پیگیری پاسپورت با کد ملی | ورود به سامانه Tiznet.ir


پیگیری پاسپورت با کد ملی
سوالی دارید ؟ با ما تماس بگیرید
تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

تماس از سراسر کشور : 909 9075307

در بسیاری از مواقع افراد برای انجام اموری نظیر پیگیری پاسپورت، مجبور به انتظار در صف های طولانی دفاتر پلیس +10 می شوند، اما با پیشرفت تکنولوژی و وجود اینترنت، دیگر نیازی به حضور فیزیکی و اتلاف وقت نمی باشد. ما در این مقاله به معرفی روش های پیگیری پاسپورت پرداخته ایم. در صورت عدم برخورداری از امکانات کافی، می توانید از طریق تلفن ثابت با شماره 909075307 تماس بگیرید. کارشناسان ایران تحصیل صفر تا صد فرآیند پیگیری صدور گذرنامه شما را انجام خواهند داد. 

 

استعلام گذرنامه

 

اهمیت گذرنامه

 

اهمیت گذرنامه

 

📋 اهمیت داشتن گذرنامه یا همان پاسپورت بر هیچ کس، به ویژه افرادی که قصد سفر به خارج از کشور را دارند، پوشیده نیست. گذرنامه یک مدرک شناسایی معتبر به شمار می آید که در واقع نشان می دهد شما تابع کدام کشور هستید.  از جمله کاربردهای پاسپورت این است که به دارنده آن اجازه خروج از کشور را می دهد و کشورهای مقصد نیز امنیت و حقوق فرد را عهده دار می شوند.

در گذرنامه هر فرد، اطلاعاتی همچون نام و نام خانوادگی، تاریخ محل تولد، تابعیت، عکس پرسنلی، و غیره ذکر شده است که می توان به ضرورت اخذ این دفترچه پی برد. حال یکی از مسائلی که ممکن است درخواست دهندگان با آن مواجه شوند، عدم دریافت و یا تاخیر در صدور پاسپورت است.

جهت ثبت نام فرد متقاضی ابتدا باید به پلیس 10+ مراجعه کند. سپس بعد از تکمیل مدارک مورد نیاز، منتظر دریافت گذرنامه خود بماند تا برای وی ارسال شود.

به طور معمول 14 روز زمان می برد تا این دفترچه برای درخواست کننده ارسال شود. اما اگر در این مهلت، شخص موفق به اخذ پاسپوریت خود نشد می تواند بدون نیاز به مراجعه حضوری و از طریق استعلام شماره گذرنامه با کد ملی، از آخرین وضعیت صدور پاسپورت خود مطلع شود.

راهنمای تلفنی 24 ساعته

 

برای آشنایی با نحوه دریافت شماره پاسپورت با کد ملی بر روی لینک کلیک فرمایید.

 

روش های مختلف پیگیری پاسپورت

حال که با زمان استاندارد صدور پاسپورت و ضرورت سامانه دریافت شماره گذرنامه آشنا شدیم، بهتر است با نحوه پیگیری صدور گذرنامه نیز آشنا شویم. برای این منظور می توان به روش های زیر عمل نمود:

☑ کد دستوری USSD

☑ پیگیری گذرنامه از 1100

☑ ارسال پیامک به سرشماره سامانه 1100300

☑ ورود به سامانه سامانه رهگیری مرسولات پستی

☑ پیگیری گذرنامه با کد ملی 

در ادامه به توضیح هر کدم از روش های پیگیری صدور گذرنامه میپردازیم.

برای کسب اطلاع از شرایط ورود به سایت اداره گذرنامه روی لینک مربوطه کلیک نمایید.

نحوه پیگیری صدور گذرنامه با کد USSD

یکی از روش های پیگیری صدور گذرنامه استفاده از کد USSD و شماره گیری کد دستوری #110* است. پس از شماره گیری عدد مورد نظر و انتخاب گزینه خدمات در دست اقدام، با تصویری همانند زیر رو به رو خواهید شد. گزینه مربوط به پلیس 10+ یا همان عدد یک را انتخاب نمایید.

 

کد دستوری 110

پس از انتخاب گزینه مورد نظر، گزینه مربوط به وضعیت مدارک را انتخاب نمایید که در این تصویر عدد 4 می باشد.

 

وضعیت مدارک

 

سپس وارد صفحه ای همانند تصویر زیر می شوید که لازم است در این زمینه گزینه مربوط به گذرنامه یا همان عدد 3 را انتخاب نمایید.

 

گذرنامه

 

برای پیگیری گذرنامه با کد ملی، کد ملی خود را وارد نمایید.

 

پیگیری گذرنامه با کد ملی

هرچند لازم به ذکر است، این خدمت در حال حاضر از دسترس عموم خارج می باشد و امکان پیگیری پاسپورت از این طریق تا اطلاع ثانوی وجود ندارد.

 

اگر می خواهید بدانید که آیا شماره پاسپورت تغییر میکند؟ بر روی لینک مربوطه کلیک کنید. 

یکی دیگر از روش هایی که به وسیله آن می توان استعلام گذرنامه را انجام داد استفاده از تلفن ثابت است، شما می توانید در منزل از طریق شماره تلفن مورد نظر، با استفاده از شماره های 9099075307 (از سراسر کشور) جهت استعلام گذرنامه تماس حاصل نمایید. ماشوران ایران تحصیل همه روزه آماده پاسخگویی به سوالات شما عزیزان هستند.

در صورتی که مدارک خود را تحویل داده اید اما هنوز از طریق پست گذرنامه خود را دریافت نموده اید، می توانید از طریق شماره تلفن پیگیری گذرنامه، از علت عدم دریافت آن آگاه شوید.

 

پیگیری گذرنامه از 1100

چنانچه مایل به استعلام شماره گذرنامه با کد ملی به صورت غیر حضوری هستید، راه دیگر پیگیری گذرنامه از 1100 است.

گوشی تلفن همراهتان را بردارید و علامت سوال را به سرشماره 1100 ارسال نمایید. توجه داشته باشید که اطلاع از گذرواژه مورد نظر، با توجه به پرداخت هزینه امکان پذیر است و به همین دلیل به ازای هر پیامک 150 تومان از شما کسر خواهند نمود.

 

برنامه پیگیری پاسپورت

یکی از راه های پیگیری پاسپورت از طریق اینترنت، استفاده از اپلیکیشن همراه من است. این برنامه با هدف تسهیل در امور اداری مربوط به راهور و گذرنامه و کاهش نیاز به حضور فیزیکی افراد، راه اندازی شده است. برای پیگیری پاسپورت از این طریق، کافیست برنامه پلیس من را از سایت police-man.ir دانلود نموده و طبق دستورالعمل اقدام کنید.

🔶 دانلود و نصب اپلیکیشن همراه من

🔶 ثبت شماره تلفن همراه و دریافت کد تایید

🔶 انتخاب گزینه “گذرنامه” از لیست خدمات موجود در صفحه اصلی

🔶 کلیک بر روی گزینه ” استعلام گذرنامه”

🔶 پرداخت هزینه پیگیری پاسپورت

🔶 بازگشت به قسمت قبلی و درج کد ملی و انتخاب گزینه استعلام

 

 

سامانه استعلام وضعیت گذرنامه اینترنتی 1100300

از جمله روش های ساده و در دسترس استعلام گذرنامه، مراجعه به سامانه 1100300 می باشد. برای این امر می توانید عدد 1 را به این سرشماره ارسال کنید.

البته در نظر داشته باشید که تعرفه هر پیامک 100 تومان می باشد. نکته دیگر اینکه برای پیگیری گذرنامه با کد ملی بایستی با همان شماره تلفنی که در هنگام نام نویسی ثبت کرده اید، پیامک بزنید. در غیر این صورت، هیچ پاسخی برای شما ارسال نخواهد شد.

 

برای ورود به سامانه آنلاین پیگیری مرسولات پستی با کد ملی با ما همراه باشید.

 

استعلام آخرین وضعیت گذرنامه از طریق پست

پس از اینکه درخواست گذرنامه را به ثبت رسانده اید و مدارک خواسته شده را تکمیل نمودید، دفترچه صادر شده از طریق پست برایتان فرستاده می شود.

حال وقتی از طریق روش های سامانه استعلام وضعیت گذرنامه اینترنتی بیان شده در زیر، متوجه شدید که ارسال برایتان انجام شده است، می توانید از طریق کد مرسوله شانزده رقمی است، آن را پیگیری نمایید.

برای این منظور، می بایست آدرس سامانه رهگیری مرسولات پستی این اداره را در مرورگر خود وارد نموده و پس از وارد کردن کد مربوطه، مطلع شوید که آیا پاسپورت به اداره پست شهرستانتان تحویل داده شده است یا خیر.

سوال داری؟

برای اطلاع از نحوه ثبت درخواست پاسپورت از سامانه میخک کلیک کنید.

 

دلایل تاخیر سامانه دریافت شماره گذرنامه چیست؟

به گفته سرپرست مرکز تجزیه و مبادلات پست کشور، متاسفانه برخی از هموطنان در بدست آوردن شماره گذرنامه با کدملی تاخیرهای زیادی را تجربه می کنند. وی علت این امر را زمانبر بودن چاپ و ارسال گذرنامه ها ذکر کرده است.

از سوی دیگر، همگام با افزایش سفارشات و خریدهای اینترنتی، شرکت پست با بسته های بسیار بیشتری روبه رو است و همین امر باعث شده است که این شرکت نه تنها با کمبود نیرو مواجه باشد، بلکه حمل و نقل به کندی صورت گیرد.

نکته قابل توجه دیگر این است که بسته بندی مرسولات از حالت پاکت به بسته تغییر کرده است و همین امر سبب ایجاد کمبود فضا و به دنبال آن تعویق در ارسال سایر مرسولات همچون گذرنامه شود.

البته ناگفته نماند که قبل از اینکه به دنبال استعلام گذرنامه با کد ملی باشیم، بهتر است از درستی و صحت آدرس و مشخصات وارد شده در هنگام نام نویسی مطمئن شویم.

 

نکات مهم در رابطه با گذرنامه

 

نکات مهم در رابطه با گذرنامه

برای زائرین عتبات و عالیات گذرنامه ها تنها برای یک سال معتبر می باشد بنابراین پس از این زمان دیگر معتبر و قابل استفاده نخواهد بود.

زائرین عزیز برای استفاده از گذرنامه، پس از دریافت کارت تردد، از محل نقطه چین آن را برش بزنید تا قسمتی که مربوط به مهر خروج و ورود ایران و عراق است را به همراه داشته باشید.

اعتبار برگه های چاپ شده عبور و مرور افراد تا آبان ماه خواهد بود.

در صورتی که برگه های مورد نظر در اختیار افراد دیگری قرار گیرد حتی اگر استعلام شماره گذرنامه با کد ملی را خودتان انجام داده باشید، اما کارت در اختیار فرد دیگری باشد، باز هم مورد تائید وزارت نخواهد بود.

چنانچه برگه های فوق به هر دلیلی گم شود، امکان پیگیری گذرنامه با شماره ملی وجود نخواهد داشت و به همین دلیل المثنی صادر نخواهد شد.

در حفظ و نگهداری برگه های مورد نظر نهایت دقت را داشته باشید. از آسیب به برگه های مورد نظر جلوگیری نمایید.

برگه تردد به صورت رایگان چاپ خواهد شد. زائرین عتبات و عالیات پس از مراسم اربعین می توانند گذرنامه خود را دریافت نمایند.

به هنگام عزیمت، عکس برگه های تردد را نزد خود نگهدارید و در گوشی خود ذخیره نمایید.

 

 

در صورت مفقود شدن گذرنامه چگونه آن را پیگیری نماییم؟

در برخی از اوقات ممکن است که علت مراجعه به سامانه دریافت شماره گذرنامه، مفقود شدن یا به سرقت رفتن آن باشد. در چنین مواردی، رئیس پلیس بین الملل ناجا درخواست کرده است که مراتب را فورا به پلیس اطلاع دهید. در این صورت، سامانه اینترپل اقدامات لازم را جهت جلوگیری از سوء استفاده های احتمالی خواهد کرد.

همچنین، پلیس بین الملل از مردم خواسته است تا افرادی که گذرنامه خود را قبلا گم کرده و گزارش آن را در استعلام شماره گذرنامه با کد ملی پلیس اینترپل به ثبت رسانده اند، در صورت یافتن دوباره آن حتما اطلاع دهند. بدین تریتب، پلیس مورد گزارش شده را از لیست گذرنامه مفقودی خارج خواهد کرد.

 

انواع گذرنامه

درخواست و پیگیری صدور گذرنامه ممکن است برای دلایل مختلفی باشد و به طور معمول بسته به هدف، نوع متفاوتی از گذرنامه ها صادر می شود. برای اینکه در هنگام مراجعه به سامانه دریافت شماره گذرنامه، بهتر بتوانید به پیگیری های لازم را انجام دهیم، در زیر انواع پاسپورت را با یکدیگر مرور می کنیم:

🔍 پاسپورت سیاسی

 این گذرنامه غالبا برای افراد رده بالای سیاسی یا دیپلماتیک صادر می شود. دریافت کنندگان عبارتند از رهبری، رئیس جمهور، نمایندگان مجلس، رئیس دیوان عالی کشور و به طور کلی شخصیت های عالی مقام علمی، دینی، فرهنگی و سیاسی

🔍 پاسپورت عادی یا توریستی

 این گذرنامه مخصوص همه شهروندان عادی جامعه هر کشوری بوده که ممکن است برای مقاصدی همچون گردشگری، سیاحتی، تحصیلی و غیره باشد.

🔍 پاسپورت خدمت

 این نوع نیز غالبا برای اشخاصی که از کارمندان دولت به شمار می روند، جهت انجام سفرهای کاری صادر می شود. گیرندگان آن عبارتند از اعضای شورای رهبری، ماموران یا معاونین ریاست جمهوری، کارمندان وزارت امور خارجه و غیره

 

اخبار پیرامون پیگیری پاسپورت

«زمان صدور گذرنامه چند روز است؟»

رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه فراجا در گفت و گو با خبرگذاری مهر در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه اکنون که از مأموریت اربعین و اوج ترافیک صدور گذرنامه عبور کردیم؛ چند روز زمان نیاز است تا گذرنامه به دست فرد متقاضی برسد، گفت: از زمانی که متقاضی برای صدور گذرنامه اقدام می‌کند تا زمانی که گذرنامه به دستش می‌رسد یک بازه زمانی پنج تا شش روزه طول می‌کشد.

او در ادامه گفت: این بازه زمانی پنج تا شش روزه برای افرادی است که در مرکز استان‌ها سکونت دارند، برای افرادی که در شهرستان‌ های دورتر از مراکز استان‌ ها هستند زمان بیشتری نیاز است تا گذرنامه بدستشان برسد.

 

جهت اطلاع از روش های استعلام شماره سریال کارت ملی با ما در ایران تحصیل همراه باشید.

 

پادکست صوتی مقاله


 

خلاصه مطلب

در این مقاله تلاش نمودیم تا با ارائه اطلاعاتی در رابطه با روش های مختلف پیگیری پاسپورت در خدمت شما عزیزان باشیم. برای ورود به سامانه استعلام وضعیت گذرنامه اینترنتی و همچنین پیگیری گذرنامه با کد ملی می توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید. 

 

برای دانلود پی دی اف مطالب کامل این صفحه، کلیک کنید.

3.8/5 – (22 امتیاز)

سوالی دارید ؟ با ما تماس بگیرید
تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

تماس از سراسر کشور : 909 9075307

آیا امکان استعلام شماره گذرنامه با کدملی وجود دارد؟

بله برای دریافت شماه گذرنامه روش های متفاوتی وجود دارد که استعلام با استفاده از کد ملی یکی از این روش ها محسوب می شود.

آیا امکان ورود به سامانه دریافت شماره گذرنامه برای تمامی افراد وجود دارد؟

بدست آوردن شماره گذرنامه با کدملی تنها برای آن دسته از افرادی است که ثبت نام آن ها با موفقیت انجام شده است امکان پذیر است.

آیا دریافت شماره گذرنامه تنها با استفاده از کدملی امکان پذیر است؟

خیر. راه های مختلفی وجود دارد که از جمله آن می توان به تماس تلفنی و ارسال پیامک اشاره نمود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا