چگونه شماره داوطلبی کنکور را پیدا کنیم؟ + با کدملی


داوطلبان کنکور سراسری پس از شرکت در این آزمون منتظر دریافت نتایج خود هستند تا بتوانند پس از آن مراحل انتخاب رشته را انجام دهند. اما برخی از متقاضیان ممکن است که شماره داوطلبی خود را گم کرده باشند و این سؤال را دارند که برای دریافت شماره داوطلبی کنکور چه باید کرد؟ دریافت کردن شماره داوطلبی کنکور از طریق سایت سنجش امکان‌پذیر است و افراد در صورت فراموشی شماره داوطلبی کنکور می‌توانند اقدامات لازم را انجام دهند.

از سوی دیگر مراحل بازیابی شماره داوطلبی کنکور با کد ملی نیز از طریق سیستم پاسخگویی این سازمان قابل انجام بوده و اگر شماره داوطلبی گم شده باشد، داوطلب می‌تواند از طریق وارد کردن اطلاعات هویتی خود دوباره آن را دریافت نماید. از آنجا که بسیاری سؤال دارند شماره داوطلبی کنکور بر چه اساسی است؟ برای دریافت پاسخ این سؤال می‌توانید با همکاران ما در مجموعه ایران تحصیل تماس بگیرید تا پاسخگوی شما عزیزان باشد.

منظور از شماره داوطلبی کنکور چیست؟

برخی از افراد در ارتباط با دریافت شماره داوطلبی کنکور سؤال دارند و می‌خواهند بدانند اساساً این شماره داوطلبی به چه افرادی تعلق می‌گیرد؟ سازمان سنجش به هرکدام از متقاضیان آزمون سراسری یه کد اختصاص می‌دهد که با استفاده از آن می‌توانند وارد حساب کاربری خود شده و برای دریافت نتایج خود نیز اقدام کنند.

داوطلبان در صورت فراموشی شماره داوطلبی کنکور، این امکان را ندارند که برای انتخاب رشته، دریافت نتایج یا ویرایش اطلاعات ثبت نامی خود اقدام کنند. شماره داوطلبی هر کدام از داوطلبان، یک شماره پرونده هم دارد که امکان دریافت خدمات با آن امکان‌پذیر است.

به افرادی که سؤال دارند شماره داوطلبی کنکور بر چه اساسی است؟ و اگر شماره داوطلبی گم شده باشد چه باید کرد؟ باید بگوییم جای نگرانی نیست. شما با داشتن کد ملی خود می‌توانید به راحتی مجدداً برای دریافت شماره داوطلبی کنکور درخواست دهید.

منظور از شماره داوطلبی کنکور چیست؟

فراموشی شماره داوطلبی کنکور سراسری

داوطلبانی که مراحل دریافت شماره داوطلبی کنکور انجام داده‌اند، ممکن است که این کد را بعداً گم کنند. اگرچه کد داوطلبی و شماره پرونده نقش بسیار مهمی در انتخاب رشته و نتایج دارد، اما داوطلبان در صورت فراموشی شماره داوطلبی کنکور می‌توانند مجدداً وارد سامانه سنجش شده و برای دریافت آن درخواست دهند. روش‌های متفاوتی برای دریافت شماره داوطلبی کنکور وجود دارد که در ادامه بیشتر به این موارد خواهیم پرداخت.

دریافت شماره داوطلبی کنکور به شکل آنلاین

راحت‌ترین راه دریافت شماره داوطلبی و پرونده کنکور از طریق روش بازیابی آنلاین است. داوطلبان می‌توانند وارد سیستم پاسخگویی سایت سنجش شده و پس از ثبت اطلاعات خود از جمله نام و نام خانوادگی، شماره تماس و کد ملی درخواست خود را برای دریافت شماره پرونده و شماره داوطلبی ثبت کنند. در اسرع وقت مسئولان به درخواست افراد رسیدگی می‌کنند و مجدداً می‌توانند آن را دریافت کنند.

برای آشنایی با نحوه دریافت کد نظام وظیفه کنکور وارد لینک شوید.

دریافت شماره داوطلبی و شماره پرونده کنکور به صورت تلفنی

بازیابی شماره داوطلبی کنکور از طریق تماس تلفنی با سایت سنجش نیز امکان‌پذیر است. برای این کار افراد باید با شماره 02142163 تماس بگیرند و مشکل خود را مطرح کنند. توجه داشته باشید که این روش می‌تواند کمی زمانبر باشد. بنابراین بهترین گزینه، استفاده از روش آنلاین است.

بازیابی شماره داوطلبی به پرونده کنکور از طریق کد ملی

برای بازیابی شماره پرونده افراد می‌توانند از طریق روش اینترنتی و با ارائه کد ملی خود نیز اقدام نمایند. در واقع این روش یکی از موارد شناسایی هویت افراد از طریق سازمان سنجش است. بعد از ارائه مدارک شناسایی داوطلبان می‌توانند درخواست بازیابی شماره داوطلبی خود را ثبت کنند.

توجه داشته باشید که برای استفاده از روش اینترنتی حتماً به کد ملی احتیاج دارید و یکی از مهمترین مواردی که برای بازیابی شماره داوطلبی کنکور اهمیت دارد، وارد کردن کد ملی است.

نحوه بازیابی شماره داوطلبی کنکور

ممکن است برخی از داوطلبان سؤال بپرسند اگر شماره داوطلبی گم شده باشد چه باید کرد؟ به این منظور داوطلبان می‌توانند از طریق سیستم پاسخگویی سنجش برای دریافت مجدد آن اقدام کنند. برای سهولت دسترسی به مراحل بازیابی شماره پرونده و شماره داوطلبی در ادامه راهنمای تصویری را ارائه کرده‌ایم.

ابتدا باید نشانی sanjesh.org را در مرورگر خود جستجو کنید. سپس قسمت بالای سامانه را انتخاب نمایید.

گام اول بازیابی شماره داوطلبی کنکور

در گام بعد برای دریافت شماره داوطلبی کنکور از طریق کد ملی وارد سیستم پاسخگویی سازمان سنجش شوید.

گام دوم بازیابی شماره داوطلبی کنکور

در مرحله بعد اطلاعاتی مانند نام و نام خانوادگی، کد ملی و تاریخ تولد را ثبت کنید و گزینه تأیید را انتخاب نمایید.

گام سوم بازیابی شماره داوطلبی کنکور

در مرحله بعد باید اطلاعات مربوطه را وارد کنید.

گام چهارم بازیابی شماره داوطلبی کنکور

افراد در صورت فراموشی شماره داوطلبی کنکور، می‌توانند در قسمت پایین گزینه “دریافت شماره پرونده یا داوطلبی” را انتخاب نمایند و به صفحه‌ای هدایت خواهند شد که در آن باید اطلاعات خود را باید تأیید کنند.

گام پنجم بازیابی شماره داوطلبی کنکور

در صورت تأیید صحت اطلاعات، شماره پرونده داوطلبی به آنها ارائه خواهد شد.

گام ششم بازیابی شماره داوطلبی کنکور

زمان لازم برای دریافت مجدد کد داوطلبی کنکور

افرادی که قصد دارند مجدداً کد داوطلبی کنکور خود را دریافت کنند، باید زمان لازم برای دریافت کردن نمودن آن را در نظر بگیرند. شماره داوطلبی کنکور یا شماره پرونده از موارد مهمی است که نداشتن آن باعث می‌شود که شما نتوانید نتایج آزمون سراسری را مشاهده کنید و طبیعتاً برای انتخاب رشته نیز دچار مشکل می‌شوید.

برای پیگیری کد داوطلبی کنکور و درخواست مجدد آن از طریق سیستم پاسخگویی سنجش تقریباً ۲۴ الی ۷۲ ساعت زمان لازم است. افراد پس از ثبت درخواست خود در سامانه، می‌توانند نتیجه را مشاهده کنند.

در صورت عدم بازیابی شماره داوطلبی پس از ۷۲ ساعت داوطلبان می‌توانند با پشتیبانی سایت سنجش تماس بگیرند و مشکل خود را مطرح نمایند.

برای  بررسی موارد ممنوعیت شرکت در کنکور سراسری بر روی لینک کلیک کنید.

هزینه بازیابی شماره پرونده و شماره داوطلبی کنکور

شاید برای شما این سؤال به وجود آمده باشد شماره داوطلبی کنکور بر چه اساس است؟ و در صورت فراموشی، در فرایند بازیابی آن باید هزینه‌ای پرداخت؟

همانطور که اشاره شد شماره داوطلبی یک کد پیگیری است که به همه افراد داوطلب تعلق می‌گیرد. بنابراین باید آن را تا زمان اعلام نتایج و انتخاب رشته نزد خود نگه دارند. اما به این دلیل که شماره داوطلبی و شماره پرونده به همه افراد تعلق می‌گیرد، از این رو در زمان بازیابی شماره داوطلبی کنکور نیازی به پرداخت هیچ نوع هزینه‌ای نیست و داوطلبان می‌توانند به صورت رایگان آن را دریافت کنند.

جهت  دریافت شماره پرونده کنکور با کد ملی بر روی لینک کلیک کنید.

هزینه بازیابی شماره پرونده و شماره داوطلبی کنکور

خلاصه مطالب

در روند ثبت نام کنکور به همه افراد داوطلب شماره داوطلبی یا شماره پرونده تعلق می‌گیرد. دریافت شماره داوطلبی کنکور برای همه داوطلبان ضروری است، چرا که پس از اعلام نتایج و انتخاب رشته به آن نیاز خواهند داشت. برخی از افراد سؤال دارند که اگر شماره داوطلبی گم شده باشد چه اقدامی باید کرد؟ در این شرایط افراد باید برای بازیابی شماره داوطلبی و شماره پرونده کنکور از طریق سیستم پاسخگویی سنجش اقدام کنند.

از سوی دیگر افرادی که به پلتفرم‌های آنلاین دسترسی ندارند، می‌توانند از طریق تماس تلفنی با سازمان سنجش درخواست خود را ثبت نمایند. در این مقاله در ارتباط با مراحل بازیابی شماره داوطلبی کنکور توضیح دادیم. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با همکاران ما در مجموعه ایران تحصیل در تماس باشید تا شما عزیزان را در این مسیر یاری کنند.

برای دانلود pdf مقاله دریافت شماره داوطلبی کنکور کلیک کنید.

به این پست امتیاز دهید

شماره داوطلبی یا شماره پرونده کنکور چیست؟

شماره داوطلبی کنکور یک کد ۱۰ رقمی است که به داوطلبان کنکور سراسری اختصاص می‌یابد.

نحوه بازیابی شماره داوطلبی کنکور به چه شکل است؟

برای بازیابی شماره پرونده خود می‌توانید از طریق روش آنلاین و سیستم پاسخگویی سنجش و همچنین تماس تلفنی اقدام کنید.

زمان دریافت مجدد کد داوطلبی و شماره پرونده کنکور چقدر است؟

داوطلبان 24 الی ۷۲ ساعت زمان دارند که برای بازیابی کد داوطلبی خود اقدام کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا