پاسخگویی آنلاین اداره پست + پاسخگویی به سوالات درباره مرسولات


سیستم پاسخگویی آنلاین اداره پست در دسترس قرار گرفت. گاهی به دلایل مختلف مرسولات پستی در زمان مقرر به دست افراد نمی‌رسند. همچنین گاهی سؤالات بسیاری در ارتباط با مرسوله برای ما ایجاد می‌شود. اداره پست جهت تسریع پاسخگویی به سؤالات مشتریان به جای پروسه مراجعه حضوری که بسیار زمان‌بر و طولانی است روشی سریع و آسان ارائه کرده است.

این روش پاسخگویی آنلاین اداره پست است و از طریق خدمات الکترونیکی آن قابل انجام می‌باشد. گفتنی است ارائه این خدمات که شامل پاسخگویی به سؤالات درباره مرسولات، گواهی کد پستی، رهگیری مرسوله، محاسبه گر نرخ پستی، امکان هرگونه سؤال از اداره پست و… هستند کار را برای استفاده کنندگان از پست بسیار آسان کرده و در تمامی ساعات شبانه روز قابل دسترسی می‌باشند. برای آشنایی بیشتر با خدمات الکترونیکی و سیستم پاسخگویی آنلاین اداره پست می‌توانید با مشاوران آکادمی ایران تحصیل از طریق شماره 9099075307 در ارتباط باشید. 

معرفی آدرس سایت اداره پست

شرکت ملی پست جمهوری اسلامی که زیر مجموعه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات محسوب می‌شود یک سازمان دولتی است. این سازمان خدمات حضوری و غیرحضوری بی‌شماری را ارائه می‌دهد. این سازمان برای ارائه خدمات خود، یک سایت معتبر راه اندازی کرده است.

افراد برای دسترسی به خدمات غیرحضوری این شرکت می‌بایست به سایت اداره پست به آدرس www.post.ir مراجعه نمایند. افراد می‌توانند از طریق این سایت تمامی خدمات غیر حضوری اعم از: رهگیری مرسوله‌های پستی با کد مرسوله، دریافت گواهی کد پستی، مشاهده تعرفه‌های پستی به صورت آنلاین و … را انجام دهند. 

📣 اطلاعیه 📣 

در حال حاضر اکثر خدمات اداره پست به صورت آنلاین و بدون مراجعه حضوری قابل انجام هستند و پیگیری تمام مرسولات پستی در داخل کشور با کد رهگیری امکان پذیر می‌باشد.

معرفی آدرس سایت اداره پست

نحوه ورود به سایت اداره پست

پس از وارد کردن نشانی سایت این اداره در مرورگر سیستم رایانه، لپ تاپ یا تلفن همراه خود می‌توانید از خدمات آن که برای عموم مردم قابل دسترسی است، استفاده نمایید.

لازم به ذکر است برخی از بخش‌های این سایت مخصوص کاربران ویژه می‌باشند. برای مثال بخش رهگیری مرسوله‌های پستی تنها در صورتی قابل دسترسی است که دارای کد پیگیری و کد مرسوله باشید و این اطلاعات را وارد نمایید.

برای مشاهده اطلاعات بیشتر در مورد نحوه رهگیری مرسولات پستی، کلیک کنید.

نحوه پیگیری مرسولات پستی از سایت اداره پست 

یکی از خدماتی که در سامانه اداره پست ارائه می‌شود، پیگیری مرسوله‌های پستی می‌باشد. در صورتی که قصد پیگیری مرسوله‌های پستی خود را دارید، می‌توانید به راحتی با ورود به سایت پست به نشانی www.post.ir مراحل پیگیری مرسوله‌های پستی خود را انجام دهید.

در نظر داشته باشید که جهت پیگیری مرسوله‌های پستی خود در سایت اداره پست www.qm.post.ir نیاز است که حتماً کد مرسوله یا همان کد پیگیری مرسوله پستی خود را به خاطر داشته باشید و از شرکت ملی پست ج.ا.ا دریافت کرده باشید. در غیر این صورت امکان پیگیری مرسوله پستی برای شما وجود نخواهد داشت. جهت پیگیری مرسوله‌های پستی می‌توانید طبق مراحل زیر پیش بروید.

📌 در صورت داشتن هرگونه سؤال از اداره پست می‌توانید از طریق گفتگوی آنلاین سایت یا اپلیکیشن این اداره در ساعات کاری پیام بگذارید تا از طریق پشتیبانی برخط شرکت ملی پست فوراً به شما پاسخ داده شود.

نحوه پیگیری مرسولات پستی از سایت اداره پست 

راهنمای تصویری پیگیری مرسوله پستی از طریق سایت

✔️ پس از ورود به سایت اداره پست، پیگیری مرسوله پستی به دو روش قابل انجام می‌باشد. در روش اول روی گزینه رهگیری مرسول کلیک کنید تا به صفحه مربوط به رهگیری مرسولات پستی وارد شوید. 

گام اول پیگیری مرسوله پستی از طریق سایت اداره پست

✔️ سپس کد مرسوله خود را در کادر وارد نمایید و با کلیک بر روی ذره بین زرد رنگی که انتهای سمت چپ کادر قرار دارد درخواست پیگیری خود را انجام دهید.

گام دوم پیگیری مرسوله پستی از طریق سایت اداره پست

✔️ در روش دوم از طریق صفحه اصلی سایت کد پیگیری مرسوله خود را در کادر رهگیری مرسوله پستی وارد نمایید و مانند روش قبل بر روی ذره بین زرد رنگ انتهای سمت چپ کادر کلیک کنید و سپس کد رهگیری را وارد کرده و برای پیگیری مرسولات خود اقدام کنید. 

گام سوم پیگیری مرسوله پستی از طریق سایت اداره پست

برای اطلاع از راهنمای دریافت کد پستی وارد لینک مربوطه شوید. 

آشنایی با میز خدمت پست 

سایت اداره پست جهت تسریع در ارائه بهتر خدمات غیر حضوری خود به بخش‌های گوناگونی تقسیم می‌شود که یکی از کار آمد ترین این بخش‌ها میز خدمت نام دارد. خدمات این بخش شامل موارد زیر می‌باشند:

✅ پست ویژه عادی، پیشتاز، سفارشی و امانت

✅ ارسال کارت پستال

✅ پاسخ به استعلام کد پستی

✅ پست مستقیم

✅ بیمه مرسولات با ارزش اظهار شده

✅ صدور گواهی کدپستی ده رقمی

✅ ارائه خدمات پستی تجارت الکترونیک

✅ ایجاد صندوق پست الکترونیکی ملی

✅ ارائه تمبر یادبود و اختصاصی

✅ پست جواب قبولی

✅ پست بار

✅ آمار و اطلاعات

✅ ارائه خدمات اسناد و مدارک مفقودی پست شده

✅ سامانه ملی خدمات دولت

✅ توافق نامه سطح خدمات

✅ زمانبندی مرسولات بین المللی

✅ سؤالات متداول و پاسخگویی آنلاین اداره پست

برای پیگیری مرسولات پستی با کد ملی، بر روی لینک مربوطه کلیک کنید. 

آشنایی با میز خدمت پست 

معرفی اپلیکیشن پست خونه

 اداره پست به منظور تسهیل در ارائه خدمات خود به دارندگان گوشی‌های هوشمند با سیستم عامل اندروید اپلیکیشنی به نام “پست خونه” معرفی کرده است تا از طریق آن بتوانند به بسیاری از خدمات آنلاین این اداره به صورت شبانه روزی دسترسی داشته باشند. از جمله این خدمات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

✅ پاسخگویی آنلاین درباره مرسولات 

✅ اطلاع از تعرفه سرویس‌های گوناگون پستی

✅ امکان ارسال سریع مرسوله پستی

✅ نوبت دهی مراجعه حضوری

✅ نمایش آدرس دفاتر پستی در سطح شهر و کشور

✅ ارائه سرویس‌های مختلف پستی

✅ مکان‌یابی نزدیکترین دفتر پستی به محل سکونت

✅ پاسخگویی به هرگونه سؤال از اداره پست

جهت پیگیری پاسپورت از پست وارد لینک مربوطه شوید. 

آشنایی با سیستم پاسخگویی آنلاین اداره پست

📌 سایت‌هایی که ارائه دهنده خدمات آنلاین به کاربران خود هستند، اغلب سیستمی به عنوان سیستم پاسخگویی آنلاین دارند و کاربران می‌توانند از طریق سایت با پشتیبانی سامانه در ارتباط باشند و سؤالات خود را با کارشناسان در میان بگذارند. چنانچه پشتیبان سایت، در دسترس و آنلاین باشد، کاربران به سرعت پاسخ خود را دریافت خواهند کرد.

📌 سیستم پاسخگویی آنلاین اداره پست نیز یکی از خدمات سایت این سازمان می‌باشد. سرویس گفتگوی آنلاین بالاخص برای کاربرانی که امکان برقراری تماس تلفنی ندارند، می‌توانند از طریق این سیستم بخش پشتیبانی در ارتباط باشند. برای دسترسی به بخش پاسخگویی آنلاین اداره پست باید مراحل زیر را طی کنید:

✔️ ابتدا به سامانه اداره پست کشور به آدرس post.ir مراجعه کنید و بر روی گزینه گفتگوی آنلاین کلیک نمایید.

گام اول دسترسی سیستم پاسخگویی آنلاین اداره پست

✔️ در ادامه در کادر ایجاد شده، اطلاعات درخواستی را وارد کنید و گزینه شروع را انتخاب کنید تا بتوانید با کارشناس مورد نظر گفتگو کنید.

گام دوم دسترسی سیستم پاسخگویی آنلاین اداره پست

📣 اطلاعیه 📣

برای استفاده از خدمات بخش پاسخگویی آنلاین اداره پست می‌توانید از طریق آدرس post.ir اقدام کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با مشاوران آکادمی ایران تحصیل از طریق شماره 9099075307 در تماس باشید تا شما عزیزان را راهنمایی کنند.

خلاصه مطلب

ما در این مقاله سعی داشتیم تا شما عزیزان را به طور کامل و مفصل با نحوه پاسخگویی آنلاین اداره پست آشنا کنیم. سیستم پاسخگویی آنلاین اداره پشت یکی از خدمات مهم این سازمان است که در صورت وجود هرگونه سوالات در مورد مرسولات پستی، می توانید با کارشناسان ارتباط گرفته و مشکل خود را مطرح کنید.

به یاد داشته باشید که برای پیگیری مرسولات خود به صورت آنلاین باید به آدرس الکترونیکی post.ir مراجعه نمایید. اگر در این زمان با مشکلی رو به رو شدید و یا سوالی در رابطه با سایت اداره پست داشتید، می‌توانید با همکاران ما در ایران تحصیل ارتباط برقرار کنید. برای برقراری ارتباط می‌توانید با شماره 9099075307 تماس گرفته و یا در انتهای این مقاله، کامنت بگذارید. همکاران ما در اسرع وقت به شما عزیزان پاسخ داده و شما را یاری خواهند کرد. 

برای دانلود پی دی اف مقاله کلیک کنید. 

3.5/5 – (16 امتیاز)

در صورتی که مرسوله پستی در زمان مقرر دریافت نگردد، پیگیری وضعیت آن از چه طریقی میسر می شود؟

 چنانچه مرسوله پستی به دلایل مختلف در زمان مقرر دریافت نشود، پیگیری وضعیت آن از طریق سایت و اپلیکیشن اداره پست قابل انجام می باشد که در این مقاله به طور کامل شرح داده شده است.

 آیا امکان دانلود و نصب اپلیکیشن پست خونه برای گوشی های آیفون وجود دارد؟

خیر،  در حال حاضر این اپلیکیشن تنها مختص سیستم عامل اندروید می باشد و هنوز هیچ نسخه ای از آن برای گوشی های آیفون ارائه نشده است.

آیا استفاده از خدمات الکترونیکی پستی شامل محدودیت زمانی می باشد؟

خیر ارائه خدمات الکترونیکی پستی به راحتی از طریق سایت یا اپلیکیشن پست خونه در تمام ساعات شبانه روز قابل دسترسی است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا