پاسخنامه آزمون پایش سمپاد 1402 + دانلود مستقیم


پس از اینکه آزمون تیزهوشان هر سال در کلیه مدارس برگزار می‌شود، اطلاع از پاسخنامه آزمون پایش سمپاد برای دانش آموزان موضوعی بسیار مهم است. بنابراین به این موضوع دقت داشته باشید که آزمون استعدادهای درخشان یا سمپاد برای تعیین سطح علم، هوش و تلاش دانش آموزان دوره اول و دوره دوم متوسطه به صورت سراسری انجام می‌شود.

بعد از تمام شدن آزمون، شرکت کنندگان به دنبال پاسخنامه سوالات هستند تا بتوانند نتایجی که هنوز اعلام نشده است را ارزیابی کنند. به همین منظور در این مقاله سعی داریم به این موضوع بپردازیم. در صورتی که سوالی در این زمینه داشتید، با مشاوران آکادمی ایران تحصیل به شماره 9099075307 تماس حاصل فرمایید.

پاسخنامه سوالات آزمون پایش سمپاد

مدارس تیزهوشان که نام دیگر آن استعدادهای درخشان و سمپاد است، هر سال برای جذب دانش آموزان باهوش و تلاشگر، آزمون آنلاین در سامانه sampad.gov.ir برگزار می‌کند. به این ترتیب تمام دانش آموزان باید در این آزمون سرنوشت ساز شرکت کنند و به سوالات تستی و تشریحی آن پاسخ صحیح دهند. البته نمرات این آزمون بر روی معدل دانش آموزان در نیمسال اول و دوم، تاثیری نخواهد گذاشت.

دانش آموزان برای اینکه شانس بیشتری در این رقابت تنگاتنگ و سخت داشته باشند، بهتر است نمونه سوالات و پاسخنامه آزمون سمپاد را با دقت مطالعه کنند تا با آمادگی بهتری در آزمون تیرهوشان شرکت نمایند. همانطور که گفتیم این آزمون برای سنجش دانش و هوش دانش آموزان مقاطع هفتم، هشتم، نهم، دهم و یازدهم است و نتیجه آن بر روی معدل شرکت کنندگان بی‌اثر می‌باشد.

پاسخنامه-سوالات-آزمون-پایش-سمپاد

به همین خاطر دانش آموزان با خیال راحت می‌توانند در آزمون تیزهوشان شرکت کنند و سوالات آزمون پایش عملکرد سمپاد را با توجه به سرفصل‌هایی که در مدارس تدریس شده، مطالعه نمایند. تست زنی، خواندن پاورقی‌های مهم کتاب و تلاش بیشتر برای یادگیری در طول روز از جمله راه‌هایی است که باعث موفقیت در آزمون استعدادهای درخشان می‌شود.

پاسخنامه آزمون سمپاد دوره اول متوسطه

آزمون تیزهوشان هر شش ماه به صورت سراسری در تمامی مدارس، به صورت اجباری و به منظور ارزیابی دانش آموزان برگزار می‌شود. این آزمون در دوره متوسطه اول و متوسطه دوم برای انتخاب دانش آموزان تیزهوش است تا بتوانند در مدارسی با سطح علمی بالاتر درس بخوانند. اما برای اینکه شرکت کنندگان بتوانند از پس سختی سوالات بربیایند، بهتر است پیش از شروع آن، نمونه سوالات سال‌های گذشته را به اضافه پاسخنامه هر درس دانلود کنند.

به همین خاطر در این بخش قصد داریم که لینک پاسخنامه سوالات آزمون پایش سمپاد هفتم، هشتم و نهم را در جدول قرار دهیم. شانس قبولی آزمون تیزهوشان به همین دلیل از المپیاد بیشتر است. زیرا در المپیاد، علاوه بر دروس تخصصی و عمومی که به عنوان منابع مهم سوالات در نظر گرفته می‌شود؛ از خارج کتاب پرسش‌های پیچیده و سخت‌تری خواهد آمد.

پاسخنامه-آزمون-سمپاد-دوره-اول-متوسطه

اما در آزمون سمپاد منابع درسی و نمونه سوالات طرح شده، فقط از کتاب است تا تمامی دانش آموزان در شرایطی برابر و منصفانه برای رقابت آماده شوند. بنابراین اطلاع از پاسخنامه سوالات سال 1402-1401 به دانش آموزان دوره متوسطه اول کمک خواهد کرد. به این ترتیب، لینک پاسخنامه سوالات هر پایه به صورت زیر است:

در بندهای پیشین به این نکته اشاره کردیم که آزمون استعدادهای درخشان هر شش ماه یکبار برگزار می‌شود. بنابراین سوالات و پاسخنامه سوالات به دو نوبت در یک سال 1402-1401 تقسیم می‌گردد. لینک پاسخنامه سوالات هر پایه به صورت زیر است:

پاسخنامه آزمون سمپاد دوره دوم متوسطه

آزمون سمپاد هر سال در دو نوبت و دو دوره متوسطه اول و دوم برای ارزیابی تمامی دانش آموزان برگزار می‌شود. تاکنون این آزمون به صورت آنلاین بوده و تغییری در روند آن به وجود نیامده است. اما این امکان وجود دارد که در سال جدید آزمون استعدادهای درخشان به صورت حضوری در مدارس و در پایه‌های هفتم، هشتم، نهم، دهم و یازدهم برگزار شود.

اطلاع از پاسخنامه آزمون سمپاد دوره دوم متوسطه، شانس دانش آموزان را برای موفقیت و ورود به مدارس تیزهوشان افزایش می‌دهد. بنابراین داوطلبانی که می‌خواهند در این امتحان سراسری موفق شوند و به مدارس تیزهوشان راه پیدا کنند، ابتدا باید سوالات و پاسخنامه سال 1402-1401 را بررسی کنند و بعد برای تست زنی آماده شوند.

همانطور که می‌دانید اهمیت دوره دوم متوسطه به دلیل کنکور و ورود دانش آموزان به دانشگاه‌های سراسری و آزاد، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. بنابراین داوطلبانی که می‌خواهند هر طور شده به این مدارس راه پیدا کنند، باید بیشتر از سال‌های گذشته از سوالات و پاسخ آن‌ها اطلاع داشته باشند. اکنون لینک پاسخنامه سوالات هر پایه را قرار خواهیم داد:

در بندهای پیشین به این نکته اشاره کردیم که آزمون استعدادهای درخشان هر شش ماه یکبار برگزار می‌شود. بنابراین سوالات و پاسخنامه سوالات به دو نوبت در یک سال 1402-1401 تقسیم می‌گردد. لینک پاسخنامه سوالات هر پایه به صورت زیر اس

 

خلاصه مطلب

در این مقاله به موضوع پاسخنامه آزمون پایش سمپاد پرداختیم. آزمون تیزهوشان هر سال و هر شش ماه یکبار در دو نوبت برای دوره متوسطه اول و دوره متوسطه دوم برگزار می‌شود. بنابراین دانش آموزان بایستی به هر طریقی شده در این آزمون آنلاین شرکت کنند تا سطح دانش و استعدادشان را در دروس مختلف تحصیلی بسنجند.

اما پیش از شرکت در آزمون در صورتی که قصد موفقیت در آزمون سمپاد را دارند، لازم است سوالات و پاسخنامه هر مقطع را در سال‌های گذشته، مرور کنند. البته این ازمون تاثیری بر روی نمرات و معدل پایان ترم نخواهد داشت و فقط جنبه ارزیابی دانش آموزان را دارد. چنانچه پس از مطالعه این مقاله ابهاماتی در این مبحث داشتید، با مشاوران ایران تحصیل به شماره 9099075307 تماس حاصل فرمایید.

 

برای دانلود فایل PDF پاسخنامه آزمون پایش سمپاد کلیک کنید.

 

آدرس سایت آزمون سمپاد کدام است؟

نشانی اینترنتی آزمون سمپاد sampad.gov.ir  می‌باشد.

پاسخنامه آزمون سمپاد برای چه مقاطعی است؟

پاسخنامه آزمون سمپاد برای دوره متوسطه اول و دوم می‌باشد.

آزمون تیزهوشان در سال چندبار برگزار می‌شود؟

آزمون سمپاد هر سال 2 بار برگزار می‌گردد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا