پیگیری ثبت‌ نام مسکن فرهنگیان 1402 + مشاهده وضعیت


شرایط پیگیری ثبت نام مسکن فرهنگیان 1402 برای فرهنگیان اعلام شد. مسکن ملی فرهنگیان در جهت تأمین مسکن آن دسته از معلمانی که فاقد مسکن می‌باشند، ایجاد شده است. طرح مسکن ملی فرهنگیان یکی از طرح‌های اصلی وزارت آموزش و پرورش می‌باشد که با مشارکت وزارت راه و شهرسازی ایجاد شده است. معلمان و فرهنگیانی که مایل به پیگیری نتیجه مسکن فرهنگیان 1402 هستند، می‌توانند از طریق سامانه ثبت‌ نام مسکن فرهنگیان به آدرس tem.mrud.ir اقدامات لازم را انجام دهند.

لازم به ذکر است که مجری این طرح وزارت آموزش و پرورش و وزارت راه و شهرسازی هستند و باید براساس تفاهمنامه ایجاد شده امکانات لازم برای پیاده‌سازی این طرح را فراهم کنند و از تمام ظرفیت‌های موجود بهره ببرند. از آنجا که ممکن است برخی در ارتباط با نحوه پیگیری مسکن ثبت‌ نام مسکن ملی فرهنگیان سؤال داشته باشند، در ادامه بیشتر به توضیح این موارد خواهیم پرداخت.

معرفی سامانه پیگیری مسکن ملی فرهنگیان 1402

سامانه مسکن فرهنگیان یکی از سامانه‌های وزارت راه و شهرسازی و وزارت آموزش و پرورش برای تأمین مسکن فرهنگیان که فاقد مسکن هستند طراحی شده است. برای تحقق اهداف وزارت آموزش و پرورش که یکی از آنها حمایت از فرهنگیان می‌باشد، طرح مسکن آن دسته از معلمان که بدون مسکن هستند، پیشنهاد و تفاهمنامه‌ای با وزارت راه و شهرسازی ایجاد شد.

براساس این تفاهم‌نامه حدود ۱۷۰ هزار واحد مسکونی در شهرها و مناطق روستایی ایجاد خواهد شد و وزارت راه و شهرسازی و وزارت آموزش و پرورش باید از تمام ظرفیت‌های خود برای تأمین منابع مالی و امکانات استفاده کنند. تأمین ۱۷۰ هزار واحد مسکونی اعلام شده در ۳۲ استان کشور خواهد بود.

سامانه ثبت‌ نام مسکن ملی فرهنگیان به آدرس maskan.medu.ir نیز در همین راستا به راه‌اندازی شده است و فرهنگیانی که واجد شرایط هستند، می‌توانند با طی کردن مراحل لازم و ارائه مدارک خود و احراز شرایط عنوان شده از سوی وزارت آموزش و پرورش و وزارت راه و شهرسازی منتظر نتیجه مسکن فرهنگیان باشند. پیگیری ثبت‌ نام مسکن فرهنگیان نیز از طریق این سامانه امکان‌پذیر می‌باشد. اما در ادامه برای آن دسته از افرادی که ممکن است با نحوه پیگیری ثبت‌ نام مسکن ملی فرهنگیان نباشند توضیحاتی ارائه خواهیم کرد.

معرفی سامانه پیگیری مسکن ملی فرهنگیان

نحوه پیگیری ثبت‌ نام مسکن ملی فرهنگیان 1402

افرادی که در طرح مسکن ملی فرهنگیان ثبت‌ نام کرده‌اند و واجد شرایط هستند، پس از ارائه مدارک خود به نشانی maskan.medu.ir منتظر اعلام اسامی قبول شدگان در طرح مسکن ملی فرهنگیان می‌باشند.

مدیر کل تعاونی و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد افرادی که مشمول استفاده از طرح مسکن ملی فرهنگی هستند، می‌توانند نتیجه مسکن فرهنگیان را از طریق سامانه tem.mrud.ir پیگیری کنند. فرهنگیان گرامی می‌توانند با ثبت کد رهگیری نتیجه مسکن فرهنگیان را دریافت کنند. برای مشاهده و پیگیری نتیجه مسکن فرهنگیان ابتدا متقاضیان باید به درگاه اینترنتی سامانه جامع طرح حمایتی مسکن به آدرس tem.mrud.ir مراجعه کنند.

 در مرحله بعد می‌توانند گزینه مشاهده و پیگیری درخواست‌ها را انتخاب کرده و پس از کلیک بر روی یکی از دو گزینه ورود افراد حقیقی و حقوقی برای پیگیری مسکن ملی فرهنگیان اقدام نمایند.

اطلاعیه

 آن دسته از افرادی که مایل به پیگیری نتیجه مسکن فرهنگیان هستند، می‌توانند با ورود به سامانه tem.mrud.ir مراحل پیگیری ثبت‌ نام مسکن فرهنگیان را انجام دهند.

نحوه پیگیری ثبت‌ نام مسکن ملی فرهنگیان

شرایط ثبت‌ نام طرح مسکن ملی فرهنگیان 1402

مسکن ملی فرهنگیان به منظور تحت پوشش قرار دادن تمام فرهنگیانی که مایل به داشتن مسکن هستند، ایجاد شده است. افرادی که دارای صلاحیت و واجد شرایط باشند، در اولویت دریافت مسکن خواهند بود. متقاضیان باید در مجموع شرایط زیر را داشته باشند:

  • در طرح ثبت نام مسکن ملی فرهنگیان، اولویت تحویل دادن واحد‌های مسکونی به آن دسته از زنان سرپرست خانواری می‌باشد که دارای حداقل سن 35 به بالا می باشند.
  • معلمانی که متقاضی شرکت در طرح مسکن ملی فرهنگیان هستند، نباید هیچگونه زمینی باشند و‌ تا تاریخ 1384/01/01 هیچ واحد مسکونی نباید  به نام آنها باشد.
  • معلمان متقاضی در طرح مسکن ملی فرهنگیان، نباید از تاریخ  1357/11/22 از هیچ یک نهادهای دولتی تسهیلات مسکن دریافت کرده باشند.
  • معلمان واجد شرایط باید حتما حداقل 5 سال سابقه سکونت در شهری که برای مسکن تقاضا می‌دهند را داشته باشد.
  • متقاضیان نباید برای دریافت تسهیلات بانکی هیچ نوع منع قانونی داشته باشند.
  • معلمان واجد شرایط باید حتما توانایی پرداخت هزینه ساختن مسکن و پرداخت اقساط ماهیانه بانکی را داشته باشند.

مدارک لازم برای ثبت‌ نام در طرح مسکن فرهنگیان 1402

در بخش قبل در ارتباط با چگونگی پیگیری ثبت نام مسکن ملی فرهنگیان و همچنین شرایط نام نویسی در این طرح اشاره کردیم. اما آن دسته از متقاضیانی که برای ثبت‌ نام مسکن فرهنگیان اقدام کرده‌اند، باید مدارکی را در سامانه tem.mrud.ir بارگذاری نمایند، چراکه بدون داشتن این مدارک اطلاعات درخواستی آنها ناقص خواهد بود و جزو افراد واجد شرایط بحساب نمی‌آیند. مهم‌ترین مدارکی که متقاضیان باید از آنها برخوردار باشند شامل موارد زیر می‌باشد.

  • ارائه اصل شناسنامه فرد متقاضی 
  • ارائه گواهی محل سکونت
  • ارائه کردن اصل کارت ملی
  • ارائه نمودن گواهی اشتغال به کار
  • ارائه اصل کارت ملی افراد تحت سرپرستی خانواده
  • ارائه گواهی تحصیلی هریک از فرزندان
  • ارائه نمودن اصل شناسنامه فرد فرهنگی
  • داشتن گواهی کفالت
  • ارائه نمودن اصل شناسنامه همسر فرد متقاضی

 

اطلاعیه

آن دسته از افرادی که دارای زمین می‌باشند باید اصل سند مالکیت خود را در سامانه tem.mrud.ir آپلود کنند.

 

مدارک لازم برای ثبت‌ نام در طرح مسکن فرهنگیان

جدیدترین اخبار مربوط به ثبت‌ نام مسکن فرهنگیان 1402

اسم‌نویسی ۸۶۲۲ فرد متقاضی در لرستان برای ثبت‌ نام مسکن فرهنگیان

به گزارش خبرگزاری برنا از لرستان معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان اعلام کرد: تاکنون ۲۲۱۱ نفر در سامانه تأیید نهایی شده‌اند و ۸۶۲۲ هزار نفر تا الان ثبت‌ نام کرده‌اند. وی همچنین عنوان کرد سرمایه‌گذاری در صندوق ذخیره فرهنگیان در لرستان در اولویت می‌باشد و اسامی متقاضیان به تفکیک شهرستان‌های استان اعلام خواهد شد. علاوه بر این از تمام ظرفیت‌های زمین‌های مسکن ملی در لرستان برای فرهنگیان استفاده خواهیم کرد.

نحوه اصلاح اطلاعات در سامانه مسکن فرهنگیان

افرادی که در طرح ملی ثبت‌ نام مسکن فرهنگیان حضور دارند، این امکان را دارند  که از طریق سامانه  tem.mrud.ir برای ویرایش اطلاعات ثبت‌ نامی خود اقدام کنند. برای این کار افراد لازم است که کد پرسنلی، کد ملی و شماره همراه خود را درج کنند و پس از ورود به بخش ویرایش اطلاعات، برای اصلاح موارد مورد نظر خود اقدام نمایند.

جدیدترین اخبار مربوط به ثبت‌ نام مسکن فرهنگیان

خلاصه مطلب

در این مقاله در ارتباط با نحوه پیگیری ثبت‌ نام مسکن ملی فرهنگیان اطلاعات لازم را ارائه کردیم. در حال حاضر معلمانی که فاقد مسکن هستند، در صورت برخورداری از شرایط اعلام شده از سوی وزارت آموزش و پرورش و وزارت راه و شهرسازی می‌توانند در طرح مسکن ملی مراحل ثبت‌ نام خود را انجام دهند.

 پس از شرکت در این طرح متقاضیان منتظر اعلام نتایج و اسامی قبول شدگان در طرح هستند. متقاضیانی که در این طرح ثبت‌ نام کرده‌اند، می‌توانند از طریق سامانه  tem.mrud.ir مراحل پیگیری و اسم‌نویسی خود را انجام دهند. در این مقاله سعی کردیم به نحوه پیگیری ثبت‌ نام مسکن ملی فرهنگیان اشاره کنیم. چنانچه پس از مطالعه مقاله در ارتباط با نتیجه مسکن فرهنگیان سؤال و ابهامی داشته باشید، می‌توانید با همکاران ما در مرکز مشاوره ایران تحصیل تماس بگیرید تا اطلاعات دقیق را به شما متقاضیان عزیز ارائه دهند.

 

جهت دانلود pdf مقاله کلیک کنید.

 

به این پست امتیاز دهید

سامانه پیگیری ثبت‌ نام مسکن فرهنگیان چیست؟

سامانه پیگیری ثبت‌ نام مسکن فرهنگیان به آدرس tem.mrud.ir می‌باشد.

نحوه پیگیری ثبت‌ نام مسکن فرهنگیان چگونه است؟

در این مقاله به چگونگی پیگیری ثبت‌ نام مسکن فرهنگیان اشاره کردیم.

شرایط لازم برای اسم‌نویسی مسکن فرهنگیان چیست؟

با توجه به متن مقاله می‌توانید از شرایط نام‌نویسی مسکن ملی فرهنگیان مطلع شوید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا