پرداخت شهریه دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ | راهنما تصویری + لینک پرداخت


دانشجویانی که قصد دارند برای پرداخت شهریه دانشگاه آزاد اقدام کنند، می‌توانند این کار را به شیوه اینترنتی و بدون نیاز به حضور در دانشگاه انجام دهند. گفتنی است که به دلیل قوانین موجود، امکان پرداخت تلفنی شهریه دانشگاه آزاد وجود ندارد و دانشجویان موظفند تا از طریق ورود به سایت، وجه مشخص شده را واریز نمایند.

در ادامه در ارتباط با نحوه پرداخت شهریه دانشگاه آزاد از طریق خودپرداز ملی به عنوان یکی از خدمات جدید دانشگاه آزاد، توضیح خواهیم داد. همچنین در صورت بروز هر گونه سؤال یا ابهام می‌توانید با پشتیبانی تلفنی شهریه آزاد ایران تحصیل به شماره 9099075307 تماس گرفته و راهنمایی‌های لازم را کسب کنید.

آموزش پرداخت شهریه دانشگاه آزاد

👈 اطلاع از نحوه واریز شهریه دانشگاه آزاد برای دانشجویان بسیار اهمیت دارد. به این منظور می‌توانید بر روی لینک موجود در سامانه دانشگاه خود که مخصوص ثبت نام جدید الورودها است کلیک کرده و با تکمیل مدارک خواسته شده، نام نویسی را انجام دهید. از این مرحله به بعد با داشتن کد دانشجویی قادر خواهید بود تا برای واریز کردن شهریه دانشگاه آزاد اقدام نمایید.

👈 پس از اینکه وارد سایت دانشگاه خود شدید، بایستی منوی خدمات آنلاین که در نوار بالای صفحه قرار دارد را انتخاب کنید و از میان گزینه‌های آن، “سامانه آموزشیار” را انتخاب نمایید، بعد از ورود صفحه این سایت، بر روی سامانه دانشجو کلیک نمایید.

👈 در مرحله بعد نام کاربری و رمز عبور خود را در محل‌های مربوطه ثبت کنید. در گام بعدی اطلاعات شما برایتان به نمایش در می‌آید. در مستطیل سمت راست صفحه، با انتخاب گزینه ثبت نام دروس دانشجویی می‌توانید شهریه خود را به دو صورت انجام دهید.

برای اطلاع از زمان انتخاب رشته دانشگاه آزاد بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

آموزش پرداخت شهریه دانشگاه آزاد

روش پرداخت آنلاین شهریه آزاد

👈 در روش اول با کلیک بر روی منوی انتخاب واحد، میزان شهریه قابل پرداخت بر اساس تعداد واحدهای درسی برای شما نشان داده می‌شود. در پنجره باز شده برای دانشجویان جدیدالورود هزینه پیش پرداخت یا علی الحساب، و هزینه بیمه و خدمات آموزشی درج شده است. البته مورد دوم در طول کل تحصیل فقط یکبار پرداخت می‌گردد. سپس می‌بایست برای پرداخت شهریه بر روی کادری که بر روی آن پرداخت الکترونیک نوشته شده است را انتخاب کنید.

در روش دوم، دانشجو می‌تواند بر روی منوی مدیریت مالی واحدهای تحصیلی کلیک کرده و مجدداً در صفحه جدید، پرداخت الکترونیکی شهریه را انتخاب نماید.

گام اول پرداخت شهریه دانشگاه آزاد

وقتی که به پنجره انتخاب درگاه وارد شدید، می‌توانید با انتخاب هر کدام از درگاه‌های موجود و کلیک بر روی گزینه “ادامه” به صفحه پرداخت بروید. سپس گزینه پرداخت مبلغ را انتخاب کنید.

گام دوم پرداخت شهریه دانشگاه آزاد

در این بخش باید یکی از درگاه های عضو شتاب را انتخاب کنید.

گام سوم پرداخت شهریه دانشگاه آزاد

سپس باید اطلاعات بانکی خود را ثبت و تأیید کنید تا مراحل پرداخت شهریه انجام شود.

گام چهارم پرداخت شهریه دانشگاه آزاد

توجه داشته باشید که حتماً بایستی پیغام “پرداخت با موفقیت انجام شد” در بالای صفحه ظاهر شود، در غیر این صورت فرایند ناموفق بوده است. بنابراین، همانطور که دیدید بدون نیاز به پرداخت تلفنی شهریه دانشگاه آزاد می‌توان مبلغ خواسته شده را پرداخت کرد.

گام پنجم پرداخت شهریه دانشگاه آزاد

 

برای اطلاع از زمان و نحوه اعلام نتایج انتقالی دانشگاه آزاد اسلامی وارد لینک مربوطه شوید.

 

اطلاعات لازم برای واریز شهریه آزاد اینترنتی

👈 واریز مبلغ مورد نیاز از طریق کارت بانکی و به صورت اینترنتی است، اما به طور معمول در پشتیبانی تلفنی شهریه دانشگاه آزاد سوالاتی مطرح می‌شود که غالباً به اطلاعات مورد نیاز اختصاص دارد. برای این منظور در ادامه این اطلاعات را به طور مختصر توضیح می‌دهیم.

شماره 16 رقمی بر روی کارت: این شماره برای اکثر افراد جامعه آشنا است و می‌توان آن را در پشت کارت مشاهده کرد.

داشتن رمز دوم: گرچه در هنگام دریافت کارت عابر بانک یک رمز در اختیار کاربر قرار می‌گیرد، اما برای انجام اموری همچون پرداخت شهریه به رمز دوم نیاز است. این رمز را می‌توان با مراجعه به دستگاه خودپرداز دریافت کرد. در غیر این صورت، امکانات انجام پرداخت عملیات اینترنتی نیست.

وارد کردن CVV2: این رمز در اغلب بانک‌های 3 رقمی و در برخی 4 رقمی می‌باشد. ثبت این مورد نیز بایستی حتماً صورت بگیرد.

تاریخ انقضا: ورود تاریخ انقضای ثبت شده بر روی کارت ضروری می‌باشد. اما اگر این تاریخ وجود ندارد می‌توان عدد 12 را به عنوان ماه و 99 را به جای سال وارد کنید.

آدرس ایمیل یا جیمیل: وارد کردن آدرس ایمیل یا جیمیل اختیاری است و در صورت عدم تمایل می‌توانید از آن صرف نظر کنید.

کد امنیتی: این کد به منظور عدم استفاده ربات از سیستم یا احتمال هک به کار می‌رود.

👈 به منظور حصول اطمینان از صحت تکمیل فرایند واریز، می‌توانید بر روی گزینه “پیگیری پرداخت الکترونیکی” کلیک کنید.

برای اطلاع از شرایط ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

نحوه پرداخت شهریه دانشگاه آزاد از طریق خودپرداز ملی

👈 آن دسته از دانشجویانی که به سایت دانشگاه آزاد اسلامی برای پرداخت شهریه دسترسی ندارند، می‌توانند از طریق خودپرداز بانک ملی نیز این کار را انجام دهند. پرداخت شهریه دانشگاه آزاد از طریق خودپرداز ملی یکی از خدماتی است که بانک ملی برای دانشجویان دانشگاه آزاد فراهم کرده است.

👈 براساس گزارش روابط عمومی بانک ملی، از این پس دانشجویان می‌توانند با دریافت کردن شماره کارت مجازی از واحد دانشگاهی محل تحصیل خود (شماره کارتی که توسط بانک ملی برای هرکدام از واحدهای دانشگاه آزاد تعیین شده است) و از طریق شناسه پرداخت که همان شماره دانشجویی است، از طریق گزینه “پرداخت شهریه دانشگاه آزاد” در کوتاه‌ترین زمان برای پرداخت نمودن شهریه خود از طریق دستگاه‌های خودپرداز بانک ملی اقدام کنند.

نحوه پرداخت شهریه دانشگاه آزاد از طریق خودپرداز ملی

مشکلات مطرح شده پشتیبانی تلفنی شهریه دانشگاه آزاد

گرچه در سال‌های اخیر با ایجاد سایت پرداخت شهریه دانشگاه آزاد، دانشجویان با مشکلات بسیار کمتری روبرو بودند و دیگر از مسائل مرتبط با مراجعه حضوری خلاص شدند، اما در این بین مشکلات و مسائلی نیز به وجود آمد.

برای مثال، برخی اوقات به دلیل کندی سرعت اینترنت و یا اشتباه وارد نمودن اطلاعات، گاها دانشجویان با پیغام خطا روبرو می‌شدند.

همچنین، گزارش‌هایی در پرداخت تلفنی  شهریه دانشگاه آزاد مطرح می‌شود مبنی بر اینکه پول از حساب شخص کم شده است، اما بدهکاری شهریه نمایش داده می‌شود. از سوی دیگر در حال حاضر پرداخت تلفنی شهریه دانشگاه آزاد امکانپذیر نمی‌باشد و راهی جز ورود به سامانه نیست.

این موضوع باعث ایجاد سردرگمی در بین دانشجویان می‌شود و بسیاری نمی‌دانند این مشکل را چگونه مطرح نمایند. البته در چنین مواردی جای نگرانی نیست و معمولاً در طی 24 تا 48 ساعت بعد، وجه به حساب فرد بازگردانده می‌شود.

این‌ها بخشی از مشکلات مطرح شده از سوی دانشجویان می‌باشد. به خصوص برای دانشجویان جدیدالورود که با روندهای معمول آشنایی چندانی ندارند و سؤالات بسیاری مطرح می‌شود. جهت دریافت پاسخ سؤالات خود می‌توانید در هر ساعت از شبانه روز با مشاوران ایران تحصیل از طریق شماره 9099075307 تماس حاصل نمایید.

برای اطلاع از لیست دانشگاه های آزاد بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

پرداخت قسطی شهریه دانشگاه آزاد

👈 از زمان شیوع بیماری فراگیر کرونا و تحولی که در وضع اقتصادی رخ داد، مقرر شد تا پرداخت شهریه دانشگاه آزاد تحت شرایطی به صورت اقساطی نیز ممکن باشد. علیرغم سال‌های قبل که شهریه ثابت و متغیر همزمان دریافت می‌شد، دانشجویان اکنون می‌توانند برای انتخاب واحد تنها شهریه ثابت را واریز کنند.

👈 علاوه بر این به دانشجویان فرصت داده شد تا باقی مانده شهریه را ماهی یکبار بپردازند. بعلاوه، تسهیلاتی همچون دریافت وام با کارمزد پایین از صندوق رفاه دانشگاه برای دانشجویان این دانشگاه در نظر گرفته شد.

👈 بدین ترتیب، دانشجویانی که با مشکل پرداخت شهریه به صورت تمام و کمال مواجه هستند، مجاز خواهند بود تا 50 درصد آن را به شکل وام کوتاه مدت واریز کنند.

👈 البته توجه داشته باشید که اگر به دلیل مواردی همچون حذف و اضافه انتخاب واحد یا تخفیف در شهریه، تغییراتی صورت گیرد هیچ تغییری در میزان بدهی به صندوق رفاه ایجاد نخواهد شد.

👈 از این رو لازم است که مابه التفاوت با امور مالی تسویه شود. علاوه بر این، توصیه می‌شود که فیش واریز نقدی را حتماً در نزد خود نگه دارید، چرا که در غیر اینصورت هم ملزم به پرداخت جریمه خواهید بود و هم فایل بدهکاری برای ثبت نام‌ترم بعد بسته می‌شود.

برای ورود به سامانه مجازی دانشگاه آزاد بر روی لینک کلیک نمایید.

قوانین مربوط به پرداخت شهریه دانشگاه آزاد

👈 برخی از دانشجویان در هنگام مراجعه به سایت پرداخت شهریه دانشگاه آزاد به دلیل عدم آگاهی از قوانین جدید، دچار سردرگمی‌هایی می‌شوند. به همین دلیل در ادامه برخی از جدیدترین قوانین مربوطه را ذکر می‌کنیم.

  • توصیه می‌شود که دانشجو خود ثبت نام و انتخاب واحد را انجام دهد تا از اشتباهات احتمالی جلوگیری به عمل آید.
  • سعی کنید که شهریه را حتماً در زمان تعیین شده واریز کنید، چرا که پشتیبانی تلفنی شهریه دانشگاه آزاد و همچنین مسئولان مربوطه برای پاسخگویی به سؤالات دانشجویان به طور مستمر حضور خواهند داشت.
  • شهریه ترم‌های معمول در صورتی برگشت داده می‌شوند که کلاس‌ها در دانشگاه تشکیل نشده باشند. البته چنانچه کلاس‌ها تا جلسه چهارم تشکیل شده باشد نیز 50% از شهریه ثابت و 75% از شهریه متغیر قابل استرداد می‌باشد و بعد از این مهلت این مورد امکانپذیر نخواهد بود.
  • وقتی که شهریه به حساب دانشگاه واریز شد، دانشگاه می‌بایست از فیش‌ها پرینت صادر کرده و به دانشجو تحویل دهد.
  • از آنجا که هزینه تأمین خوابگاه، آزمایشگاه، کارگاه‌ها، کلاس‌ها و هزینه‌های واحدهای آزاد بر عهده خود دانشگاه است، هیچ ارگان دولتی این وظیفه را عهده دار نیست. بنابراین، دانشجو موظف می‌باشد که شهریه را در زمان مقرر واریز کند.

جهت آگاهی از میزان شهریه کارشناسی و ارشد دانشگاه مجازی بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

قوانین مربوط به پرداخت شهریه دانشگاه آزاد

نکات مربوط به پرداخت شهریه دانشگاه آزاد

👈 دانشجویانی که قصد دارند مراحل پرداخت شهریه دانشگاه آزاد از طریق خودپرداز ملی یا از طریق ورود به سایت دانشگاه آزاد انجام دهند، باید نکات زیر را در نظر بگیرند:

دانشجویانی که به تازگی در دانشگاه پذیرفته شده و جدیدالورود محسوب می‌شوند، بایستی ابتدا برای تشکیل پرونده اقدام کنند و سپس مبالغ علی الحساب تعیین شده را به صورت اینترنتی به حساب دانشگاه واریز نمایند.

از جمله الزامات پرداخت اینترنتی شهریه داشتن کارت بانکی متصل به شبکه شتاب و دریافت رمز دوم از دستگاه خودپرداز می‌باشد.

بر اساس آموزش پرداخت شهریه دانشگاه آزاد، دانشجویان می‌توانند از طریق تمام کارت‌های بانکی عضو شبکه شتاب برای واریز عمل کنند و نیازی نیست که کارت به اسم خود دانشجو باشد.

چنانچه پس از پرداخت شهریه دانشگاه آزاد مبلغ مورد نظر از حساب شخص کسر شود، اما از میزان شهریه کاسته نشود به معنای آن است که پرداختی صورت نگرفته است. از این رو اگر بعد از 24 ساعت این مبلغ به حساب اولیه وی برگشت داده نشود، بایستی به امور مالی دانشگاه مراجعه گردد.

در حال حاضر امکان پرداخت شهریه دانشگاه آزاد از طریق خودپرداز ملی نیز وجود دارد و دانشجویان می توانند با در اختیار داشتن شماره کارت مجازی و شماره دانشجویی به عنوان شناسه پرداخت، مراحل واریز شهریه ثابت یا متغیر خود را انجام دهند.

خلاصه مطالب

در این مقاله با آموزش پرداخت شهریه دانشگاه آزاد از طریق سایت این مرکز دانشگاهی و همچنین نحوه پرداخت شهریه دانشگاه آزاد از طریق خودپرداز ملی آشنا شدید. در حال حاضر قوانین جدیدی برای پرداخت شهریه ثابت و متغیر ابلاغ شده و دانشجویان قبل از انجام مراحل پرداخت، حتماً شرایط و ضوابط اعلام شده دانشگاه را بررسی کنند.

در این مقاله سعی کردیم توضیحات کاملی در ارتباط با فرایند پرداخت شهریه دانشگاه آزاد از طریق خودپرداز ملی و وبسایت دانشگاه ارائه کنیم. چنانچه در هنگام واریز یا شیوه ورود به سامانه با مشکلی مواجه شدید، می‌توانید از طریق شماره شماره 9099075307 با پشتیبانی تلفنی شهریه دانشگاه آزاد ایران تحصیل تماس بگیرید تا همکاران ما شما دانشجویان عزیز را راهنمایی کنند.

برای دانلود pdf مقاله کلیک کنید.

پرداخت شهریه دانشگاه آزاد به چه نحوی است؟

در این مقاله می توان آموزش پرداخت شهریه دانشگاه آزاد را مشاهده کرد.

آیا امکان پرداخت شهریه دانشگاه آزاد به صورت قسطی وجود دارد؟

بله. در حال حاضر این امکان برای دانشجویان این دانشگاه فراهم شده است.

برای پرداخت بدهی شهریه دانشگاه آزاد چه باید کرد؟

به منظور دریافت راهنمایی های لازم در این زمینه می توانید با کارشناسان ایران تحصیل تماس بکگیرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا