کارنامه دانشجویی در سامانه هم آوا + راهنما مشاهده + لینک مستقیم


نحوه مشاهده کارنامه دانشجویی در سامانه هم آوا مشخص شده است. سامانه هم آوا برای دانشجویان دانشگاه علمی کاربردی است و در آن انواع خدمات مربوط به دانشجویان مانند انتخاب واحد، مشاهده کارنامه، پرداخت شهریه و سایر موارد دیگر قابل انجام است. از آن جا که انجام تمام این مراحل توسط خود دانشجو انجام می شود. به همین دلیل دانشجویان با سامانه هم آوا مشاهده نمرات  آشنایی داشته باشند.

امروزه بیشتر خدمات دانشگاه ها به صورت غیر حضوری انجام می شود، آشنایی با انواع سامانه ها و خدمات آن ها ضروری است. هم آوا نیز یکی از سامانه های بسیار پرکاربرد برای دانشجویان دانشگاه علمی کاربردی است که لازم است تمامی دانشجویان با امکانات و نحوه استفاده از آن برای انواع خدمات آشنا باشند.

در ادامه همراه ما باشید تا اطلاعات کافی از این سامانه را به دست آورید. البته اگر در هر کدام از مراحل مشاهده کارنامه موقت دانشگاه علمی کاربردی هر گونه سوالی دارید می توانید با مشاوران ایران تحصیل به شماره تلفن 9099075307 در تماس باشید.

مشاهده کارنامه سامانه هم آوا

همانطور که می دانید سامانه هم آوا دانشگاه علمی کاربردی برای ارائه خدمات غیر حضوری به دانشجویان این دانشگاه طراحی شده است. یکی از اصلی ترین خدمات در سامانه هم آوا، مشاهده کارنامه است که این امکان را فراهم کرده دانشجویان امکان مشاهده کارنامه خود به صورت غیر حضوری را داشته و حتی از آن پرینت بگیرند. در ادامه همراه ما باشید تا نحوه مشاهده کارنامه دانشجویی در سامانه هم آوا را بررسی کنیم.

♦️ برای مشاهده کارنامه دانشجویی در سامانه هم آوا کافی است به آدرس اینترنتی edu.uast.ac.ir مراجعه کرده و نام کاربری و رمز عبور هم آوا خود را وارد کنید.

♦️ پس از وارد کردن نام کاربری و کلمه عبور کافی است روی گزینه دسترسی کلیک کرده و سپس روی کارنامه بزنید.

♦️ حال کافی است نیمسال تحصیلی مورد نظرتان را انتخاب کرده و سپس روی دریافت کارنامه بزنید. با این کار تمامی نمره های دریافت شده شما نشان داده خواهد شد.

 

مشاهده نمرات کارنامه موقت هم آوا

همانطور که می دانید سامانه هم آوا برای دانشجویان دانشگاه علمی کاربردی است و دانشجویان مراکز علمی کاربردی، می توانند برای انجام اموری مانند انتخاب واحد، مشاهده کارنامه و یا مشاهده نمرات کارنامه موقت هم آوا وارد این سامانه شوند. در این قسمت همراه ما باشید تا نحوه مشاهده کارنامه هم آوا با نمرات موقت را بررسی کنیم.

❇️ برای مشاهده کارنامه موقت دانشگاه علمی کاربردی لازم است ابتدا به سامانه هم آوا edu.uast.ac.ir مراجعه کنید.

❇️ پس از مراجعه به سامانه، نیاز است نام کاربری و رمز عبور خود را نیز وارد کنید.

مشاهده نمرات کارنامه موقت هم آوا

❇️ توجه داشته باشید که نام کاربری پیش فرض دانشجویان، کد ملی و رمز عبور شماره دانشجویی آن ها است. البته ممکن است گاهی شماره شناسنامه نیز باشد.

❇️ برای مشاهده نمرات کارنامه موقت هم آوا، نیاز است روی گزینه دسترسی کلیک کرده و سپس از میان گزینه های نشان داده شده،«کارنامه موقت» و یا «کارنامه» را بزنید.

مشاهده نمرات کارنامه موقت در سامانه هم آوا

❇️ در مرحله بعدی با وارد کردن نیمسال تحصیلی مورد نظرتان، کارنامه موقت به شما نشان داده خواهد شد.

❇️ اگر هم قصد اعتراض کردن داشتید، می توانید از بخش کارنامه موقت اعتراض خود را در سامانه هم آوا ثبت کنید.

 

hamava یا همان سامانه هم آوا علمی کاربردی چیست؟

امروزه تمامی دانشگاه ها دارای سامانه های مخصوص به خود هستند که پل ارتباطی غیر مستقیم آن ها با دانشجویان محسوب می شود. این سامانه ها امکاناتی را فراهم می کنند، که دانشجویان بتوانند به صورت غیر حضوری به انجام اموری همچون، پیش ثبت نام اینترنتی و بارگذاری مدارک لازم، انتخاب واحد ، واریز شهریه و … بپردازند.

حتی در روزهای تعطیل نیز سامانه امکان برگزاری کلاس های آنلاین را فراهم خواهد کرد.

از جمله امکانات سامانه هم آوا، می توان به موارد زیر اشاره کرد.

امکانات سامانه هم آوا
درخواست فارغ التحصیلی درخواست انتقالی و میهمانی به واحد دانشگاهی دیگر
اطلاع از زمانبندی و راهنمای ثبت نام دانشجویان ورودی جدید درخواست انصراف از تحصیلی
دریافت کارنامه دریافت کارت ورود به جلسه شرکت در آزمون
اطلاع از زمان برگزاری امتحانات پایان ترم ریز نمرات و گواهی اشتغال به تحصیل
صدور کارت دانشجویی ویرایش اطلاعات کلاس و مشخصات دانشجویی
پرداخت شهریه و تسویه حساب شرکت در حذف و اضافه و ویرایش انتخاب واحد
مشاهده نمرات دریافت برنامه هفتگی و کلاسی حضور در دانشگاه

 

سایر خدمات قابل دسترسی hamava برای دانشجویان نیز شامل موارد زیر می شود.

 

♦️ میز کار

میز کار یکی از قسمت های اصلی مربوط به اطلاعات دانشجویان است که در آن رشته تحصیلی، دانشکده، مقطع تحصیلی و سهمیه دانشجویان آورده شده است. یکی از قسمت های اصلی ارتباط مستقیم دانشجویان با مرکز مربوط به این مورد می شود. تمامی موارد اضطراری نیز از این قسمت به اطلاع دانشجویان می رسد.

 

♦️ اطلاعات شخصی

در قسمت اطلاعات شخصی دانشجویان مشخصات فردی دانشجو مانند اطلاعات شناسنامه ای، وضعیت نظام وظیفه دانشجویان آقا، اطلاعات تماس و … درج شده است.

 

♦️ نیمرخ تحصیلی

تمامی اطلاعات مربوط به پیش نیازها، پس نیازها و اطلاعات انتخاب واحد دانشجویان نیز در این قسمت آورده می شود.

برای اطلاع از نحوه پشتیبانی سامانه هم آوا کلیک کنید.

راهنمای نحوه ورود به سامانه hamava

تمامی دانشجویان پذیرفته شده در دانشگاه علمی کاربردی، نیاز است بعد از ثبت نام حضوری، یک حساب کاربردی در سامانه داشته باشند تا بتوانند از تمامی خدمات سامانه بهره مند شوند. در این قسمت همراه ما باشید تا راهنمای نحوه ورود به سایت دریافت ریز نمرات علمی کاربردی را بررسی کنیم.

 

❇️ مرحله اول

جهت وارد شدن به سامانه hamava باید عبارت edu.uast.ac.ir را جستجو کنید.

 

راهنمای نحوه ورود به سامانه hamava

 

❇️ مرحله دوم

در صفحه اول سامانه، نیازمند وارد کردن دو قسمت نام کاربری و کلمه عبور خواهید بود.

 

راهنمای نحوه ورود به سامانه هم آوا

❇️ مرحله سوم

در مرحله سوم کافی است روی گزینه دسترسی کلیک کنید.

 

❇️ مرحله چهارم

سپس صفحه ای به شما نشان داده می شود که دارای قسمت های مختلفی است و شما بنابر نیاز خود می توانید روی قسمت های مختلف آن کلیک نمایید.

برای انتخاب واحد در سامانه هم آوا روی لینک کلیک کنید.

ثبت نام اینترنتی در سامانه هم آوا (دانشجویان جدیدالورود)

ما در قسمت های فوق سعی کردیم به بررسی نحوه مشاهده کارنامه دانشجویی هم آوا و همچنین مشاهده نمرات کارنامه موقت دانشگاه علمی کاربردی بپردازیم. حال در این قسمت نحوه ثبت نام اینترنتی در سامانه هم آوا (دانشجویان جدیدالورود) را بررسی خواهیم کرد.

تمامی دانشجویان پذیرفته شده در دانشگاه علمی کاربردی نیاز است، ضمن مطالعه راهنمای ثبت نام دانشجویان ورودی جدید اطلاعات خود را در مراحل 10 گانه ثبت نام غیر حضوری تکمیل کنند.

 

مدارک لازم برای ثبت نام اینترنتی دانشجویان جدیدالورود در سامانه هم آوا

بهتر است قبل از این که برای ثبت نام اقدام کنید، ابتدا مدارک خود را تکمیل نمایید. برای تکمیل کردن مدارک باید،عکس، صفحات شناسنامه (کلیه صفحات)، پشت و روی کارت ملی، آخرین مدرک تحصیلی، وضعیت نظام وظیفه و غیره را آماده نمایید.

اگر تمامی این مدارک را کامل کنید، شماره دانشجویی به شما داده خواهد شد. مدارک و حجم آن ها به شرح زیر است.

نام مدرک حداکثر حجم
عکس 3 در 4 پرسنلی 100
صفحه اول شناسنامه 600
صفحه توضیحات شناسنامه 600
رسید تاییدیه تحصیلی
آخرین مدرک تحصیلی 600
کارت ملی 600
صفحه تاهل شناسنامه 600

 

منظور از رسید تاییدیه تحصیلی، ارائه مدرک دیپلم به دفاتر پیشخوان است و پس از دریافت تاییده نیاز است، تصویر آن را آپلود کنید. افرادی که فاقد مدرک نظام وظیفه هستند، باید کارت ملی خود را بارگزاری نمایند.

 

راهنمای ثبت نام و انتخاب واحد در سامانه آموزشی هم آوا

یکی از کاربردهای سامانه هم آوا مربوط به انتخاب واحد است. در این قسمت همراه ما باشید تا راهنمای ثبت نام و انتخاب واحد در سامانه آموزشی هم آوا را بررسی کنیم. برای انتخاب واحد همیشه تاریخ های مشخصی تعیین می شود که افراد باید در آن تاریخ ها به سامانه مراجعه کرده و انتخاب واحد خود را انجام دهند. در صورتی که با تاخیر برای انتخاب واحد اقدام کنید، برای ادامه عملیات به تایید شورای آموزشی واحد دانشگاهی نیاز خواهید داشت.

♦️ برای انتخاب واحد نیز لازم است به سامانه مراجعه کرده و نام کاربری و رمز عبور خود را وارد کنید.

♦️ اگر هنوز از زمان بندی انتخاب واحد اطلاعات کافی را کسب نکرده اید، کافی است به منوی امور آموزشی مراجعه کرده و بر روی زمانبندی ثبت نام کلیک کرده و از تاریخ ثبت نام خود مطلع شوید.

♦️ برای شروع انتخاب واحد، ابتدا روی انتخاب واحد کلیک کنید.

 

راهنمای ثبت نام و انتخاب واحد در سامانه آموزشی هم آوا

♦️ اگر پس از ورود به صفحه انتخاب واحد پیغام شهریه علی الحساب، را دیدید ابتدا باید مبلغ بدهی خود را طریق گزینه امور مالی پرداخت نمایید تا انتخاب واحد شما فعال گردد.

پس از پرداخت، می توانید انتخاب واحد خود را آغاز کنید.

البته برای این کار دو روش پیش رو خواهید داشت:

❇️ روش اول این است که ابتدا مشخصات خود را وارد کرده و سپس کلید ذخیره را بزنید.

❇️ روش دوم این است که از لیست درس های ارائه شده، درس مورد نظر خودتان را انتخاب کرده و سپس دکمه «ثبت دروس» را بزنید.

راهنمای انتخاب واحد در سامانه آموزشی هم آوا

 

نکات مهم در رابطه با انتخاب واحد

❇️ رعایت آن بر عهده دانشجو خواهد بود.

❇️ برای ثبت درخواست، نیاز است مجوز ثبت نام شما وجود داشته باشد.

❇️ در قسمت کارنامه مالی دانشجویان شهریه ثابت و متغیر درج شده است. شهریه ثابت همانطور که از نام آن پیداست، ثابت بوده و شهریه متغیر با توجه به واحدهای اخذ شده تغییر خواهد کرد.

❇️ بعد از هر نیمسال تحصیلی، دانشجویان می توانند کارنامه موقت را مشاهده کرده و اگر اعتراضی به نمره ها داشتند، آن را ثبت نمایند.

❇️ در ابتدای هر نیمسال تحصیلی، لیست دروس ارائه شده به همراه استادهای ارائه دهنده رشته ها و زمان برگزاری کلاس ها، در این بخش از سامانه hamava قرار داده می شود و دانشجویان می توانند برنامه انتخاب واحد خود را بر اساس دروس و ساعاتی که ارائه شده است، بچینند.

برای اطلاع از مشکلات سامانه هم آوا کلیک کنید.

راهنمای ثبت نام دانشجویان در سایت hamava

دانشگاه علمی کاربردی فقط در مقطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته دانشجو پذیرش می کند ، البته در سال های گذشته در مقطع کارشناسی ارشد نیز پذیرش دانشجو را داشته است، ولی در حال حاضر این مقطع تحصیلی در این دانشگاه برگزار نمی شود.

داوطلبان پذیرفته شده در دانشگاه علمی کاربردی باید برای قطعی شدن ثبت نام خود، وارد سامانه edu.uast.ac.ir شده و نسبت به تکمیل فرم اطلاعات فردی و همچنین بارگذاری مدارک لازم از قیبل عکس، اصل کارت ملی و شناسنامه، کارت پایان خدمت یا معافیت از خدمت (برای داوطلبان آقا) بپردازند.

با کلیک بر روی یکی از لینک های زیر (با توجه به مقطع تحصیلی خود) می توانید از راهنمای ثبت نام و نحوه استفاده از سامانه جامع آموزشی hamava مطلع شوید.

خلاصه مطلب

سامانه هم آوا یکی از سامانه های جدیدی است که برای دانشجویان دانشگاه علمی کاربردی راه اندازی شده است. شما برای انتخاب واحد، مشاهده نمرات و کارنامه موقت دانشگاه علمی کاربردی باید به این سایت مراجعه کنید. البته امکانات سامانه هم آوا تنها به موارد بالا خلاصه نمی شود و شما می توانید در این سایت کارهای دیگری را انجام دهید.

اما مهمترین بخش آن مربوط به انتخاب واحد و مشاهده کارنامه هم آوا است که تمام مراحل آن را در بالا برای شما مشخص کردیم و سعی کردیم به تمامی سوالات شما در رابطه با نحوه مشاهده کارنامه دانشجویی در سامانه هم آوا پاسخ دهیم. در صورتی که پس از مطالعه این مطلب، نیاز به اطلاعات بیشتری در خصوص مشاهده کارنامه دانشجویی در سامانه هم آوا داشتید، می توانید با کارشناسان ما با شماره تلفن 9099075307 تماس بگیرید.

 

برای دانلود PDF این مقاله کلیک کنید.

امکانات سامانه هم آوا چیست؟

سامانه هم آوا دارای امکاناتی همچون، انتخاب واحد، مشاهده کارنامه، پرداخت شهریه و غیره است.

برای ورود به سامانه هم آوا به چه مواردی نیاز است؟

باید نام کاربری و رمز عبور داشته باشید.

سامانه هم آوا برای کدام دانشگاه است؟

برای تمامی شعبه های دانشگاه علمی کاربردی است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا