چگونه وارد سامانه ال ام اس شویم؟ راهنما تصویری lms


اگر دانشجوی دانشگاه پیام نور هستید و این سوال برای شما پیش آمده که چگونه وارد سامانه ال ام اس شویم؟ با در اختیار داشتن راهنمای سامانه می توانید به راحتی به امکانات مختلف آن دسترسی داشته باشید. در سال‌های اخیر آموزش مجازی در دانشگاه پیام نور از طریق سامانه lms.pnu.ac.ir صورت می‌گیرد و این مرکز دانشگاهی برای تسهیل دسترسی دانشجویان به سیستم آموزشی برخط این سامانه را راه اندازی کرده است.

دانشجویان با وارد شدن به این سامانه می‌توانند از امکانات سایت آموزش مجازی ال ام اس استفاده کنند. شیوع ویروس کرونا باعث تعطیلی دانشگاه‌های کشور از جمله دانشگاه پیام نور شد و دانشگاه پیام نور آموزش‌های آنلاین را ایجاد کرده و از طریق آن اقدام به تقویت بستر یادگیری نمود. اگر این پرسش را دارید که چگونه وارد سامانه ال ام اس شویم؟، برای دریافت راهنمای ورود به سامانه آموزش مجازی دانشگاه پیام نور، می‌توانید با همکاران ما در مجموعه ایران تحصیل در ارتباط باشید.

نحوه ورود به سامانه ال ام اس شویم؟

👈 دانشجویانی که در دانشگاه پیام نور تحصیل می‌کنند، برای اطلاع از برنامه آموزشی خود باید وارد سامانه آموزش مجازی دانشگاه پیام نور شوند تا به راحتی بتوانند به واحدهای دانشگاهی محل تحصیل خود دسترسی یابند. در سامانه اطلاع رسانی آموزش‌های مجازی دانشگاه پیام نور به آدرس lms.pnu.ac.ir، اطلاعیه‌های مربوط به واحدهای دانشگاهی و همچنین اطلاعیه آموزشی قرار دارد.

👈 از آنجا که تعداد زیادی از واحدهای دانشگاه پیام نور در کشور وجود دارد و سامانه‌های آموزش مجازی در حال گسترش هستند، مرکز پیام نور نیز برای بهبود رویه آموزش سامانه یکپارچه راه‌اندازی کرده است که افراد از طریق آن می‌توانند مراحل یادگیری مجازی را طی کنند. برای ورود به سامانه آموزش مجازی دانشگاه پیام نور باید مراحل زیر را طی کنید:

✔ ابتدا به سامانه آموزش مجازی پیام نور به آدرس lmsmap.pnu.ac.ir وارد شوید.

✔ استان محل تحصیل خود از نقشه ای که در سامانه قرار دارد، انتخاب کنید.

✔ گزینه “سامانه آموزش الکترونیک” را جهت ورود به سامانه آموزش مجازی واحد محل تحصیل خود انتخاب کنید.

✔ به سامانه اختصاصی آموزش مجازی دانشگاه محل تحصیل وارد شوید.

✔ در گام بعد از طریق نام کاربری و رمز عبور وارد صفحه شخصی خود شوید.

✔ در مرحله بعد می توانید آموزش های ارائه شده در سامانه و ساعات برگزاری کلاس ها را مشاهده کنید.

جهت دریافت کارنامه دانشجویی دانشگاه پیام نور وارد لینک شوید.

چگونه وارد سامانه ال ام اس شویم؟ _ نحوه ورود

نحوه دریافت نام کاربری و رمز عبور در سامانه ال ام اس

👈 دانشجویان و اساتید دانشگاه پیام نور پس از ورود به سامانه آموزش مجازی، باید یک صفحه شخصی داشته باشند تا از خدمات و امکانات این سامانه بهره ببرند. برای ورود به صفحه شخصی افراد به نام کاربری و رمز عبور نیاز دارند. معمولاً نام کاربری و رمز عبور برای ورود به سامانه آموزش مجازی پیام نور از سوی واحد آموزش این دانشگاه تعیین می‌شود.

👈 چنانچه داوطلبان نتواند با نام کاربری و رمز عبور سامانه گلستان به سامانه ال ام اس وارد شده یا به راهنمای ورود به صفحه شخصی دسترسی نداشته باشند، می‌توانند برای اطلاع از نام کاربری و رمز عبور خود با پشتیبانی دانشگاه پیام نور تماس بگیرند.

راهنمای تصویری ورود به سامانه آموزش مجازی دانشگاه پیام نور

👈 دانشجویانی که پس از انجام مراحل انتخاب واحد، قصد ورود به سامانه آموزش مجازی را دارند، می توانند با استفاده از راهنمای تصویری وارد سامانه مورد نظر شوند. نحوه ورود به سامانه آموزش مجازی دانشگاه پیام نور به شرح زیر است:

✔ ابتدا گزینه lms.pnu.ac.ir را در مرورگر خود جستجو کنید.

گام اول ورود به سامانه آموزش مجازی دانشگاه پیام نور

✔ سپس اولین گزینه نمایش داده شده را برای ورود به سامانه انتخاب نمایید.

گام دوم ورود به سامانه آموزش مجازی دانشگاه پیام نور

✔ استان محل تحصیل را از نقشه ارائه شده در سامانه انتخاب کنید.

گام سوم ورود به سامانه آموزش مجازی دانشگاه پیام نور

✔ در مرحله بعد گزینه “سامانه آموزش الکترونیک” را انتخاب کنید و برای ورود به سامانه آموزش مجازی استان مورد نظر را انتخاب نمایید.

چگونه وارد سامانه ال ام اس شویم؟ - راهنمای تصویری

✔ سپس نام کاربری و رمز عبور را برای ورود به سامانه انتخاب کنید.

گام ششم ورود به سامانه آموزش مجازی دانشگاه پیام نور

✔ پس از ثبت کردن نام کاربری و رمز عبور به صفحه آموزش مجازی وارد می‌شوید و می‌توانید از خدمات متنوع این سامانه بهره ببرید.

جهت ورود به سامانه آموزش مجازی دانشگاه پیام نور برای لینک مورد نظر کلیک نمایید.

نرم ‌افزارهای شرکت در کلاس‌ های مجازی پیام نور

👈 افرادی که این سوال را دارند چگونه وارد سامانه ال ام اس شویم؟ برای اینکه بتوانند در کلاس‌های مجازی دانشگاه پیام نور شرکت کنند یا از امکانات این سامانه بهره‌مند شوند ابتدا باید پیش نیازهای آن را فراهم کنند. دانشگاه پیام نور از طریق سامانه lms.pnu.ac.ir چندین نرم‌افزار را برای ورود به جلسات مجازی معرفی کرده و لینک دانلود آنها در اختیار دانشجویان قرار گرفته است. این نرم‌افزارها شامل موارد زیر هستند:

✅ نصب مرورگر Firefox-Aurora

✅نصب اپلیکیشن pnulms

✅دانلود برنامه AdobeConnectAddin-9

✅نصب نرم افزار FlashPlayer

✅نصب نرم افزار LibreOffice-Portable

👈 از سوی دیگر برای دسترسی به بخش‌های مختلف سامانه تعدادی فایل pdf با عنوان‌های که در ادامه ذکر می‌کنیم در سامانه ارائه شده‌اند تا دانشجویان بتوانند به جواب سوالاتی که پیرامون بخش‌های مختلف سامانه دسترسی داشته باشند.

✅ راهنمای برگزاری کلاس الکترونیکی

✅ راهنمای ساخت آزمون

✅ دانلود راهنمای اساتید

✅ دانلود راهنمای دانشجو

✅ راهنمای رفع مشکلات مرورگر موبایل

✅ آموزش خروج از اپلیکیشن

👈 برای اینکه بتوانید در سامانه lms.pnu.ac.ir تماس تصویری برقرار کنید یا با اساتید و دانشجویان ارتباط با کیفیتی داشته باشید، استفاده از اینترنت پرسرعت ضروری است. دانشجویان دانشگاه پیام نور علاوه بر مشاهده برنامه کلاس در خود در سامانه‌های مختلف می‌توانند برای شرکت در کلاس‌های مجازی از طریق lms.pnu.ac.ir اقدام کنند.

جهت استعلام صدور دانشنامه پیام نور وارد لینک مربوطه شوید.

چگونه وارد سامانه ال ام اس شویم؟ _ مهمترین نرم ‌افزارها برای شرکت در کلاس‌ ها

راهنمای شرکت در کلاس‌ های مجازی پیام نور در سامانه ال ام اس

👈 افرادی که سوال دارند چگونه وارد سامانه ال ام اس شویم؟ و می خواهند در رابطه با نحوه شرکت در کلاس‌های سامانه آموزش مجازی دانشگاه پیام نور بیشتر بدانند، باید نکات زیر را مد نظر قرار دهند.

👈 کلاس‌های مجازی مربوط به درس معارف پیام نور از طریق سامانه آموزش مجازی دانشگاهیان به آدرس ec.nahad.ir برگزار خواهد شد. اما سامانه جامعی که برای آموزش آنلاین دانشجویان دانشگاه پیام نور مد نظر است، سایت lms.pnu.ac.ir است. بنابراین بعد از ثبت نام در دانشگاه پیام نور می‌توانید بر اساس راهنمای ورود به سامانه در کلاس‌های مجازی شرکت کنید.

👈 سابقاً دانشجویان دانشگاه پیام نور از طریق کلاس‌های سامانه کلاس‌های آنلاین به آدرس lmss1.pnu.ac.ir می‌توانستند کلاس‌های مجازی را طی کنند که در حال حاضر این آدرس تغییر کرده و افراد باید از این پس از طریق سامانه lms.pnu.ac.ir وارد کلاس‌های الکترونیک شوند.

👈 برای شرکت در کلاس‌ها شما باید ابتدا قسمت فرم ورود به سامانه را انتخاب کنید و نام کاربری و کلمه عبور خود را ثبت کنید. پس از وارد شدن به حساب کاربری قسمت‌های مختلف از جمله “فهرست میزگردها”، “ارسال مطلب”، “کلاس های امروز”، “فیلتر مطالب”، “ارتباط همزمان (چت)”، “پیام ها” و “تنظیمات”  را مشاهده خواهید کرد.

👈 چنانچه در روز و ساعت مشخصی، کلاسی برای شما تعریف شده باشد، باید آن را در بخش “کلاس‌های امروز” مشاهده کنید. از سوی دیگر می‌توانید با کلیک کردن روی لینک کلاس الکترونیکی مورد نظر خود در ساعت تعیین شده وارد کلاس مذکور شوید.

👈 قبل از شروع کلاس‌های مجازی لینک ورود به سامانه فعال نمی‌شود. بنابراین قبل از ساعت آغاز جلسه اگر وارد سامانه شدید و لینک تشکیل کلاس ظاهر نشد، روی گزینه آخرین به روزرسانی کلیک کنید تا لینک ورود به کلاس برای شما فعال شود.

👈 با انجام دادن مراحل قبلی شما می‌توانید وارد کلاس الکترونیک شوید که دارای چهار بخش کلی با عنوان “Share” ،”Video” ،”Attendees” و “Chat” است. هر کدام از بخش‌های مذکور بیانگر موارد زیر است:

✅ Share: جهت نمایش دادن محتوای مورد نظر استاد به دانشجویان

✅ Video: جهت مشاهده نمودن تصویر استاد

✅ Attendees: جهت مشاهده کردن لیست حاضرین در کلاس

✅ Chat: برای ارتباط نوشتاری بین استاد و حاضرین در کلاس مجازی

👈 برای ورود به کلاس حتماً باید نرم‌افزار AdobeConnectAddin-9 را برای سیستم خود نصب کنید. اگر شما دانشجویان عزیز در ارتباط با این سوال که چگونه وارد سامانه ال ام اس شویم؟ سوالی دارید، می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره ایران تحصیل در ارتباط باشید.

جهت آشنایی با سامانه استعداد درخشان دانشگاه پیام نور بر روی لینک کلیک کنید.

چگونه وارد سامانه ال ام اس شویم؟ _ راهنمای شرکت در کلاس‌ ها

خلاصه مطالب

چگونه وارد سامانه ال ام اس شویم؟ این سوال بسیاری از دانشجویان پیام نور است. دانشگاه پیام نور برای تسهیل و تداوم آموزش دانشجویان سامانه‌های مختلفی را راه اندازی کرده است و افراد می‌توانند به طور مجازی در این سامانه‌ها شرکت کنند. در سال‌های گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا بسیاری از واحدهای دانشگاه پیام نور تعطیل شدند و سامانه lms.pnu.ac.ir راه‌اندازی شد و دانشجویان می‌توانستند برای آموزش مجازی وارد این سامانه شوند.

به دلیل ضرورت ورود دانشجویان به سامانه ال ام اس و اطلاع از نام کاربری و رمز عبور خود در مقاله سعی کردیم اطلاعات مفیدی را در ارتباط با چگونگی ورود به این سامانه توضیح دهیم. چنانچه شما عزیزان نیازمند دریافت اطلاعات بیشتر در این زمینه هستید، می‌توانید با همکاران ما در مجموعه ایران تحصیل در تماس باشید تا شما عزیزان را به بهترین شکل راهنمایی کنند.

برای دانلود پی دی اف مقاله چگونه وارد سامانه ال ام اس شویم؟ کلیک کنید.

به این پست امتیاز دهید

آدرس سامانه کلاس‌های مجازی دانشگاه پیام نور چیست؟

برای شرکت در فرایند آموزش مجازی باید وارد آدرس lms.pnu.ac.ir شوند.

چگونه وارد سامانه ال ام اس شویم؟

در متن مقاله به طور کامل در ارتباط با نحوه ورود به سامانه lms.pnu.ac.ir توضیح دادیم.

برای ورود به سامانه ال ام اس به چه مرورگری نیاز است؟

دانشگاه پیام نور برای استفاده از کلاس‌ها باید مرورگر  Firefox-Aurora را نصب کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا