پروژه کسری خدمت صاایران 1402 + شرایط و مراحل


پروژه کسری خدمت صاایران یکی از روش‌های مناسب برای سربازانی است که به دنبال کاهش مدت زمان خدمت خود هستند. مشمولانی که می‌توانند از این پروژه ها استفاده کنند باید تحصیلات دانشگاهی داشته باشند تا ازاین طریق بتوانند مدت زمان معینی از خدمت خود را در خارج از یگان مربوطه‌ای که به آن اعزام شده اند بگذرانند. همانطور که می‌دانید مدت زمان خدمت سربازی حدود 2 سال است و برای سربازان دوران پر استرس و طولانی می‌باشد که نبودنشان خانواده‌هایشان را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد. به همین دلیل است که اکثر افراد به دنبال راهی برای کاهش مدت زمان خدمت خود هستند.

یکی از راه‌های کاهش خدمت سربازی برای افرادی که فارغ التحصیل ارشد و بالاتر از آن هستند، دریافت پروژه کسری خدمت از سوی سازمان های ارائه دهنده پروژه کسری خدمت سربازی است. دانشجویانی که رشته های مرتبط با تخصص مورد نیاز صاایران که وابسته به صنایع وزارت دفاع ایران است را دارند، اکنون می‌توانند از فرصت پروژه کسری خدمت صاایران استفاده کنند. صاایران یا همان شرکت صنایع الکترونیک ایران یکی از سازمان‌هایی است که پروژه‌های کسری خدمت را ارائه می‌دهد. این سازمان هر ساله افراد متقاضی که دارای شرایط مناسب برای انجام پروژه‌هایشان هستند را جذب می‌کند.

معرفی پروژه کسری خدمت صاایران

شرکت صنایع الکترونیک وزارت دفاع که مخفف آن به صاایران معروف است، از جمله شرکت‌های وابسته به وزارت صنایع دفاع می‌باشد و به عنوان یکی از پشتیبان‌های نیروهای مسلح، شناخته شده است. چراکه اکثر تولیدات نظامی و الکتریکی به این شرکت مربوط می‌شود. شرکت صاایران که از کادری بسیار مجرب تشکیل شده، یکی از بزرگ ترین شرکت‌های تولید کننده دستگاه‌های الکترونیک در سطح کشور را دارد. صاایران در زمینه سیستم ‌های مخابراتی و ماهواره‌ای در حال فعالیت است و صنایعی مثل: کارخانه قطعات پلیمری، ردیاب و … را شامل می‌شود.

معرفی-پروژه-کسری-خدمت-صاایران

بسیاری از افراد برای قرار نگرفتن در محیط سخت و طاقت فرسا سربازی، به دنبال کاهش دوران خدمت به وسیله اخذ پروژه‌های مختلفی هستند که با رشته تحصیلی‌شان مرتبط است. از آنجایی که مشمولین نظام وظیفه پس از سن هجده سالگی، بایستی برای خدمت اقدام کنند، می‌توانند ابتدا معافیت تحصیلی دریافت نمایند و بعد از پروژه کسری خدمت صاایران بهره‌مند شوند. همانطور که می‌دانید برای اخذ این پروژه لازم است از مهم‌ترین شرط یعنی رشته‌ مرتبط با سازمان صنایع الکترونیک، اطلاع داشته باشید و سپس مدارک خود را در سایت بارگذاری نمایید.

این شرکت علاوه بر محصولات متنوع الکترونیک خود در زمینه تحقیق فناوری های الکترونیک و توسعه R&D به وضعیت مطلوبی رسیده است و همواره در حال پیشرفت است.  

زیر مجموعه های شرکت صاایران

تمامی ارگان‌های دولتی و غیر دولتی دارای نهادها و یا سازمان‌های وابسته‌ای هستند که برای تکمیل کادر خود نیاز به افرادی دارند که در رشته‌های مرتبط تحصیل کرده باشند. شرکت صنایع الکترونیک ایران دارای 8 زیر مجموعه است که این زیر مجموعه‌ها به شرح زیر می‌باشد:

  • صنایع الکترونیک شیراز (صاشیراز)
  • صنعت اپیتک اصفهان (صاپا)
  • صنایع مخابرات ایران (صما)
  • شرکت ایز ایران 
  • شرکت انستیتو ایزایران
  • پژوهش گاه الکترونیک ایران
  • صنایع امنیت فضای تبادل اطلاعات (صاافتا)
  • شرکت صنایع قطعات الکترونیک ایران (صقا)

با توجه به مشخص شدن زمینه فعالیت شرکت صاایران حتما متوجه شده‌اید که فقط سربازان، با مدرک تحصیلی مرتبط با این فعالیت‌ها هستند که می‌توانند در پژوهش‌های مورد نیاز این سازمان با دریافت مجوز، همکاری کنند. متقاضیان و علاقمندان به این طرح، اکنون می‎‌توانند برای دریافت پروژه کسری خدمت از صاایران به سامانه sairanmed.ir مراجعه نمایند.

برای اطلاع از پروژه کسری خدمت ترجمه کلیک کنید.

شرایط دریافت پروژه کسری خدمت صنایع الکترونیک (صاایران)

متقاضیان دریافت پروژه کسری خدمت از صاایران پس از بررسی و دارا بودن شرایط پذیرش که عموما داشتن مدرک کارشناسی ارشد و یا دکتری و تحصیل در رشته مرتبط و مورد نیاز سازمان است، می‌توانند از 2 طریق اقدام به دریافت پروژه کنند. ما در ادامه این بخش این 2 روش را برای شما بیان خواهیم کرد:

مراجعه به بنیاد ملی نحبگان نیرو های مسلح

در این راه متقاضیان باید پس از تکمیل مدارک تحصیلی و دیگر مدارک مورد نیاز با مراجعه حضوری به بنیاد ملی نخبگان و نیروهای مسلح، تشکیل پرونده دهند و اقدام به اخذ پروژه کسری خدمت نمایند. متقاضیان پس از تشکیل پرونده، عضو بنیاد ملی نخبگان خواهند شد. همچنین در گام دوم مسئولین مربوطه در بنیاد ملی نخبگان، شروع به بررسی سوابق علمی و رزومه افراد می‌کنند و پس از کسب امتیازات لازم و تایید افراد متقاضی توسط بنیاد، به متقاضیان کسری خدمت پروژه داده می‌شود.

مراجعه-به-بنیاد-ملی-نحبگان-نیرو-های-مسلح

مراجعه به شرکت صاایران یا سازمان های ارائه دهنده پروژه

راه دوم برای دریافت پروژه، مراجعه کردن به خود این سازمان است. در این مورد متقاضی به همراه مدارک و رزومه خود به سازمان رفته و مدارک لازم را ارائه می‌دهد و در گام دوم پس از تحویل مدارک، سازمان با بررسی اطلاعات و رزومه متقاضی و سوابق علمی، در صورتی که رشته متقاضی با تخصص مورد نیاز سازمان مرتبط باشد به داوطلب پروژه داده می‌شود. همچنین حتی خود متقاضیان می‌توانند در هنگام مراجعه پروژه تحقیقاتی خود که مرتبط با صاایران است را به این سازمان پیشنهاد دهند تا در صورت موافقت با سازمان همکاری کنند. البته به تازگی افراد می‌توانند بدون نیاز به مراجعه حضوری از طریق سایت سازمان مربوطه و تکمیل فرم آن اقدام به اخذ پروژه از سوی سازمان‌های اراِئه دهنده کنند.

مشمولین خدمت سربازی برای اطلاع از پروژه کسری خدمت روانشناسی کلیک نمایید.

مدت زمان پروژه های کسری خدمت صاایران و انواع آن

در بین تمام سازمان‌ها که این نوع از پروژه‌ها را برای کسری خدمت ارائه می‌دهند، دو نوع کسری خدمت سربازی وجود دارد که به شرح زیر است:

✅ پروژه کسری خدمت کمتر از 6 ماه: در این نوع پروژه‌ها که عموما ساده تر و کوتاه مدت‌تر هستند، بعد از اتمام پروژه در حضور  داور جلسه دفاعیه که زمان آن کوتاه مدت و برای معمولا چند دقیقه است، برگزار می‌شود. متقاضی باید از پروژه و طرح خود دفاع کند و نیز در این مورد مشمولین خدمت سربازی می‌توانند هم زمان روی حداکثر دو پروژه کار کنند و در نهایت باید برای ارزیابی میزان کسری خدمت خود نتایج پروژه‌های انجام شده خود را به بنیاد ملی نخبگان نیروهای مسلح ارسال نمایند.

مدت-زمان-پروژه-های-کسری-خدمت-صاایران-و-انواع-آن

✅ پروژه کسری خدمت بیشتر از 6 ماه: اگر پروژه‌ای که متقاضی دریافت کرده است، با ساخت، طراحی و یا پژوهش مهم و ویژه‌ای مرتبط باشد؛ فرد انجام دهنده پروژه کسری خدمت بیشتری خواهد گرفت. طبیعتا پروژه هایی که کسری خدمت بیشتری داشته باشند تمرکز بیشتری لازم دارند، زیرا سخت گیری ها و نظارت های بیشتر و دقیق تری روی این سبک پروژه ها صورت می‌گیرد. در این نوع از پروژه های کسری خدمت، افراد باید هر سه ماه یک بار از خود یا وضعیت و روند پروژه، گزارش تهیه کنند. علاوه بر این هر ماه جلسه ای برای بررسی و پیشبرد پروژه با حضور استاد راهنما و داوران در بنیاد ملی نخبگان نیروهای مسلح تشکیل می‌شود.

 

خلاصه مطلب

همانطور که می‌دانید رفتن به سربازی و گذراندن خدمت برای آقایان یک امر اجباری است. و همواره اکثر افراد در تلاش هستند تا مدت زمان خدمت خود را کاهش دهند و به دنبال راهی برای کاهش طول مدت خدمت خود هستند. یکی از روش ها برای گرفتن کسری خدمت دریافت پروژه کسری خدمت صاایران است. ما در این مقاله یکی از راه های کاهش زمان خدمت و چگونگی آن را توضیح داده ایم در این راه افراد باید از سازمان های مختلف پروژه دریافت کنند.

کلیه افرادی که مشمول خدمت سربازی هستند باید در زمان مقرر به یکی از مراکز پلیس +10 مراجعه نمایند و سپس در زمانی که به آنها اعلام شده است خود را به یگانی که برای آن‌ها مشخص شده است معرفی نمایند و خدمت سربازی خود را طی کنند. ما در این مقاله مطالبی را برای شما جمع آوری کرده ایم تا شما را با شرایط پروژه کسری خدمت از صاایران و فعالیت های این سازمان بیشتر آشنا کنیم. شما می‌توانید جهت دریافت اطلاعات کامل تر به مقاله مراجعه کنید و در صورت وجود ابهام و یا سوال می توانید در 24 ساعت شبانه روز با مشاورین و کارشناسان ما در مرکز ایران تحصیل تماس بگیرید.

 

برای دانلود فایل PDF پروژه کسری خدمت صاایران کلیک کنید.

 

روش های اقدام به اخذ پروژه کسری خدمت چیست؟

روش اول: مراجعه به بنیاد ملی نخبگان نیرو های مسلح است و روش دوم: مراجعه به سازمان های ارائه دهنده پروژه کسری خدمت.

انواع پروژه های کسری خدمت کدام موارد است؟

پروژه های کمتر از 6 ماه و پروژه های بیشتر از 6 ماه.

افراد واجد شرایط دریافت پروژه کسری خدمت باید چه خصوصیاتی داشته باشند؟

عموما مدرک تحصیلی آنها باید کارشناسی ارشد، دکتری و یا بالاتر از آن باشد و رشته نحصیلی آنها مرتبط با تخصص مورد نیاز سازمان های ارائه دهنده پروژه کسری خدمت باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا