کارت ورود به جلسه آزمون نظام مهندسی 1402 + راهنمای دریافت


کارت ورود به جلسه آزمون نظام مهندسی
سوالی دارید ؟ با ما تماس بگیرید
تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

تماس از سراسر کشور : 909 9075307

 کارت ورود به جلسه آزمون نظام مهندسی از تاریخ 5 دی ماه الی 7 دی ماه 1402 از طریق سامانه وزارت راه و شهرسازی معاونت مسکن و ساختمان به نشانی اینترنتی inbr.ir توسط متقاضیان شرکت در آزمون نظام مهندسی قابل دریافت خواهد بود.

این آزمون در سال دو بار برگزار می شود و فارغ التحصیلان رشته های معماری، عمران، تأسیسات مكانیكی، تأسیسات برقی، شهرسازی، نقشه برداری و ترافیک و … که موفق به قبولی در آزمون گردند، گواهی اشتغال به کار و کسب پروانه نظام مهندسی خود را دریافت کرده و می توانند شروع به فعالیت و اشتغال در مشاغل مرتبط با رشته خود نمایند. از آنجایی که به همراه داشتن کارت ورود در زمان برگزاری این آزمون الزامی می باشد، در این مقاله به بررسی چگونگی دریافت کارت ورود به جلسه این آزمون خواهیم پرداخت. چنانچه در مراحل دریافت کارت خود با مشکل مواجه شدید، می توانید با کارشناسان ما در مرکز مشاوره ایران تحصیل به شماره تلفن 9099075307 (از طریق تلفن ثابت بدون گرفتن کد) تماس حاصل فرمایید. 

زمان دریافت کارت ورود به جلسه آزمون نظام مهندسی 

پس از نهایی کردن نام نویسی خود در آزمون نظام مهندسی، می بایست برای دریافت کارت ورود به جلسه خود اقدام نمایید. معمولا کارت ورود به جلسه این آزمون ها چند روز پیش از برگزاری آزمون اصلی منتشر می گردد و داوطلبان می توانند با مراجعه به سامانه به سامانه وزارت راه و شهرسازی معاونت مسکن و ساختمان به نشانی اینترنتی inbr.ir کارت خود را دریافت نمایند. در جدول زیر می توانید زمانبندی دقیق آزمون های نظام مهندسی به منظور اخذ پروانه اشتغال به كار و تاریخ تهیه کارت ورود به جلسه را مشاهده کنید.

عنوان آزمون تاریخ برگزاری آزمون تاریخ تهیه پرینت كارت ورود به
جلسه آزمون از طریق وب سایت
معماری نظارت (صبح)   

8 دی ماه 

5 الی 7 دی ماه
عمران نظارت (صبح)
نقشه برداری (صبح)
شهرسازی (صبح)
ترافیک (صبح)
تاسیسات مکانیکی نظارت (عصر)  8 دی ماه  5 الی 7 دی ماه
تاسیسات برقی نظارت (عصر) 
تاسیسات مکانیکی اجرا (عصر) 
تاسیسات برقی اجرا (عصر) 
معماری اجرا (عصر)
عمران اجرا (عصر)
عمران محاسبات (صبح) 9 دی ماه  5 الی 7 دی ماه
تاسیسات مکانیکی طراحی (صبح)
تاسیسات برقی طراحی (صبح)

💡 نکته: لازم به ذکر است که پس از دریافت کارت ورود به جلسه، می بایست متقاضیان در صورت مشاهده هرگونه مغایرت در مندرجات بر روی کارت، با مراجعه به باجه های رفع نقص کارت ورود به جلسه آزمون نظام مهندسی نسبت به اصلاح اشکالات موجود اقدام نمایند. 

زمان دریافت كارت ورود به جلسه آزمون نظام مهندسی

📎 برای مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

 

نحوه دریافت کارت ورود به جلسه آزمون نظام مهندسی

نحوه دریافت کارت ورود به جلسه آزمون نظام مهندسی  

پس از اطلاع از زمان برگزاری آزمون، بازه زمانی که سامانه برای دریافت کارت ورود به جلسه فعال می گردد، اعلام می شود. در این بازه زمانی لازم است تا داوطلبان به سامانه مراجعه نمایند و کارت خود را دریافت کنند. به دلیل اهمیت بالا و الزامی بودن همراه داشتن کارت، در این بخش از مقاله به بررسی نحوه دریافت آن خواهیم پرداخت. 

داوطلبان گرامی توجه داشته باشید که در ابتدا مراحل دریافت کار را بیان کرده و سپس راهنمای تصویری مورد نیاز را ارائه خواهیم داد. چنانچه در هر یک از مراحل دریافت کارت ورود به جلسه خود با اشکال مواجه شدید، با کارشناسان ما در مرکز مشاوره ایران تحصیل به شماره تلفن 9099075307 (از طریق تلفن ثابت بدون گرفتن کد) تماس بگیرید. 

🔰 مراحل دریافت کارت ورود به جلسه آزمون نظام مهندسی:

وارد شدن به سامانه معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی به آدرس اینترنتی inbr.ir

انتخاب کردن گزینه «آزمون های ورود به حرفه» در مرحله بعدی.

انتخاب کردن گزینه «كارت ورود به جلسه آزمون ورود به حرفه مهندسان دی ۱۴۰۲»

 وارد کردن اطلاعات خواسته شده و وارد شدن به سامانه با یکی از 4 روش مشخص شده.

مشاهده و دریافت کردن کارت ورود به جلسه برای آزمون نظام مهندسی.

 

برای کسب اطلاع از زمان اعلام نتایج آزمون نظام مهندسی روی لینک آبی رنگ کلیک نمایید.

 

💢 راهنمای تصویری نحوه دریافت کارت ورود به جلسه آزمون نظام:

در ابتدا لازم است تا وارد سامانه وزارت راه و شهرسازی معاونت مسکن و ساختمان به نشانی اینترنتی inbr.ir شده و سپس بر روی گزینه «آزمون های ورود به حرفه» کلیک کرده و وارد صفحه جدیدی شوید. 

سامانه وزارت راه و شهرسازی معاونت مسکن و ساختمان

پس از ورود به صفحه جدید می بایست بر روی گزینه «كارت ورود به جلسه آزمون ورود به حرفه مهندسان دی ۱۴۰۲» کلیک نمایید.

كارت ورود به جلسه آزمون ورود به حرفه مهندسان

در این مرحله لازم است تا یکی از 4 روش تعیین شده را انتخاب نمایید و اطلاعات خواسته شده را در کادر های مشخص شده وارد نمایید. 

دریافت كارت ورود به جلسه آزمون ورود به حرفه مهندسان دی ماه

پس از وارد کردن اطلاعات می توانید کارت ورود به جلسه خود را مشاهده نمایید.

 

برای ورود به صفحه دریافت کارت ورود به جلسه، می توانید بر روی لینک مربوطه کلیک نمایید.

 

توجه داشته باشید که پس از دریافت کارت خود، حتما تمامی مندرجات روی کارت را بررسی کرده و از صحیح بودن تمامی اطلاعات (اطلاعاتی مانند نام و نام خانوادگی، شماره شناسنامه، سال تولد و شماره عضویت نظام مهندسی) اطمینان حاصل نمایید. در صورت وجود اشتباه در کارت می بایست به حوزه های رفع نقص کارت ورود به جلسه آزمون نظام مهندسی مراجعه کرده و اطلاع رسانی نمایید. چنانچه موفق به دریافت کارت ورود به جلسه خود نشده اید، می توانید با کارشناسان ما در مرکز مشاوره ایران تحصیل به شماره تلفن 9099075307 (از طریق تلفن ثابت بدون گرفتن کد) تماس حاصل فرمایید. ما راهنمای شما در این مسیر خواهیم بود. 

 

📎 برای مشاهده نمونه سوالات آزمون نظام مهندسی ترافیک بر روی لینک مربوطه کلیک کنید. 

 

حوزه های رفع نقص کارت ورود به جلسه آزمون نظام مهندسی

در زمان دریافت کارت ورود به جلسه ممکن است مشکلاتی از قبیل اشتباه بودن اطلاعات درج شده بر روی کارت رخ دهد و یا داوطلب موفق به ورود به سامانه و دریافت کارت خود نگردد؛ برای حل چنین مشکلاتی وزارت راه و شهرسازی حوزه هایی را مشخص کرده است که در صدد رفع مشکل داوطلبان برآیند. همه ساله آدرس حوزه های رفع نقص کارت ورود به جلسه در قالب پی دی اف منتشر می گردد. 

برای دانلود آدرس حوزه های رفع نقص کارت ورود به جلسه بر روی لینک مربوطه کلیک کنید. 

حوزه های رفع نقص کارت ورود به جلسه آزمون نظام مهندسی

برای رفع مشکل در این حوزه ها، می بایست داوطلبان به صورت حضوری به مراکز مشخص شده مراجعه نمایند. علاوه بر این حوزه ها، داوطلبان گرامی می توانند در صورتی که در مسیر دریافت کارت ورود به جلسه خود با مشکل مواجه شدند، با کارشناسان ما در مرکز مشاوره آزمون نظام مهندسی در ایران تحصیل به شماره تلفن 9099075307 (از طریق تلفن ثابت بدون گرفتن کد) تماس حاصل فرمایند.

توجه داشته باشید که تنها یک روز قبل از برگزاری آزمون (7 دی ماه) می توانید به این مراکز مراجعه نمایید. 

 

📎 برای مشاهده نحوه ثبت نام آزمون نظام مهندسی بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

 

اخبار مرتبط با آزمون نظام مهندسی

آزمون ورود به حرفه مهندسان ۸ و ۹ دی برگزار می‌ شود:

«حامد مانی‌ فر» مدیر کل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان با اعلام برگزاری آزمون ورود به حرفه مهندسان در روزهای ۸ و ۹ دی ماه اعلام کرد: در این دوره از آزمون‌ ها ۱۵۷ هزار و ۸۲۱ نفر ثبت نام کردند که از این تعداد ۳۴ هزار و ۵۳۵ نفر خانم و مابقی مرد هستند.

مدیر کل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان ادامه داد: این دوره از آزمون‌ ها در هفت رشته مهندسی شامل معماری، شهرسازی، عمران، تاسیسات مکانیکی، تاسیسات برقی، نقشه‌برداری، ترافیک در صلاحیت‌ های طراحی، نظارت و اجرا برگزار می‌ شود.

مانی‌ فر ادامه داد: این آزمون در روز پنجشنبه و جمعه ۸ و ۹ دی ماه در دو نوبت صبح و عصر برگزار می‌ شود.

وی با تاکید بر اینکه آزمون‌ های ورود به حرفه مهندسان رقابتی نیست، توضیح داد: مطابق دوره‌ های قبل افرادی که نمره ۵۰ را کسب کنند به عنوان قبول شده آزمون تلقی می‌ شوند.

مدیر کل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان تصریح کرد: منابع آزمون نیز در هنگام ثبت‌ نام به اطلاع شرکت‌ کنندگان رسیده و منابع نسبت به دوره گذشته به غیر از رشته شهر سازی که منابع کمتری به منظور سهولت در مطالعه معرفی شده است، تغییری نداشته است.

 

خلاصه مطلب

با توجه به ضرورت به همراه داشتن کارت ورود به جلسه آزمون نظام مهندسی، در این مقاله به بررسی زمان انتشار این کارت و نحوه دریافت آن پرداختیم. داوطلبان آزمون نظام مهندسی می توانند 5 دی ماه الی 7 دی ماه با مراجعه به سامانه وزارت راه و شهرسازی معاونت مسکن و ساختمان به نشانی اینترنتی inbr.ir نسبت به دریافت کارت ورود به جلسه خود اقدام نمایند. همچنین لازم است پس از دریافت کارت نسبت به صحیح بودن تمامی اطلاعات مندرج بر روی کارت اطمینان حاصل نمایید. در مقاله فوق آدرس حوزه های رفع نقص کارت ورود به جلسه منتشر شده است؛ داوطلبان می توانند در صورت نیاز به این حوزه ها مراجعه کرده و درخواست تصحیح اطلاعات دهند. 

پس از مطالعه دقیق این مقاله، چنانچه در رابطه با کارت ورود به جلسه آزمون ورود به حرفه مهندسان دی ماه سوال و یا ابهام داشتید، می توانید با کارشناسان ما در مرکز مشاوره ایران تحصیل به شماره تلفن 9099075307 (از طریق تلفن ثابت بدون گرفتن کد) تماس حاصل فرمایند. همچنین می توانید برای ما کامنت بگذارید. سوالات شما در کوتاه ترین زمان ممکن از سوی متخصصان ما پاسخ داده خواهند شد. 

 

📥 برای دانلود پی دی اف کامل مقاله کارت ورود به جلسه آزمون نظام مهندسی بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

 

سوالی دارید ؟ با ما تماس بگیرید
تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

تماس از سراسر کشور : 909 9075307

کارت ورود به جلسه آزمون نظام مهندسی چه زمانی منتشر می شود؟

کارت ورود به جلسه آزمون نظام مهندسی چند روز قبل از زمان برگزاری آزمون منتشر می گردد. در این مقاله جدولی از زمانبندی دقیق انتشار این کارت ارائه شده است. برای کسب اطلاعات بیشتر به مقاله فوق مراجعه نمایید.

از چه سامانه ای می توان کارت ورود به جلسه آزمون نظام مهندسی را دریافت کرد؟

برای دریافت کارت ورود به جلسه آزمون نظام مهندسی می بایست به سامانه وزارت راه و شهرسازی و معاونت ساختمان مراجعه نمایید. در این مقاله می توانید نحوه دریافت کارت ورود به جلسه را مشاهده نمایید.

چه اطلاعاتی برای دریافت کارت ورود به جلسه آزمون نظام مهندسی مورد نیاز است؟

برای دریافت کارت ورود به جلسه می بایست متقاضیان شماره داوطلبی، شماره پرونده، شماره ملی و یا شماره شناسنامه خود را وارد سامانه نمایند و کارت خود را مشاهده کنند. مراحل دریافت کارت ورود به جلسه در این مقاله ارائه شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا