرح، نخبگان باید شرایطی داشته باشند که در ادامه آن‌ها را بررسی می‌کنیم. در این طرح دانش آموختگان به چهار دسته تقسیم می‌شوند:

✅دانش آموختگان داخل کشور

✅دانش آموختگان خارج از کشور

✅دانش آموختگان حوزه های علمیه

✅دانش آموختگان فناور

دانش آموختگان داخل کشور 

اگر بخشی از نخبگان داخل ایران هستید و می‌خواهید از طرح جایگزین خدمت صیاد شیرازی استفاده کنید. ابتدا بایستی شرایط لازم را داشته باشید. این طرح شامل نخبگانی است که دانشجوی کارشناسی ارشد یا دکتری حرفه‌ای و دانشجوی دکتری تخصصی که از رساله دکتری خود با موفقیت ذفاع کرده باشد. همچنین از دیگر شرایط می‌توان به دانش آموخنه دوره دکتری تخصصی اشاره کرد که این افراد باید حداقل امتیاز لازم و تایید کارگروه تخصصی را دریافت کنند.

دانش آموختگان خارج از کشور

اگر در خارج از کشور درس خوانده اید و هم اکنون می‌خواهید از طرح‌های جایگزین خدمت سربازی استفاده کنید باید دارای مدرک و شرایط مورد نظر باشید. طرح جایگزین خدمت نخبگان شامل دانش آموختگانی است که دارای مدرک کارشناسی ارشد یا دکتری حرفه‌ای از موسسات علمی خارج از کشور، دانش آموخنه دوره دکتری تخصصی از موسسات علمی خارج از کشور باشند. این افراد باید بتوانند حداقل امتیاز لازم را کسب نمایند و به تایید کار گروه تخصصی برسند.

دانش آموختگان حوزه های علمیه

در حوزه های علمیه دانش آموختگان سطح 3 و سطح 4 می‌توانند در این طرح شرکت کنند. همچنین باید حداقل امتیاز لازم از فعالیت‌های تبلیغی و فعالیت‌های نخبگانی را کسب کنند و کارگروه تخصصی آن‌ها تایید شود.

دانش آموختگان فناور 

این بخش شامل کسانی است که دانش آموخته دوره کارشناسی، کارشناسی ارشد یا دکتری حرفه‌ای، دکتری تخصصی که با موفقیت پایان نامه خود را ارائه و از آن دفاع کرده باشد، می‌شود. این افراد باید در شرکت فناور به مدت حداقل 3 ماه فعالیت کرده باشند یا در آنجا مشغول فعالیت باشند و یا یک شرکت فناور را تاسیس کرده یا مدیرعامل آن باشند.

 

برای اطلاع ازسربازی با مدرک دکتری کلیک کنید.

 

ثبت نام طرح صیاد شیرازی

ثبت نام طرح صیاد شیرازی

در موضوع همه چیز درباره طرح جایگزین خدمت صیاد شیرازی سال 1402 به این موضوع بر خواهید خورد که بعد از آشنایی با این طرح، چه مراحلی را لازم است انجام دهید تا سپس در این طرح ثبت نام کنید. مراحل ثبت نام در طرح شهید صیاد شیرازی به شرح زیر است:

ثبت نام در سامانه سینا  

داوطلبان گرامی در ابتدا باید در سامانه یکپارچه بنیاد نخبگان به نام سامانه سینا، ثبت نام کرده و بعد  احراز نخبگی را انجام دهید. درراین مرحله بایستی مدارک و اسناد در سامانه و بارگذاری برای بنیاد ملی نخبگان را بارگذاری کنید.

فراخوان بنیاد و مراجعه حضوری به مرکز

بعد از بارگذاری تصاویر مدارک و اسناد خود در سامانه سینا، لازم است منتظر فراخوان بنیاد ملی نخبگان باشید و یا با داشتن مدارکی که آن‌ها را در سامانه ارائه داده‌اید به مرکز مراجعه نمایید.

تشکیل کارگروه و تایید کارگروه تخصصی 

بعد از اینکه شما مدارک خود را به مرکز ارائه کردید، برای شما کارگروهی تشکیل می‌شود که در این مرحله اصل مدرک شما توسط کارشناس بنیاد تایید می‌‎شود و سپس به کارگروه تخصصی ارسال می‌گردد. سپس این کارگروه به بررسی پرونده آموزشی و پژوهشی داوطلب می‌پردازد.

لازم به ذکر است که کار گروه تخصصی معمولا هر دوماه یکبار تشکیل می‌شود. پس به زمان آن دقت داشته باشید. بعد از تکمیل این مراحل کارگروه تخصصی ویژه باید این مراحل را تایید کند، در غیر صورت پرونده متقاضی معلق می‌ماند که می‌تواند برای بررسی مجدد به بنیاد فرهنگی درخواست ارسال کند.

دریافت طرح جایگزین خدمت و شروع به کار 

در صورتیکه همه مراحل ذکر شده با موفقیت انجام شود، تایید کارگروه تخصصی ویژه در سامانه ثبت می‌شود و پرونده متقاضی در 48 ساعت بعد توسط بنیاد ملی نخبگان به نیروهای مسلح جهت تشکیل پرونده تحویل داده می‌شود.

ثبت متقاضی در لیست اعزام به دوره آموزشی نخبگان وظیفه

مرکز نخبگان نیروهای مسلح هر دوماه یا سه ماه با به حد نصاب رسیدن متقاضیان، دوره آموزش نظامی در یک از نهادهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران یا ارتش جمهوری اسلامی ایران برگزار می کند که فرد موظف است این دوره را بگذراند. سپس مراحل لازم برای دریافت کارت پایان خدمت آغاز می شود و طی گذراندن آم، متقاضی می تواند کارت پایان خدمت را دریافت نماید.

 

برای اطلاعات تکمیلی از ثبت نام بنیاد ملی نخبگان کلیک کنید.

 

همه چیز درباره طرح جایگزین خدمت صیاد شیرازی سال 1402 | nezamvazife

جدول امتیازات طرح شهید صیاد شیرازی

جدول امتیازات طرح شهید صیاد شیرازی از طرف بنیاد ملی نخبگان برای تسهیلات نظام وظیفه در طرح جایگزین خدمت صیاد شیرازی ارائه شده است. همانطور که گفته شد یکی از شرایط لازم برای ثبت نام در این طرح داشتن حداقل امتیاز لازم است. مجموعه ایران تحصیل در این بخش از مقاله جدولی از محاسبه امتیازات در قسمت‌های مختلف را در اختیار شما قرار داده است تا بتوانید تخمین بزنید جز واجدین شرایط هستید یا خیر؟

 

برای دانلود فایل پی دی اف جدول امتیازات طرح شهید صیاد شیرازی کلیک کنید.

 

توضیحی مختصر در مورد جدول امتیازات

پس از اینکه فایل PDF جدول را دانلود و مشاهده کنید، متوجه خواهید شد که بخش اول جدول مرتبط به بخش  آموزشی است که شامل المپیادهای علمی، رتبه کنکور سراسری، کارورزی و معدل کل می‌باشد. در این قسمت امتیاز شما به عنوان دانش آموخته داخل کشور باید بیشتر صفر باشد.

در بخش دوم شما باید اختراعات خود را محاسبه کنید. این بخش شامل اختراعاتی است که از طرف بنیاد ملی نخبگان پذیرفته شود.

در بخش سوم نیز مربوط به موفقیت های علمی در خارج از کشور است که برای دانش آموختگان خارج از کشور کاربرد دارد.

محاسبه امتیاز بنیاد ملی نخبگان چگونه است؟

اگر کنجکاو هستید، بدانید محاسبه امتیازات در بنیاد ملی نخبگان به چه صورت هست؟ لازم است مدارک و مستنداتی که در جدول ذکر شده است را جمع آوری کنید و در سامانه ثبت نام بنیاد ملی نخبگان که در این مقاله  مراحل آن توضیح داده شد، بارگذاری کنید. بنیاد ملی نخبگان پس از بررسی و محاسبه امتیاز به شما اطلاع رسانی می کنند.

خلاصه مطلب

ما در این مقاله در مورد طرح جایگزین خدمت صیاد شیرازی صحبت کردیم. بنیاد ملی نخبگان یک سازمان دولتی است که به تشکیل و پشتیبانی از نخبگان علمی و فرهنگی در کشور می‌پردازد. این بنیاد با هدف جذب، آموزش، توسعه و حمایت از نخبگان در زمینه‌های مختلف ایجاد شده است. یکی از طرح های این سازمان طرح جایگزین خدمت صیاد شیرازی سال 1402 است که به دانش آموختگان با مدرک کارشناسی ارشد و دکتری امکان می دهد تا با انجام فعالیت های پژوهشی دوره خدمت خود را سپری کنند. بعلاوه در این مبحث در مورد نحوه ثبت نام در طرح صیاد شیرازی و جدول امتیازات طرح شهید صیاد شیرازی پرداختیم.

 

برای مشاهده و دانلود PDF طرح جایگزین خدمت صیاد شیرازی کلیک کنید.

 

به این پست امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا