چگونه شیمی را ۱۰۰ بزنیم؟ گام های رتبه ها را تکرار کن! ایران تحصیل


چگونه شیمی را ۱۰۰ بزنیم؟
سوالی دارید ؟ با ما تماس بگیرید
تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

تماس از سراسر کشور : 909 9075307

همه دانش آموزان در طول زمان کنکور، وقتی به درس های اختصاصی می رسند، از خود سوال می کنند که چگونه شیمی را ۱۰۰ بزنیم؟ بسیاری از افراد با مشاهده حجم بالایی از دروس از همان آغاز کار خود را کنار می کشند و راه را برای دیگران باز می کنند؛ ولی عده دیگری از دانش آموزان همه تلاش خود را می کنند تا نه تنها درصد بالایی بزنند، بلکه رتبه های بالا را نیز از آن خود کنند. یکی از این دروس اختصاصی رشته‌های تجربی و ریاضی، درس فوق العاده ترش و شیرین شیمی است!

ترش و شیرین به این خاطر که علاوه بر داشتن شیرینی و جذابیت خاص این درس، هر اشتباه کوچک در این درس می تواند روی پیشانی شما اخم اندازد. ضریب درس شیمی در کنکور زیاد بوده و هر چه درصد شما در آن افزایش یابد، رتبه شما به ضریب بالاتری می رسد.

شما سر جلسه کنکور فقط ۴۸ ثانیه فرصت دارید تا هم صورت سوال را بخوانید و هم به آن جواب دهید. ولی نگران نباشید. ۱۰۰ زدن در این درس غیر ممکن نیست. با نگاه کردن به کارنامه های سال های گذشته می توانید حدس بزنید که درصد بالا در این درس، کار خیلی سختی نیست. برای داشتن یک انتخاب رشته درست و دلخواه با افزایش درصد این درس می توانید به این مهم جامه عمل بپوشانید.

مشاوران ما در ایران تحصیل، شما عزیزان را راهنمایی می کنند تا درصد بالایی را در این درس بزنید و با کمک آن رتبه خود را بالا ببرید. تنها کافیست تا پایان این متن همراه ما بمانید و همه نکاتی که به شما می گوییم را به خوبی به خاطر بسپارید. ما همه تجربه های رتبه های برتر را در این متن در اختیارتان گذاشته ایم. پس این متن را از دست ندهید. همچنین می توانید با شماره گیری ۹۰۹۹۰۷۵۳۰۷ از راهنمایی های تکمیلی مشاوران بهره مند شوید.

نحوه خواندن شیمی و ساعت مطالعه آن

به یاد داشته باشید که مرحله ی اول چگونه شیمی را ۱۰۰ بزنیم؟ توجه به این نکته است که هرگز نباید کیفیت را فدای کمیت کرد؛ یعنی نباید با ساعت مطالعه زیاد، کیفیت مطالعه­ خود را پایین آورید؛ یا نباید زمان کمی را برای مطالعه این درس صرف کنید. مسئله ای که باید به آن توجه کنید، این است که ساعتی که برای هر درس در مطالعه شیمی در نظر می گیرید، متناسب با ضریب آن باشد و تناسب بین مطالعه درس های عمومی و اختصاصی را با نسبت ۷۰-۳۰ همیشه رعایت نمایید.

نحوه خواندن شیمی و ساعت مطالعه آن

میانگین هفتگی ۲۰ درصد تمام ساعت مطالعه هفتگی به درس شیمی اختصاص پیدا کند و این ۲۰ درصد را بین مطالعه تستی و تشریحی تقسیم کنید. اگر به نظر خودتان در این درس سطح علمی بالایی ندارید؛ بیش از ۲۰ درصد برای آن زمان بگذارید.

بهترین منابع برای مطالعه شیمی کنکور

  • در بین کتاب‌ های کمک ‌آموزشی کدام درس‌ نامه ‌ها را بخوانیم؟ بروم؟

جواب به این سوال به این که شما در چه وضعیتی قرار دارید بستگی دارد؟ ولی برای این که بتوانیم سوال را از منظر عمومی جواب دهیم باید پیشفرض هایی داشته باشیم. به صورت کلی اگر به دنبال آموزش در کتاب ها هستید، باید به شما بگوییم به سمت کتابی بروید که بتوانید با آن ارتباط بهتری بگیرید، نوع نوشته ها نیز بسیار حائز اهمیت است.

همانطور که می دانید در چند سال گذشته چندین نشر در کتاب توانسته اند تا کتاب های هم سطحی در درس شیمی چاپ کنند و از نظر فنی آنقدر با هم متفاوت نیستند، به همین خاطر اصل اول، ارتباط مخاطب با کتاب نام دارد. ولی اگر بخواهیم با عینک علمی به قضیه نگاه کنیم، کتابی که آموزش و درسنامه را همراه با نقشه راه ارائه کرده است گزینه بهتری است. نقشه راه یعنی این که مطالب آموزشی طبقه بندی شده باشد و مرحله مرحله پیش رود و شما را در هر قدم برای قدم بعدی آماده کند.
متاسفانه مشکل اصلی بعضی کتاب ها این است که در برخی فصول به شکل یک دایره المعارف عمل کردند. یعنی کلی اطلاعات ریز و درشت را به مخاطب می دهند، بدون پردازش! و زمانی که مخاطب مطلب را می خواند، هیچ نمی داند که چه خوانده؟ برای چه خوانده؟ و در کل چیزی فهمیده؟

  • دیدن فیلم آموزشی توصیه می شود؟

دیدن فیلم آموزشی برای دانش ‌آموزانی که معلم خوبی نداشته اند، می‌ تواند بسیار چاره ‌ساز باشد. اما از سمت دیگر باید متوجه این مسئله شد که دیدن فیلم آموزشی مانند دیدن یک سریال نیست، چون که شما نمی خواهید دیالوگ های بازیگران را حفظ کنید. دیدن فیلم آموزشی مانند حضور در کلاس معلمی می باشد که به پرسش ها پاسخ نمی دهد و تنها درسش را می دهد و می رود. باید خوب بشنوید، خوب یاد داشت کنید و … . تازه یک امکان نیز وجود دارد و آن این که می توانید مطالب را چند بار ببینید و عقب و جلو کنید.

نحوه مطالعه حفظیات درس شیمی

برای اینکه به سوال چگونه شیمی را ۱۰۰ بزنیم؟ باید خدمتتان عرض کنیم که یک روش اختصاصی را نمی توان برای همه مباحث شیمی تجویز نمود. پس در جواب چگونه شیمی را ۱۰۰ بزنیم؟ نمی توان یک نسخه را برای همه پیچید. در کنکور ۳۵ تست شیمی پیش روی شما ظاهر می شود که این تست ها به سه دسته تقسیم بندی می شود؛ یعنی حفظی، مفهومی و مساله. در سالیان گذشته این مسئله را بسیار دیده ایم که اهمیت سوالات مفهومی و مسائل محاسباتی شیمی اهمیت بیشتری پیدا کرده­ است.

نظریه ها، رنگ ها، برخی عناصر و مواد خاص و غیره دارای جنبه حفظی هستند. برای آن که در درس شیمی کنکور بتوانید سوالات حفظی را جواب دهید، راهی جز حفظ کردن و مرور مطالب خوانده شده ندارید. برای مباحث شیمی نیز مثل مباحث حفظی درس های دیگر، باید زمان مناسب تست زدن را رعایت نمایید و نباید بلافاصله پس از مطالعه، تست زنی را استارت بزنید.

توصیه ما به شما این است که در جواب دادن به سوالات شیمی آزمون های آزمایشی سوالات حفظی را در اولویت قرار دهید؛ یعنی سوالاتی که به محاسبات نیاز ندارند. در کنار سوالاتی که از شما زمان بیشتری می برد یا اصلا آن ها را بلد نیستید، علامت بزنید و در آخر اگر تایم اضافه داشتید، روی این سوالات وقت بگذارید.

شما باید همه سوالاتی که زمان کمتری از شما می گیرد را شناسایی کرده و اول از همه آن ها را جواب دهید. در این صورت شما زمان بیشتری برای پاسخ به سوالات محاسباتی خواهید داشت. اگر جزو آن دسته از دانش آموزانی می باشید که مطالب حفظی را به سرعت فراموش می کنید و سر جلسه آزمون ها به خاطر آوردن شان دچار مشکل می شوید، نگران نباشید! باید خدمتتان عرض کنیم که چه کاری باید انجام دهید و مثل یک کامپیوتر همه چیز را در ذهن خود داشته باشید! راه حل موجود، بسیار ساده بوده و احتمالا به گوشتان زیاد خورده است؛ این راه معجزه آسا خلاصه نویسی نام دارد. خلاصه نویسی برای مرور و یادآوری سریع معجزه می باشد. به شما توصیه می کنیم یک بار خلاصه نویسی را امتحان نمایید و اثر جادویی این روش را در به خاطر سپردن مطالب حفظی ببینید.

در بین کتاب­ های متعددی که در زمینه کنکور منتشر شده، برخی از انتشارات از ایده جالبی استفاده کردند که کتابچه های کوچکی را در اختیار دانش آموزان قرار می دهند که می توانید در زمان مرده خود از آن ها استفاده نمایید و هر چه مطالعه کرده اید را به خوبی به حافظه بلند مدت خود بسپارید.

اوقات مرده یعنی هنگامی که در زمان زنگ تفریح، زمان رفت و آمد در راه و داخل ماشین، زمان شما تلف می گردد. هر دانش آموز کنکوری باید بداند که زمان مثل طلا می باشد و باید از تک تک لحظه هایش برای پیشی گرفتن از رقیبانش، تلاش نماید. اما به شما توصیه می کنیم که خودتان خلاصه نویسی کنید؛ چرا که در زمان نوشتن هم مطالب برایتان تکرار می شود و هم بهتر در ذهن می ماند.

نحوه مطالعه مطالب مفهومی شیمی

شما در آزمون ها با سوالاتی رو به رو خواهید شد که با حفظ کردن مطالب نمی توانید به آن ها جواب دهید؛ علاوه بر این، سوالات محاسباتی هم نیستند. شما باید برای جواب دادن به این سوالات آن مباحث را به خوبی بلد باشید و با تسلط کامل به آن ها پاسخ دهید. مباحثی مثل نحوه پر شدن اوربیتال ها در آرایش الکترونی، واکنش های تجزیه، ترکیب، جا به جایی، سوختن و … جزو مباحثی می باشند که سوالات مفهومی از آن ها مطرح می گردد.

در زمان مطالعه باید در نظر بگیرید که شکل ها و نمودار ها و مطالب حاشیه نویسی شده کتاب از اهمیت بالایی برای طراحان برخوردارند و حتما در کنکور از این موارد سوال خواهید داشت و این موضوع می تواند به سوال اصلی شما یعنی چگونه شیمی را ۱۰۰ بزنیم؟ کمک کند.

نحوه مطالعه مطالب مفهومی درس شیمی

سوالاتی که مطرح می شود امکان دارد از مفهوم شکل در کتاب باشد و یا یکی از اجزای شکل را حذف نمایند و در این باره از شما سوال بپرسند. شما باید آن قدر تست بزنید تا با شیوه سوال دادن طراحان کنکور آشنایی پیدا کنید. استفاده از سوالات کنکور سال های قبل در این زمینه به شما کمک زیادی می نماید.

نحوه خواندن مطالب حل کردنی و محاسباتی درس شیمی

مباحث محاسباتی همواره برای دانش آموزان سخت بوده؛ چه برای دانش آموزان تجربی چه ریاضی!

مباحثی مثل مباحث مسائل محاسباتی، استوکیومتری، سینتیک، ترمودینامیک، تعادل و تحلیلی اسید و باز و آب و الکترولیت و غیره که پای ثابت سوالات محاسباتی اند، باید با روش های متفاوتی خوانده شوند. به شما توصیه می کنیم که از این سوالات محاسباتی در کنکور غافل نشوید؛ چرا که در حدود ۳۰ درصد سوالات کنکور را به خود اختصاص می دهند.

متاسفانه تعداد سوالات محاسباتی و وقت گیر شیمی در سالیان گذشته بیشتر شده ولی برخی مسائل عددی شیمی کنکور مثل مباحث ترمودینامیک شیمی، سینتیک و تعادل ها، مسائل ساده ای به حساب می آیند و کنار گذاشتن شان یک اشتباه استراتژیک بزرگ می باشد!

شما برای آن که در جلسه کنکور در مدت کم، به آسانی از پس سوالات محاسباتی بربیایید، باید آن قدر تست بزنید و با نمونه سوالات و روش حل محاسبات آشنایی پیدا کنید که با دیدن هر سوال به سرعت، راه حل آن به ذهن تان خطور کند و زیر ۶۰ ثانیه با انجام محاسبات به جواب نهایی دست پیدا کنید.

مطالب حل کردنی و محاسباتی درس شیمی

برای جواب دادن به سوالات محاسباتی شیمی تنها یک راه وجود دارد و آن هم تست زیاد است. اگر به اندازه کافی تست نزنید و نمی توانید در نگاه اول روش درست را تشخیص بدهید، پس زمان زیادی را صرف فکر کردن می کنید تا راه حل درست را پیدا کنید، تلف می شود و نمی توانید درصد بالایی را در این درس به دست آورید. برای سوالات حل کردنی و محاسباتی ۶۰ ثانیه زمان نیاز خواهید داشت.

در حل بسیاری از مسائل محاسباتی این درس، تنها نیاز به نوشتن معادله واکنش و موازنه آن است. توصیه مشاورین ایران تحصیل به شما این است که به هیچ وجه مباحث موازنه واکنش های شیمیایی و واکنش نویسی را حذف نکنید؛ چون که پایه بسیاری از مسائل شیمی این مباحث اند و محدود به فصل استوکیومتری نمی شود.

علاوه بر این بیشتر واکنش ها حفظی بوده و در هیچ یک از دسته های قاعده دار مانند جا به جایی دو گانه، سوختن، اکسایش، ترکیب یا تجزیه قرار نمی گیرند و تنها روش به خاطر سپردن این موارد، حفظ کردن می باشد. حتی در بعضی از واکنش های موازنه به شما توصیه می کنیم برای آن که سریع تر ضریب مابقی مواد را به دست آورید، ضریب حداقل یکی دو ماده را بلد باشید.

از همان اول باید بدون ماشین حساب، محاسبه کردن را تمرین نمایید؛ چرا که استفاده از ماشین حساب سبب تنبلی ذهن می شود. بهتر است همه مسائل را روی کاغذ آورید و روش آن را برای خود توضیح دهید. دست به قلم شدن بهترین روش می باشد؛ چون که نکات ریز و مهمی وجود دارند که بدون دست به قلم شدن امکان یادگیری آن ها وجود ندارد.

جدول ضرب درس شیمی

الفبای شیمی، جدول تناوبی عناصر می باشد. جدول تناوبی به اندازه ای مهم است که جدول ضرب در ریاضی اهمیت دارد. همه مباحث شیمی با عناصر و جدول تناوبی عناصر ارتباط دارند. برای اینکه بدانیم چگونه شیمی را ۱۰۰ بزنیم؟ باید این جدول را از بر باشیم.

روش تست زدن شیمی کنکور

چگونه شیمی را ۱۰۰ بزنیم؟ برای این منظور باید پس از آموزش کامل، مستقیم سراغ حل تست شیمی برویم یا قبل از آن باید سؤالات تشریحی حل کنیم؟
توجه داشته باشید که جنس سوالات در شیمی تفاوت دارد، یعنی این که تست ها به دو دسته تقسیم بندی می شوند؛ سوال هایی هستند که به تست تبدیل شدند؛ مانند ۶۰ درصد سوالات مانند حفظیات تا کدام عبارات درست/نادرست است و …  حدود ۴۰ درصد سوالاتی که مسائلی بودند که تست شده اند، مانند مسائل مربوط به ساختار لوئیس، استوکیومتری، ph و … که لازم است خدمتتان بگوییم که بله باید پیش از تست زنی حتما مسائل را به صورت تشریحی حل کنید.

روش تست زدن شیمی کنکور

برای دانش آموزان دوازدهمی: اگر بخواهیم سؤال تشریحی حل کنیم، کتاب کار پیشنهاد می‌ شود یا نمونه سؤالات امتحانی سال های گذشته؟
قطعا هر دو؛ هر دوی آن ها لازم اند ولی کافی نیستند. جای حل سوال تشریحی در آغاز تدریس به وسیله ی معلم انجام می گیرد. یعنی هنگامی که معلم مطلبی را تدریس کند، باید با رجوع به کتاب های تمرین و تشریحی، مسائل را حل نمود.
البته که پیش از آزمون ها هم این کار به شدت توصیه می شود. ولی نزدیک امتحان نهایی لازم است تا حتما از سوالات دوره های قبل استفاده کرد و تقریبا با سبک سوال ها بتوان آشنا گشت.

  • آیا تست ‌زنی بلافاصله بعد از مطالعه باشد یا فاصله داشته باشد؟

جواب این سوال یک موضوع عمومی بوده و نه مختص درس شیمی و باید بدانید که در آغاز کار باید شما تکلیف تان با خودتان مشخص شود. یعنی این که شما برای تست زدن به چه رویکردی نیاز دارید. آیا در مرحله یادگیری تست می زنید یا در مرحله جمع بندی؟ تست آموزشی می زنید یا برای آزمون؟ حال اگر تست را درست جواب دهید خوشحال می شوید و اگر غلط، ناراحت؟ حال چرا اینقدر سوالات فلسفی شد! چون زمان علمی نگاه کردن به قضیه است.
تفاوت تست زدن در این است که همان موقع زده شود یا با فاصله در زمان. هنگامی که مطلب از حافظه کوتاه مدت ما خارج می شود و ته نشین می شود. یعنی این که اگر بلافاصله تست بزنید، می توانید به سوالات پاسخ درست دهید، ولی باید بدانید که این پاسخگویی به خاطر قوی بودن شما نبوده و امکان دارد بعد ها همان تست را جواب ندهید. ولی باید به این موضوع اشاره کنیم که پس از یادگیری تست بزنید. اما چرا؟ چون خواهید فهمید که تست از آن مبحث به چه شکل مطرح می شود و یا این که مسیر مبحثی که شما خواندید درست بوده است؟ ولی اگر جمع بندی کنیم بلافاصله پس از مطالعه باید تست بزنید اما مقدار آن کم باشد. اکثر بار تست را بگذارید برای بعد که مطلب در ذهن ماندگار شده باشد و این که با درست جواب دادن تست در آغاز راه شادی نکنید. این نکته نیز از نکات مهم چگونه شیمی را ۱۰۰ بزنیم؟ است.

هنگام تست‌ زدن باید زمان را در نظر بگیرم؟

در تست‌های اولیه معمولاً نمی توان زمان را رعایت کرد. تست‌ های اولیه آموزشی هستند و نمی‌ توان انتظار داشت در زمان استاندارد یک تست در کنکور حل شوند. یعنی اگر برای اولین بار است که در مبحثی تست می‌ زنید بهتر است خیلی درگیر زمان نشوید.
اگر دومین بار است که در آن مبحث تست می ‌زنید، حتما زمان را در نظر بگیرید. نه به این معنی که پس از گذشتن زمان استاندارد برگه را از زیردست خود بکشید! بلکه وقتی که می ‌بینید تستی پس از گذشت چند دقیقه حل ‌نشد، تست بعدی را حل کنید. اگر شرایط یک آزمون واقعی است باید در قید زمان باشید و پاسخنامه را هم در طول آزمون نگاه نکنید.

  • آیا پس از زدن هر تست، پاسخنامه را نگاه کنیم یا بعد از حل تعدادی از تست ها؟

این سوال به این موضوع بستگی دارد که چه تستی می ‌زنیم. همان ‌طور که خدمتتان عرض کردیم تست ‌های اولیه با تست های دفعات بعدی و تست های آزمونی تفاوت‌ دارند. حتماً در بسیاری از کتاب ‌های تست این را مشاهده‌ کرده اید که اولین تست ‌ها کاملاً مفهومی و بسیار ساده‌ هستند. اصلاً ترتیب قرارگیری تست ‌ها در بسیاری از کتاب ‌ها از ساده به سخت می باشد. حال اگر در حل تست های اولیه گیر کردید حتماً در این بین مشکلی وجود دارد و باید دوباره درسنامه را مطالعه کنید.
اما وقتی از تست های اولیه عبور کردید و در تست های میانی دچار مشکل شدید و حتی در مدت ۴ یا ۵ دقیقه هم نتوانستید تست را حل کنید، به سراغ پاسخنامه بروید. البته سعی کنید با پاسخنامه مانند یک کتاب رمان برخورد نکنید. پاسخنامه باید شما را هول بدهد. یعنی این که ایده اولیه برای ادامه حل آن سوال را به شما بدهد و شما دوباره برگردید و خودتان سؤال را حل کنید. زمانی که کاملاً راه افتادید هر ۲۰ تا ۳۰ تا تست جواب‌های خود را با پاسخنامه تطبیق دهید. در آغاز کار پاسخنامه باید به شما مسیر را نشان دهد. حتی وقتی به پاسخ نامه مراجعه کردید قسمتی را ببینید و فکر کنید که پس از آن چه باید کرد. حال خودتان می توانید در حل سوالات نقش مهمی داشته باشید.

در مواجهه با جواب های غلط چه کنیم؟

اگر تعداد تست ‌های غلط زیاد بود یعنی هنوز بر روی آن مبحث تسلط وجود ندارد و لازم است تا مشکلات بنیادی خود را در این زمینه حل کنید. یعنی یا مطلب مورد نظر را به خوبی یاد نگرفته ‌اید یا این که این پیش‌ نیازهای آن را. اگر تعداد تست های غلط و نزده شما منطقی بود باز هم سعی کنید از پاسخنامه استفاده کنید و خودتان آن ها را حل کنید. اگر نکته خاصی نیز داشتند بد نیست علامتی کنار آن ‌ها بزنید. توجه داشته باشید که هر نکته کم‌ کاربردی را علامت‌ دار نکنید، به صورتی که تمام تست ‌ها علامت دار شوند.

در مواجهه با جواب های غلط چه کنیم؟

  • تست ها را به ترتیب خاصی بزنیم یا از روند کتاب پیروی کنیم؟

در آغاز حتما سوالات تالیفی را حل کنید. لازم نیست که از همان اول سراغ سوالات کنکور بروید. بعضی می گویند که کنکور را بزنیم تا با سطح کنکور آشنایی بیشتری پیدا کنیم. خب آشنا شوید که چه؟ وقتی در آغاز مسیر هستید آشنایی با سطح کنکور ملاک نیست.
بعضی دیگر هم می گویند که با نوع سوالات کنکور و محتوا آشنا شویم! مگه تست های تالیفی از آسمان نازل شده اند؟ آن ها هم توسط همان طراحان تالیف شدند و اساسا انتشارات ها شبانه روز تلاش کردند تا تست های شان را به کنکور نزدیک کنند. نکته آخر این که تست کنکور را برای ایام جمع بندی بگذارید تا بتوانید ارزیابی دقیقی از خودتان پیدا کنید. اگر پیش از ایام جمع بندی تست های کنکور را بزنید، آن وقت فرصت کنکور آزمایشی را از خود می گیرید.

  • آیا باید از چند منبع تست بزنیم؟

داشتن چند منبع اهمیت زیادی ندارد. مهم این است که با هر کدام از منابع چگونه رفتار کنیم. پس از آن اگر مشاهده کردید که همه کتاب را زدید و دیگر برایتان تکراری شدند، حال به سراغ منابع دیگر بروید. باید زمان بگذارید و کار کنید نه اینکه فقط هزینه کنید و منابع را بخرید.

کارهای لازم برای فراموش نکردن مباحث درس شیمی

شما می توانید از خلاصه نویسی، بلد کردن کلمات، حاشیه نویسی، رمز درست کردن، خط کشدن دور کلمات کمک بگیرید. البته دوره های منظم و تکرار های مدون که خود اصل کارند و اگر طی دوره های برنامه ریزی شده ای مطالب را مرور کنید مطالب از یادتان نمی رود. کتاب شیمی هم برای موارد حاشیه نویسی فضای بسیار خوبی دارد.

خلاصه مطالب

در این متن از ایران تحصیل به سوال چگونه شیمی را ۱۰۰ بزنیم؟ پاسخ دادیم. درس شیمی یکی از دروس لذت بخش رشته تجربی است. با دقت و تمرکز بیشتر می توان به راحتی به یک نتیجه فوق العاده رسید. به یاد داشته باشید که هیچ کاری غیر ممکن نیست و شما هم می توانید به راحتی و با تلاش بیشتر شیمی را ۱۰۰ بزنید. شما عزیزان در صورت داشتن هر گونه تجربه یا نظری می توانید آن را با ما به اشتراک بگذارید. همچنین می توانید با کلیک بر روی این لینک، فایل پی دی اف این متن را دریافت کنید.

سوالی دارید ؟ با ما تماس بگیرید
تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

تماس از سراسر کشور : 909 9075307

آیا میتوان بدون مطالعه و فقط با تکنیک های تست شیمی را 100% بزنیم؟

خیر. مشخص است بدون مطالعه مستمر، برنامه ریزی و آموزش صحیح این ار نا ممکن میشود.

برای مطالعه شیمی میتوان از روش های تند خوانی استفاده کرد؟

پیشنهاد ما بر این است که برای دروسی که نیاز به تحلیل دارند و مفاهیم آن ها بر حفظیاتشان ارجحیت دارد از روش های دیگری مانند پیش خوانی، خلاصه نویسی، حاشیه نویسی و… استفاده کنید.

چگونه برای 100% زدن شیمی تست بزنیم؟

برای این کار ابتدا با تست های تالیفی خود را محک بزنید. تست های کنکور سال های قبل را برای آزمون های تستی ماه های آخر بگزارید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا